Mijn slaapkamer setup - Eindelijk foto's van de LG plasma

Started by B., November 3, 2009, 21:40:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

erg mooie speakers! maar volgens mij zijn ze iets te hard geschuurd ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Quote from: The Vampire on February 25, 2010, 22:45:28
erg mooie speakers! maar volgens mij zijn ze iets te hard geschuurd ???

Hoezo? Ziet het er op jouw telefoon uit als krasjes? :D
Dit is gewoon de houtnerf van het fineer..

Robbert54

ik bedoel bij de randen. de zwarte plekken
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Quote from: The Vampire on February 25, 2010, 22:50:13
ik bedoel bij de randen. de zwarte plekken

Dat komt of door de frees, olie, of het zit gewoon in het hout. Ik kan mij er niet aan storen in ieder geval. Hout leeft nu eenmaal :D

Robbert54

volgens mij zijn dat echt brandplekjes. kan netter in iig, ga je die overkopen of ga je zulke namaken??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Quote from: The Vampire on February 25, 2010, 22:55:09
volgens mij zijn dat echt brandplekjes. kan netter in iig, ga je die overkopen of ga je zulke namaken??

Worden overgenomen. Mocht ik het echt storend vinden dan werk ik dat wel weer weg.

Robbert54

ja als het echt is wat ik zo zie dan heb je het zo weg met een beetje zacht schuren. maar iig mooie speakers!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Thanks :) En kijk eens..... :D



De vorige foto's waren van vóór de definitieve afwerking.

Robbert54

daar valt he niet eens op! mooi. laat je ze ook die kleur?? mooie van dat soort speakers is dat je ze makkelijk weer kunt schuren en verven. kun je een heel leven mee!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Quote from: B. on February 25, 2010, 22:58:57
Thanks :) En kijk eens..... :D



De vorige foto's waren van vóór de definitieve afwerking.


Niks op aan te merken als ik zo kijk. Zien er op de laatste foto's prachtig uit.

B.

Quote from: The Vampire on February 25, 2010, 23:01:53
daar valt he niet eens op! mooi. laat je ze ook die kleur?? mooie van dat soort speakers is dat je ze makkelijk weer kunt schuren en verven. kun je een heel leven mee!

Ik wil ze eigenlijk liever zwart hebben, want dit past totaal niet bij mijn inrichting. Wel ga ik uit respect voor de maker vragen of hij hierdoor geen brok in zijn keel krijgt.

Martijnst1990

#61
En als hij het wel erg vind dan doe je het ook niet, of is het meer beleefdheid?  :P

Wel erg mooie speakers trouwens, vooral in het zwart denk ik inderdaad.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: B. on February 25, 2010, 23:04:41
Ik wil ze eigenlijk liever zwart hebben, want dit past totaal niet bij mijn inrichting. Wel ga ik uit respect voor de maker vragen of hij hierdoor geen brok in zijn keel krijgt.

nee!, oke wou het alleen uit respect vragen, heb ik gedaan, nu kan ik ze mooi zwart maken ;)

wat voor zwart?? anders laat je het in ere door de houtstructuur zichtbaar te laten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Als hij er echt niks in ziet dan laat ik ze gewoon zoals ze zijn. Ook al heeft hij ze in de verkoop gezet, het blijft zonde om je eigen handwerk verloren te zien gaan door een prutser.
Zo heb ik eens een mooie zelfbouw subwoofer aan iemand gegeven, ook met de intentie om het zo te laten als het is. Een week later laat hij trots zien dat hij er nog een ''bassgat'' bij heeft gezaagd en daarboven een piezo tweeter heeft gemonteerd :notify:

Ik verwacht niet dat Rho het erg zou vinden, daar dit maar 1 project van de vele is geweest voor hem. Ik laat de houtnerf wel zichtbaar, dus ik ga niet 3x gronden en er 6x met hoogglans overheen. Het wordt hoogstwaarschijnlijk zijdeglans met de roller.

B.

Ik heb even snel een foto gemaakt van de huidige situatie, dus met nieuw AV meubel.



De los slingerende bedrading naast de rechter speaker zijn voor mijn rears, die ik even niet heb. Dit worden 2 zilveren KEF eitjes, die al maanden elders liggen te wachten voor mij.   

Robbert54

wauw! mooi hoor, strak meubel ook! wel tijd voor een universele AB ;) waarom gebruik je je huidig speakers niet als rears eigenlijk??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Quote from: The Vampire on February 26, 2010, 00:54:10
wauw! mooi hoor, strak meubel ook! wel tijd voor een universele AB ;) waarom gebruik je je huidig speakers niet als rears eigenlijk??

Thanks :)

Ik kan ze helaas als rears niet kwijt omdat mijn bed daar staat. Ik kan alleen compacte speakers ophangen.
Die situatie gaat wel veranderen, omdat de inloopkast en schoorsteenpijp verwijderd worden. Ik krijg dan ongeveer een 1/3 meer ruimte en meer vierkant, in plaats van veel hoeken waar je niks mee kunt.
Ik kan mijn set dan veel beter opstellen. Tegen die tijd komen er passende rears bij, maar die zullen moeten matchen met de Classic's en gezien de opbouw TOTAAL anders is van beide speakers, kan ik al inschatten dat de Epossen niet matchen.

              Tweeter                                Woofer                        Crossover:
Epos:      ferro-fluid metal-dome              poly met alu fasekegel     ??
Classics:  geweven zonder ferro-fluid        papier                          2,5Khz

B.

Universele AB heb ik trouwens geprobeerd (Harmony One), maar vind ik absoluut niet handig.
Ik ben waarschijnlijk de enige, maar ik vind het totaal niet vervelend om 4 afstandsbedieningen te hebben. Doorgaans gebruik ik alleen die van de PS3 en die van de Marantz.

Robbert54

ik zou ook je center snel gaan upgraden, wanneer je een center gebruikt is het wel belangrijk dat ie gelijk klinkt aan je fronts
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Quote from: The Vampire on February 26, 2010, 01:16:27
ik zou ook je center snel gaan upgraden, wanneer je een center gebruikt is het wel belangrijk dat ie gelijk klinkt aan je fronts

Ik ga kijken of ik zonder center kan draaien, omdat het moeilijk matchen wordt met de Seas Classic's. De rears moeten wel snel worden aangepakt. Ik ben toch niet helemaal te spreken over de KEF eitjes, dus er moet iets groters komen. Wordt wel lastig met mijn bed tegen die wand, dus dat moet een slaapbank worden. Kijkt ook lekkerder natuurlijk :)


B.

Omdat de nieuwe speakers morgen worden opgehaald, ben ik alvast wezen kijken naar een nieuwe eindversterker. De laatste eindversterker die ik had was een zelfgebouwde UcD400, met passieve volumeregeling in een los kastje.



Deze voor- en eind combinatie heb ik een jaar of 2 terug verkocht, omdat ik de hobby had opgeheven. Nu we weer helemaal ''back on track'' zijn, kan ik het natuurlijk niet laten om nog een keer een overtreffende UcD400 te bouwen O0
Eens kijken of ik het allemaal nog weet......

De basis is er al, want ik heb het volgende gekocht:
2x Amplimo ringkern transformator 2x42V-7,44A = 625VA per stuk.
1x HIFI2000 versterker behuizing 3U aluminium frontpaneel zilverkleurig.





Als ik deze spullen binnen heb ga ik beginnen met het bouwen van een volledig gescheiden stereo UcD400HG. Dit kan echter even duren, want de UcD modules en de voedingen schaf ik waarschijnlijk pas ergens in maart aan. Ik kan natuurlijk wel alvast beginnen met het monteren van de trafo's en de connectoren, het uitmeten van de modules en de gaatjes alvast boren.   

B.

Ze staan te spelen! 8) Zachtjes op de achtergrond. Deze speakers maken écht muziek, niet normaal! Nu staat Albert Hammond op en bij een flinke drumslag krijg je echt direct een vette dynamische slag. alsof je naar live muziek aan het luisteren bent.

Afgelopen zaterdag heb ik samen met een vriend enkele Blu-rays gekeken op mijn Sony LCD. De ruimte was compleet verduisterd en wij vonden allebei dat er enorm veel backlight bleading aanwezig was. Links- en rechtsboven zag het eruit alsof er een stel schijnwerpers naar het midden van het scherm gericht waren.

Vandaag heb ik dus gelijk een Panasonic 42S10 plasma gekocht.

Robbert54

zo, lekker bezig! goed om te horen allemaal. ben erg benieuwd naar de foto's van je nieuwe opstelling.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Nou, de kleur wordt in ieder geval niet aangepast! Dit staat toch wel érg mooi tussen de rest 8)

Foto's komen z.s.m. :)

Robbert54

Quote from: B. on March  1, 2010, 22:17:03
Nou, de kleur wordt in ieder geval niet aangepast! Dit staat toch wel érg mooi tussen de rest 8)

Foto's komen z.s.m. :)
is wel vaker zo, dat hout uiteindelijk veel mooier uitkomt. en zwart ben je denk ik ook wel snel zat..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo