Mijn slaapkamer setup - Eindelijk foto's van de LG plasma

Started by B., November 3, 2009, 21:40:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.

Nieuwe foto's

Er is sinds de laatste foto's wel het een en ander aan de set gewijzigd. Ik heb mijn Philips 32'' LCD vervangen door een 40'' Sony LCD. Deze upgrade heeft het kijken naar 1080p mogelijk gemaakt, waardoor ik nu helemaal verslaafd ben aan HD O0
Er is ook een Playstation 3 bijgekomen, met enkele spellen en wat Blu-ray content. De sub heb ik aan een vriend gegeven, dus films kijken heeft nu even minder impact als voorheen. Gelukkig ben ik druk bezig informatie te verzamelen om zelf een goede sub te bouwen :)









B.

#26
Ook maar even enkele beeld foto's als ik toch bezig ben :)








Dit is een 720p trailer van 'Kingfom of Heaven', gedownload met de Playstation 3.

Martijnst1990

Ziet er goed uit! Vind dat trouwens erg strakke speakers zo op die stands.
Die trailer is overigens erg mooi! Genoeg reden voor mij om de BD van Kingdom of Heaven te kopen destijds.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B.

Ik moet de film helaas nog kopen, maar de trailer is al smullen :D

B.

#29
Vandaag is mijn nieuwe computer binnen gekomen! :)

PC: HP HPE-020NL / Intel i7, 6GB, 1.5 TB, etc...
Scherm: Samsung SyncMaster P2270 22 inch ultra-thin.

Zondag ga ik alles aansluiten op de televisie 8)  Ik ga mijn Marantz ook inzetten als versterker voor de PC speakers, doormiddel van de multi-zone mogelijkheden. Bij de PC heb ik nu slechts 2 oude Wharfedale Diamond 6R speakers, dus ook daar wordt aan gewerkt. Eerst maar eens wat verkopen :sigh:







Martijnst1990

Netjes, mooi scherm ook :) Ik heb mijn pc standaard op me tv aangesloten, gebruik het alleen maar op deze manier. Afgelopen maandag toevallig ook een nieuwe (HT)PC besteld.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Donnie

#31
Wat is dat voor een mooie PS3 controller dock, ik zit nog altijd te pielen met die USB-kabel.

B.

Hierbij een kopie van de reactie op Tweakers >:D


Het is de D3mon controller duo charger. Er passen 2 controllers in, werkt onafhankelijk van de PS3. Dus gewoon met een 230v AC adaptor naar 5v USB. Werkt perfect, met mooie afwisselende kleuren verlichting.

€19.95 bij Gamemania  :)

B.


B.

Ik wil zoiets kopen:



Om links, rechts en achter het meubel ruimte vrij te maken, zodat de kamer wat groter oogt en om mijn zelfbouw subs in de toekomst te plaatsen :)


Martijnst1990

Lijkt mij een mooi meubel, vind dat altijd een mooi alternatief voor een tv aan de muur :)

Al enig idee wanneer je aan de sub gaat beginnen en hoe groot hij word?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B.

Quote from: Martijn90 on February 12, 2010, 14:17:13
Lijkt mij een mooi meubel, vind dat altijd een mooi alternatief voor een tv aan de muur :)

Thanks. Het meubel staat er inmiddels. De TV hangt nog net niet helemaal recht, dus daar moet ik nog even naar kijken als ik er zin in heb.
Het staat wel 10x beter dan de oude situatie met de witte kasten. De speakers hebben nu meer ruimte rondom zich, dus ook de muziek is er flink op vooruit gegaan.

QuoteAl enig idee wanneer je aan de sub gaat beginnen en hoe groot hij word?

Ik ga beginnen met een sub op basis van de Peerless XLS10 plus 400gr. PR. Deze drivers en versterker heb ik al liggen, dus ik moet alleen nog even tijd vrij maken om hout te kopen. Zodra dat gedaan is ga ik direct bouwen.
Deze sub zal uiteindelijk dienen ter ondersteuning van de achterkanalen. Voor de voorkanalen + LFE ga ik 2 stuks Dayton RSS390 15'' drivers gebruiken (stereo), aangestuurd met een flinke bak vermogen. Deze subs komen beide in een gesloten behuizing van maximaal 120 liter. Met DSP krijgt het laagste laag nog een boost.

Dat laatste is wel op langer termijn. Eerst maar eens aan de Peerless sub beginnen :)

B.

Volgende week maandag ga ik mijn nieuwe speakers ophalen :headbanging:

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

B.

#39
Quote from: Martijn90 on February 24, 2010, 22:10:23
En welke worden het?  8)

Seas Classic Rho's

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.


Martijnst1990

Ik zie alleen je foto's boven aan de pagina.

Wat is trouwens de reden dat je toch de Epos M5's verkoopt? Dacht dat je ze zo'n beetje de beste speakers vond tot 1000 euro ps? (Weet trouwens niet wat die Seas kosten)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: B. on February 25, 2010, 21:54:23
En nu? :)

Zien anderen ook niks? (ik zie 'm wel)
ik zie een X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

#44
Quote from: Martijn90 on February 25, 2010, 21:59:13
Ik zie alleen je foto's boven aan de pagina.

Wat is trouwens de reden dat je toch de Epos M5's verkoopt? Dacht dat je ze zo'n beetje de beste speakers vond tot 1000 euro ps? (Weet trouwens niet wat die Seas kosten)

Klopt, vind ik ook nog steeds. Ik heb de Epossen destijds vergeleken met vele andere merken. Ik bedoelde trouwens 1000 euro per set, want in die klasse had ik ook verschillende speakers beluisterd.

De Seas speakers zijn zelfbouw van forumlid Rho op www.zelfbouwaudio.nl. In de tijd dat hij deze speakers ontwierp en had gebouwd, heb ik het hele verhaal aandachtig gevolgd. Deze speakers hebben enkele unieke kenmerken die mij enorm aanspreken.
Zo is de conus van de Seas woofer van papier gemaakt, terwijl de korf aluminium gegoten is en dezelfde opbouw (en ventilatie) heeft als de Seas Excel serie.
De tweeter heeft een geweven dome, zonder ferro-fluid.
Het overname-punt ligt op een 'klassieke' 2,5KHz.

De behuizing is recht-toe-recht-aan, met een klassieke afwerking. Filter componenten (hoogwaardig), aansluitterminals (4-polig) en de BR-pijp (dubbel-trompet) zijn daarentegen wel weer van de hedendaagse tijd.
Het geheel is dus een mix van klassiek en modern en zowel bij een luisterdag als op papier presteert deze luidspreker voorbeeldig ten opzichte van commerciële ontwerpen. Ik verwacht zelfs dat deze niet onderdoen voor de Sonus Faber Concerto, wat ook een ''ordinaire'' 2-weg vloerstaander is.

B.

Quote from: The Vampire on February 25, 2010, 22:19:16
ik zie een X

Nog een keer geprobeerd in mijn post hierboven. Via Google Chrome eindigt de link niet op .JPG, maar ik zie de foto's wel..

Alex Groningen

#46
Zie ook (nog steeds) geen foto. En als ik zoek op  :google: voor een plaatje, om een beetje een idee te krijgen welke luidsprekers het zijn kom ik zelfbouw luidsprekers tegen. Maar weet niet of dat dezelfde zijn als die jij wil aanschaffen.

Robbert54

nee nog niet, heb hem ook even geprobeert te kopieren maar staat dat ik geen toestemming heb om het plaatje te bekijken
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.


B.