ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Started by Former member 78, October 12, 2009, 21:18:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Former member 78

Belden speakerkabel ken, de linn niet, bedankt voor het aanbod!

Grappig dat die man nu een nieuwe aanbied, ben benieuwd hoe het met garantie zit ;)
Al gaan ze eigenlijk nooit stuk.

martin778

Arjan, kun je het laag van de Ushers aktief filteren?

Former member 78

Ja, dat filter is namelijk extern.
Het filter van het mid en hoog zit intern.

martin778

#2378
Wat gebruik je als filter, een miniDSP?

Die grote monster woofers knappen er flink van op als je ze aktief filtert.

Former member 78

Ik gebruik het filter van Usher.
Actief filteren is mogelijk, ik doe dat nu niet.

Ik geloof direct dat het allemaal beter gaat klinken, maar in dat soort dingen
ben ik niet thuis.

martin778

Eigenlijk is het heel simpel als je weet wat de xover frequentie is en met hoeveel dB/octaaf.  :)
Daarna is het alleen de juiste parameters intikken in de DSP en klaar is kees.
Je kunt gerust ook een PA eindtrap nemen voor het laag, een oude QSC of een Crown (K2/XTi) bijvoorbeeld.

Former member 78

Dat heb ik niet nodig, heb op de zolder 2 Usher R1.5 eindbakken.
Ik stuur het laag en hoog nu ook apart aan, het rechter kanaal doet het mid en hoog, het linker kanaal doet het laag.
Die zal dus ook via de DSP kunnen.

Misschien is het iets leuks voor in de toekomst, ben zoals het nu klinkt al erg tevreden ;)

Former member 78

Het is alweer eventjes stil hier...
Ik heb de M DAC terug gestuurd, ik had er een paar problemen mee die de importeur gaat oplossen. (hoop ik)

Dus mijn tv setje was incompleet.
Aangezien ik echt veel te weinig op de zolder luister, heb ik de VV/DAC en Oppo maar ter overbrugging naar beneden gehaald.

En wauw  :inlove:
Wat doet die Ekco het bijzonder goed, die maakt gehakt van de Audiolab.
De Oppo is ook een erg fijn ding, die mist alleen Spotify. Dat heb ik opgelost door de Chromecast op de HDMI in aan te sluiten.

Heb sinds enkele weken ook andere luidsprekerkabels. Ik ben van rood/zwart gamma kabel naar de AudioQuest GO-4 gegaan.
Ben niet zo'n kabelfluisteraar, maar het pakte niet heel verkeerd uit :)




JeroenGRT

Mooie set zo! Wat doet die Ekco EV-55DP anders dan de audiolab m-dac? Zie wel dat die Ekco een buisje heeft.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Former member 78

Met de Ekco leeft het meer, is het meer sprankelender.
Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat de M DAC slecht is, zal blij zijn als die weer retour is.

Vind het vooral erg leuk dat de Magnatjes zo goed klinken. Die mogen blijven tot ik een betaalbaar setje
Sonus Faber Elipsa Auditor heb gevonden. W&W had een setje staan, maar toen ik er naar toe ging waren ze al verkocht.

JeroenGRT

Mooi die sonus fabers, doet me denken aan een zelfbouwconcept die ik heb gezien op zelfbouwaudio forum, niets voor jou?

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=8539
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=10798
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Former member 78

Vind die niet echt mooi om te zien.
Maar je hebt mij wel op een idee gebracht, om zelf iets te gaan maken.

Houtbewerking ed zal het probleem niet zijn.
Ga er eens over na denken, en op het ZBA rond kijken! Thnx!

Former member 78

Het is einde oefening voor de grote set.
De drempel om op de zolder te gaan luisteren is schijnbaar erg hoog, want ik zat er zelden.

Dit besluit kwam nadat ik de speakers van de tv set had ingeruild op een setje Adam Pencils.
Die dingen doen het zo leuk, dat het voor mij meer dan voldoende is. De hang naar ''echt high end'' is bij mij
sowieso al een tijd weg en dan is zo'n dikke set die ongebruikt staat erg zonde.

De voorversterker/DAC/cd speler hou ik en de Oppo 103 blijft ook. Die staan nu dus in de woonkamer met een Usher eindbak.
De rest van de spullen gaan weg, of is al weg :)





chansig

Ik denk dat een aparte ruimte ook niet aan mij  besteed zou zijn.

Wel bijzondere speakers om te verkopen. Of zijn die al weg ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Ze staan er nog.

Ik ga de verkoop ook niet doen, dat mag W&W doen.
Geen zin om dat zware spul te verhuizen :D

martien

Mooie luidsprekers om te zien maar staat de linker niet erg dicht bij de kachel?

morca

Mooie speakers arjan !
2e ruimte was aan mij ook niet besteed,er boven voor gaan zitten  deed ik bijna nooit terwijl de akoestiek boven geweldig was dus wel de moeite waard.

Former member 78

Quote from: martien on July 30, 2016, 14:37:29
Mooie luidsprekers om te zien maar staat de linker niet erg dicht bij de kachel?

De kachel wordt nog iets naar voren geplaatst.
Door het speksteen straalt de kachel vrij weinig warmte naar de zijkanten, dus dat is geen probleem :)

Xander32

#2393
Mooie aankoop die Pencills :thumbs-up:.

Het zal waarschijnlijk niet anders kunnen, maar buiten de stralingswarmte, staat die linker wel erg ingesloten. In hoeverre beïnvloed dat het geluid?

En wat is voorts high end? Jouw huidige set is verre van mainstream. Denk dat er bij jouw in de straat er maar weinigen iets vergelijkbaars hebben staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Gister ''toevallig'' een ander setje speakers gescoord.
Was niet op zoek, maar je luistert eens naar iets het spreekt je aan.
Dit gaat duidelijk een stap verder, alleen in het laag was de Adam wat krachtiger.
In het mid en hoog gaat de Focal er dik overheen.

Qua design spreekt de Electra mij ook meer aan, is ook ietsje kleiner.




chansig

Mooie speakers....veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martien

Ik vind ze iig erg mooi, veel plezier ermee :music:

Rusher

Quote from: ArjanR1 on July 30, 2016, 14:09:50
Het is einde oefening voor de grote set.
De drempel om op de zolder te gaan luisteren is schijnbaar erg hoog, want ik zat er zelden.
Dit ken ik heel goed en toch... àls ik een moment boven op zolder ga zitten en muziek ga luisteren, dan merk ik de volgende dag dat mijn lichaam veel ontspannender aanvoelt en ik mentaal sterker/vrolijker ben, meer tevreden, ondanks de hectiek van alle dag.

Maar... niet terugdraaien hoor!!! Ik snap je (denk ik) wel goed! Geniet van de nieuwe luidsprekers!!!

Former member 78

#2398
Dank heren!

Dat relaxte word ik nu juist van een paar uurtjes in het spelen met de mtb :)
En met de set in de woonkamer verveel ik mij ook niet.