Ziggo Nieuws

Started by Ghosty J, September 26, 2009, 00:20:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ghosty J

Aangezien er veel nieuwe dingen staan te gebeuren bij Ziggo maak ik er maar even één topic over!
Zodra er nieuws is zal ik dit topic updaten!

Quote
Ziggo wellicht toch overstag bij commerciële HD zenders


Ziggo, de grootste digitale televisieaanbieder van Nederland, sluit niet langer uit dat men voor de doorgifte van de HD kanalen van de commerciële mediabedrijven RTL Nederland en SBS Broadcasting extra abonnementgeld aan de abonnee gaat vragen.
lees hier verder

Quote from: Flexaa on October 26, 2009, 21:41:32
Ziggo houdt vast aan HD strategie

Kabelbedrijf Ziggo houdt zich vast aan haar HD strategie waar men ervan uitgaat dat een HD versie van een bestaand SD kanaal de abonnee niets extra's mag gaan kosten. Verder ziet men de uitbreiding van het huidige HD aanbod als één van de speerpunten voor 2010.
lees hier verder

Quote from: sam922 on September 30, 2009, 11:38:23
Alle Ziggo-klanten kunnen vanaf morgen(1 oktober 2009) een maand lang gratis naar Eredivisie Live kijken volgens het AD! :worship: :clapping:

http://www.ad.nl/ad/nl/1046/Eredivisie/article/detail/433680/2009/09/29/Alle-Ziggo-klanten-tijdelijk-Eredivisie-Live.dhtml
Wat gaat er nog gebeuren bij Ziggo?

BBC HD
RTL 4,5,7 & 8 in HD
SBS 6, NET 5 & Veronica in HD
dit staat nog precies vast, maar ze zijn in onderhandeling! :D

Deze maand nieuwe zender:

Vanaf 2 oktober vind je bij RTL Lounge inspiratie en informatie over lifestyle en meer. Via het Keuzepakket Film & Entertainment of Digitaal Totaal, op kanaal 150.

Nieuwe zender: Preview TV
Je favoriete televisie avond stel je zelf samen met Interactieve televisie van Ziggo. Preview TV laat zien wat je via Interactieve televisie kunt beleven. Op Preview TV zie je welke nieuwe films we hebben toegevoegd aan ons On Demand filmaanbod. Verder zie je op Preview TV de nieuwe films en series uit de TvTheek en programma's die via Net- en/of Ooit gemist op te roepen zijn. Preview TV is vanaf begin oktober te zien op kanaal 12.


Zenderwijzigingen per 1 oktober
Een aantal digitale zenders verandert per 1 oktober van kanaal. Hieronder staan de oude en de nieuwe kanaalnummers van de zenders die verhuizen
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

mmm, misschien word het dan toch maar eens tijd om een HD decoder aan te schaffen..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Starred

Quote from: Ghosty J on September 26, 2009, 00:20:17
Wat gaat er nog gebeuren bij Ziggo?

BBC HD
RTL 4,5,7 & 8 in HD
SBS 6, NET 5 & Veronica in HD

Vanaf wanneer?

denoontje

Quote from: The Vampire on September 26, 2009, 01:34:07
mmm, misschien word het dan toch maar eens tijd om een HD decoder aan te schaffen..

heb ik al maar wel op een ouwe crt ;-).

zou f1 dan in hd te zien zijn (decoder aan projector hangen)?

Marcel_T.

Is BBC HD al officieel bevestigd dan? En de RTL zenders? Waar heb je die info vandaan?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Ghosty J

Lezen, wat gaat er nog gebeuren :)

dit staat dus op de planning als ik het ziggo forum mag geloven :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

GH

Quote from: Ghosty J on September 27, 2009, 18:17:50
Lezen, wat gaat er nog gebeuren :)
dit staat dus op de planning als ik het ziggo forum mag geloven :)

Je zou ook kunnen denken dat dit soort claims, zonder enige onderbouwing, niet veel toevoegen. Plaatsen ervan is dan ook redelijk onzinnig.

Natuurlijk gaat ziggo, net zoals alle kabelboeren, de commerciële zenders in HD doorgeven als ze die dat gaan uizenden. Nieuwswaarde zonder datum en bevestiging dus nul.
En speculeren over BBC HD gebeurt al meer dan een jaar, er wordt echter geen enkele concrete uitspraak over gedaan.

Ghosty J

zal er wel even wat onder zetten dat het nog komt, alleen niet wanneer :)

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

OMD

Ze willen eind dit jaar starten met testen met RTL's in HD. Dan gaat het zeker nog een behoorlijke tijd duren voor het voor commercieel gebruik klaar is.

riwi

Quote from: Ghosty J on September 26, 2009, 00:20:17
Wat gaat er nog gebeuren bij Ziggo?

BBC HD
RTL 4,5,7 & 8 in HD
SBS 6, NET 5 & Veronica in HD
dit staat nog precies vast, maar ze zijn in onderhandeling! :D

Ik heb gelezen dat RTL 7 & 8 gratis in HD komen en dat RTL 4 & 5 in een HD pakket komen waar dan extra voor betaald zal moeten worden.

Ghosty J

Quote from: riwi on September 27, 2009, 22:41:21
Ik heb gelezen dat RTL 7 & 8 gratis in HD komen en dat RTL 4 & 5 in een HD pakket komen waar dan extra voor betaald zal moeten worden.
gelezen? waar? :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

esre

Zelfs al zou dat zo zijn voor die troep ga je toch niet betalen. :sigh:

riwi

Quote from: Ghosty J on September 27, 2009, 22:44:34
gelezen? waar? :D

Kan het me niet herinneren en ook niet zo snel weer vinden. Nieuwsbrief dacht ik, of in een spotje op TV misschien.
Vanwaar de smiley? Bedoel je de vraag niet serieus?

Ghosty J

juist wel, was nieuwschierig :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

MaxxMark

Als ze meer zenders in het HD pakket doen, en de prijs gelijk houden, wordt het eindelijk interessant om extra te gaan betalen voor het HD pakket.

Al moet er nog wel wat meer in dan alleen rtl7/8. Met BBC er bij wil ik er wel over nadenken :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

esre

Quote from: MaxxMark on September 28, 2009, 10:39:58
Als ze meer zenders in het HD pakket doen, en de prijs gelijk houden, wordt het eindelijk interessant om extra te gaan betalen voor het HD pakket.

Al moet er nog wel wat meer in dan alleen rtl7/8. Met BBC er bij wil ik er wel over nadenken :)

Precies dan pas wordt het interessant.

Marcel_T.

Quote from: riwi on September 27, 2009, 22:41:21
Ik heb gelezen dat RTL 7 & 8 gratis in HD komen en dat RTL 4 & 5 in een HD pakket komen waar dan extra voor betaald zal moeten worden.

Van het Ziggo gebruikers forum:

"Ziggo heeft eens de "uitspraak" gedaan dat zij simulcast zenders in hetzelfde pakket wil doorgeven als de oorspronkelijke zender.

Dit is dus meteen ook de reden dat Ned1 HD, 2 HD, 3 HD en Eurosport HD in het basis pakket zetten. Het zou daarmee ook meteen de bedoeling zijn om de RTL zenders, en ook SBS, ook in het basis pakket te houden."


Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

MaxxMark

MAar, dan zou het stom zijn als RTL4 en 5 in het HD pakket komen, en 7 en 8 in het vrije pakket. :hmmm:
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Ach, je kunt net zo goed een zak stront voor dat geld kopen.... :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MaxxMark

Quote from: celerontje on September 28, 2009, 12:34:54
Ach, je kunt net zo goed een zak stront voor dat geld kopen.... :devil:

Ik bedenk me net dat het mij eigenlijk om het even is wat ze wel en niet gaan uitzenden. Ik kijk amper TV. Ja af en toe het nieuws ofzo. Maar verder kijk ik toch alleen series die ik download.

Maar het is in ieder geval goed voor de vooruitgang. Misschien dat we ooit in de toekomst wel toffe programma's in HD gaan uitzenden ;)

Als ze nou eens een HD kanaal in europa oprichten die zich richt op het uitzenden van de blockbuster series in amerika :P Dáár zou ik nou wel geld voor betalen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Het probleem met veel commerciele zenders is dat ze zonder pardon seizoenen door elkaar husselen, middenin een seizoen stoppen met een serie.
Vooral SBS is hier zeer bedreven in.

Btw. Waarom worden series als Lost, House etc. niet met 5.1 geluid uitgezonden in Nederland?
Dit is al jaren mogelijk, zelfs met normale SD uitzendingen, maar 't gebeurd niet! >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marcel_T.

Quote from: celerontje on September 28, 2009, 13:00:19
Het probleem met veel commerciele zenders is dat ze zonder pardon seizoenen door elkaar husselen, middenin een seizoen stoppen met een serie.
Vooral SBS is hier zeer bedreven in.

Btw. Waarom worden series als Lost, House etc. niet met 5.1 geluid uitgezonden in Nederland?
Dit is al jaren mogelijk, zelfs met normale SD uitzendingen, maar 't gebeurd niet! >:(

Klopt. We moeten hiervoor op de barricaden mensen!
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Ghosty J

dat klopt, blijkbaar doen ze dat pas met HD zenders! :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

MaxxMark

Misschien kost het meer bandbreedte, iets dat ze liever gebruiken voor een extra zender. Ze moeten natuurlijk zowel het AC3 signaal, als het normale stereo signaal meesturen.

Verklaart alleen niet waarom NED1,2,3 wel met DD wordt uitgezoden... True, het is dan wel maar 2.0, maar desalniettemin kost dat waarschijnlijk gewoon een extra geluidskanaal (en dus bandbreedte)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Quote from: Ghosty J on September 28, 2009, 13:02:26
dat klopt, blijkbaar doen ze dat pas met HD zenders! :)
Nou... :-\
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!