Sanders Ht-& Stereoset

Started by Xander32, August 25, 2009, 20:28:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Xander32

Donderdag a.s. heb ik een ritje naar Hilversum; Sint heeft voor mij daar (BB&G) een (2e) spl-800 Ultra neergezet :clapping:.

Op die wijze ga ik richting een volwaardig 3-weg (2,5) systeem waarin ik de bass kan aanpassen/finetunen (i.t.t. die van zuilen) en de voordelen van monitoren (t.o.v. zuilen) behouden blijft.

Ben wel benieuwd wat de integratie van een 2e sub gaat opleveren (stress of anders namelijk ...  :sigh:).

Tot deze keuze (over naar zuilen of anders - ik ben namelijk zo tevreden met de 718`s... ) ben ik gekomen na enig speurwerk op `t net en bemoedigende woorden (+onderbouwing) van een aantal mede-forumleden die weten waar zij het over hebben en de hofleverancier van Velodyne.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Dat is nog eens een upgrade van je set zeg! Ziet er ook wel heel erg mooi uit om 2 subs in symmetrie te hebben staan. Ik begrijp het goed als je de subs high level aan gaat sluiten? Sowieso heb je dat gezien je voorkeur naar muziek ipv film maar kun je überhaupt 2 subs lowlevel aansluiten?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

mtissink

Quote from: Pinohelmond on November 29, 2011, 16:11:52
Dat is nog eens een upgrade van je set zeg! Ziet er ook wel heel erg mooi uit om 2 subs in symmetrie te hebben staan. Ik begrijp het goed als je de subs high level aan gaat sluiten? Sowieso heb je dat gezien je voorkeur naar muziek ipv film maar kun je überhaupt 2 subs lowlevel aansluiten?
Er zijn (voor)versterkers waarop inderdaad meerdere subwoofers zonder moeite aangesloten kunnen worden.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Xander32

Quote from: Pinohelmond on November 29, 2011, 16:11:52
Dat is nog eens een upgrade van je set zeg! Ziet er ook wel heel erg mooi uit om 2 subs in symmetrie te hebben staan. Ik begrijp het goed als je de subs high level aan gaat sluiten? Sowieso heb je dat gezien je voorkeur naar muziek ipv film maar kun je überhaupt 2 subs lowlevel aansluiten?
De aansluiting gaat middels de pre-out van de A5; naar iedere sub 1 ic.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Dat je geen receiver had was ik even vergeten ;)

Een sub onder elke monitor zal wel erg vet zijn :headbanging:

Feli alvast!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


Xander32

Quote from: morca on November 29, 2011, 16:47:23
Wat een geld heeft die Sander  :D  mooie aankoop  ;)
Niet meer ;). Wat veel voornamer is; dat m`n vriendin het ok vond ("nog zo`n zwart ding maakt mij niet uit - als het dan maar een zelfde is"...).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

En dan heb je natuurlijk echt een Linker en een Rechter subwoofer.

Actief laag voor stereo met 2 subwoofers is echt mooi.


Maro

Gefeli Sander. Wist er natuurlijk al een beetje van...

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen. Als je de boel op scherp hebt staan kom ik graag weer eens naar je set luisteren... :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62

Quote from: Maro on November 29, 2011, 17:07:01
Gefeli Sander. Wist er natuurlijk al een beetje van...


Ik wist van niks!  >:(
Maar was ook al op tijd weg zondag ;) ;D

Das nog eens een basfundamentje leggen, ben zeer benieuwd!
Gefeliciteerd alvast met deze mooie aankoop!

morca

Quote from: Xander32 on November 29, 2011, 16:50:52
Niet meer ;). Wat veel voornamer is; dat m`n vriendin het ok vond ("nog zo`n zwart ding maakt mij niet uit - als het dan maar een zelfde is"...).


Sander.
Leuke vriendin  :thumbs-up:

Ja links en rechts sub,mmmm beneden ik heb er 3 klaar liggen  :D
Links,recht,s gesloten nr 3 het filmbeest  :popcorn:

Xander32

Quote from: Maro on November 29, 2011, 17:07:01
Gefeli Sander. Wist er natuurlijk al een beetje van...

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen. Als je de boel op scherp hebt staan kom ik graag weer eens naar je set luisteren... :worship:
Je weet het Wim; de koffie en/of het biertje staat altijd voor jou klaar!

Quote from: drees62 on November 29, 2011, 17:13:52
Ik wist van niks>:(
Maar was ook al op tijd weg zondag ;) ;D

Das nog eens een basfundamentje leggen, ben zeer benieuwd!
Gefeliciteerd alvast met deze mooie aankoop!
Ow, strange, is m`n aangetekende brief nog niet over?

:D

Andre, voor jou geldt hetzelfde als voor Wim he - en dan wel ff jouw meetapparatuur meebrengen!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: RA SUBS on November 29, 2011, 16:57:45
En dan heb je natuurlijk echt een Linker en een Rechter subwoofer.

Actief laag voor stereo met 2 subwoofers is echt mooi.
Zelf ben ik net zo benieuwd; de ene Velo doet al zoveel goeds hier. De verwachtingen zijn dan ook hoog.

Quote from: morca on November 29, 2011, 17:39:39
Leuke vriendin  :thumbs-up:

Ja links en rechts sub,mmmm beneden ik heb er 3 klaar liggen  :D
Links,recht,s gesloten nr 3 het filmbeest  :popcorn:
Yep, ik heb het getroffen :P.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62


Xander32

#990
Quote from: drees62 on November 29, 2011, 19:29:10
Doen ik  8)
Super!

Wanneer ik een sweep laat lopen kan ik al op `t gehoor vaststellen dat daar enkele pieken en dalen zijn. O.a. een duidelijke piek rond de 60 a 70 Hz. Echter tijdens het beluisteren van software geeft het niet/nauwelijks hinder 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

#991
Mooi dat de pieken rond de 60 -70 hz geen hoorbare problemen opleveren.

Immers als je met de Ushers full range speelt, dan kan je deze niet weg werken.

Ook niet met 1 of 2 velodynes .Of je moet je eens in het verhaal van meneer Geddes verdiepen
met betrekking tot multiple subwoofers in je luisterruimte.


Xander32

Quote from: RA SUBS on November 30, 2011, 12:19:38
Mooi dat de pieken rond de 60 -70 hz geen hoorbare problemen opleveren.

Immers als je met de Ushers full range speelt, dan kan je deze niet weg werken.

Ook niet met 1 of 2 velodynes .Of je moet je eens in het verhaal van meneer Geddes verdiepen
met betrekking tot multiple subwoofers in je luisterruimte.
Ik weet het Ralf; betreffende piek betreft puur de akoestiek en daar zit dan ook de eventuele oplossing (aanpakken akoestiek / schuiven speakers). Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden zoals DSP/EQ maar die hebben m.i. niets te zoeken in een stereo-opstelling 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#993
Vandaag aan het eind van de ochtend naar BB&G geweest om een 2e Velodyne in ontvangst te nemen. Daar werd ik gastvrij ontvangen door beide heren. Onder het genot van een heerlijke cappuccino vervolgens een uur lang zitten bomen over mijn set, mijn bevindingen en mijn gedachtes betreft mogelijke, toekomstige upgrades (o.a. streaming). Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat ik in de toekomst over zal gaan naar een geheel nieuwe set. Daar heb ik al vaker bij stil gestaan en in het gesprek met beide heren werd het mij duidelijk dat geheel weer op punt 0 (nul) beginnen allicht een goed keuze zal zijn. In het betreffende gesprek was het wel bijzonder om te ervaren hoe verschillend beide heren zijn, maar allicht dat zij juist daardoor ook een goede combi vormen (synergie ;)).

Maar voor dat ik bovenstaande in praktijk ga brengen, wil ik nog een tijd lang genieten van hetgeen ik er nu heb staan. Per heden dus een dubbele Velodyne ::).

De 2e Velo staat op mij voorkeurplek betreft plaatsing, d.w.z. tussen het meubel en de rechterspeaker in en lijkt het daar goed te doen. Ik heb exact de zelfde afstelling als m`n eerste sub aangehouden. Wel beiden opnieuw ingemeten (arme buurtjes met 2 x 12 sweeps :D).


Eerste indruk: op de luisterplaatst klinkt het nu vloeiender, gemakkelijker, meer samenhang en ook opvallend dat er minder staande golven zijn te vinden in de gehele ruimte :clapping:.

Daar is ook nog een maar: ik heb het idee dat de A5 een onoldoende sterk signaal afgeeft middels de pre-out. Allicht dien ik om te zien na 2 stuks Y-kabels / splitters (iemand advies / tips ¿¿¿). En nu maar eerst goed inspelen!

Wordt vervolgd.


Sander.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Dan nu echt gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je beleving bij BB&G is heel herkenbaar. Bjorn en Garmt hebben beiden heel veel verstand van zaken en ze hebben vaak gelijk. Enige nadeel is dat dat ook geld kost, maar je krijgt er wel iets moois voor terug :D

Ben benieuwd naar 2 dingen, hoe het inspelen van de Velodyne gaat verlopen en wat je toekomstplannen dan gaan zijn.

Maar eerst genieten :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#995
Quote from: HTip on December  1, 2011, 19:29:58
Dan nu echt gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je beleving bij BB&G is heel herkenbaar. Bjorn en Garmt hebben beiden heel veel verstand van zaken en ze hebben vaak gelijk. Enige nadeel is dat dat ook geld kost, maar je krijgt er wel iets moois voor terug :D

Ben benieuwd naar 2 dingen, hoe het inspelen van de Velodyne gaat verlopen en wat je toekomstplannen dan gaan zijn.

Maar eerst genieten :pompom:
Toekomstplannen zijn in ieder geval streaming. Wil je dat goed doen dan dienen er zich al snel twee merken aan: Linn en Naim. En ik heb het hier en bij de buren al vaker aangegeven dat ik, nu alweer een 2 jaar terug, een set heb horen spelen van Naim (XS integrated en cdp) en Neat speakers (Motive 2) en ik daar erg van onder de indruk was. En het bijzondere is dat die set, diens plaatje haast het tegenovergestelde is van hetgeen er mijn huidige set neerzet 8).

Ik ben echter niet voornemens om betreffende Naim - Neat combi 1 op 1 te copy, maar het geeft wel een bepaalde richting aan.


Nu weer genieten van Keb` Mo` - Suitcase.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Gefeliciteerd Sander! Erg mooie upgrade. Dat vraagt ook nieuwe foto's natuurlijk.  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

#997
Quote from: Pinohelmond on December  1, 2011, 20:35:22
Gefeliciteerd Sander! Erg mooie upgrade. Dat vraagt ook nieuwe foto's natuurlijk.  :D
Maybe morgen in de loop van ... Ben zojuist door m`n rug gegaan(zwakke plek)  :-\. Daardoor gaat nu alles erg traag en pijnlijk. Weer ff een paar dagen pas op de plaats (niet letterlijk in mijn geval :lookaround:).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on December  1, 2011, 20:41:49
Maybe morgen in de loop van ... Ben zojuist door m`n rug gegaan(zwakke plek)  :-\. Daardoor gaat nu alles erg traag en pijnlijk. Weer ff een paar dagen pas op de plaats (niet letterlijk in mijn geval :lookaround:).


Sander.
Klote man! Was je gewoon eigenwijs of konden Bjorn en Garmt je niet helpen? Rustig aan moet lukken nu met "de perfecte Bass" ;) Maar nogmaals balen hoor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#999
Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2011, 20:59:20
Klote man! Was je gewoon eigenwijs of konden Bjorn en Garmt je niet helpen? Rustig aan moet lukken nu met "de perfecte Bass" ;) Maar nogmaals balen hoor.
Nee; in m`n nieuwe omgeving ben ik weer bij een sportschool gegaan. Daar heb ik gisteren een eerste proefles gehad en teveel gedaan (gewicht) en waarschijnlijk een oefening dan wel toestel welke niet goed voor m`n rug is. Was te verwachten. Ik moet daar eerst weer m`n draai vinden. Maar komt goed, heb dit al een jaar of 8, weet wat mij nu te doen staat.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT