HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Zit in Duitsland. Maar als ik klaar ben is ie wel te doen denk ik. Heb nog wat stof over van de panelen :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Lol[emoji1303][emoji1303][emoji1303][emoji1303]

Laat ze het maar nog niet lezen[emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Eeeeen toen was ik door 1 pak steenwol heen..



Metenderwijs op een paar db links en rechts na, weinig verschil, pieken hier en daar zelfs wat hoger. Kan natuurlijk zijn dat alle verstoring nu uit de andere (onbehandelde) hoek komt en dat dit net zolang doorgaat totdat alle hoeken behandeld zijn... Ga ik dit testen? Ik weet het nog niet. Reverb was hier en daar wel ietsjes beter, maar ook marginaal.
En natuurlijk heb ik nog niet de hele hoek dichtzitten, dat hoort natuurlijk eigenlijk wel.

Morgen komt er een paar meter kaasdoek binnen. Zal de trap nog ff inpakken en dan nog ter test een pak steenwol halen en die gewoon ingepakt in de andere hoek zetten.
Als er dan geen duidelijke verbeteringen op het laag in een meting te zien zijn, ga ik er ook geen effort meer insteken denk ik en trek ik die andere trap ook uit de ruimte.
Of vul m nog helemaal op om het toch maar geprobeerd te hebben.
Kortom...Ik weet het nog niet ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ralf67

Heb ook wel eens een dergelijke bastrap gebouwd in een hoek in de woonkamer.

Had heel weinig tot geen effect op het laag.

Meten met REW gaf echt weinig verschil, voor en na.

Maar wie weet heb je de juiste hoek te pakken.

denoontje

En dat met dit warme weer....gaat ie isoleren[emoji23]

Jammer joh dat het nog niet zoveel effect heeft.
Ik
Meen gelezen te hebben dat soort wol ook wel uitmaakt.

Post anders nog eens een grafiekje.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

#3105

Rood is dus met de trap in de hoek.

Rocksono Solid gebruikt plusminus 45kg/m3. Dat is wat voor de studiotips super chunks geadviseerd wordt. Tussen 45 en 55 kg/m3.

En nee...weer om met steenwol te lopen klooien was het niet 8)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: Ralf67 on May 30, 2018, 22:09:40
Heb ook wel eens een dergelijke bastrap gebouwd in een hoek in de woonkamer.

Had heel weinig tot geen effect op het laag.

Meten met REW gaf echt weinig verschil, voor en na.

Maar wie weet heb je de juiste hoek te pakken.

Hmja, ik zal nog eens verder testen. Voor t kaastoek moet k m toch uit de hoek trekken. Zal ik m nog wat verder opvullen en dan nog een voor en na meting doen. Ik ga toch niet lekker slapen als ik niet geprobeerd heb om tot het plafond af te vullen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Beetje aan het afhaken op de corner traps. Lijkt maar erg weinig invloed te hebben. Ga de verschillen nog eens nameten met de subs, dit had ik nog niet gedaan, maar verwacht er weinig van.

Subs meten was afgelopen week ook wat lastig omdat de amp van de pb12 de geest gaf... >:(
Gelukkig was daar Jos(sie), wie kent m niet ;D.
Again saved the day! Binnen een dag gefixt en retour gezonden :worship: :thumbs-up:.
Gisteren gemonteerd en hij doet het weer :pompom:

Jos, bedankt!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Topper

Zoals besproken wil ik anders ook nog wel eens testen met wat wol.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Vandaag eens beginnen met het herinrichten van het hele kabelgebeuren in de kruipruimte/tuinkamer. Dit is hard nodig, alles ligt nu eigenlijk gewoon in het zand en er is een open verbinding van de kruipruimte met de bios, da's muffig en schijnt vanwege bodemgassen ook niet heel gezond te zijn...

Heb dus maar een hele lading rioolpijp rond 40 en een berg bochtjes gehaald, eens kijken of ik er wat van kan maken. Als alles hangt, de boel netjes afkitten/purren. En aangezien de rest van de benedenverdieping aan het wachten is op het drogen van nieuw stucwerk, heb ik nu mooi ff tijd voor de tuinkamer,...die nu verder hoofdzakelijk dienst doet als bergruimte voor de zooi die elders op de begane grond nu niet gewenst is vanwege de verbouwing.

Verder is er 50 meter "niets speciaals" luidsprekerkabel onderweg om de heights opnieuw aan te sluiten. Kabels hangen nu binnen de ruimte van plafond naar apparatuur, dit gaat veranderen. Hiervoor is al een leiding voorzien die uit de koof naar het aangrenzende ketelhok gaat en beneden ook weer terug de HT in.

Meteen ook de HDMI kabel naar de projector (12+ meter) maar vervangen. Die trekt een 10 bits signaal niet meer. 8bits 1080p wel, maar sinds windows ergens een HDR update heeft gehad, begon mijn beeld te flikkeren. Dit bleek uiteindelijk het verschil 8/10 bits te zijn en gister de tijd genomen om uit te vogelen dat mijn oude vertrouwde HDMI kabeltje van 15m dit niet meer trekt.
Vanmiddag verwacht ik een "goedkope" high speed vervanger in de bus. Hoop dat ik die door de leidingen krijg, die zitten in de vloer gefreesd namelijk.

Goe...ik ga ondergronds mensen, als hier een maand of 2 niets meer gepost wordt, wellicht even de brandweer inlichten, dan zit ik ergens klem ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

lol

We gaan het bij mij ook eens testen.
Wellicht anders hdmi over ethernet?
Die krijg je overal doorheen gewurmd.



RalphH

Alle leidingen zijn gelukt hoor, pijpjes 40mm. Hdmi trekken is ook gelukt, resultaat nieuwe kabel is r helaas niet naar, denk iets mis met de epson.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jantje112

Quote from: RalphH on October 16, 2018, 10:20:59
Vandaag eens beginnen met het herinrichten van het hele kabelgebeuren in de kruipruimte/tuinkamer. Dit is hard nodig, alles ligt nu eigenlijk gewoon in het zand en er is een open verbinding van de kruipruimte met de bios, da's muffig en schijnt vanwege bodemgassen ook niet heel gezond te zijn...

Heb dus maar een hele lading rioolpijp rond 40 en een berg bochtjes gehaald, eens kijken of ik er wat van kan maken. Als alles hangt, de boel netjes afkitten/purren. En aangezien de rest van de benedenverdieping aan het wachten is op het drogen van nieuw stucwerk, heb ik nu mooi ff tijd voor de tuinkamer,...die nu verder hoofdzakelijk dienst doet als bergruimte voor de zooi die elders op de begane grond nu niet gewenst is vanwege de verbouwing.

Verder is er 50 meter "niets speciaals" luidsprekerkabel onderweg om de heights opnieuw aan te sluiten. Kabels hangen nu binnen de ruimte van plafond naar apparatuur, dit gaat veranderen. Hiervoor is al een leiding voorzien die uit de koof naar het aangrenzende ketelhok gaat en beneden ook weer terug de HT in.

Meteen ook de HDMI kabel naar de projector (12+ meter) maar vervangen. Die trekt een 10 bits signaal niet meer. 8bits 1080p wel, maar sinds windows ergens een HDR update heeft gehad, begon mijn beeld te flikkeren. Dit bleek uiteindelijk het verschil 8/10 bits te zijn en gister de tijd genomen om uit te vogelen dat mijn oude vertrouwde HDMI kabeltje van 15m dit niet meer trekt.
Vanmiddag verwacht ik een "goedkope" high speed vervanger in de bus. Hoop dat ik die door de leidingen krijg, die zitten in de vloer gefreesd namelijk.

Goe...ik ga ondergronds mensen, als hier een maand of 2 niets meer gepost wordt, wellicht even de brandweer inlichten, dan zit ik ergens klem ;).

Doe jezelf een plezier, koop een paar rollen stevig plastic en dek de bodem in de kruipruimte af.

RalphH

Blijft t vocht daar niet onder hangen met schimmel als gevolg?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

nog getest met de andere lamp?

RalphH

Yup. Geen verschil inderdaad, maar moest het even weten.
PM'etje aan Garmt gedaan, wellicht dat die nog ideeen heeft.

Voor de geinteresseerden :-):
Mn TW5500 accepteert 10 bits full rgb niet, springt ie op zwart. Begon een hele tijd geleden met af en toe knipperen, tot constant knipperen tot niets meer nu. 4:2:2 lijkt wel te werken en 8bit full rgb ook.
Kabeltjes, lampies, bron, maakt allemaal niks uit.

Zag gister overigens wel dat ie ueberhaupt de deep color info niet weergeeft, ook niet op 8bit. Verder geen idee wat dat wel of niet zegt overigens ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Vandeweek de HT eens opnieuw ingemeten en afgesteld met Audyssey. Best wel een verbetering eigenlijk.
Heb nu meer meetpunten gebruikt en de sub fases eens op 0 gezet als startpunt van de meting. In het verleden gebruikte ik altijd de via REW zelf gevogelde correcte fase instelling als basis en vond de timing van het laag toch niet helemaal lekker samenvallen met de rest.

Voorals nog enkel crossovers, volumes en correctiebereik nagesteld, geen extra curves en subs nog niet extra naar boven gezet. Mogen een tikkie hebben nog denk ik, maar klinkt al lekker zo, beter dan wat het was in iedergeval. De bubble is erg lekker en vooral de heights vallen wat meer weg, die liet ik voorheen over het hele bereik gecorrigeerd worden. Heb nu meer naar de meting gekeken en gecorrigeerd tot de frequentie waar de grootste problemen zaten en verder niet. Dat heeft naar mijn idee zeer positief uitgepakt.

Gisteren Den of Thieves zitten kijken. DTS-HD MA track, geen hoogte speakers dus, maar er zitten 2 schietscenes in die wat mij betreft referentiemateriaal zijn, ge-wel-dig!!! Zie nu trouwens ook dat ie 5 sterren op high def digest krijgt, heb ik me niet vergist.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Zo, de winter is weer bijna voorbij, tijd om nog wat te prutsen in de marge (dacht ik).

Na een paar ontiegelijke #$%^&* weken/maanden weer wat tijd en zin gevonden om me nog eens op het stereogebeuren te richten. Surround is leuk, maar een muziekje luisteren blijft aanmodderen. Elke keer dat ik denk weer wat gewonnen te hebben, blijkt dit uiteindelijk na langer luisteren toch maar marginaal.

Paar uur aan het klooien geweest om de boel aan de gang te krijgen, htpc had kuren en daarbij lijken een paar HDMIpoorten op de Marantz de geest te hebben gegeven :unhappy:. Al met al lastig om eea uit te vogelen wat er mis gaat als er in 2 apparaten issues zitten. Maar workaround gevonden :thumbs-up:

Lang verhaal kort...crossover fronts van 60 naar 90 geeft wat meer punch. Meetbaar ook weer mooi inzichtelijk te maken.
Heb in het verleden wel geexpirimenteerd met het mee laten spelen van de subs met de fronts large, maar dat kon me nooit zo bekoren. Dit lijkt een mooie middenweg.

Sub timing is nog niet op orde via Audyssey, hoorbaar en meetbaar (fijn hoor die bevestiing), dus dat is nog een puntje.
Even met afstanden/fase klooien, maar dat is voor...ooit. Nu maar even een muziekje op.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Mooi Ralph up to the Good times again!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

op eigen verzoek verwijderd.

Ralph en familie, bedankt voor jullie gastvrijheid en de fijne lunch.

Lekker bioscoopje hebben jullie!

O0

RalphH

Graag gedaan. :thumbs-up:
Dank jullie voor het aangename bezoek, was leuk.

Deze nog even opgezocht. Was inderdaad een Larsje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

op eigen verzoek verwijderd.

Ah ja!

Gezellig fillumpie is dat inderdaad. Zal Hans vast ook kunnen waarderen...

:P  ;D