Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Maro

#3250
Nieuw huis...kan niet wachten... :worship:


Streetview link verwijderd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Quote from: Maro on November 20, 2016, 15:35:35
Ach vraag dat maar aan HTip, die geniet ook in zijn bios vaak van goed stereo.

Geloof best wel dat Atmos meer is dan slechts 4 plafondspeakers. Heb zelfs op het punt gestaan om jouw Marantz te kopen, gewoon om tzt eens Atmos te gaan ontdekken maar vanwege de vele kosten die we momenteel hebben heb ik dat maar niet gedaan. Ik laat denk ik sowieso wat speakers in het plafond bouwen en dan kan ik altijd nog de keuze maken.
Het is dan ook een mening. :)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mr.crash

Super gaaf huis krijg je straks.
Maar i.v.m. je dure hobby zo ik geen link
met je adres plaatsen.
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Maro

Quote from: mr.crash on November 20, 2016, 17:40:29
Super gaaf huis krijg je straks.
Maar i.v.m. je dure hobby zo ik geen link
met je adres plaatsen.

Had dat ook net bedacht, was wat te enthousiast.. :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: Staaled on November 20, 2016, 17:36:38
Het is dan ook een mening. :)

Meningen worden hier altijd gewaardeerd..  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maikel_audionerd

Quote from: Maro on November 20, 2016, 17:59:01
Had dat ook net bedacht, was wat te enthousiast.. :nopompom:
Had m ook al even gezien en expres nog niet gereageerd maar mooi huis zeg :inlove:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: Maro on November 20, 2016, 15:35:35
Ach vraag dat maar aan HTip, die geniet ook in zijn bios vaak van goed stereo.

Geloof best wel dat Atmos meer is dan slechts 4 plafondspeakers. Heb zelfs op het punt gestaan om jouw Marantz te kopen, gewoon om tzt eens Atmos te gaan ontdekken maar vanwege de vele kosten die we momenteel hebben heb ik dat maar niet gedaan. Ik laat denk ik sowieso wat speakers in het plafond bouwen en dan kan ik altijd nog de keuze maken.
Absoluut! Met de juiste akoestische aanpassingen kan je heel goed genieten van stereo :music: En dat is het mooie van een dedicated ruimte. Je kunt alle kanten op, zowel met kleurgebruik als akoestiek. Ik heb met een aparte stereoversterker een enorme stap op dat gebied gemaakt. Echter met mijn nieuwe gemodificeerde receiver neig ik steeds meer naar ook stereo luisteren via de receiver met een aparte stereo EV.

En Atmos heb ik nog niet gemist. Ik krijg al heel veel hoogte informatie uit mijn 5.1 set.

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Missen is een eigenaardig iets.
Het treedt nl. pas op indien je het eerst had om er vervolgens afstand van te (moeten) doen. ;)

Ik kan mij wel voorstellen dat er weinig tot niets aan je geluid ontbreekt of nog te ontdekken valt. :music: :)

Zoals bijna alles is Atmos e.d. zeker niet zaligmakend ( denk aan fantastisch mono dat nog steeds te beluisteren valt ) en zal het ook niet hét eindstation blijken te zijn. :tounge:
3D audio is echter wel meer dan voortborduren op ( zoals van 5.1 naar 7.1, sides etc.) en zeker metadata aan de data koppelen is voor geluidsreproductie revolutionair.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Ik heb verschillende keren 3D-audio mogen ervaren, zowel Atmos als Auro-3D en hoewel de beleving prima was, heb ik niet het gevoel dat ik in mijn ruimte de hoogte-informatie mis. Dat is wat anders dan alleen het geluid op oorhoogte (1e laag) zonder de hoogte-informatie (2e laag). Als je dus in je 5.1/7.1 opstelling die hoogte-informatie mist dan voegt Atmos/DTS-X/Auro-3D wel degelijk iets toe.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Quote from: HTip on November 21, 2016, 21:29:38
Ik heb verschillende keren 3D-audio mogen ervaren, zowel Atmos als Auro-3D en hoewel de beleving prima was, heb ik niet het gevoel dat ik in mijn ruimte de hoogte-informatie mis. Dat is wat anders dan alleen het geluid op oorhoogte (1e laag) zonder de hoogte-informatie (2e laag). Als je dus in je 5.1/7.1 opstelling die hoogte-informatie mist dan voegt Atmos/DTS-X/Auro-3D wel degelijk iets toe.

Veel voor en tegen misschien. Feit is dat je met een Meridian 861 pre op het hoogst haalbare HT en stereo level zit. Dat ervaar ik elke dag weer. Ik ga voorlopig niet naar een andere set om kijken en wacht ook eerst het 4K gebeuren af. Mocht dat mainstream gaan worden dan zal er misschien een andere pre gaan komen die Atmos en 4K kan verwerken.

Het huis gaat deze week Funda op en dan kan ik voorlopig niets anders doen dan wachten en dromen... ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Zeer onverwacht hopelijk een grote verandering in mijn set. Omdat ik in mijn nieuwe huis naar een dedicated HT ga wil ik in de kamer straks een mooie stereo set hebben. Nu is het plan om een set Meridian DSP 7200 te kopen en een groot deel van mijn set te verkopen. Vandaag contact met mijn huisdealer gehad en die gaat mij helpen om een beetje vlot van alles af te komen. Om kort te zijn, zaterdag gaat de complete Usher set weg en de twee JL's met de Meridian G55 eindtrap en HD621. Blijf ik hier zitten met een 861 en een setje Boston Acoustics A25 met een leen EV. :D  Waar begin ik weer aan.....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

ericbe

Quote from: Maro on December  1, 2016, 16:14:37
Zeer onverwacht hopelijk een grote verandering in mijn set. Omdat ik in mijn nieuwe huis naar een dedicated HT ga wil ik in de kamer straks een mooie stereo set hebben. Nu is het plan om een set Meridian DSP 7200 te kopen en een groot deel van mijn set te verkopen. Vandaag contact met mijn huisdealer gehad en die gaat mij helpen om een beetje vlot van alles af te komen. Om kort te zijn, zaterdag gaat de complete Usher set weg en de twee JL's met de Meridian G55 eindtrap en HD621. Blijf ik hier zitten met een 861 en een setje Boston Acoustics A25 met een leen EV. :D  Waar begin ik weer aan.....
Aan een heeele mooie speakerset! :clapping:
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

Maro

Quote from: ericbe on December  1, 2016, 17:10:13
Aan een heeele mooie speakerset! :clapping:

Dat dacht ik ook Eric. Gewoon terug naar stereo in de kamer. Wat er in mijn nieuwe huis aan surround komt zien we dan wel weer. Aangezien AA Anthem dealer is zal het wel een MRX 720 oid worden met nog nader te bepalen in-wall speakers. Dat is een traject wat nog wel even kan duren maar voor nu ga ik voor de DSP set. Super systeem icm de 861. Eigenlijk mijn droomset.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maikel_audionerd

Quote from: Maro on December  1, 2016, 16:14:37
Zeer onverwacht hopelijk een grote verandering in mijn set. Omdat ik in mijn nieuwe huis naar een dedicated HT ga wil ik in de kamer straks een mooie stereo set hebben. Nu is het plan om een set Meridian DSP 7200 te kopen en een groot deel van mijn set te verkopen. Vandaag contact met mijn huisdealer gehad en die gaat mij helpen om een beetje vlot van alles af te komen. Om kort te zijn, zaterdag gaat de complete Usher set weg en de twee JL's met de Meridian G55 eindtrap en HD621. Blijf ik hier zitten met een 861 en een setje Boston Acoustics A25 met een leen EV. :D  Waar begin ik weer aan.....
Dapper en heel cool  :thumbs-up:
Knappe speakers zeg, vaak gezien, nooit gehoord
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Sailor Jan

Wow!!!! Dat zijn hele grote stappen! Dat zijn hele mooie plannen!

Zijn het de DSP 7200 die in de marktsecie stonden?
Wees lief voor jezelf

Alex Groningen

Waar begin je aan, Wim? Jij gaat spijt krijgen van de verkoop van je Ushers.

Maar wens je bij deze succes met je toekomstplannen om een set  op te bouwen, die deze gaat overtreffen!

Sailor Jan

Quote from: Alex Groningen on December  1, 2016, 17:58:45
Waar begin je aan, Wim? Jij gaat spijt krijgen van de verkoop van je Ushers.

Maar wens je bij deze succes met je toekomstplannen om een set  op te bouwen, die deze gaat overtreffen!

Zocht jij niet een paar mooie speakers?
Wees lief voor jezelf

Alex Groningen

Quote from: Sailor Jan on December  1, 2016, 18:16:26
Zocht jij niet een paar mooie speakers?


Ja zeker! De Ushers zijn prachtig klinkende luidsprekers. Om eerlijk te zijn heb ik nog geen betere luidsprekers in deze prijsklasse gehoord.

Xander32

😠

Moeten we weer een x terug richting 't Noorden.


Gefeliciteerd Wim  :thumbs-up:, toen ik ze hier te koop zag staan, moest ik ook direct aan jou denken. Bruut.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3269
... maar ik had beter eerst het hele gerhaal gelezen  :D. Ben nu enigzins voorbar.. proactief!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

raindog

#3270
Super mooie upgrade  :worship: De 7200SE heb ik vorig jaar uitgebreid mogen beluisteren en die set is het mooiste wat ik toe nu toe gehoord heb. Was echt heel erg onder de indruk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Maro

Quote from: Alex Groningen on December  1, 2016, 17:58:45
Waar begin je aan, Wim? Jij gaat spijt krijgen van de verkoop van je Ushers.

Maar wens je bij deze succes met je toekomstplannen om een set  op te bouwen, die deze gaat overtreffen!

Ze staan zaterdag te koop in Vries, samen met de bijpassende BE center en MD1's en Dual JL Audio Fathom F112v1 om in 1 klap een dijk van een surround set te hebben staan.. :thumbs-up:  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Ruige stap! Nieuw huis, nieuwe set, leuk vooruitzicht!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maximus_Aurelius

Zo zo dat is een mooie stap. Bruut  :D :headbanging:
Ik heb deze speakers bij een dealer in de buurt verschillende malen gehoord en ook de kleinere zusjes en ze zijn echt waanzinnig.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.