Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

morca

Quote from: Xander32 on August 20, 2016, 09:56:00
Dit is overigens wel iets voor Wim, de hoogte in. Mooi compact kasje ook zodat moeders de vrouw de upgrade niet direct in 't oog springt.
Gepoorte sub naast de f112 voor iets meer druk ervaring  :popcorn:

vik

#3026
Dit is het custom "Infrabass" systeem van CineMike. Twee 18 inch BMS drivers in een kast gebouwd met als ik het goed heb 3500 liter inhoud. Aangestuurd door een gemodifceerde Crown DSP versterker. Deze wordt enkel gebruikt voor het hele lage werk. Niet normaal hoe laag dit speelt tot boven referentie niveau  :coffee: :coffee:



Quote from: morca on August 20, 2016, 09:57:55
Wat is dat voor sub vik?
En een gepoorte zie ik,die zal bij film wel wat meer druk opzetten idd.
Zelfbouwen  ;)
Het is veel geld idd.
Kan me ook voorstellen dat dit genoeg is  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: Xander32 on August 20, 2016, 09:56:00
Dit is overigens wel iets voor Wim, de hoogte in. Mooi compact kasje ook zodat moeders de vrouw de upgrade niet direct in 't oog springt.

:D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: vik on August 20, 2016, 10:07:41
Dit is het custom "Infrabass" systeem van CineMike. Twee 18 inch BMS drivers in een kast gebouwd met als ik het goed heb 3500 liter inhoud. Aangestuurd door een gemodifceerde Crown DSP versterker. Deze wordt enkel gebruikt voor het hele lage werk. Niet normaal hoe laag dit speelt tot boven referentie niveau  :coffee: :coffee:

Dan zou de JTR van Staaled wat kunnen zijn alleen jammer dat die weer passief is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

pameijer

Quote from: vik on August 20, 2016, 10:07:41
Dit is het custom "Infrabass" systeem van CineMike. Twee 18 inch BMS drivers in een kast gebouwd met als ik het goed heb 3500 liter inhoud. Aangestuurd door een gemodifceerde Crown DSP versterker. Deze wordt enkel gebruikt voor het hele lage werk. Niet normaal hoe laag dit speelt tot boven referentie niveau  :coffee: :coffee:
3500 liter is een kast van 1 meter diep, 1 meter breed en slechts 3,5 meter hoog. Dus dat bouwt wel wat druk op ja...😋
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

morca

Quote from: vik on August 20, 2016, 10:07:41
Dit is het custom "Infrabass" systeem van CineMike. Twee 18 inch BMS drivers in een kast gebouwd met als ik het goed heb 3500 liter inhoud. Aangestuurd door een gemodifceerde Crown DSP versterker. Deze wordt enkel gebruikt voor het hele lage werk. Niet normaal hoe laag dit speelt tot boven referentie niveau  :coffee: :coffee:
Ja dat ken ik.
Ik heb een klein infrasoon subje staan.
Leuk om te zien dat cinemike een grote heeft staan nu.
Dat voelt aardig heftig he speciaal een sub voor infrasoon  :clapping:

vik

Dat snap ik heel goed Wim het moet ook wel een huiskamer blijven. Dan komt er weer zo veel extra bij kijken.

Quote from: Maro on August 20, 2016, 10:11:16
Dan zou de JTR van Staaled wat kunnen zijn alleen jammer dat die weer passief is.


Quote from: morca on August 20, 2016, 10:50:46
Ja dat ken ik.
Ik heb een klein infrasoon subje staan.
Leuk om te zien dat cinemike een grote heeft staan nu.
Dat voelt aardig heftig he speciaal een sub voor infrasoon  :clapping:

Ja echt bizar Marco. Mooi testje is bijvoorbeeld Interstellar echt bruut!

De ruimte achter de drivers is trouwens 4000 liter net nog even gevraagd. Voor hebben ze nog een 18 inch sub staan voor de "Kick-Bass" en natuurlijk alle speakers staan "Full Range" te knallen. De Aurum speakers zijn op zich al subwoofers.  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Moet toch echt een volgende keer ook naar CM toe geloof ik.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

#3033
Quote from: vik on August 20, 2016, 13:46:51
Dat snap ik heel goed Wim het moet ook wel een huiskamer blijven. Dan komt er weer zo veel extra bij kijken.


Ja echt bizar Marco. Mooi testje is bijvoorbeeld Interstellar echt bruut!

De ruimte achter de drivers is trouwens 4000 liter net nog even gevraagd. Voor hebben ze nog een 18 inch sub staan voor de "Kick-Bass" en natuurlijk alle speakers staan "Full Range" te knallen. De Aurum speakers zijn op zich al subwoofers.  :D
Ik heb die film niet.

Die maniet zo werkt mijn diy comby ook.
Is de enkele 18 inch gesloten ?

Staaled

Quote from: Maro on August 20, 2016, 10:11:16
Dan zou de JTR van Staaled wat kunnen zijn alleen jammer dat die weer passief is.
Het heeft ook zijn voordelen, passief.
Eén draad naar de sub en geen gedoe met evt. stroompunten.

Ook sprak mij aan dat je altijd up to date kunt blijven in vermogen en DSP.
Een beetje amp als een iNuke heeft DSP waar consumenten-audio nog over in overleg is. :sigh: :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#3035
En er staan plots 2,5  JL's in de hoek. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Waar ooit een F113 stond. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Maro

Mocht de koper van de JL maandag niet komen opdagen dan heb ik volgende week de JL hier staan. Is het niet wat ik hoop dan verkoop ik hem weer....of zet hem bij mijn zoontje zijn set neer, knallen die PS4 games ook een beetje fatsoenlijk tenminste.   :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Shoalinmonk

Quote from: Maro on August 20, 2016, 13:48:43
Moet toch echt een volgende keer ook naar CM toe geloof ik.  :worship:
Tja echt hè, maar dan ook sparen. Want jij wilt het ook :D net als ik
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Maro

Quote from: Shoalinmonk on August 20, 2016, 16:12:37
Tja echt hè, maar dan ook sparen. Want jij wilt het ook :D net als ik

Denk dat je nog nooit een 861 hebt gehoord maar een nadeel aan CM is dat je eigenlijk alles moet CMen. Je bent er niet met een 8801CM alleen, dat houdt me vooral tegen. Zou zeggen, verbreed je horizon eens en kom eens langs voor een filmpje op 0dB.  :headbanging:  weet je wat mijn referentie is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Wat bedoel je precies Wim?   ::)

Aan enkel een processor of ht receiver heb je ook een mooie winst hoor. Zo zijn er genoeg klanten die niet alles hebben van een CM keten en toch heel tevreden zijn. Van enkel een bron, processor tot versterker. Het is wel het mooiste als je het kan combineren met andere high end apparatuur in je keten zoals bijvoorbeeld je Meridian zodat er enig sinds sprake is van een gelijkwaardig niveau. Daar hoeft echt niet overal een logo op te staan. Kijk maar naar Htip bijvoorbeeld, of Peter Big. Beiden hebben enkel een bron en zeer tevreden. Of Shoalink Monk met zijn versterker.  :thumbs-up:


Quote from: Maro on August 20, 2016, 16:26:52
Denk dat je nog nooit een 861 hebt gehoord maar een nadeel aan CM is dat je eigenlijk alles moet CMen. Je bent er niet met een 8801CM alleen, dat houdt me vooral tegen. Zou zeggen, verbreed je horizon eens en kom eens langs voor een filmpje op 0dB.  :headbanging:  weet je wat mijn referentie is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#3045
Nee Marco er zit een bass reflex poort aan de onderkant. Het uiterlijk kan nog iets afwijken van de final version.



Quote from: morca on August 20, 2016, 14:00:39
Ik heb die film niet.

Die maniet zo werkt mijn diy comby ook.
Is de enkele 18 inch gesloten ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on August 20, 2016, 18:35:38
Wat bedoel je precies Wim?   ::)

Aan enkel een processor of ht receiver heb je ook een mooie winst hoor. Zo zijn er genoeg klanten die niet alles hebben van een CM keten en toch heel tevreden zijn. Van enkel een bron, processor tot versterker. Het is wel het mooiste als je het kan combineren met andere high end apparatuur in je keten zoals bijvoorbeeld je Meridian zodat er enig sinds sprake is van een gelijkwaardig niveau. Daar hoeft echt niet overal een logo op te staan. Kijk maar naar Htip bijvoorbeeld, of Peter Big. Beiden hebben enkel een bron en zeer tevreden. Of Shoalink Monk met zijn versterker.  :thumbs-up:

Moet gewoon een keer bij jullie langs komen. Deze meeting gemist maar de volgende ga ik dan maar eens kijken. Lijkt me sowieso een fijne dag natuurlijk.

Vrijdag as komt de 2e JL F112. De marktplaats koper voor mij heeft gelukkig af laten weten. Ben gewoon te nieuwsgierig wat hij gaat brengen. Kan hem, mocht het aan de lange muur niet werken, natuurlijk ook gewoon stacken op de andere F112 aan de linker kant.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

 :headbanging:

Quote from: Maro on August 21, 2016, 02:38:27
...
Vrijdag as komt de 2e JL F112. De marktplaats koper voor mij heeft gelukkig af laten weten. Ben gewoon te nieuwsgierig wat hij gaat brengen. Kan hem, mocht het aan de lange muur niet werken, natuurlijk ook gewoon stacken op de andere F112 aan de linker kant.  :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Gaaf!  :clapping:


Quote from: Maro on August 20, 2016, 15:38:32
Mocht de koper van de JL maandag niet komen opdagen dan heb ik volgende week de JL hier staan. Is het niet wat ik hoop dan verkoop ik hem weer....of zet hem bij mijn zoontje zijn set neer, knallen die PS4 games ook een beetje fatsoenlijk tenminste.   :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Cobraatje

Quote from: Maro on August 21, 2016, 02:38:27
Moet gewoon een keer bij jullie langs komen. Deze meeting gemist maar de volgende ga ik dan maar eens kijken. Lijkt me sowieso een fijne dag natuurlijk.

Vrijdag as komt de 2e JL F112. De marktplaats koper voor mij heeft gelukkig af laten weten. Ben gewoon te nieuwsgierig wat hij gaat brengen. Kan hem, mocht het aan de lange muur niet werken, natuurlijk ook gewoon stacken op de andere F112 aan de linker kant.  :worship:

Je hebt een rechthoekige kamer Wim, dan heb je grote kans dat roomsim van REW goed werkt: http://www.roomeqwizard.com/
Bij mij gaf de simulatie zonder echte meting bijna dezelfde meting vergeleken met echt meten.