Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: RA SUBS on August 18, 2016, 23:02:14
Een 2de gelijke subwoofer gaat echt veel brengen.
Betere spreiding en meer druk in het laag.

Dat geloof ik meteen, de vraag is echter ook op de plaats waar hij in mijn situatie moet komen te staan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Quote from: Maro on August 18, 2016, 22:18:29
Blijft lastig dus om op voorhand er iets over te kunnen zeggen. Struikelblok is dat ik het niet 'even' kan uitproberen en dus is zo'n sub op de gok kopen misschien niet zo slim. Scherp inkopen om evt niet met een groot verlies te blijven zitten mocht het tegenvallen.
Ja daar is wel iets over te zeggen.
Je hebt zelf al gezegd hoe je huidige sub daar klinkt.

Ik heb dit ook gestest bij mij pakte het ook niet goed uit.
Ik had er nog een 3e bij zelfs die heeft in verschillende hoeken in de achterkamer gestaan.
Dat was helemaal niks.

Bij een paar vrienden pakt midden op de muur ook slecht uit.
Ik had pas nog visite,die vraagt waarom staan alle 3 subs in 1 hoek.
Ik heb hem daar staan zegt hij,daar was de plek waar ik mijn 2e midden op de muur getest had.
Ik zeg tegen hem,heb je een nasale plaatsbare middenbass zeker.
Hij zegt ja ik hoor goed waar hij staat.
Op advies heeft hij hem in de hoek gezet en kon haast niet geloven hoeveel verschil.
En drukopbouw en geen aanwijsbaar laag meer..

Dus er valt veel over te zeggen ,je zei het zelf eigenlijk al  ;D


Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


thepioneer

Midden op een muur creëer je een hoek hoor het plaatsen van een kast 😊

Even een mooie zware kast plaatsen op gelijke afstand van de sub als de afstand tussen de muur en linker JL sub. Dan heb je o je luisterplek 2x corner gain.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Xander32

Goed meegedacht, maar als het al lastig blijkt om een sub kwijt te worden, dan zal een kast + sub ook geen ideale oplossing zijn  ;).

Quote from: thepioneer on August 19, 2016, 08:36:03
Midden op een muur creëer je een hoek hoor het plaatsen van een kast 😊

Even een mooie zware kast plaatsen op gelijke afstand van de sub als de afstand tussen de muur en linker JL sub. Dan heb je o je luisterplek 2x corner gain.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

#3006
Quote from: morca on August 18, 2016, 23:20:12
Ja daar is wel iets over te zeggen.
Je hebt zelf al gezegd hoe je huidige sub daar klinkt.

Ik heb dit ook gestest bij mij pakte het ook niet goed uit.
Ik had er nog een 3e bij zelfs die heeft in verschillende hoeken in de achterkamer gestaan.
Dat was helemaal niks.

Bij een paar vrienden pakt midden op de muur ook slecht uit.
Ik had pas nog visite,die vraagt waarom staan alle 3 subs in 1 hoek.
Ik heb hem daar staan zegt hij,daar was de plek waar ik mijn 2e midden op de muur getest had.
Ik zeg tegen hem,heb je een nasale plaatsbare middenbass zeker.
Hij zegt ja ik hoor goed waar hij staat.
Op advies heeft hij hem in de hoek gezet en kon haast niet geloven hoeveel verschil.
En drukopbouw en geen aanwijsbaar laag meer..

Dus er valt veel over te zeggen ,je zei het zelf eigenlijk al  ;D
De midlaag kan idd overheersen midmuurs ,maar dat hangt ook af van de vorm en afmetingen van een ruimte.
Dat het bij jou in één hoek lukt qua spreiding heeft denk ik met de omvang/afmetingen van je ruimte te maken.
(ik zie tenminste op foto's een compacte opstelling.Lekkere SPL's. :devil:)



Op die positie is het niet zozeer midlaag dat geboost wordt maar sublaag dat inkakt. ( eerste axiaalmode wordt nauwelijks nog aangesproken)
https://www.harman.com/sites/default/files/white-paper/12/11/2015%20-%2006%3A12/files/multsubs.pdf

@ Maro.
Waarom geen sub uit de 2dehandsmarkt kopen om te testen?
€400 heb je er één en verkoopverlies is tientjeswerk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: thepioneer on August 19, 2016, 08:36:03
Midden op een muur creëer je een hoek hoor het plaatsen van een kast 😊

Even een mooie zware kast plaatsen op gelijke afstand van de sub als de afstand tussen de muur en linker JL sub. Dan heb je o je luisterplek 2x corner gain.
Dan kan ie de kamer niet meer uit ( zie foto). ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: thepioneer on August 19, 2016, 08:36:03
Midden op een muur creëer je een hoek hoor het plaatsen van een kast 😊

Even een mooie zware kast plaatsen op gelijke afstand van de sub als de afstand tussen de muur en linker JL sub. Dan heb je o je luisterplek 2x corner gain.
Ik vermoed dat dat niet gaat werken ,het is de totale hoek in de ruimte die de druk opbouwd
Geen kast die de druk zeer gedeeltelijk zal opbouwen ,zal niet veek uitmaken imo

Achiel

Geen idee of een tweede veel zal bijbrengen, maar ik dit topic ga ik wel met mijn JL van rechts midden op de muur naar links in de hoek schuiven om eens te proberen wat dat doet. Na de verhuis gewoon neergezet zonder veel na te denken  :sigh:
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

HTip

Waarom niet in de andere hoek diagonaal tegenover je huidige JL. Kleedje erover en je hebt een mooi bijzet tafeltje :D

Even serieus, mijn ervaring met plaatsing is:
- in hoek: veel druk, maar veel DSP nodig
- langs muur in midden: minder druk, maar weinig DSP nodig

Met goede DSP volledig in geluidsbeeld te integreren zonder deze te kunnen aanwijzen. Drukverschil het ik gecompenseerd door een zwaardere sub te kopen. Volume staat op 11%.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: Achiel on August 19, 2016, 10:01:58
Geen idee of een tweede veel zal bijbrengen, maar ik dit topic ga ik wel met mijn JL van rechts midden op de muur naar links in de hoek schuiven om eens te proberen wat dat doet. Na de verhuis gewoon neergezet zonder veel na te denken  :sigh:
Laar nog even weten hoe dat uitpakt.
Ben ik wel benieuwd naar,al ik het al weet denk ik.

morca

Quote from: HTip on August 19, 2016, 11:40:22
Waarom niet in de andere hoek diagonaal tegenover je huidige JL. Kleedje erover en je hebt een mooi bijzet tafeltje :D

Even serieus, mijn ervaring met plaatsing is:
- in hoek: veel druk, maar veel DSP nodig
- langs muur in midden: minder druk, maar weinig DSP nodig

Met goede DSP volledig in geluidsbeeld te integreren zonder deze te kunnen aanwijzen. Drukverschil het ik gecompenseerd door een zwaardere sub te kopen. Volume staat op 11%.
Dat plaatsbare is vaak het probleen in een wat grotere kamer met een lange en een smalle muur.
En daar doe je me dsp niks aan jammer genoeg.

morca

Quote from: Staaled on August 19, 2016, 08:58:34
De midlaag kan idd overheersen midmuurs ,maar dat hangt ook af van de vorm en afmetingen van een ruimte.
Dat het bij jou in één hoek lukt qua spreiding heeft denk ik met de omvang/afmetingen van je ruimte te maken.
(ik zie tenminste op foto's een compacte opstelling.Lekkere SPL's. :devil:)



Op die positie is het niet zozeer midlaag dat geboost wordt maar sublaag dat inkakt. ( eerste axiaalmode wordt nauwelijks nog aangesproken)
https://www.harman.com/sites/default/files/white-paper/12/11/2015%20-%2006%3A12/files/multsubs.pdf

@ Maro.
Waarom geen sub uit de 2dehandsmarkt kopen om te testen?
€400 heb je er één en verkoopverlies is tientjeswerk.
Idd het hangt van de ruimte af.
Het is me wel opgevallen dat na 6 ,jaar het topic wat we samen beheren dat ik wel vaak een goeie plaatsing weet aan te wijzen ,of het probleem te zien.
Mits de kamer niet echt heel vreemd van vorm.is.

Sailor Jan

Quote from: Maro on August 18, 2016, 23:27:08
Dan dus maar de F212v2  :headbanging:

http://intl.jlaudio.com/f212v2-gloss-home-audio-fathom-v2-powered-subwoofers-96143

Die op de lange wand en de kleine JL in de hoek houden. Dan moet het helemaal goed komen.
Wees lief voor jezelf

morca

Quote from: Sailor Jan on August 19, 2016, 14:20:18
Die op de lange wand en de kleine JL in de hoek houden. Dan moet het helemaal goed komen.
Daar heeft hij al getest,....
Lijkt me zonde zo.n goeie sub op zo,n plek te zetten die al ze kwaliteiten teniet doet.......

Maro

Ik denk dat ik de boel mooi laat zoals het is. Het klinkt erg goed nu en met een tweede sub haal ik me een boel gedoe op de hals waar ik weinig zin meer in heb. DSP kastjes, metingen, schuiven ect ect. Hou mijn geld op zak en spaar nog even lekker door voor evt 861v8 of misschien terug naar stereo met een 818v3 met een setje DSP5200, ook leuk.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Wijs Wim. Maar wel jammer; had het geweld van twee maal JL in jouw ruimte wel eens mee willen maken  ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Weet je zeker dat je niet een F113 wilt hebben voor dat kleine beetje extra?  ;D.
Wees lief voor jezelf

Maro

Quote from: Sailor Jan on August 20, 2016, 08:59:44
Weet je zeker dat je niet een F113 wilt hebben voor dat kleine beetje extra?  ;D.

Heb je nog 1tje staan dan voor een leuke forumvriendenprijs??  :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Sailor Jan

#3021
Quote from: Maro on August 20, 2016, 09:07:02
Heb je nog 1tje staan dan voor een leuke forumvriendenprijs??  :tounge:

Neuhhh...dat spul zit in de 'league of gentlemen' net als F112, daar kan ik voorlopig niet in mee.
Wees lief voor jezelf

vik

#3022
Ik snap je wel Wim ergens moet je een streep trekken, doe je dat niet dan word je meegezogen door anderen  :devil: :angel:


Voor mij is het ook even afkicken naar een enkele F113 na al dit geweld vorig weekend. Dit heb ik nog nooit meegemaakt die beleving





Quote from: Maro on August 20, 2016, 08:15:07
Ik denk dat ik de boel mooi laat zoals het is. Het klinkt erg goed nu en met een tweede sub haal ik me een boel gedoe op de hals waar ik weinig zin meer in heb. DSP kastjes, metingen, schuiven ect ect. Hou mijn geld op zak en spaar nog even lekker door voor evt 861v8 of misschien terug naar stereo met een 818v3 met een setje DSP5200, ook leuk.  :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Dit is overigens wel iets voor Wim, de hoogte in. Mooi compact kasje ook zodat moeders de vrouw de upgrade niet direct in 't oog springt.


Quote from: vik on August 20, 2016, 09:29:11
Ik snap je wel Wim ergens moet je een streep trekken, doe je dat niet dan word je meegezogen door anderen  :devil: :angel:


Voor mij is het ook even afkicken naar een enkele F113 na al dit geweld vorig weekend. Dit heb ik nog nooit meegemaakt die beleving


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: vik on August 20, 2016, 09:29:11
Ik snap je wel Wim ergens moet je een streep trekken, doe je dat niet dan word je meegezogen door anderen  :devil: :angel:


Voor mij is het ook even afkicken naar een enkele F113 na al dit geweld vorig weekend. Dit heb ik nog nooit meegemaakt die beleving





Wat is dat voor sub vik?
En een gepoorte zie ik,die zal bij film wel wat meer druk opzetten idd.

Quote from: Sailor Jan on August 20, 2016, 09:14:04
Neuhhh...dat spul zit in de 'league of gentlemen' net als F112, daar kan ik voorlopig niet in mee.
Zelfbouwen  ;)

Quote from: Maro on August 20, 2016, 08:15:07
Ik denk dat ik de boel mooi laat zoals het is. Het klinkt erg goed nu en met een tweede sub haal ik me een boel gedoe op de hals waar ik weinig zin meer in heb. DSP kastjes, metingen, schuiven ect ect. Hou mijn geld op zak en spaar nog even lekker door voor evt 861v8 of misschien terug naar stereo met een 818v3 met een setje DSP5200, ook leuk.  :worship:
Het is veel geld idd.
Kan me ook voorstellen dat dit genoeg is  :headbanging: