Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

high-q

Quote from: Maro on October 11, 2014, 18:38:49
Zo, de nieuwe Pre staat inmiddels weer te spelen. Nagelnieuw met weer 3 jaar garantie, ik kan weer even vooruit. :worship: De show verder stelde niet te veel voor, de bekende serieuze gezichten bij de bekende tingel tangel muziek. De show bij Ron van Perfect Audio was andere koek. Daar stond een Integra 80.3 & 70.1 set icm Trinnov Magnitude32 module. Tijd voor een demo...goeie genade wat ik daar hoorde had ik nog nooit eerder ervaren bij een surround demo. Ondanks de wat eenvoudige Indiana Line speakers werd je meteen de bubble in gezogen. Dit is de nieuwe standaard in RC voor zover ik kan bekijken. Zelfs 2 channel materiaal leek een complete 5.1 mix. Ik was serieus aan het rond kijken naar een EV upgrade maar ik denk er nu sterk over om Ron later dit jaar nog even te laten komen voor een Trinnov Magnitude32 demo bij mij thuis. Dat en een 2e JL moet wel haast surround perfectie op gaan leveren.

Ben nog onder de indruk.

http://www.trinnov.com/products/high-end/magnitude32/concept-magnitude32/?lang=en_us

Ben vandaag ook langs geweest. De demo met de Magnitude was inderdaad indrukwekkend. Ik herken wat je zegt over de bubble en de 2 channel (Dolby Atmos) demo. Heb ook wat vragen gesteld over de verschillen in processing tussen de Magnitude en Latitude en heb begrepen dat in een bestaande 5.1 setup de Magnitude voldoende kan zijn.

Na de demo nog een kort gesprek met Ron gehad over de mogelijkheden van de Magnitude, daarbij door allerlei settings en resultaatgrafieken heen gebladerd via de app. Wat een mogelijkheden! Leuk detail dat ze voor de show een custom config hadden gemaakt met een bultje in het sub laag. Die zul je ongetwijfeld hebben gehoord ;)

Bij mijn vraag naar de oplossing met 2 subs kreeg ik het advies om evt de Magnitude het probleem op te laten pakken. Ik ben ook erg benieuwd of een thuis demo mogelijk is. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Cobraatje

Quote from: Maro on October 11, 2014, 18:38:49
Zo, de nieuwe Pre staat inmiddels weer te spelen. Nagelnieuw met weer 3 jaar garantie, ik kan weer even vooruit. :worship: De show verder stelde niet te veel voor, de bekende serieuze gezichten bij de bekende tingel tangel muziek. De show bij Ron van Perfect Audio was andere koek. Daar stond een Integra 80.3 & 70.1 set icm Trinnov Magnitude32 module. Tijd voor een demo...goeie genade wat ik daar hoorde had ik nog nooit eerder ervaren bij een surround demo. Ondanks de wat eenvoudige Indiana Line speakers werd je meteen de bubble in gezogen. Dit is de nieuwe standaard in RC voor zover ik kan bekijken. Zelfs 2 channel materiaal leek een complete 5.1 mix. Ik was serieus aan het rond kijken naar een EV upgrade maar ik denk er nu sterk over om Ron later dit jaar nog even te laten komen voor een Trinnov Magnitude32 demo bij mij thuis. Dat en een 2e JL moet wel haast surround perfectie op gaan leveren.

Ben nog onder de indruk.

http://www.trinnov.com/products/high-end/magnitude32/concept-magnitude32/?lang=en_us

:D gelukkig had ik je van te voren niets teveel beloofd over Trinnov.

Ron gaf aan dat hij door tijdsdruk meer een algemene instelling RC had gedaan en niet aan het fine tunen was toegekomen.
Er zat dus nog meer in.
Er werd gespeeld met een 5.1 set van Indiana Line wat totaal rond de €2.500,- koste, maar klonk als een klok.
2 channel materiaal was idd bijzonder, het klonk echt als surround en voor het gevoel kwam het geluid echt van alle kanten.

Verder idd niet veel nieuws gezien.
Leuke positieve verrassing waren de Russell K monitoren.
Klonken erg goed en gingen laag voor een monitor. Brits en rechthoekig, beetje Harbethachtig, maar veel mooiere afwerking en ook nog goed betaalbaar ook.




Maro

#2303
Het is weer puur genieten!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Xander32

De foto an sich is nog crappy, maar het plaatje bevalt mij wel ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on October 13, 2014, 07:05:26
De foto an sich is nog crappy, maar het plaatje bevalt mij wel ;).

iPhone foto bij weinig licht dan heb je dit. Ben ook wel eens jaloers op die mooie foto's die ik hier voorbij zie komen maar op de een of andere manier komt het er maar niet van om eens een fatsoenlijke camera te kopen.  :tounge:

Geluid is iig weer helemaal geweldig. Vannacht in 100% stilte weer XT32 meting gedaan. Resultaat is volgens mij helemaal top. Wat een dynamiek, heb nog een stuk Transformers: Age of Extinction gekeken op standje -5db. Na een half uurtje kwam mijn dochter slaperig beneden vanwege het geweld. Dan weet je dat het goed zit want ik kan hier heel hard draaien. Wat een geweld maar complete controle. Stereo luister ik altijd in de direct stand met sub en dat klonk meteen out of de box geweldig. Inspelen? Ik merk er weer bitter weinig van. ;) Kan weer jaren vooruit met deze pre en me weer oriënteren op what's next. Sub, Trinnov Magnitude32, EV...? De Magnitude32 zou geweldig zijn maar ik vind 10K voor een DSP wel erg veel geld. :sigh:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

cardas49

Quote from: Maro on October 13, 2014, 08:48:33
iPhone foto bij weinig licht dan heb je dit. Ben ook wel eens jaloers op die mooie foto's die ik hier voorbij zie komen maar op de een of andere manier komt het er maar niet van om eens een fatsoenlijke camera te kopen.  :tounge:

Hoeft tegenwoordig niet veel meer te kosten. Ik kwam een tijdje terug een Samsung NX300 systeemcamera tegen voor €360 inc kitlens en mem kaart. Gehaald in de hoop dat het "wat" beter zou zijn dan een compact / telefooncamera. Dacht: deze heeft een Eisa gewonnen, bagger spul kan het niet zijn.

Verschil met compact / telefoon is abnormaal groot. Ook uitstekend met video.

Quote from: Maro on October 13, 2014, 08:48:33
Geluid is iig weer helemaal geweldig. Vannacht in 100% stilte weer XT32 meting gedaan. Resultaat is volgens mij helemaal top. Wat een dynamiek, heb nog een stuk Transformers: Age of Extinction gekeken op standje -5db. Na een half uurtje kwam mijn dochter slaperig beneden vanwege het geweld. Dan weet je dat het goed zit want ik kan hier heel hard draaien. Wat een geweld maar complete controle. Stereo luister ik altijd in de direct stand met sub en dat klonk meteen out of de box geweldig. Inspelen? Ik merk er weer bitter weinig van. ;) Kan weer jaren vooruit met deze pre en me weer oriënteren op what's next. Sub, Trinnov Magnitude32, EV...? De Magnitude32 zou geweldig zijn maar ik vind 10K voor een DSP wel erg veel geld. :sigh:

Transformers = inspelenshaken

Lekker dat de vervangende pre meteen goed bevalt  :thumbs-up:. Was dit nou 1 nieuwer dan wat je hiervoor had?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Maro

Dit is weer een 80.3 die ik ook had. Nu weer spiksplinternieuw met 3 jaar nieuwe garantie.

Omdat het weer richting herfst gaat is de tuin set weer in huis gehaald. Lekker in mijn eigen hok weer een bij mekaar geraapt zooitje staan. 😀

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Morgenochtend komt doorofnight even op visite. :coffee: Ben benieuwd wat hij van de stereo prestaties van een surround set vindt.  ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Quote from: morca on October 17, 2014, 17:45:25
Das leuk,veel plezier heren.
Ben ook beniewd wat hij van je sub vind  ;)

Daar komt hij eigenlijk ook voor...ben bang dat zijn SVS set zijn langste tijd heeft gehad.  :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Wim jij plagen Abel ,das niet lief  :clapping: :headbanging: ;D
Idd de SVSen hebben wel eens nukken,maar pas op.... bij uitzondering JL ook wel eens.
Maar goed laat ik dat maar niet meer zeggen en afkloppen  ;D

yorkie13

#2315
Morca jij hebt toch alleen woofers van JL ?
Plate amps toch van Hypex.


Maro

Abel is vanmorgen op visite geweest. Het was erg leuk om eens kennis te maken met Abel aka doorofnight. Voor het eerst tijdens een M&G geen HT geweld beluisterd maar ons volledig tot stereo beperkt. Lekker veel muziek is voorbij gekomen. We hebben duidelijk een andere muzieksmaak maar ook best veel raakvlakken. Extra aandacht is geschonken aan de invloed van de JL op het stereo beeld. Ook Abel kon binnen enkele seconden de positieve invloed op het stereo beeld beamen. Het geeft idd wat meer laag maar het totale stereo plaatje knapt er enorm van op. Een sub in stereo heeft maar heel weinig te maken met wel of niet meer bas willen. Het gaat om je stereo beeld enorm te verbeteren. Abel speelt zelf met 2 SVS subs dus die hoefde ik toch al niet overtuigen.  :D

Bedankt voor je gezelligheid Abel en wie weet tot ziens in Rotterdam!

PS  Goldfrapp - Felt Mountain is reeds besteld en komt asap jouw kant op.  ;)   :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Volgens mij een leuke dag geweest. De meerwaarde van een/meerdere subs in een stereo-keten kan ook ik beamen.


Quote from: Maro on October 18, 2014, 17:58:23
Abel is vanmorgen op visite geweest. Het was erg leuk om eens kennis te maken met Abel aka doorofnight. Voor het eerst tijdens een M&G geen HT geweld beluisterd maar ons volledig tot stereo beperkt. Lekker veel muziek is voorbij gekomen. We hebben duidelijk een andere muzieksmaak maar ook best veel raakvlakken. Extra aandacht is geschonken aan de invloed van de JL op het stereo beeld. Ook Abel kon binnen enkele seconden de positieve invloed op het stereo beeld beamen. Het geeft idd wat meer laag maar het totale stereo plaatje knapt er enorm van op. Een sub in stereo heeft maar heel weinig te maken met wel of niet meer bas willen. Het gaat om je stereo beeld enorm te verbeteren. Abel speelt zelf met 2 SVS subs dus die hoefde ik toch al niet overtuigen.  :D

Bedankt voor je gezelligheid Abel en wie weet tot ziens in Rotterdam!

PS  Goldfrapp - Felt Mountain is reeds besteld en komt asap jouw kant op.  ;)   :P
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#2319
Dank je wel Wim voor de gastvrijheid, de lekkere lunch en het was een leuke ochtend. Mooie luidsprekers, die Ushers. Ze hebben mooi de ruimte en staan in een ruime woonkamer in een vrijstaande woning.. Welke stereo/ht liefhebber wil dat niet?

Zowel met als zonder sub gaat het laag goed. Met de sub aan lijkt het geluid idd wat losser te komen maar zonder bleef het ook niet plakken. Waar ik thuis de subs twee tikjes terugdraai, draait Wim er nog wat bij, wat goed hoorbaar is  :music:. Wim heeft een duidelijke voorkeur voor stevig laag. En wat een machtige subwoofer, hij bouwde meer dan voldoende druk op in het laag. Een tweede sub hoeft niet toegevoegd te worden voor een betere beheersing van het laag, of meer.. maar voor een betere balans? Eventueel dan. Maar mocht je zover komen dan zou ik het eerst proberen en er niet blind op vertrouwen dat het beter wordt. Met de DSP aan vond ik het laag gebalanceerder klinken. Verder mooie luidsprekers, mooi afgewerkt. Een volwassen midden. Was de eerste keer voor mij dat ik naar Ushers heb geluisterd - en het was een prima kennismaking.

Misschien hou je de CD eerst zelf om aan te wennen en om te branden? :)

((En, stereo klonk prima op een HT-versterker))



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maro

De CD sneuvelde na het rippen.  :D. Heb hem gisteravond even rustig geluisterd. Moet er bij tijd en wijle even aan wennen maar hij groeide.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Quote from: Maro on October 19, 2014, 18:14:52
De CD sneuvelde na het rippen.  :D. Heb hem gisteravond even rustig geluisterd. Moet er bij tijd en wijle even aan wennen maar hij groeide.
De cd is een laserdisc geworden?
Arme Oppo.
:D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Tweede setje krijgt wat vorm. SBT met Tomanek voeding, Meridian 501 voorversterker en een Onkyo 5060 EV. Speakers voor nu even een setje BA A25 maar daar moet iets anders voor komen. Zoek tocht naar een Meridian 566-24 DAC loopt. Eens kijken hoe ver ik kan komen met een <€1000,- budget. Het klinkt nu al erg lekker.  Ruimte is klein (12m) maar het kan allemaal prima.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

pameijer

Ik wilde net een collega de producten van ATI laten zien, maar nu verwijst hun website www.ati-amp.com door naar een sitehoster (easyCGI.com). Meestal geen goed teken vwb de levensvatbaarheid van een bedrijf. Zou ATI dan ter ziele zijn gegaan?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Maro

Misschien een andere importeur op komst?

www.lsound.eu
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -