Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: thepioneer on September 29, 2014, 06:36:22
Ligt niet aan de mix maar aan de kabel upgrade  :headbanging:

Zou het dan toch.....?  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

cardas49

 :P
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Maro

Quote from: Staaled on September 28, 2014, 17:15:08
Meerkanaals transistor komt een hoop bij één fabrikant vandaan , ATI, om vervolgens rebadged te worden.
Als je het uiterlijk kunt verdragen zijn de ATI's erg goed voor het geld en moet je een heel stuk verder/duurder kijken om beter te verkrijgen.

Zien er iig goed uit en de prijs is scherp. De specs zijn ook niet misselijk. Zou dit een grote upgrade zijn tov mijn Integra DTA-70.1?





Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Ja, onvergelijkbaar.
De ATI is volledig gebalanceerd gebouwd, heeft één van de hoogste S/R verhoudingen onder amps en enorme reserves.
Ik heb de Lexicon ZX7 gehoord, identiek aan deze.
Als je van dynamisch strak en ongekleurd houdt , ik vind dat een amp zo móet zijn  ;),  is de ATI
een geweldenaar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Quote from: Staaled on September 29, 2014, 16:34:21
Ja, onvergelijkbaar.
De ATI is volledig gebalanceerd gebouwd, heeft één van de hoogste S/R verhoudingen onder amps en enorme reserves.
Ik heb de Lexicon ZX7 gehoord, identiek aan deze.
Als je van dynamisch strak en ongekleurd houdt , ik vind dat een amp zo móet zijn  ;),  is de ATI
een geweldenaar.

Oke, thanks voor de reply.  :thumbs-up:  Ga me er eens in verdiepen. Jammer dat je zoiets dan weer niet even 'om de hoek' kunt beluisteren, bekijken en voelen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Klopt.
Wat ik je wel kan vertellen is dat die dingen zijn gebouwd zonder opsmuk , supersolide en voor een mensenleven luister- en beukgenot. :music: :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Quote from: Staaled on September 29, 2014, 16:48:12
Klopt.
Wat ik je wel kan vertellen is dat die dingen zijn gebouwd zonder opsmuk , supersolide en voor een mensenleven luister- en beukgenot. :music: :devil:

:D  Dat klinkt iig al goed. Wel vreemd dat de 7 kanaals versie wel staat afgebeeld maar dat de verdere specs alleen over de twee kanaals versie gaan. Ik kan deze 7 kanaals op hun site niet eens meer vinden. Zouden ze nog slechts 2 kanaals EV's bouwen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Nope, de hele range.
2 of 7 voldoen aan dezelfde specs.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Quote from: Staaled on September 29, 2014, 16:57:39
Nope, de hele range.
2 of 7 voldoen aan dezelfde specs.

Maar ik mag toch aannemen dat de prijs verschillend is tussen een 2 of 7 kanaals. Ik kan het op hun site niet zo snel vinden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: Maro on September 29, 2014, 17:03:28
Maar ik mag toch aannemen dat de prijs verschillend is tussen een 2 of 7 kanaals. Ik kan het op hun site niet zo snel vinden.
Even bij LSound kijken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Wim mocht het iets voor je zijn: 

Ik heb op zaterdag 25 Oktober een demo bij een forum lid, en als ik het goed heb woont deze aardig in de buurt bij jou. Ik zou dan eventueel een gemodifceerde Marantz MM 8077 achter kunnen laten bij jou, en kan ik je de mogelijkheid bieden om deze te proberen. Het moest er volgens mij toch ooit een keer van komen en mag je eventueel ook de gemodificeerde Oppo 95 eens aan de tand voelen. (vrijblijvend uiteraard) Het is 1 van onze beste MCH amps die we in het pakket hebben qua klank.

Wat zijn precies je eisen bij eventueel een nieuwe eindversterker? Gaat het om meer vermogen?

Kijk maar.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CZ79

Mooi aanbod, waar het forum al niet goed voor is :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: vik on September 30, 2014, 09:05:27
Wim mocht het iets voor je zijn: 

Ik heb op zaterdag 25 Oktober een demo bij een forum lid, en als ik het goed heb woont deze aardig in de buurt bij jou. Ik zou dan eventueel een gemodifceerde Marantz MM 8077 achter kunnen laten bij jou, en kan ik je de mogelijkheid bieden om deze te proberen. Het moest er volgens mij toch ooit een keer van komen en mag je eventueel ook de gemodificeerde Oppo 95 eens aan de tand voelen. (vrijblijvend uiteraard) Het is 1 van onze beste MCH amps die we in het pakket hebben qua klank.

Wat zijn precies je eisen bij eventueel een nieuwe eindversterker? Gaat het om meer vermogen?

Kijk maar.  ;)

Lijkt me geen verkeerd plan Vik. Is de Oppo ook op de XLR outputs gemodificeerd? Ik gebruik de Oppo nl voor 95% als dac voor mijn SBT.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Klopt Wim. Dan moeten we maar even over gaan op de pm een keer voor die tijd.  ;)


Quote from: Maro on September 30, 2014, 16:21:06
Lijkt me geen verkeerd plan Vik. Is de Oppo ook op de XLR outputs gemodificeerd? Ik gebruik de Oppo nl voor 95% als dac voor mijn SBT.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on September 30, 2014, 17:32:13
Klopt Wim. Dan moeten we maar even over gaan op de pm een keer voor die tijd.  ;)

Doen we maar ik hou de datum alvast vrij.  :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Waarom nu in deze overgangsfase, totdat de dedicated ht er staat, nog (kostbare) wijzigingen doorvoeren betreft ht? Ik meende dat je in de living voor dedicated stereo wou gaan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on October  1, 2014, 07:04:29
Waarom nu in deze overgangsfase, totdat de dedicated ht er staat, nog (kostbare) wijzigingen doorvoeren betreft ht? Ik meende dat je in de living voor dedicated stereo wou gaan?

De dedicated plannen staan eerst weer even in de ijskast. Ik heb de garage helemaal vol staan met allerlei spullen die onderdak moeten blijven (grasmaaiers,gereedschappen,aanhanger enz enz) maar waar ik niet zo snel een andere plek voor kan/mag regelen. Van de gemeente mag ik na de stal geen extra overkappingen meer bouwen. Zit zwaar aan mijn limiet. Vandaar dat ik ben gaan kijken hoe ik mijn huidige set nog kan upgraden. Een andere EV is slechts 1 optie. Andere optie is een tweede sub en/of een setje MD2 als rear gaan kopen. De rest wil ik voorlopig niet veranderen. De pre is nu 2.5 jaar oud maar nog helemaal up to date. Ook de komende jaren nog als ik de nieuwe serie's zo voorbij Ie komen. Tenzij je Atmos wilt maar dat zie ik in mijn woonkamer niet snel gebeuren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

't wordt tijd dat de kids op hun zelf gaan   :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Maro

In huis zijn ook wel mogelijkheden alleen dan zit ik aan hele zware isolatie maatregelen vast. Ik heb boven geen betonnen vloeren maar hout. Ook de wanden tussen de kamers zijn veel van gips ed. Wil ik naast of onder de kinderekamers een HT maken dan moet er nogal wat geïsoleerd worden en weet niet of ik dat er allemaal voor over heb. Ik mag in de woonkamer eigen altijd helemaal mijn gang gaan dus het is geen straf hoor. Time will tell. Een mooier EV kan iig nooit geen kwaad.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Houten vloeren met gipswanden............kweet nou niet of je dat moet willen.
Ik ken een paar mensen met gipswand,die rammelt soms gewoon mee.
En dat is niet echt fijn met je 2 JL,s denk ik.
Zou ik eerst testen met een sub in de ruimte en die even laten brullen.

Ik woonde ong 25 jaar geleden in zo,n huis,ik liet de muur rammelen denk wtf hoor ik.
Zoeken ....luisteren....... zoekend hang ik tegen de muur stil......................... :blink:

Maro

 ;D gelukkig zijn de muren in de woonkamer wel van steen...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Wees blij ,maatje van me is pas verhuist en ze hele achtermuur maakt geluiden bij hoog volume/film.
Nou kijkt ie niet zo vaak film en woont in een rijtjeshuis,dus doet toch rustig aan.

Maar dat wil je voor een HT ruimte in een vrijstaand huis niet
Helemaal niet met jouw set die toch best leuk is te noemen  :headbanging:
Dat zou zonde zijn.

pameijer

Quote from: Maro on October  1, 2014, 20:25:52
Andere optie is een tweede sub en/of een setje MD2 als rear gaan kopen.

Een tijdje geleden had je toch Usher vloerstaanders als rears? Kan me herinneren dat dat je niet zo goed beviel, maar niets zo veranderlijk als de mens  :smile:.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!