Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Raymond187

ahh my bad. Ik dacht DMD :)

2K voor de MD2 BE is toch geen slechte prijs?

thepioneer

2k voor een md2 is idd een mooie prijs. Zal wim haast geld bieden voor zijn md1 set :)
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Quote from: thepioneer on December  1, 2013, 07:43:24
2k voor een md2 is idd een mooie prijs. Zal wim haast geld bieden voor zijn md1 set :)

Is idd een mooie prijs. Vind het wel best zo met de MD1 als achter speaker. Het moet ergens ophouden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

ach je bent niet de enige, ArjanR1 heeft ook de MD1 als achter speaker.

@pioneer: is wel een koopje, en ook een BE klinkt bijzonder goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

thepioneer

Ik weet dat be goed klinkt.  Heb ik namelijk ook staan  ;D

Achter luidsprekers gaat hem eerst niet meer worden.  Wil eerst een extra audio zone op de slaapkamer met een goede hoofdtelefoon. 
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Xander32

Quote from: Maro on December  1, 2013, 08:28:34
Is idd een mooie prijs. Vind het wel best zo met de MD1 als achter speaker. Het moet ergens ophouden.
... een MD-1 is prachtig, maar lang geen MD-2.  :angel:.


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#1756
Zo bepalend is de akoestiek. Verbazingwekkend.

Meer info hier  http://sploid.gizmodo.com/how-drums-can-sound-completely-different-depending-on-w-1477757874

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

 :thumbs-up:

het is zo simpel eigenlijk

alleen jammer dat je zelf niet filmpje had gemaakt maar dit is gewoon een standaard in uitleg over kamer speaker en dan klein beetje de rest
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

larzie

#1758
Gaaf filmpje Wim!
Mooi met de akoestiek gewerkt :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

De Denon BR speler weer terug in de set, mijn zus heeft besloten om een Marantz set te kopen... :nopompom:  Ach het is een mooi ding en het beeld is echt beter/vloeiender dan op de PS3. Denk dat ik hem lekker laat staan.  :tounge2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on December 15, 2013, 10:04:36
De Denon BR speler weer terug in de set, mijn zus heeft besloten om een Marantz set te kopen... :nopompom:  Ach het is een mooi ding en het beeld is echt beter/vloeiender dan op de PS3. Denk dat ik hem lekker laat staan.  :tounge2:

Je komt er maar niet vanaf he Wim ?  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

rovinggecko

Marantz is een prima start van het virus  :angel:

Geeft jou weer een luxe probleem. Als het past... rustig laten staan, todat je iets nieuws ziet en hem in kan ruilen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

larzie

Trouwens die Wolverine film die ik had meegenomen deed het vast niet goed. Bij mij stopte hij er na 10 minuten ofzo mee. Had een andere gedownload thuis die het wel deed.
Ben nu bezig met DTS Music Demo Blu-ray's binnen te halen. Allemaal nummers uit concerten in dts-hd. Erg vet! :) Volgende keer wat meer materiaal dus als je langs komt in het nieuwe jaar!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Quote from: vik on December 15, 2013, 13:43:27
Je komt er maar niet vanaf he Wim ?  ;)

Hoeft ook niet. Het is zo'n twijfel geval. Gebruik hem bijna nooit maar zo nu en dan. Gebruik hem nu vooral als Netflix bron voor kinderfilms vooral. Kan ook met de PS3 maar de Denon is veel stiller.

Quote from: rovinggecko on December 15, 2013, 13:45:45
Marantz is een prima start van het virus  :angel:

Geeft jou weer een luxe probleem. Als het past... rustig laten staan, todat je iets nieuws ziet en hem in kan ruilen.

Iets nieuws gaat het iig niet worden. Het is deze of geen BR speler meer. Stream toch alles met de Dune en SBT.

Quote from: larzie on December 15, 2013, 16:26:41
Trouwens die Wolverine film die ik had meegenomen deed het vast niet goed. Bij mij stopte hij er na 10 minuten ofzo mee. Had een andere gedownload thuis die het wel deed.
Ben nu bezig met DTS Music Demo Blu-ray's binnen te halen. Allemaal nummers uit concerten in dts-hd. Erg vet! :) Volgende keer wat meer materiaal dus als je langs komt in het nieuwe jaar!  :pompom:

Had hem niet geprobeerd omdat er geen subs bij zaten. Heb later ook de NL BD 50 gevonden en die moet ik nog kijken. Heb die BR's ook zien staan. Allemaal met menu structuur en dus niet handig met de Dune 3D omdat die de menu's niet ondersteund. Heb op de PC wel een clips aangeklikt. De mooiste concerten heb ik compleet op BR of op de HD staan en de nummers die ik niet mooi vind hoef ik ook niet. Heb denk ik een kleine 80 concerten op BR staan dus ach ik mis ze niet. Het blijven natuurlijk wel mooie discs voor als je nog niet veel hebt. Kun je mooi een beetje kijken wat er zoal op de markt is. Misschien eens een BR brander kopen voor dit soort spul. Gaan we straks bij jouw wel even wat van bekijken...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Wolverine vond ik wel een leuke film. Zeker de moeite waard.

DUne 3D is toch een mediaplayer? Vaag dat hij dan geen menu's ondersteund. Mag zeker weer niet. Net zoals je met BR spelers vanaf 2012 Cinavia beveiliging moeten hebben :gaap:

Maro

Deze week een SBT verkocht en als upgrade een SBT terug gekocht. Gaat weer lekker hier. Is Maro dan helemaal de weg kwijt nu? Misschien  :D  Doel van deze transactie was het verkrijgen van de Tomanek Ultra Linear Power Supply voeding die bij mijn aankoop zat. Deze gaat de BOTW voeding vervangen die inmiddels bij Raymond staat te zweten. Michel en Raymond nog bedankt voor de snelle en vlotte transactie's. Vanavond maar eens kijken of er verschil te horen is. Het is iig een upgrade al was het maar tussen de oortjes.


Dikke vette ringkern achter de SBT.. :worship:     :D



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Ik ben HEEL benieuwd of je verschil gaat (of denkt te) horen!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

... en je vertelde recent niets meer te kunnen bedenken om te upgraden :D.
Ik kon mij dat ook al niet voor stellen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on December 19, 2013, 19:48:58
... en je vertelde recent niets meer te kunnen bedenken om te upgraden :D.
Ik kon mij dat ook al niet voor stellen.

:tounge2:  toen had ik ook nog nooit van deze voeding gehoord dus telt dat eigenlijk niet mee.  :D. Omdat ik (ook gezien mijn recente Linn ervaring) voorlopig nog lang niet van plan ben te gaan upgraden naar een zg "high end" streamer vind ik het leuk om uit de SBT te halen wat er in zit. Vergelijk met de BOTW voeding is natuurlijk moeilijk als je ze niet naast elkaar kunt testen. Klonk al zeer naar mijn zin en nu ook.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Gelijk heb je hoor, mooi ding die voeding :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Dat is een flinke voeding!  :blink:
Maken ze die SBT zo mooi compact koopt hij er een dikke voeding bij!  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Quote from: Maro on December 19, 2013, 18:57:50
Deze week een SBT verkocht en als upgrade een SBT terug gekocht. Gaat weer lekker hier. Is Maro dan helemaal de weg kwijt nu? Misschien  :D  Doel van deze transactie was het verkrijgen van de Tomanek Ultra Linear Power Supply voeding die bij mijn aankoop zat. Deze gaat de BOTW voeding vervangen die inmiddels bij Raymond staat te zweten. Michel en Raymond nog bedankt voor de snelle en vlotte transactie's. Vanavond maar eens kijken of er verschil te horen is. Het is iig een upgrade al was het maar tussen de oortjes.

Dikke vette ringkern achter de SBT.. :worship:     :D


Mooi zijn we alle  3 blij  :pompom:

Ik denk ook niet dat je een koper vind die sneller dan ik geld overmaakt  O0

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December 20, 2013, 08:35:05
Mooi zijn we alle  3 blij  :pompom:

Ik denk ook niet dat je een koper vind die sneller dan ik geld overmaakt  O0

Zal mijn rekeningnummer wel even geven!  ;D

Maro

Quote from: Raymond187 on December 20, 2013, 08:35:05
Mooi zijn we alle  3 blij  :pompom:

Ik denk ook niet dat je een koper vind die sneller dan ik geld overmaakt  O0

Dat is waar, voordat ik besefte dat ik hem misschien zou gaan verkopen was ie al verkocht.  :blink:    :D

Hoe bevalt de SBT Ray?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Quote from: WickedGame on December 20, 2013, 08:39:47
Zal mijn rekeningnummer wel even geven!  ;D
Doe maar 2, want 1 bank heeft niet zo'n grote opslag :D :D

Quote from: Maro on December 20, 2013, 08:47:25
Dat is waar, voordat ik besefte dat ik hem misschien zou gaan verkopen was ie al verkocht.  :blink:    :D

Hoe bevalt de SBT Ray?
Helemaal TOP!! Zie me post in eigen topic ;)

hahaha ja ik ben altijd vlot met kopen. Geouwehoer van volk die zitten te zeiken en tig vragen stellen. Samen Akkoord en meteen geld overmaken :thumbs-up: