Mijn startersset

Started by AudiAddict, April 26, 2009, 10:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudiAddict

De B&W speakers zijn eindelijk binnen en het HT virus is begonnen...

Hier een paar fototjes van mijn starterspakket ;)









Specs :

Samsung 6 serie 50 " Plasma
Rotel RSX 1067 (te koop)
Marantz Mk Sa7001
Xbox Mediacenter
B&W 804S
Vd hul speaker bekabeling en interlinks

De oude JBL sub is nog over van de vorige set en is niet aangesloten ;-)

De speakers zijn nog maar een weekje binnen dus heb pas een week kunnen luisteren en inspelen :) Tot nu toe erg tevreden, maar de rotel moet redelijk worden open gedraaid alvorens er echt genoten kan worden van de B&W's.

Ik hoop binnenkort wat andere versterkers thuis te gaan beluisteren om te kijken of dit luxe probleem kan worden opgelost. Verder kijken mijn vriendin en ik aardig wat films maar het geluid is wat teleurstellend in vergelijking tot de JBL 5.1 set.

Er lijkt weinig tot geen bass te gaan naar de speakers met een film, het "film" kijken is dus relatief saai geworden. Iemand een idee of dit kan worden opgelost met de rotel?

Met 2CH moet het laag gewoon naar de speakers gaan, als ik analoog luister via de cdspeler krijg ik meer dan voldoende laag op mijn B&W's. Digitaal 2ch lukt ook wel als ik mp3's beluister via de mediacenter, maar als ik een film aan zet dan lijkt het bijna weg te zijn.

De rotel staat wat de instellingen betreft "goed", sub staat zelfs uitgeschakeld in het menu, zo ook de crossover voor het sub kanaal.

Anyways, ik hoop de komende tijd wat mooie upgrades door te voeren.. voorlopig begonnen met de B&W's die eigenlijk al boven mijn budget waren :P Maar ik was helemaal weg van het geluid na het beluisteren van diverse speakers..

Tot zover mijn startersset.. helaas niet zo indrukwekkend als de meeste sets hier.. maar je moet ergens beginnen hé ;)

Heeft iemand wat advies voor wat betreft het film kijken?

JeKa

Netjes hoor!

Trouwens, het mooie van een Logitech Harmony is dat je er meerdere apparaten mee kan bedien...... :P

DVDGuy

Je moet jouw spullen nooit vergelijken met die van een ander; spelen te veel zaken een rol (euro's die je kan/wil spenderen, WAF, wel of geen kiinderen,.......................)

Als jouw set is wat jij graag wilt hebben en je bent er tevreden mee, dan is dat het uitgangspunt.

Mooie set; véél plezier er mee.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

ACQUA

idd mooie startcombi  :thumbs-up: en DVDGuy heeft een sterk punt, jij moet tevreden zijn met het geheel.  Ik ben soms ook jaloers op sommige sets hier maar ben tevreden met wat ik heb...

blue-eyes

Je had met de JBL 5.1 wellicht een identiek geluid rondom, dat heb je nu niet met de huidige set. Wellicht is dat een aspect waarom het nu "minder" is?
Verder heb je de sub nog niet aangesloten. Het echte laag wat veel mensen waarderen komt uit de LFE kanaal, je speakers kunnen die lage tonen bij lange na niet goed weergeven, danwel met beduidend minder dB's waardoor je het niet of nauwelijks meekrijgt.

Upgraden kan altijd nog, geef je zelf de tijd te wennen en tijd om de app. in te spelen.

Een forse stap (niet perse in geld) is gescheiden voor en eindversterking.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sr7000

Mooie set O0 Gister toevallig ook een Arcam voor/eind combi (de avp700 + een p7) mogen beluisteren op 804's. Klonk uiteindelijk geweldig. Maar het zijn wel vrij moeilijke speakers. Ze protesteren erg hard als er iets verkeerd is aan je set. We begonnen met een test in surround met een Arcam DV137 als bron. Klonk eerlijk gezegd nergens naar. Hoewel het geluid erg detailrijk was, klonk het enorm plat en emotieloos. Aangesloten met een goede cd-speler (een arcam cd36) klonk het echter geweldig. Alles viel op zijn plek. Alsof er een sluier van het geluid werd afgetrokken. Beter dan veel dedicated stereo sets.

JCL

Hele mooie set zo! Ben een paar maandjes geleden ook begonnen met mijn eerste set, ook B&W's (al hoewel ik wel wat bescheidener ben geweest met een 600 serie).

Jou ervaring met de bas herken ik wel een beetje. Ik heb het idee dat er nu ook meer laag uit mijn speakers komt. Ze moeten echt even inspelen. Iets wat je misschien ook zou kunnen proberen is om de speakers iets meer naar voren te halen, uit de hoek. Zeker dit type speaker heeft lucht nodig en moet niet te dicht tegen de muur staan. Ik geloof dat er in de handleiding wordt gesproken over 50 of 80 centimeter. Het maakt ook een groot verschil hoever ze staan ingedraaid, ook hier zou je eens mee kunnen stoeien.

AudiAddict

#7
Bedankt voor alle leuke reacties!!

Quote from: JeKa on April 26, 2009, 11:32:42
Netjes hoor!

Trouwens, het mooie van een Logitech Harmony is dat je er meerdere apparaten mee kan bedien...... :P


Haha, het was ook een grapje, ik heb een harmony voor elke kamer (tv) in huis.. ;) Heb vroeger voor logitech gewerkt en heb zodoende genoeg logitech spullen in huis :P

Quote from: DVDGuy on April 26, 2009, 12:02:21

Je moet jouw spullen nooit vergelijken met die van een ander; spelen te veel zaken een rol (euro's die je kan/wil spenderen, WAF, wel of geen kiinderen,.......................)

Als jouw set is wat jij graag wilt hebben en je bent er tevreden mee, dan is dat het uitgangspunt.

Mooie set; véél plezier er mee.

Ben ik het met je eens, maar zo ben ik naar de winkel gegaan om een 6 serie te kopen.. en ben naar huis gegaan met een 8 serie... De 6 serie was relatief saai en niet of nauwelijks beter te noemen dan mijn JBL 5.1 set inclusief harmon kardon.

Ik heb toen voor de grap de 8 serie mogen beluisteren en was meteen verkocht..hierbij had ik het gevoel dat ik echt wat beters had dan mijn vorige set.. in het motto van liever in één keer goed dan later nog een keer geld uitgeven..

Nou ben ik het wel met je eens dat je ergens een streep moet trekken en dat er idd andere dingen meespelen, als jonge ondernemer (23 jaar) moet je ook je prioriteiten stellen ;) Het vrouwtje moet je ook te vriend houden om deze joekels in de huiskamer te mogen zetten  :happy:

Quote from: sr7000 on April 26, 2009, 12:36:05
Mooie set O0 Gister toevallig ook een Arcam voor/eind combi (de avp700 + een p7) mogen beluisteren op 804's. Klonk uiteindelijk geweldig. Maar het zijn wel vrij moeilijke speakers. Ze protesteren erg hard als er iets verkeerd is aan je set. We begonnen met een test in surround met een Arcam DV137 als bron. Klonk eerlijk gezegd nergens naar. Hoewel het geluid erg detailrijk was, klonk het enorm plat en emotieloos. Aangesloten met een goede cd-speler (een arcam cd36) klonk het echter geweldig. Alles viel op zijn plek. Alsof er een sluier van het geluid werd afgetrokken. Beter dan veel dedicated stereo sets.

Ik heb ook diverse dingen mogen beluisteren, maar doordat ik een stap omhoog ben gegaan voor wat betreft de speakers was er helaas nog geen budget voor een voor/eind combi. Ik heb voor weinig de rotel van een vriend kunnen overnemen als tijdelijke oplossing.. nu moet ik nog opzoek naar een juiste oplossing. Stereo is prijs kwaliteit een stuk leuker.. maar ik mis het "film" idee hierin.. ook al zal het opbouwen van een 5.1 set in deze prijscat een poosje duren..

Quote from: JCL on April 26, 2009, 12:44:30
Hele mooie set zo! Ben een paar maandjes geleden ook begonnen met mijn eerste set, ook B&W's (al hoewel ik wel wat bescheidener ben geweest met een 600 serie).

Jou ervaring met de bas herken ik wel een beetje. Ik heb het idee dat er nu ook meer laag uit mijn speakers komt. Ze moeten echt even inspelen. Iets wat je misschien ook zou kunnen proberen is om de speakers iets meer naar voren te halen, uit de hoek. Zeker dit type speaker heeft lucht nodig en moet niet te dicht tegen de muur staan. Ik geloof dat er in de handleiding wordt gesproken over 50 of 80 centimeter. Het maakt ook een groot verschil hoever ze staan ingedraaid, ook hier zou je eens mee kunnen stoeien.

Ik moet zeggen dat het een stuk beter is geworden op spikes en wanneer ik het volume wat verder opendraai en wat verschillende genres beluister is het bass in sommige gevallen bijna te veel aanwezig ;) Het is dus voornamelijk met Films waarbij ik denk dat de digitale audio niet het laag meestuurt? Digitaal 2ch met muziek gaat namelijk wel goed? Geen idee waar het aan ligt..

Nogmaals bedankt voor jullie reacties iig, erg leuk om zo "samen" je nieuwe hobby te mogen bespreken zonder dat je voor gek wordt uitgemaakt vanwege de prijs van 4000 euro voor speakers..

Sol

Ik denk dat hier toch niet echt meer van een startersset valt te spreken, je hebt gewoon een hele goeie set staan.
Je moet je natuurlijk niet met de grote jongens gaan meten (de echte 'freaks' zoals BE, LL,etc. :P)

Ik weet niet waar je films op kijkt, maar misschien moet je eens met de instellingen spelen van je bron of je Rotel?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

De freaks zijn de mensen die niet alleen een mooie dure set hebben, maar een dedicated ruimte hebben waarin hun apparatuur ook nog eens erg goed is ingeregeld ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Quote from: Blue-Eyes on April 26, 2009, 15:28:50
De freaks zijn de mensen die niet alleen een mooie dure set hebben, maar een dedicated ruimte hebben waarin hun apparatuur ook nog eens erg goed is ingeregeld ;)

Nou, ik vind dat jij ook wel aardig in het profiel past hoor! Je bent in ieder geval zelf al behoorlijk dedicated. ;)
Oja, ik vergeet natuurlijk de andere big players als molle, jean, erik, etc. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JCL

Heb de versterker wel goed ingesteld? Staan de speakers b.v. allebei op large?

AudiAddict

Ja ze staan inderdaad op large en lijkt dus alleen digitaal mis te gaan bij films, digitaal 2ch of analoog 2ch heb ik meer dan voldoende bass met muziek :(


blue-eyes

Large, dat betekend dat ook de LFE naar de fronts gaan. Zoals gezegt hebben je speakers niet een dergelijk diepgaand laag ter beschikking, danwel met heelveel minder dB's weergegeven.....

Het echte laag is het LFE in de film.

Maar er moet meer zijn, bovenstaand kan niet het enige zijn!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bafke

Man man..starterset zegt ie dan...
Ik droom van die speakers ;)
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

-madison-

Damn!! Fraaie "starterset" :o
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Robbert54

startersset :wacko: :plain: mooi man!! geweldige set al!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

AudiAddict

Thanks.. ! Nu nog opzoek naar een nieuwe surround receiver die wellicht wat meer body geeft en meer fel is dan de huidige rotel

- Marantz SR12 2dehands
- Marantz 9600 Nieuw inclusief garantie
- Rotel uitbreiden met RB-1090?
- Surround opgeven en over naar stereo... (liever niet..)
- Arcam voor/eind combi

Het marantz geluid moet niet verkeerd zijn, de SR12 staat te koop op marktplaats..voor + - 1200 euro. Lijkt me geen geld, maar een Sr9600 zou niet veel onder moeten doen voor de SR12..en heeft 2 jaar garantie.. lastig!!

WickedGame

SR9300 gehad op een N804 en dat klonk ook prima. Het beste haal je alleen wel met een pre en een eindversterker.

Starterset is overigens erg netjes ;)

AnubisNefer

Very nice setup !

Zou je niet nog even wat onderlegschijven onder je spikes doen ? (vloerbescherming) Of zijn ze niet zo puntig ?

Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Atmoz


Inderdaad vette shit.
Mijn "starters-set" zag er toen der tijd heel anders uit  :nervous: :embarassed:

Very nice!!!  O0

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

AudiAddict

Quote from: WickedGame on April 29, 2009, 14:07:47
SR9300 gehad op een N804 en dat klonk ook prima. Het beste haal je alleen wel met een pre en een eindversterker.

Starterset is overigens erg netjes ;)

Dus de S9600 moet voldoende zijn voor de 804S denk je? Ik twijfel nog heel erg tussen de gebruikte Marantz SR12 of de nieuwe S9600..

Eind versterker is natuurlijk een stapje duurder en dat zit er helaas niet in momenteel..:p

Quote from: AnubisNefer on April 29, 2009, 14:23:00
Very nice setup !

Zou je niet nog even wat onderlegschijven onder je spikes doen ? (vloerbescherming) Of zijn ze niet zo puntig ?


We gaan binnenkort verhuizen, de vloer gaat er waarschijnlijk toch uit als de nieuwe eigenaar dit appartementje intrekt :P

Quote from: atmoz on April 29, 2009, 14:30:30
Inderdaad vette shit.
Mijn "starters-set" zag er toen der tijd heel anders uit  :nervous: :embarassed:

Very nice!!!  O0

Mvg,

Atmoz
Thanks! Ik heb met veel bewonderingen gekeken naar jouw gadgets en creaties ;)


Vin_cent

Quote from: AudiAddict on April 29, 2009, 13:58:34
Thanks.. ! Nu nog opzoek naar een nieuwe surround receiver die wellicht wat meer body geeft en meer fel is dan de huidige rotel

- Marantz SR12 2dehands
- Marantz 9600 Nieuw inclusief garantie
- Rotel uitbreiden met RB-1090?
- Surround opgeven en over naar stereo... (liever niet..)
- Arcam voor/eind combi

Het marantz geluid moet niet verkeerd zijn, de SR12 staat te koop op marktplaats..voor + - 1200 euro. Lijkt me geen geld, maar een Sr9600 zou niet veel onder moeten doen voor de SR12..en heeft 2 jaar garantie.. lastig!!

Waar zou je eventueel die SR9600 halen? In Duitsland zijn ze beter en veeeeeel goedkoper te krijgen dan in NL. Nieuwprijs lag daar enkele maanden geleden lager dan de 2e handsprijs hier. Heb zelf uiteindelijk 2e hands in Duitsland gekocht voor een zeer nette prijs. Hoe de prijzen er nu zijn weet ik niet.

Vincent
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

AudiAddict

#23
Ze zijn bijna nergens meer te krijgen, ze worden voorzover ik weet niet meer verkocht.

Ik ben al weken ebay, marktplaats etc in de gaten aan het houden. Hobo heeft hem als aanbieding staan nieuw voor 1999,00, op marktplaats staat hij voor 1500 euro.

Maar het blijft voor mij een grote gok om zomaar deze te kopen, gelukkig heeft een mede forummer mij aangeboden om binnenkort te komen luisteren..dus ik ben benieuwd of hij het beter doet met mijn speakers ipv de rotel rsx 1067

jslaman

#24
De Arcam avp700 & p1000 voor/eind combi is in Engeland voor leuke prijzen te koop. De winkel waar ik mijn arcam avr vandaan heb biedt deze set aan voor 1200 pond ex. verzendkosten. Denk dat je dan een leuk setje hebt staan om je B&W's aan te sturen.