Smits Arnhem of Stassen hifi ?

Started by stellaboy, March 10, 2009, 22:15:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stellaboy

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met deze webwinkels of met de service na verkoop (garantie ed...).
Zij hebben nl zeer mooie prijzen voor de pioneer plasma LX6090 (4000 euro) in de winkel kost deze al snel 6500 euro :wacko:

http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?products_id=688
http://www.stassen.nl/stassen/producten/artikel/Plasma_televisies/pagina/3

MLCinema

Smits staat als goed bekend hier, over stassen zijn wisselende berichten te lezen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Vincent

En anders kan je mij ook altijd nog een seintje geven ;) Kan de 600M ook leveren .. en sta ook wel redelijk bekend hier op het forum ;)

Dirc

goede ervaringen met smits hier (maar dat was ook via Vincent....)

RvD

Ik heb zeer goede ervaringen met Stassen en kom er al jaren... maar op dit forum worden ze altijd in de grond getrapt en naar mijn mening door mensen die er nog nooit geweest zijn.  :o

Bij Smits heb ik ook één keer wat gekocht en dat ging ook goed.

Gewoon met beide contact opnemen en voor de beste deal gaan.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Speedy

Quote from: jowi on March 10, 2009, 22:19:18
Smits adverteert hier op het forum, Stassen niet :) Stassen moet je gewoon ver van weg blijven.
Ik heb mijn KRP-600M bij Smits besteld, perfect geregeld, en concurrerend met wie dan ook.

Kijk hier eens: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85851.0

Ik heb anders ook prima ervaringen met Stassen. Ze zijn zeker niet perfect in hun handelswijze, maar doen het zeker niet slecht. Hun grootste probleem is de bezetting. De kennis en service wisselt afhankelijk van met welk poppetje je te maken hebt. Ik handel zelf meestal met Marcel Stassen en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Ik heb nog nooit met Smits gewerkt. Heb net van de week voor het eerst contact gelegd met Vincent. Dus dat komt vast helemaal goed  ;)
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

Pretender

Vincent werkt niet meer bij Smits maar bij Sights & Sounds  ;)
Onze dvd's l Filmlijstje

OldskoolNL.nl
Not Old, Just Older

Speedy

Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

royal d

Hier een beetje een dubbel gevoel bij Stassen.

We kwamen er een keer bij toeval langs en hebben toen het een en ander bekeken en beluisterd ze waren gewoon klantvriendelijk. ( Dat valt helaas gewoon op :S)

Paar jaar later een mail gestuurd om een kabel te kopen. Werd toen niet op gereageerd...

Persoonlijk denk ik dat door Vincent, Smits hier een goede naam heeft gekregen. Hoe andere medewerkers zich opstellen heb ik geen idee van.

Wel vind ik het jammer dat de nieuwe contactpersoon van Smits, minder informatie geeft dan we gewend waren.

Mijn voorkeur: Als service belangrijk is ga je naar Vincent. Als ik zo lees wat de ervaringen met hem zijn kunnen we wel concluderen dat hij erg klantgericht is en mogen we dat best naar voren brengen :).


Vincent

Quote from: Pretender on March 12, 2009, 11:58:15
Vincent werkt niet meer bij Smits maar bij Sights & Sounds  ;)


Correct, maar nog wel steeds dealer van hele mooie merken. En nu ook echt lekkere koffie ! En veel meer mogelijkheden wat betreft service :)

Roadrunner

Smits heeft 3 jaar garantie op de pioneers, Stassen waarschijnlijk niet,

grtz

cycloon

Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

Moondust

Yep, Stassen zegt Pioneer Plus dealer te zijn en 3 jaar garantie aan huis te geven. Dus als er wat met je spul is kome ze langs om het te fixen of het apparaat om te ruilen. Althans, dit is mijn gezegd door een medewerker van Stassen.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

jasjenl

Als je nu gewoon even op de Pioneer site kijkt, zie je dit. Dus Stassen is ook gewoon Vision + dealer van Pioneer.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Vincent

Klopt.. Stassen is sinds 2008 ook een vision+ dealer ...

FFF

Ik heb zelf goede ervaringen met Smits (via Vincent)

Over Stassen veel klachten gelezen op internet, maar ook veel wisselende verhalen.

Zelf ooit een prijs opgevraagd van een set (op de website stond voor prijsopgave mail) Redelijk dure set (cd/versterker ca 6000,-) Vervolgens vrij snel reactie dat ze telefoonnummer wilde hebben, nou op zich geen probleem, een prijsopgave kan ook via mail lijkt mij maar vooruit.

Na ongeveer 3 weken werd ik ineens 4-5x gebeld (toevallig allemaal voicemail omdat ik aan het werk was). Beetje opdringerige verkoper die geen prijs wilde noemen maar mij graag een bod wilde laten doen om zo het maximale uit de deal te slepen. Ik had echter elders al een andere set gekocht in de tussentijd.

Robbert54

uitstekende ervaring met Smits, maar had uitsluitend contact met Vincent! Super vent die zorgt voor de allerbeste service.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

bartjan

#17
Ik ken Smits niet zo goed maar heb er ook wel wat besteld en alles steeds prima verlopen.
Maar voor mij NOOIT MEER Stassen.
Als je een mail voor offerte vraagt zijn ze redelijk snel ( maar niet zo snel als b. PlatteTv.nl want die antwoorden dadelijk en soms heel laat) maar als het om service gaat kan het dagen/weken duren.
Ikzelf heb onder garantie een Denon receiver 3313 stuk gehad.
Stassen regelde UPS en enkele dagen later werd mijn toestel afgehaald. Een dag later mail van Stassen dat ik de Denon niet correct had ingepakt ( blijkbaar niet genoeg foam enz) en dat de speaker-connectoren krom stonden. Ik dien klacht in bij UPS op aanraden van de UPS koerier zelf die het beu is om te zien hoe medewerkers van UPS in depots met goederen smijten waarvan duidelijk is dat ze zacht moeten aangepakt.
Ik stuurde de UPS-klacht door naar Stassen en vroeg om bewijs te sturen van die kromme connectoren om mijn claim te kunnen bewijzen bij UPS.
Na enkel weken (ik werd zelfs NIET ingelicht door Stassen dat het toestel terug was!) na lang aandringen te horen gekregen dat ik mijn Denon pas terug kreeg na betalen van de schade aangericht door UPS. Dit is onwettig want je mag handelsrechtelijk (handelsverdragen Benelux en nu ook Schengen) het afhalen van een onder garantie gemaakt toestel niet koppelen aan het EERST betalen van een ander schadegeval.
Ik moet zeggen dat mijn winkelbezoek ook geen hoogtepunt was: ik zag heel wat personeel rondlopen en lanterfanten maar veel uitleg kreeg ik niet en na betaling van die schade aangericht door Stassen mocht ik dadelijk ophoepelen. Meest bevreemdende winkel waar ik ooit ben binnengestapt.
En waar ik NOOIT MEER zal binnenstappen en waar ik nooit meer via internet zal bestellen.
Want ik voel me bestolen en opgelicht zeker nadat ik eindelijk pas twee dagen terug de lang gevraagde foto's kreeg met geen enkele bewijs van schade erop.
Veel te laat dus om nog enig recht op vergoeding van UPS te krijgen.
OPGELET dus: klantenservice is daar een vergeten dienst! En als je het niet eens bent, dan sturen ze je een zogezegd juridisch verantwoordelijke op je mail die nooit enig antwoord TO THE POINT geeft. En zo cynisch is om te vragen
IK betaal dus wel degelijk om mijn Denon terug te krijgen.
Natuurlijk heeft Stassen NIKS meer ondernomen naar UPS en ik draai nu voor de schade op.
Twee dagen geleden, na heeeeel lang aandringen stuurt Stassen mij foto's van de ZOGEZEGDE schade.
OP GEEN ENKELE van die foto's zie ik ook maar iets van kromme connectoren.
Ik zeg dus Stassen dat dit zeer onprofessioneel en verdacht overkomt.
Ik moet zeggen dat mijn winkelbezoek ook geen hoogtepunt was: ik zag heel wat personeel rondlopen en lanterfanten maar veel uitleg kreeg ik niet en na betaling van die schade aangericht door Stassen mocht ik dadelijk ophoepelen.
Meest bevreemdende winkel waar ik ooit ben binnengestapt.
En waar ik NOOIT MEER zal binnenstappen en waar ik nooit meer via internet zal bestellen.
Want ik voel me bestolen en opgelicht zeker nadat ik eindelijk pas twee dagen terug de lang gevraagde foto's kreeg met geen enkele bewijs van schade erop.
Veel te laat dus om nog enig recht op vergoeding van UPS te krijgen.
OPGELET dus: klantenservice is daar een vergeten dienst!
En als je het niet eens bent, dan sturen ze je een zogezegd juridisch verantwoordelijke op je mail die nooit enig antwoord TO THE POINT geeft.
En zo cynisch is om te vragen of ze nog kunnen helpen.
Ja graag: stuur die "duidelijke" foto's van kromme connectoren maar naar UPS.
Misschien hebben ze daar beter ogen om de zogezegde schade te zien.


knubbe

Waarom kan je dat niet op voorhand ruiken?
Je hebt hem toch ook uitgepakt?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raphie

#19
precies, je stopt een versterker toch niet met een paar oude krantenproppen in een doos ??!? da's vragen om ellende
tevens geloof ik niet dat STASSEN zonder een prijsopgave naar jou toe zo maar een nieuw connectorboard erin heeft gezet.
ik begrijp dat je baalt van je eigen stomme actie, maar je moet hier gewoon de hand in eigen boezem steken.
JBL PRX Power!

quattronl

Ook welkom hier bartjan. Je weet dat je met je 1e post reageert op een 5-jaar oud topic? ;)

Als je de originele doos + foam/piepschuim van de Denon nog had dan zou dat genoeg geweest moeten zijn.
Had je dat niet meer dan was contact met Stassen handig geweest om te vragen hoe je je Denon moest verpakken.
Stassen had wat beter kunnen communiceren maar om ze nou zo neer te sabellen gaat wat te ver.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Quote from: quattronl on October 24, 2014, 18:31:55
Ook welkom hier bartjan. Je weet dat je met je 1e post reageert op een 5-jaar oud topic? ;)

Als je de originele doos + foam/piepschuim van de Denon nog had dan zou dat genoeg geweest moeten zijn.
Had je dat niet meer dan was contact met Stassen handig geweest om te vragen hoe je je Denon moest verpakken.
Stassen had wat beter kunnen communiceren maar om ze nou zo neer te sabellen gaat wat te ver.


^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

knubbe

Quote from: bartjan on October 24, 2014, 18:22:23
:clapping:

Helemaal een acount aangemaakt en een flinke 1e post en dan vervolgens weghalen. Wat een moeite voor niks :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raphie

Quote from: knubbe on October 24, 2014, 18:42:31
Helemaal een acount aangemaakt en een flinke 1e post en dan vervolgens weghalen. Wat een moeite voor niks :)

dan quoten we hem toch nog even?

QuoteIk ken Smits niet zo goed maar heb er vanuit België ook wel wat besteld en alles steeds prima verlopen.
Maar voor mij NOOIT MEER Stassen.
Als je een mail voor offerte vraagt zijn ze redelijk snel ( maar niet zo snel als b. PlatteTv.nl want die antwoorden dadelijk en soms heel laat) maar als het om service gaat kan het dagen duren.
Ikzelf heb onder garantie een Denon receiver 3313 stuk gehad.
Stassen regelde UPS en enkele dagen later werd mijn toestel afgehaald. Een dag later mail van Stassen dat ik de Denon niet correct had ingepakt ( blijkbaar niet genoeg foam enz) en dat de speaker-connectoren krom stonden. Ik dien klacht in bij UPS op aanraden van de koerier zelf en die beginnen dan ook plots uitleg door te sturen over de verpakking terwijl Stassen noch UPS OP VOORHAND enige info daarover gaven. Te laat als het kalf verdronken is natuurlijk.
Ik stuurde de UPS-klacht door naar Stassen en vroeg om bewijs te sturen van die kromme connectoren om mijn claim te kunnen bewijzen bij UPS.
Week gewacht en Stassen reageerde niet. Ik dacht dus dat die van Stassen zo klantvriendelijk zouden zijn om UPS verdere bewijzen en uitleg te sturen.
Na enkel weken ( ik werd NIET ingelicht door Stassen dat het toestel terug was!) na lang aandringen te horen gekregen dat ik mijn Denon pas terug kreeg na betalen van de schade aangericht door UPS. Dit is onwettig want je mag handelsrechtelijk het afhalen van een onder garantie gemaakt toestel niet koppelen aan het EERST betalen van een ander schadegeval. IK weigerde eerst maar ben dan naar Stassen gereden om mijn Denon zelf zonder schade naar huis te brengen.
Ik moest wel degelijk eerst betalen vooraleer mijn onder garantie gerepareerd toestel terug te krijgen. Ik was zo braaf om dit te doen. :withstupid:
Ze bleven me BESCHULDIGEN van de verkeerde verpakking terwijl ze NOOIT ENIGE COMMUNICATIE deden hierover.
Hoe kan ik als consument weten wat een correcte verpakking is zonder uitleg OP VOORHAND!?
Stassen zal wel duizenden zendingen doen op een jaar maar voor mij was dit het eerste wat ik zelf verzond na regeling door Stassen.
Natuurlijk heeft Stassen NIKS meer ondernomen naar UPS en ik draai nu voor de schade op. Twee dagen geleden, na heeeeeeeeeel lang aandringen stuurt Stassen mij foto's van de ZOGEZEGDE schade.
OP GEEN ENKELE van die foto's zie ik ook maar iets van kromme connectoren, alleen maar de (volgens hun verkeerde) verpakking met toestel erin.
Ik zeg dus Stassen dat dit zeer onprofessioneel en verdacht overkomt.
Ze blijven me beschuldigen van het gebruik van verkeerde verpakking terwijl het ( volgens de factuur) wel degelijk de originele Denon-doos was maar met volgens hun niet genoeg bescherming erin. OK het zal wel ,maar ik kan zoiets op VOORHAND niet ruiken.
Wat er de voorbije dagen nog gecommuniceerd is verliep van beide kanten op een zeer bitsige manier. Ik heb mezelf ook niet meer gehouden aan vriendelijkheid wat logisch is vermits Stassen NIKS gedaan heeft naar UPS en mezelf met alle schade heeft opgescheept.
Ik moet zeggen dat mijn winkelbezoek ook geen hoogtepunt was: ik zag heel wat personeel rondlopen en lanterfanten maar veel uitleg kreeg ik niet en na betaling van die schade aangericht door Stassen mocht ik dadelijk ophoepelen. Meest bevreemdende winkel waar ik ooit ben binnengestapt.
En waar ik NOOIT MEER zal binnenstappen en waar ik nooit meer via internet zal bestellen.
Want ik voel me bestolen en opgelicht zeker nadat ik eindelijk pas twee dagen terug de lang gevraagde foto's kreeg met geen enkele bewijs van schade erop.
Veel te laat dus om nog enig recht op vergoeding van UPS te krijgen.
OPGELET dus: klantenservice is daar een vergeten dienst! En als je het niet eens bent, dan sturen ze je een zogezegd juridisch verantwoordelijke op je mail die nooit enig antwoord TO THE POINT geeft. En zo cynisch is om te vragen op het einde van een lastige mail hoe ze je kunnen helpen met het probleem naar UPS toe.
Terwijl het kalf al weken dood in de sloot ligt door het feit dat Stassen geen hek heeft geplaatst! :clapping:
JBL PRX Power!

twani

#24
Quote from: Raphie on October 24, 2014, 18:45:01
dan quoten we hem toch nog even?

Hij vindt Stassen niet zo'n goeie winkel begrijp ik? :D