Extra smartcard Ziggo

Started by Valkyrie, March 3, 2009, 15:52:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om meerdere smartcards aan te vragen op 1 abonnement? Mijn pa heeft al een abonnement van Ziggo en ik ben van plan over te stappen op digitale televisie met HD. Het zou mooi zijn als ik mee zou kunnen liften op zijn abonnement. Wie heeft er ervaring met het aanvragen van een extra smartcard? De website van Ziggo kan mij daar geen duidelijk antwoord op geven :confused:.

Alvast bedankt.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

JeKa

Quote from: Valkyrie on March  3, 2009, 15:52:11
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om meerdere smartcards aan te vragen op 1 abonnement? Mijn pa heeft al een abonnement van Ziggo en ik ben van plan over te stappen op digitale televisie met HD. Het zou mooi zijn als ik mee zou kunnen liften op zijn abonnement. Wie heeft er ervaring met het aanvragen van een extra smartcard? De website van Ziggo kan mij daar geen duidelijk antwoord op geven :confused:.

Alvast bedankt.

Dan moet je wel bij hem in huis wonen.

remon123

Hallo dat kan dat heb ik ook thuis
je moet dan alleen het extra kaartje eenmalig aanschaffen
het beste kun je even bellen met ziggo
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

DVDGuy

Quote from: remon123 on March  3, 2009, 16:43:14
Hallo dat kan dat heb ik ook thuis
je moet dan alleen het extra kaartje eenmalig aanschaffen
het beste kun je even bellen met ziggo

Waarom Ziggo bellen; (bijna) elke winkel die TV's verkoopt in jouw regio levert een dergelijke kaart voor rond de 15 euro.

Bon invullen m.b.t. registratie en klaar.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Valkyrie

Quote from: JeKa on March  3, 2009, 16:12:29
Dan moet je wel bij hem in huis wonen.

Geen probleem, want ik woon nog thuis ;). Uit het andere topic heb ik begrepen dat je de nieuwe Humax HDTV PVR besteld hebt. Ik ben ook van plan die te bestellen. Laat je wel weten wat je bevindingen zijn als je hem in huis hebt?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

#5
Quote from: DVDGuy on March  3, 2009, 17:53:17
Waarom Ziggo bellen; (bijna) elke winkel die TV's verkoopt in jouw regio levert een dergelijke kaart voor rond de 15 euro.

Bon invullen m.b.t. registratie en klaar.

Dan ga ik binnenkort eens buurten bij de winkels ;D.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

JeKa

#6
Quote from: DVDGuy on March  3, 2009, 17:53:17
Waarom Ziggo bellen; (bijna) elke winkel die TV's verkoopt in jouw regio levert een dergelijke kaart voor rond de 15 euro.

Bon invullen m.b.t. registratie en klaar.

30,- volgens mij

edit: ze worden op Marktplaats ook wel aangeboden.

maxtrash

ik vraag me dus af of je een smartcard die je 2e hands koopt wel (opnieuw) kunt activeren op je eigen adres. Wat ik me trouwens ook afvraag wat ziggo precies kan met activeren. Kunnen ze dat op adres sturen? Dus dat een 2e smartcard bij je buren niet werkt?
maar ja, hoe relevant is dat op dit moment. Je kunt nog steeds niet de abonnementen van je 1e smartcard gratis of goedkoop overnemen op je 2e. Belooft Ziggo al een tijdje maar duurt lang voor ze doorzetten

mikekiwi

Heb het hier al zo werkend, 2 smartcards, 2 decoders, op hetzelfde adres geregistreerd. Maar 1x abonnementskosten, wel een eenmalige aanschaf van decoder+smartcard.

En helaas inderdaad: een extra pakketje werkt maar op 1 smartcard, als ik hem op de andere ook wil laten werken, betaal ik daar dus nog een keer 3,95 extra per maand voor.

Valkyrie

Volgens mij vallen die HD-kanalen onder een extra pakket. :confused:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

CineSmurf

Volgens mij is Ziggo er mee bezig om kaarten aan elkaar te kunnen koppelen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Valkyrie

Vandaag heb ik toch de knoop doorgehakt en een Humax iHDR-5050C besteld met een Ziggo-smartcard. Nu afwachten wanneer die geleverd gaat worden.  :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

JeKa

Quote from: Valkyrie on March  4, 2009, 10:20:10
Vandaag heb ik toch de knoop doorgehakt en een Humax iHDR-5050C besteld met een Ziggo-smartcard. Nu afwachten wanneer die geleverd gaat worden.  :)

:thumbs-up: Ik verwacht hem eind deze week!

DVDGuy

Quote from: JeKa on March  3, 2009, 21:30:43
30,- volgens mij

edit: ze worden op Marktplaats ook wel aangeboden.

Ik heb er 4 en die hebben of € 9,95 of € 14,95 gekost, maar toen betaalde je per jaar ook weer een kleine bijdrag en dat is vorig jaar afgeschaft, dus als e nu € 30,- zijn snap ik dat wel....... :(
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

MaxxMark

Quote from: maxtrash on March  3, 2009, 21:56:48
ik vraag me dus af of je een smartcard die je 2e hands koopt wel (opnieuw) kunt activeren op je eigen adres. Wat ik me trouwens ook afvraag wat ziggo precies kan met activeren. Kunnen ze dat op adres sturen? Dus dat een 2e smartcard bij je buren niet werkt?
maar ja, hoe relevant is dat op dit moment. Je kunt nog steeds niet de abonnementen van je 1e smartcard gratis of goedkoop overnemen op je 2e. Belooft Ziggo al een tijdje maar duurt lang voor ze doorzetten

Ja dat kan gewoon, dat heb ik thuis ook gedaan. Ik had de digitale decoder + kaart overgenomen van mijn oma. Vervolgens heb ik nog een tijdje gekeken op het abonnement van haar, tot het beeld op zwart ging (abonnement liep af). Eerst geprobeert online te activeren via het activatie formulier. Dit faalde.

Vervolgens gebeld met Ziggo, en de procedure nogmaals doorgelopen. Mijn adres gegevens ingevoerd, en hij is geactiveerd. Ik heb verder niet gezegd dat het aparaat + kaart eerst ergens anders vandaan kwam (geen slapende honden wakker maken ;) )

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

The Forest Stars

Vanaf mei 2009 krijg je bij Ziggo al je abbo's te zien op maximaal 3 kaarten per huis!!

Theo

mikekiwi

Quote from: The Forest Stars on March  7, 2009, 14:37:31
Vanaf mei 2009 krijg je bij Ziggo al je abbo's te zien op maximaal 3 kaarten per huis!!

Interessant, heb je daar een officiele bevestiging van (bron?) ?

eduard

Ik had deze vraag ook uit staan bij Ziggo en mij is verteld dat mijn 2 kaart per 11 maart "geactiveerd"zou worden zonder extra kosten.

The Forest Stars

Quote from: mikekiwi on March  7, 2009, 14:53:26
Interessant, heb je daar een officiele bevestiging van (bron?) ?

Vandaag een brief ontvangen van Ziggo!!! en daarin werd het vermeld! Er wordt in maart en april al begonnnen met de verandering maar vanaf mei moet iedereen het hebben, staat in de brief.

Theo

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Mr_Parker

Het is zelfs nog iets mooier.
Als je nu een nieuwe kaart erbij registreert is deze al direct inbegrepen bij de oude kaart.
Het erbij schakelen geldt alleen voor kaarten die nu al actief zijn. Dit is veel werk en kan dus niet voor alle kaarten in een keer. Maar een nieuwe kaart die toch geactiveerd moet worden wordt dus meteen gekoppeld, is dan namelijk toch een handeling.

Zelf had ik een 2de kaart die 1,5 jaar geleden op mijn verzoek, ivm dubbele kosten, volledig gedeactiveerd was. Deze heb ik eergisteren weer laten activeren. 1 uur later werkte dus alweer, een beetje geluk moet je hebben.

DVDGuy

Quote from: The Forest Stars on March  7, 2009, 16:56:29
Vandaag een brief ontvangen van Ziggo!!! en daarin werd het vermeld! Er wordt in maart en april al begonnnen met de verandering maar vanaf mei moet iedereen het hebben, staat in de brief.

Theo

Ik zal nog even geduld moeten hebben; vandaag nog gecheckt, maar nog geen Canal Plus op de andere decoders.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

The Forest Stars

Quote from: DVDGuy on April  1, 2009, 20:01:51
Ik zal nog even geduld moeten hebben; vandaag nog gecheckt, maar nog geen Canal Plus op de andere decoders.

Ik weet niet precies sinds wanneer, maar sinds gisteren werkt al mijn pakketen op alle kaarten (3) in huis  ;D.

Theo

riwi

Ik heb een tweede kaart gekocht op mijn abbonnement. Die heb ik via het web geactiveerd. Op de nieuwe kaart heb je de eerste paar weken/maanden alle zenders vrij.
Ik heb gisteren een rekening overzicht gekregen met daarop :
basis pakket = 16 euro
extra pakket = 10 euro
HD kanalen = 4 euro

korting extra kanalen -10

Dus totale maandbedrag is nu 20 (ipv 30 wat het eerst was). Ik snap er niks van. Dus door een extra kaart aan te vragen heb ik 10 euro korting per maand. Ik vraag er zo nog een aan dan krijg ik nog een tientje eraf :)

Ik naam aan dat deze korting tijdelijk is?

DVDGuy

#24
Quote from: riwi on April  3, 2009, 18:00:03
Ik heb een tweede kaart gekocht op mijn abbonnement. Die heb ik via het web geactiveerd. Op de nieuwe kaart heb je de eerste paar weken/maanden alle zenders vrij.
Ik heb gisteren een rekening overzicht gekregen met daarop :
basis pakket = 16 euro
extra pakket = 10 euro
HD kanalen = 4 euro

korting extra kanalen -10

Dus totale maandbedrag is nu 20 (ipv 30 wat het eerst was). Ik snap er niks van. Dus door een extra kaart aan te vragen heb ik 10 euro korting per maand. Ik vraag er zo nog een aan dan krijg ik nog een tientje eraf :)

Ik naam aan dat deze korting tijdelijk is?

Tot voor kort moest je voor elke kaar € 10,- betalen en dat is sinds kort afgeschaft.

Ik denk dat dieze ingewikkelde manier van presenteren, de manier is om te laten zien dat je dus uiteindelijk voor die 2e kaart niet hoeft te betalen.

Je betaalt als het ware € 10,- voor je extra kaart en omdat dit sinds kort niet meer hoeft, "krijg" je € 10,- korting.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com