Front der Fronts

Started by Erik van Voorst (in memoriam), June 27, 2003, 09:42:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#3550
Quote from: Kjelt on April  7, 2012, 19:22:04
Leuk hoor zo'n artikel  :thumbs-up: .
Ik vraag me alleen af of je daar geen last mee gaat krijgen omdat je die luidsprekers bijna 1:1 hebt gekopieerd? (ontwerp bescherming e.d.)?

Kjelt je bent duidelijk niet goed geinformeerd.

Hij is volledig verschaald dus andere maten dus andere parameters dus grotendeels andere drivers.
Compleet ander filter dus compleet andere kantelpunten.
Inwendig geen aperiodische kamers maar een volledig nieuw diffusie principe ....veel meer gestoeld op dat van Oosterom.

Ik doe er inderdaad niets commercieels mee, ik bouw enkel voor mezeld...that is it.
Bovendien heb ik de resultaten toe de speakers klaar waren meteen naar Neil Patell gestuurd om als eerbetoon henm kennis te laten nemen, deze wenste niet te reageren...ook goed  ;)
Dus blijft over de buitenkantlook....en die is ook zelfs op cruciale punten wezenlijk anders.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Waardeloos typen  en geen mogelijkheid tot corrigeren met zo een Ipad  :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

QuoteDus blijft over de buitenkantlook
Yep daar doelde ik ook op, design kan ook beschermd zijn. Maar inderdaad ga je er geen series van produceren voor de verkoop dus het zal wel loslopen.

Quote from: Erik van Voorst on April  7, 2012, 19:40:23
Waardeloos typen  en geen mogelijkheid tot corrigeren met zo een Ipad  :( 
Daar heb je van die handige losse toetsenbordjes voor, als je van plan bent om meer dan 1 zin te typen zijn die onmisbaar.

)p(

Quote from: Erik van Voorst on April  7, 2012, 19:06:05
Dit systeem beantwoord aan een objectieve visie gedreven door een passie voor perfectionisme in klankkleur en muzikaliteit..een performance in high end zonder compromissen, ongeacht de prijsgrenzen.
Wij feliciteren en zullen terugdenken aan de mogelijkheid die ons hier geboden is om de geplukte vruchten te mogen ontdekken van het geduld.

Moet een geweldige ervaring zijn om dergelijke feedback te krijgen. Gefeliciteerd Erik!  :clapping:

mr TC

Hoi Erik,

Mooie review, gefeliciteerd, ik denk dat dit je meer voldoening geeft dan mooie grafieken. ;)
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

#3555
hoi jongen,

Zeker weten.....maar ik moet er meteen eerlijkheidshalve aan toevoegen dat er de laatste maand veel gemeten is( maar dat post ook al helemaal niet) waarbij er natuurlijk wel meteen een aantal oren aanwezig waren om het resultaat te waarderen.

Wanneer je weer zin en tijd hebt moet je weer eens komen luisteren ( met Jack ?)

pm me anders eventjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Yep. je hoort snel van mij.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Martijn M

Erik, ook niet één plotje met heel veel smoothing?  :)
Dutch & Dutch

Erik van Voorst (in memoriam)

Even een korte update....in een tijd van zware familieomstandigheden klapte er ook nog eens twee woofers in mijn xXx stuk door een kapotte buis in de eindversterker.  :omg:

Inmiddels is deze eindversterker zwakker afgezekerd om dit soort problemen te voorkomen en zijn er weer twee nieuwe keramische woofers besteld en ingezet met toch wel weer dank aan Accuton voor de "grundlichkeit"dat wil zeggen "maatwerk" C222-11.  8)

Ze zijn niet goedkoop maar ik zou gewoon niet anders willen en zoals alles is het ook nog eens relatief.

Enfin na deze zware periode heb ik in ieder geval leuke winterplannen in het verschiet...zoals de Mini PiTbull afbouwen mijn eigen cd-transport flink upgraden en mijn voorversterker opnieuw op/af bouwen.  :D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Former member 78

Hoop voor je dat het in de familie snel beter gaat!
Dat is iets wat je helaas niet in de hand hebt.

Die woofers zijn gelukkig makkelijker te fixen :)

michel69

Hoi erik,

Man oh man echt wat een prestatie heb jij geleverd :worship: ik heb afgelopen weekend(het was heel wat leeswerk ;D) van het begin tot het einde jouw tocht der tochten gevolgd naar jouw ultieme speaker(en van vele andere ;)) en keer op keer kreeg je het weer voor elkaar dat ik met de nodige oeh's en ah's achter mijn laptop zat en vrouwlief erbij riep en standaard tegen haar zei moet je dit nu weer eens zien wat hij nu weer heeft gemaakt,dus nogmaals chapeau voor het meesterwerk wat je hebt gemaakt.

Mvg Michel,
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi,

Hardstikke leuk dat het je veel leesplezier heeft opgeleverd. ;D
Front der Fronts zijn eigenlijk "klaar" maar ik lees het zelf ook nog wel eens voor de info terug.

Dit project was wel extreem lang en dat doe ik dus niet meer......een half jaartje of zo per "DER"-project vind ik tegenwoordig meer dan genoeg... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#3562
weer even een update (post niet al te vaak meer)

Verleden jaar mijn diamanten tweeter aan gort door de Aitos dus voor de derde maal flinke schade.
Mijn vrouw zei nog: ....het enige wat je nog niet zelf hebt gebouwd laat je nu voor de 3e keer in de steek.

Dus definitief einde Aitos, klacht is trouwens niet exemplarisch maar goed.

Mijn plan is om een Ungaku kloon te bouwen...

Waarom, wel momenteel heb ik een geleende kloon al een paar weken spelen welke aanzienlijk beter klinkt dan mijn Aitossen.

Deze kloon is er nu eindelijk eens eentje waar NIET bezuinigd is op de materialen (en kennis)...dus een Kondo waardige zeg maar.
Ik zeg dit om dat zeer veel "nabouwers" teleurgesteld op het forum hun bevindingen hebben geschreven....en dat terwijl ze exact de schakeling hebben gevolgd.

Mijn UGT 's zijn al binnen ik heb ze van Tamura.....gaat  eigenlijk vaak alleen maar tussen Tango en Tamura als je serieus een poging wilt doen om de muziek van een Ungaku in je huiskamer te krijgen.
Er zijn nog wel een handje vol  trafo toppers (bv Monolith) maar het houdt snel op voor je 211 buizen.

Zal af en toe wel eens voor mijn fans er een fotootje op zetten.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Zoals altijd zal ik inhoudelijk werkelijk niks mee kunnen praten.
Maar ik ben blij dat ik weer af en toe mijn oh's en ah's mag schrijven als je wat nieuw foto's plaatst 8)

Veel plezier met bouwen!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bmateijsen

Wordt een leuk project om te volgen, dus wat mij betreft graag veel foto's van de vorderingen! 8)

Pjotr27

QuoteMijn UGT 's zijn al binnen ik heb ze van Tamura.....gaat  eigenlijk vaak alleen maar tussen Tango en Tamura als je serieus een poging wilt doen om de muziek van een Ungaku in je huiskamer te krijgen.

Yep, Tamura is echt heel mooi, Sun Audio gebruikt het ook...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Martijn M

Gaaf project Erik! Ik onderschrijf de roep om foto's  :coffee:.
Dutch & Dutch


J.S.

Heel leuk, ga ik ook volgen :pompom:

Maikel_audionerd

Ik ga dit absoluut ook volgen. Ik popel niet alleen om de foto's te zien, maar ook de erg leuke manier van schrijven. Ik wacht geduldig op de vorderingen. Succes Erik
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Contour

Laat de Bybees maar komen!  ;D

Richi

Leuk, ik ga ook in de volgmodus!  :popcorn:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hifiman

Maarre, hoort dit niet thuis in versterkers der versterkers of begrijp ik het verkeerd?  ;)

phy

Audio note maakt ook mooie trafo's
ik heb mono blokken 211 se met AE trafo's
en mono's  211 pp met tribute deze is interstage gekoppeld de driver is een 45
het vermogen zal tussen de 160 tot 200 watt liggen en klinkt voortreffelijk 9ik weet zeker mooier dan een Ongaku op jouw luidsprekers)
het zijn mooie buizen
maar mijn  300b , 2a3 of 45  versterkers (een stuk of 7) ;D zijn  met de juiste luidsprekers nog mooier
maar die laag vermogen versterkers zijn niet altijd te gebruiken.
Alles is te koop
als je iets wil proberen kan dat.



jwrossie

Volgmodus aan, ben weer blij met een project van je. Heb je projecten wel gemist hier op het forum!