Sky-HT | DLA-NZ7 is binnen!!

Started by Valkyrie, January 19, 2009, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Martijnst1990

Echt heel knap gemaakt, en het ziet er goed uit ook :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Quote from: HTip on February  3, 2012, 09:10:10
Ik moet denk ik bij jou in de leer voor 3D-tekenen. Prachtig gewoon wat jij ontwerpt :worship:

Welk programma gebruik je?

Dank je wel! Ik maak gebruik van AutoCAD, aangezien ik dat ook op kantoor gebruik (voor 2D tekenen). Met enkele commando's en wat visueel inzicht is het zo om te toveren naar 3D! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Quote from: Martijn90 on February  3, 2012, 09:13:02
Echt heel knap gemaakt, en het ziet er goed uit ook :)

Dank je wel! :)

Vanavond ga ik proberen om de (nog in bestelling staande) Leolux Pallone uit te tekenen. Dat gaat een stuk lastiger worden (vage vormen). :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Quote from: Valkyrie on February  3, 2012, 09:32:28
Dank je wel! Ik maak gebruik van AutoCAD, aangezien ik dat ook op kantoor gebruik (voor 2D tekenen). Met enkele commando's en wat visueel inzicht is het zo om te toveren naar 3D! :)
Voor jou ja ;) Echt knap hoor :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: Valkyrie on February  3, 2012, 09:32:28
Dank je wel! Ik maak gebruik van AutoCAD, aangezien ik dat ook op kantoor gebruik (voor 2D tekenen). Met enkele commando's en wat visueel inzicht is het zo om te toveren naar 3D! :)

Ik heb vroegah... toen ik nog een paar jaar een BCV opleiding volgde (Bouwkunde, Civiele Techniek en Verkeerskunde) ook met Autocad gewerkt. Toen kwam net dat 3D om de hoek kijken. Blijft een fantastisch mooi programma dat Autocad :) Heb ooit ook 3D Studio Max geprobeerd. Dat werkt ook wel mooi alleen is toch een stuk lastiger, omdat daar zoveel mogelijkheden in zitten en je bent daarin sneller het overzicht kwijt. Kan ook door het gebrek aan ervaring met 3D Studio liggen :P
In Sketchup kun je heel makkelijk snel een 3D tekening maken. Dat kun je heel snel onder de knie krijgen. Dus als je nog een keer een 3D tekening wil maken Philip moet je maar eens Google Sketchup proberen. De basic versie is gratis te downloaden ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Valkyrie

Quote from: larzie on February  3, 2012, 09:56:55
Ik heb vroegah... toen ik nog een paar jaar een BCV opleiding volgde (Bouwkunde, Civiele Techniek en Verkeerskunde) ook met Autocad gewerkt. Toen kwam net dat 3D om de hoek kijken. Blijft een fantastisch mooi programma dat Autocad :) Heb ooit ook 3D Studio Max geprobeerd. Dat werkt ook wel mooi alleen is toch een stuk lastiger, omdat daar zoveel mogelijkheden in zitten en je bent daarin sneller het overzicht kwijt. Kan ook door het gebrek aan ervaring met 3D Studio liggen :P
In Sketchup kun je heel makkelijk snel een 3D tekening maken. Dat kun je heel snel onder de knie krijgen. Dus als je nog een keer een 3D tekening wil maken Philip moet je maar eens Google Sketchup proberen. De basic versie is gratis te downloaden ;)

Met 3D Studio Max ben ik ook bezig geweest tijdens mijn studie. Dat is inderdaad een heel ander pakket, maar misschien kan ik mijn tekeningen daar ook wel inladen! Dat zou wel gaaf zijn! 8)
Google Sketchup is ook een leuk programma. Redelijk basic opgezet, waardoor het makkelijk is om te tekenen. Daarnaast is het een groot voordeel dat je de bibliotheek hebt met allerlei items (blocken). Ik gebruik Google Sketchup Pro, want daar kan je AutoCAD-tekeningen inladen. Erg leuk, want dan kan ik dus door mijn eigen tekening lopen! :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

larzie

Quote from: Valkyrie on February  3, 2012, 10:13:51
Met 3D Studio Max ben ik ook bezig geweest tijdens mijn studie. Dat is inderdaad een heel ander pakket, maar misschien kan ik mijn tekeningen daar ook wel inladen! Dat zou wel gaaf zijn! 8)
Google Sketchup is ook een leuk programma. Redelijk basic opgezet, waardoor het makkelijk is om te tekenen. Daarnaast is het een groot voordeel dat je de bibliotheek hebt met allerlei items (blocken). Ik gebruik Google Sketchup Pro, want daar kan je AutoCAD-tekeningen inladen. Erg leuk, want dan kan ik dus door mijn eigen tekening lopen! :D

Nice! Eens kijken van het weekend of ik dat kan downloaden :pompom: Ook maar weer eens 3DS installeren en maybe Autocad. Blijft leuk om daarmee te pielen. :D
Wij hadden op IT opleiding stukje multimedia. Was toen ook een omgeving maken via een of andere engine en dan met 3d modelling in Autocad. Dat je ook mooi door de omgeving kan bewegen :) (first person view)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Ik gebruik voor mijn 3D-ontwerpen ook Google Sketchup Free. In mijn topic heb ik ook een 3D-ontwerp staan, maar mijn ontwerp is lang niet zo geavanceerd als dat van Jurian.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: HTip on February  3, 2012, 11:30:31
Ik gebruik voor mijn 3D-ontwerpen ook Google Sketchup Free. In mijn topic heb ik ook een 3D-ontwerp staan, maar mijn ontwerp is lang niet zo geavanceerd als dat van Jurian.

Als het maar een goede weergave geeft van de situatie :) Met die duurdere pakketten en een gedegen opleiding erbij kun je nu eenmaal wat meer. Zat toen een gast bij mij in de klas die had een behoorlijk gecompliceerde grote hal in onze school in 3DS Max gemaakt. Dat zag er echt waanzinnig uit! Echt alle details had hij erin verwerkt. Je moet er alleen heel veel geduld voor hebben en de tijd nemen dan kun je heel wat moois maken. Meestal heb ik niet zoveel geduld :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Het is al een aardig poosje stil hier. Hoe staat het met je set en hoe bevalt je nieuwe woning? 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Quote from: Martijn90 on June 17, 2012, 01:17:48
Het is al een aardig poosje stil hier. Hoe staat het met je set en hoe bevalt je nieuwe woning? 8)

Het klopt dat ik al een tijdje niks meer in mijn eigen topic gepost heb. De laatste tijd ben ik erg druk met diverse zaken. ;)
Het appartement bevalt mij nog steeds uitstekend! :) Het is wel even wennen met al die vaste lasten. Ik kan niet zomaar meer mijn set uitbreiden (toen ik nog bij mijn ouders woonde ging dat wel heel makkelijk). Voor nu geniet ik nog steeds dagelijks van mijn set!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Quote from: Valkyrie on June 18, 2012, 16:24:21
Het klopt dat ik al een tijdje niks meer in mijn eigen topic gepost heb. De laatste tijd ben ik erg druk met diverse zaken. ;)
Het appartement bevalt mij nog steeds uitstekend! :) Het is wel even wennen met al die vaste lasten. Ik kan niet zomaar meer mijn set uitbreiden (toen ik nog bij mijn ouders woonde ging dat wel heel makkelijk). Voor nu geniet ik nog steeds dagelijks van mijn set!
ja die vaste lasten vallen altijd tegen. Maar goed, zolang je maar geniet!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Het is alweer een tijdje geleden dat ik actief bezig ben geweest op het forum...  :-[
Gezien het mooie weer vond ik het wel tijd voor een nieuwe foto!

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Mooi ingericht Jurian! En wat een uitzicht hebt je toch :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on April  6, 2013, 16:44:07
Mooi ingericht Jurian! En wat een uitzicht hebt je toch :wub:
+1 echt geweldig!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Quote from: HTip on April  6, 2013, 16:44:07
Mooi ingericht Jurian! En wat een uitzicht hebt je toch :wub:
Quote from: Martijn90 on April  6, 2013, 16:44:35
+1 echt geweldig!

Dank je wel! Het is echt dagelijks genieten. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

high-q

Quote from: HTip on April  6, 2013, 16:44:07
Mooi ingericht Jurian! En wat een uitzicht hebt je toch :wub:

Quote from: Martijn90 on April  6, 2013, 16:44:35
+1 echt geweldig!

+ nog 1, ziet er erg strak uit  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Valkyrie

Het genieten is op dit moment even iets minder, vorige week is de versterker van mijn subwoofer doorgebrand.  :( Ik zat samen met mijn vriendin muziek te luisteren en op een gegeven moment "plof". Na de aan/uit-schakelaar overgehaald te hebben zag ik vonken uit het versterkergedeelte komen. De front en center heb ik nu wel op Large gezet, maar je mist de sub toch echt wel. Zelfs mijn vriendin mist hem! Hopelijk komt er binnenkort een mooie tweedehands voorbij in de markt. :nopompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Echt de versterker of kan het ook de zekering zijn? Ik heb dat namelijk ook gehad bij mijn XXLS400 en toen was het de zekering (ondanks de vonk die er uit sprong).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Quote from: Madhouse on April 22, 2013, 14:30:10
Echt de versterker of kan het ook de zekering zijn? Ik heb dat namelijk ook gehad bij mijn XXLS400 en toen was het de zekering (ondanks de vonk die er uit sprong).

Ik heb de subwoofer wel al opengemaakt. Het kwam uit het gedeelte van de trafo. Dat gedeelte kreeg ik alleen niet zo snel open. Ik dacht dat er bij een zekering niet zo snel de vonken uit de sub zouden springen.  :-\
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Ik had het wel bij mijne maar was echt de zekering, de rest was compleet schoon. Maar je kunt ook pech hebben dat het wat anders is.

Succes!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Quote from: Valkyrie on April 22, 2013, 14:58:06
Ik heb de subwoofer wel al opengemaakt. Het kwam uit het gedeelte van de trafo. Dat gedeelte kreeg ik alleen niet zo snel open. Ik dacht dat er bij een zekering niet zo snel de vonken uit de sub zouden springen.  :-\
Die Kef subwoofers gaan wel vaker stuk.  :-X

HTip

Da's balen man en waarschijnlijk ook even schrikken. Hopelijk is het zoals Madhouse zegt gewoon de zekering.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster