Sky-HT | DLA-NZ7 is binnen!!

Started by Valkyrie, January 19, 2009, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Valkyrie

Ondanks dat ik flink aan het sparen ben staat er toch een update in het verschiet.  :pompom:
Sinds eind 2008 was ik al op zoek naar een universele afstandsbediening, maar het was er nooit van gekomen. Tot nu! Met de komst van het appartement en de domotica die ik wil gaan toepassen heb ik er toch echt 1 nodig. Al langer zat ik te twijfelen tussen een Harmony, Pronto en Nevo. Na flink wat zoeken heb ik uiteindelijk een Pronto gevonden die ik voor een leuke prijs kan overnemen. Vanavond ga ik dus de Philips TSU9400 ophalen en heb ik eindelijk een universele ab!  :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Mooie AB, scheelt een hoop ruimte en zoeken naar de juiste AB.

Wil er zelf ook nog wel een keer 1 aanschaffen, word dan toch een Harmony denk ik. Maar heb nu 4 AB's liggen en erger me er nog niet aan  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Quote from: Madhouse on June 25, 2010, 15:54:54
Mooie AB, scheelt een hoop ruimte en zoeken naar de juiste AB.

Wil er zelf ook nog wel een keer 1 aanschaffen, word dan toch een Harmony denk ik. Maar heb nu 4 AB's liggen en erger me er nog niet aan  ;)

Ik heb er 8, waarvan ik de eerste 5 veel gebruik:
1 Verlichting
2 TV
3 AV Processor
4 TV-decoder
5 Blurayspeler
6 Xbox
7 CD-speler
8 Sonos (doe ik veel via de Iphone)
9 Subwoofer

Het scheelt ook een hoop batterijen vervangen. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Mooie AB 8) Volgens mij kan je alleen Lutron bedienen met de 9400. Staat iets over in het topic van Jean Sibelius. Of is jouw verlichting IR-gestuurd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Quote from: HTip on June 25, 2010, 16:38:01
Mooie AB 8) Volgens mij kan je alleen Lutron bedienen met de 9400. Staat iets over in het topic van Jean Sibelius. Of is jouw verlichting IR-gestuurd?

Tot nu toe heb ik 3x kaku. Voor mijn nieuwe huis moet ik nog bedenken wat ik wil hebben. Lutron is erg mooi :wub:, maar uit kostenoverweging neig ik toch naar X10. Ik weet het dus nog niet zeker wat het gaat worden. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Voor kaku kan je de PowerMid XL gebruiken. Die zet IR om in RF. Je hebt dus de helft van de set nodig, alleen de zender. Voor X10 is er een vergelijkbare omzetter, maar dan RF->X10.

Op die manier ben je niet afhankelijk van Lutron.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

#406
lutron is er in verschillende smaken. Vanaf inbouwdimmers als vervanging voor normale schakelaars tot aan complete huisinstallaties.

In het toppic van Jean gaat het om grafik eye dimmers. Die zijn er met 2 tot 6 kanalen, en hebben 16 programmeerbare presets.
Je moet wel vanaf de controller een buis hebben naar je lamp positie, en ook eventuele bedienings panelen.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

CoSo

Quote from: HTip on June 26, 2010, 12:08:32
Voor kaku kan je de PowerMid XL gebruiken. Die zet IR om in RF. Je hebt dus de helft van de set nodig, alleen de zender. Voor X10 is er een vergelijkbare omzetter, maar dan RF->X10.

Op die manier ben je niet afhankelijk van Lutron.
Die powermid werkt alleen niet met alle KAKU, vooral de nieuwe KAKU die begint met een A in het typenr.

HTip

#408
Quote from: CoSo on June 27, 2010, 11:07:56
Die powermid werkt alleen niet met alle KAKU, vooral de nieuwe KAKU die begint met een A in het typenr.
Heb je helemaal gelijk in. Goed dat je dat zegt. Alleen KAKU met 256 mogelijke codes (A t/m K en 1 t/m 10). Daar is een programma voor wat de IR-code berekent.

Alle nieuwe schakelmateriaal is zelflerend en daar werkt dat programma niet mee.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nahpets

Dan ben je echt goed ziek als je niet meer weet waar je je AB hebt laten liggen.

Moeten daar overigens ook regelmatig nieuwe batterijen in?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HTip

:D Moet die AB wel weten welke knopjes in te drukken :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Quote from: HTip on June 27, 2010, 19:37:00
:D Moet die AB wel weten welke knopjes in te drukken :P
ik zou haar gewoon lekker laten prutsen :P
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nahpets

Who cares?  :sleepy:

Als de AB maar de joystick weet te bedienen.  :pompom:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HTip

Quote from: The Vampire on June 27, 2010, 19:38:31
ik zou haar gewoon lekker laten prutsen :P
:clapping:

Zeker als de AB zó voor je ligt :tongue2:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Quote from: Nahpets on June 27, 2010, 19:39:22
Who cares?  :sleepy:

Als de AB maar de joystick weet te bedienen.  :pompom:
:D and she can always press her own buttons :D

Quote from: HTip on June 27, 2010, 19:39:32
:clapping:

Zeker als de AB zó voor je ligt :tongue2:
:popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nahpets

Ik voorzie alleen wel problemen als mijn vrouw de AB vindt.

AB op Off
Ik op Mute
Vrouw op Sleep
IK niet op Sleep.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Valkyrie

Inmiddels heb ik wat tijd gevonden om even wat te posten. Zo te zien is het hier niet stil geweest. :happy: Bedankt voor alle info!

Afgelopen vrijdag ben ik dus naar Eindhoven gereden en heb ik de afstandsbediening in ontvangst mogen nemen. Ik kon dat mooi combineren met het hockeytoernooi wat ik in Geldermalsen had (nee, dus niet in Bleiswijk ;)). Die hockeytoernooien blijven gaaf!! :pompom:

De eerste indruk die ik van de Pronto had is dat hij iets groter is dan ik had verwacht. Voordeel hiervan is wel dat hij wat lekkerder in de hand ligt. Je moet deze gewoon met 2 handen gebruiken.
Vandaag ben ik dus gestart met het instellen van de afstandsbediening. Wow, wat zijn er dan ineens veel mogelijkheden!!! Bij elk knopje moet je nadenken over hoe het eruit moet komen te zien en welke functies daaraan gekoppeld moeten worden. Inmiddels ben ik een paar uur verder om alleen de functies voor de TV goed te krijgen. Op de site van remotecentral staan wel een paar complete configuratiebestanden, maar je moet dan alsnog zelf je koppelingen maken met de apparatuur. Er zijn maar weinig layouts die overeenkomen met de apparatuur die ik heb. :-X

Nu maar weer gauw verder met instellen!!! :P Als er nog mensen zijn met tips, laat het weten. ;) :angel:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Inmiddels ben ik al een stuk verder met instellen, maar het is niet heel makkelijk. Je moet er aardig wat tijd voor vrijmaken. ;)

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Prachtig apparaat. Je bent macro's aan het programmeren? Heb ik ook gedaan, maar ik heb ook de mogelijkheid van totale bediening van een apparaat erin gezet. Dan kan je écht de AB's in de la leggen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Quote from: HTip on July  3, 2010, 16:12:26
Prachtig apparaat. Je bent macro's aan het programmeren? Heb ik ook gedaan, maar ik heb ook de mogelijkheid van totale bediening van een apparaat erin gezet. Dan kan je écht de AB's in de la leggen.

Daar ben ik dus nog druk mee bezig ;), maar nu lekker mijn verjaardag vieren. Ik hoop wel dat het weer nog wat beter wordt! :nopompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

Hoop het ook voor je, in ieder geval gefeliciteerd! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Quote from: Valkyrie on July  3, 2010, 16:54:03
Daar ben ik dus nog druk mee bezig ;), maar nu lekker mijn verjaardag vieren. Ik hoop wel dat het weer nog wat beter wordt! :nopompom:
gefeliciteerd!! :pompom: :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

:pompom: Van harte gefeliciteerd!! :pompom:

Veel plezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive