Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

p.willemse

Heeft er toevallig al iemand ervaring met de CWM LCR8 of CWM LCR 7? Heb nu een set 684 / 686, en wil naar een minimaal vergelijkbare configuratie van inbouwspeakers... 8 serie lijkt qua bereik etc. het meest in de buurt te komen, echter volgens mij zijn ook de componenten van de LCR7 al hoger qua kwaliteit... dan zijn er ook nog eens de LCR7 signature... help!
Pioneer PDP LX-5090 - Denon AVR 2309 - Denon DVD-1800BD - Denon ASD-11R - B&W 684/686/HTM62 - Rel Strata 5 - Linksys DMA 2100 - Sagem ICAD-81 HD - Nintendo WII- Logitech 895

TopGun2010

Iemand ervaring met de 683 i.c.m. de HTM62? Ik heb geen ruimte voor de HTM61. Ik hoor het graag!!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

p.willemse

Nee, wel met de 684 enb de HTM 62... dat klinkt uitstekend, de HTM62 komt er goed uit!
Pioneer PDP LX-5090 - Denon AVR 2309 - Denon DVD-1800BD - Denon ASD-11R - B&W 684/686/HTM62 - Rel Strata 5 - Linksys DMA 2100 - Sagem ICAD-81 HD - Nintendo WII- Logitech 895

TopGun2010

Dank!! Vandaag in de lunchpauze nog een keer de 683 onder handen genomen met mijn collectie Dire Straits, geen vergelijking met andere speakers gedaan. Deze keer met een Denon verterker, vond het eigenlijk steeds beter klinken!! Nog even goed de kast bekeken, met een eenvoudige aanpassing kan de HTM61 er prima in. Ik lees dat voor optimaal resultaat de baseport van de HTM61 dicht moet met de bijgeleverde plug. 20% korting is over te praten......
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Mwah, dat van die "plug" van te bediscusieren. Bij mij levert dit nooit zo'n geweldig resultaat op. Volgens mij kun je die beter lekker in de doos laten liggen.

VIP

STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

TopGun2010

#1281
@ P.willemse, er zijn zo te zien weinig mensen met inbouw. Heb je ook aan de MT-30 gedacht? Mooie set met een geweldige sub (heb hem hier staan  :wub: )

In het blad Music Emotion van mei staat een stuk over inbouw van Stealth Acoustics luidsprekers.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robbert54

Quote from: VIP on May 31, 2010, 20:18:52
Vond nog een leuk filmpje op Youtube :)

http://www.youtube.com/watch?v=eoneiNIfYBY&feature=related

Greetings.
wauw. Jezus himself heeft aan die speaker gewerkt :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

VIP

#1283
Quote from: The Vampire on May 31, 2010, 20:21:25
wauw. Jezus himself heeft aan die speaker gewerkt :worship:
Had je niet verwacht hé  ;D
Deed me meer aan de Bob Ross tijd denken.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

TopGun2010

Vandaag de volgende bestelling gedaan: 4 x 683, 1 x HTM61  :pompom: :clapping: :headbanging: :wub: :laugh: ;D
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ghosty J

#1285
Woow wat een prachtige set die je hebt besteld! :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

evilniek

#1286
Ik zou vijf  683's doen :headbanging: HTM61 vindt ik persoonlijk tegen vallen. Maar ja heb m nog wel.
waarom eigenlijk vier 683's niet een beetje overkill? Als je toch een sub hebt. Maar,  b.t.w. iemand ooit een 685 als center gebruikt? Ik heb nog een setje 685 namelijk. Toch veel plezier dr mee hoor.

Mvg, Niek
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Ghosty J

De reden waarom ik van 685 naar 683 ben gegaan is omdat bij de center HTM61 de stemmen er beter uitkwamen, vooral de vrouwen stemmen. Dat heeft mij besluiten om de 4x 685 te verkopen en voor de 4x 683 te gaan. Voor het sub laag heb ik de velodyne want sub laag is iets anders dan speaker laag ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

TopGun2010

Dank Ghosty! @ evilniek. Ik heb gisteren een luistersessie bij Ghosty gedaan (alsnog dank daarvoor!!), ik was erg onder de indruk van het geheel. Ik draai al jaren met 4 zuilen voor stereo muziek, ik zet bij muziek handmatig de center speaker uit. Ik vind het geluid met 4 luidsprekers erg prettig, je zit er letterlijk midden in. Ik laat hier weten hoe de ervaringen zijn met mijn nieuwe set...........................joehoe!!  :tongue2:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

evilniek

@Ghosty Hoe heb je de HTM61 opgesteld als ik vragen mag? Ik ben namelijk veel minder onder de indruk van deze centre speaker. Ik heb het Cross-over ook een stuk hoger gezet zodat het niet zo "modderig" klinkt.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

JCL

Quote from: TopGun2010 on June  3, 2010, 20:47:43
Dank Ghosty! @ evilniek. Ik heb gisteren een luistersessie bij Ghosty gedaan (alsnog dank daarvoor!!), ik was erg onder de indruk van het geheel. Ik draai al jaren met 4 zuilen voor stereo muziek, ik zet bij muziek handmatig de center speaker uit. Ik vind het geluid met 4 luidsprekers erg prettig, je zit er letterlijk midden in. Ik laat hier weten hoe de ervaringen zijn met mijn nieuwe set...........................joehoe!!  :tongue2:

Gaaf! Zoals altijd zijn we benieuwd naar evt. foto's ;D .

Muziek luisteren over meer dan 2 speakers is altijd een beetje tricky, ook dual stereo. Persoonlijk hou ik er totaal niet van (klinkt in mijn oren altijd nep) maar ieder zijn meug. Als het in 5.1 is opgenomen wordt het natuurlijk anders ;)

TopGun2010

#1291
@ evilniek. Ik heb dit bij Chosty niet ervaren. Ik las ergens op het net een vergelijkbaar verhaal als dat van jou. Zet de cross-over van alle 3 (front) op hetzelfde niveau maar probeer de plug een keer in de bass-port te stoppen, dit kan een goed effect hebben. Voor de rest heeft deze speaker veel power nodig, ik kan het mij niet voorstellen maar wellicht heeft de 3808 net te weinig reserve.

@ JCL: geen last van nep gevoel bij stereo over 4 luidsprekers. Wellicht een tijdje proberen, dan wil je niet anders........................... Dank voor jouw reactie!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ghosty J

Ik heb alle speakers op small staan en afgestelt op 60hz. Verder heb ik overal de metalen bruggetjes er tussen uitgehaalt ik heb alles vervangen voor stukjes draad.

Quote from: evilniek on June  4, 2010, 13:36:07
@Ghosty Hoe heb je de HTM61 opgesteld als ik vragen mag? Ik ben namelijk veel minder onder de indruk van deze centre speaker. Ik heb het Cross-over ook een stuk hoger gezet zodat het niet zo "modderig" klinkt.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

TopGun2010

Ze zijn binnen  :pompom: :pompom: 4 x 683 en 1 x HTM61. Volgens de winkel moeten ze wel 30 uur inspelen, klopt dit? Ze klinken nu al erg goed! Ben ook zeer tevreden over de HTM61, deze speelt erg mooi tussen de rest. Over een tijdje zal ik mijn ervaringen melden........................................ ;D
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

30 uur lijkt mij weinig. Je gaat je nog verbazen hoeveel het geluid nog gaat verbeteren! Het grootste verschil is dat het veel meer los komt van de speaker. Ook goed opstellen is belangrijk, bij een goede luidspreker hoor je niet waar die staat, maar daarvoor moet hij wel exact goed staan! 10 centimeter meer of minder indraaien maakt soms een wereld van verschil. Welke versterker het je er uiteindelijk bijgekozen, Denon 4803?

P.S. Fotos zijn altijd welkom :P

Ghosty J

Zoals jcl aan aangeeft is 30 uur weinig, ik heb dag en nacht de radio aangelaten een week lang toen pas klonken ze echt mooi!
Geef maar een seintje wanneer ik met de DB meter kan langs komen :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

TopGun2010

Heb inderdaad lopen klooien met de positie, maar ze staan nu naar wens. Ik laat ze gewoon lekker de hele dag spelen. Ik werk met de Denon 4308, prettig en krachtige receiver. Als ze goed zijn ingespeeld moet de DB meter maar een keer komen........................... ;D
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Om de afstanden in te regelen kun je ook de meet microfoon van de Denon gebruiken. Dat bevalt mij altijd prima. Voor de frequenties werkt dat systeem in MIJN setup totaal niet, dan zal een DB meter een beter resultaat geven ;)

Sol

Quote from: VIP on May 31, 2010, 20:18:52
Vond nog een leuk filmpje op Youtube :)

http://www.youtube.com/watch?v=eoneiNIfYBY&feature=related

Greetings.
Heeft iemand deze speakers ooit mogen beluisteren?
Ben benieuwd naar de bevindingen van de prestaties van deze overweldigende speaker.
Lust trouwens ook wel wat power, maarliefst vier binding posts per speaker.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

flash1982

dikke versterker op die 800d :withstupid: :baaa: :crazy: