Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

ksi

Een CWM 6160 setje aangeschafd voor in de keuken, ziet er erg gelikt uit en mooi afgewerkt. Het geluid in cominatie met de pioneer a209 is ook lekker.

knubbe

Ik weet niet zo goed waar ik de vraag kan stellen maar probeer het hier maar :)
Kan iemand misschien wat zeggen over de prijs van deze set 805 speakers?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310218249111#ht_3230wt_941
Het lijkt me niet echt een scherpe prijs, of is deze prijs meer dan reeel?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Mario D

Uit de US betekend weer invoerkosten die er extra bij komen natuurlijk, dit is trouwens ook de N805, het nieuwer type is 805s en het nieuwste 805D.
Het is nu ook niet zo dat het kwa prijs een koopje is.
Kijk hier ook eens even =>  http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/bowers-wilkins-nautilus-805-72873580.html?qq=805
Er zullen nog wel wat 805 te koop staan wat dichter in de buurt denk ik.
Je kan ook Lonned eens een PM sturen, hij verkoopt (Denk ik) zijn 805 in het Black Ash.  ;)

knubbe

Quote from: kalimero on May  6, 2010, 05:01:17
Uit de US betekend weer invoerkosten die er extra bij komen natuurlijk, dit is trouwens ook de N805, het nieuwer type is 805s en het nieuwste 805D.
Het is nu ook niet zo dat het kwa prijs een koopje is.
Kijk hier ook eens even =>  http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/bowers-wilkins-nautilus-805-72873580.html?qq=805
Er zullen nog wel wat 805 te koop staan wat dichter in de buurt denk ik.
Je kan ook Lonned eens een PM sturen, hij verkoopt (Denk ik) zijn 805 in het Black Ash.  ;)

Bedankt Mario!
Weet ik meteen dat de 805S nieuwer is dan de N805, dat wist ik nog niet namelijk. Ik had hier in de buurt wel gezocht maar kon er geen vinden, dus bedankt voor de link en zal Lonned eens een PM geven. Uit de States was ik even de invoerrechten vergeten omdat het niet om een nieuw products gaat maar dit neemt dus niks weg.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Hmmm Lonned verkoopt voorlopig nog niet.
Ondertussen wel contact gehad met de verkoper uit je link. Erg aardige verkoper, reageert lekker vlot met duidelijke antwoorden. Ik kan die ophalen voor 1100euro, dat is incl. originele stands. Dat is iig al een betere prijs dan die op ebay. Deze kan ik ook zelf ophalen, wel totaal meer dan 400km maar leuk dagje uit :) Wat denk jij van de prijs Mario? Iig bedankt voor je hulp! (alweer :))
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

JCL

Die Prijs, inclusief stands is erg goed! Als die hier in de buurt te koop zou staan voor dat geld (a)

Mario D

Quote from: knubbe on May  6, 2010, 17:26:44
Hmmm Lonned verkoopt voorlopig nog niet.
Ondertussen wel contact gehad met de verkoper uit je link. Erg aardige verkoper, reageert lekker vlot met duidelijke antwoorden. Ik kan die ophalen voor 1100euro, dat is incl. originele stands. Dat is iig al een betere prijs dan die op ebay. Deze kan ik ook zelf ophalen, wel totaal meer dan 400km maar leuk dagje uit :) Wat denk jij van de prijs Mario? Iig bedankt voor je hulp! (alweer :))

1100 Euro lijkt me een mooie prijs.
Wat is nu (slechts) 400KM met de CLS.  :D ;)
Graag gedaan hoor.

Jurgen79

1100 euro met stands is erg netjes! Zou ze zeker ophalen, zelfs als het uiteindelijk niet je smaak is raak die voor dat geld ook wel weer kwijt.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

knubbe

Quote from: kalimero on May  6, 2010, 21:49:03
1100 Euro lijkt me een mooie prijs.
Wat is nu (slechts) 400KM met de CLS.  :D ;)
Graag gedaan hoor.

Haha daar heb je gelijk in :) Volgende week leuk tochtje voor de boeg :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

Nette prijs inclusief die stands!

Kleur is ook mooi... (duh heb het zelf haha).  :pompom:

TopGun2010

Graag jullie ervaring over het volgende, ik denk aan een set van 4x B&W 683 dit i.c.m. met de B&W sub PV1. Is het echt mogelijk 20% korting af te dingen op B&W luidsprekers? Dank voor jullie reacties!  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Dat ligt een beetje aan de winkel en wat je nog meer koopt. Ik heb toen bijvoorbeeld mijn kabels gratis gekregen, daar zit voor de winkel de marge! Weet je zeker dat je de PV1 sub wil hebben? Het is een erg mooie sub, maar voor dat geld kun je denk ik nog wel beter krijgen (heb altijd het idee dat je voor het design behoorlijk moet betalen).

Sphinkx

Ik zou ook eens kijken naar andere subs.  Allemaal van hetzelfde merk is misschien wel leuk maar er bestaan zoveel leuke subs en vooral met subwoofers is het minder van belang bij hetzelfde merk te blijven.
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

TopGun2010

De PV1 staat hier al enkele maanden te spelen, echt een perfecte sub. Naast het design zijn de lage tonen die deze sub geeft strak en integreren ze goed in het geheel. Zie ook de review op WhatHiFi.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ivo1986

Quote from: TopGun2010 on May 26, 2010, 08:22:55
Graag jullie ervaring over het volgende, ik denk aan een set van 4x B&W 683 dit i.c.m. met de B&W sub PV1. Is het echt mogelijk 20% korting af te dingen op B&W luidsprekers? Dank voor jullie reacties!  ;)

Denk het niet eerlijk gezegd. Zal een importeur zeker niet blij mee zijn als een winkel zoveel korting geeft.

Robbert54

Quote from: ivo1986 on May 26, 2010, 17:23:31
Denk het niet eerlijk gezegd. Zal een importeur zeker niet blij mee zijn als een winkel zoveel korting geeft.
20% is vrij normaal op B&W hoor
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

TopGun2010

Heb de 683 vergeleken met de CM9, vond de CM9 warmer en voller klinken. Graag hoor ik jullie ervaringen met de CM9. Toch maar even doorsparen..................... :wub:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robbert54

Quote from: TopGun2010 on May 27, 2010, 15:41:14
Heb de 683 vergeleken met de CM9, vond de CM9 warmer en voller klinken. Graag hoor ik jullie ervaringen met de CM9. Toch maar even doorsparen..................... :wub:
is ook niet echt een vergelijking. de CM is toch wel weer een klasse hoger.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fastfreddy

Quote from: The Vampire on May 27, 2010, 00:27:28
20% is vrij normaal op B&W hoor

Ik overweeg nieuwe B & W speakers te kopen. Als je wiet een B&W dealer die mijn 20% korting geeft wil ik dat graag van je horen.  :happy:

Mvg,
Fred

bafke

20% lijkt em ook niet 'normaal'.
het gebeurt wel maar normaal mag er maar 10% gegeven worden van b&w uit denk ik..
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

TopGun2010

Ik begin toch een beetje te twijfelen over de CM9, ik lees erg veel verschillende meningen op internet. Veel mensen vinden de goedkopere 683 minstens net zo goed klinken.

De minimale plaatsing van de CM9 is 1 meter van de muur en dat is hier niet mogelijk, verder ben ik bang dat de afwerking ergernis gaat geven ivm het duidelijk zien van vingervlekken (pianolak).

De baseport van de CM9 zit aan de achterkant, van de 683 aan de voorkant.

Ik ga nog maar een keer goed luisteren, zeker niet te snel besluiten............. 8)

Ik draai overigens nu met de Mission 753, 4 stuks. Deze staan hier nu 16 (!) jaar. Heb gewoon zin in iets nieuws.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robbert54

basspoort kan idd een probleem geven. neem aan dat je dus zwarte speakers wilt? maar even een vraag: waarom maak je je druk om vingerafdrukken. gewoon de speakers goed neerzetten en er voor de rest met je poten vanaf blijven :D

een meter de ruimte in is  wel een beetje overdreven. denk dat je met de de helft al wel genoeg hebt. de CM serie klinkt imo toch wel veel voller, aangenamer dan de 6 serie, maar goed dat is dan mening, je moet idd gewoon nog een keer gaan luisteren. en gewoon vragen of je ze thuis mag beluisteren.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

TopGun2010

Vampire, je hebt helemaal gelijk. Alleen met kleine kinderen................ Aankomende week ga ik nog eens rustig de 683 beluisteren, bij een betere zaak met een goede luisterkamer. Iemand ervaring met de volgende combi? Denon AVR-4308 + 2 of 4 B&W 683?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robbert54

Quote from: TopGun2010 on May 29, 2010, 20:41:27
Vampire, je hebt helemaal gelijk. Alleen met kleine kinderen................ Aankomende week ga ik nog eens rustig de 683 beluisteren, bij een betere zaak met een goede luisterkamer. Iemand ervaring met de volgende combi? Denon AVR-4308 + 2 of 4 B&W 683?
ja begrijpelijk, maar dan is het helemaal oppassen, want de tweeters van de 6 en de CM's zijn wel heel erg gevoelig.

Denon en b&w is wel vrij warm. ik vond het veel te wollig en warm klinken, maar blijft natuurlijk maar een mening.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Quote from: TopGun2010 on May 29, 2010, 20:41:27
Vampire, je hebt helemaal gelijk. Alleen met kleine kinderen................ Aankomende week ga ik nog eens rustig de 683 beluisteren, bij een betere zaak met een goede luisterkamer. Iemand ervaring met de volgende combi? Denon AVR-4308 + 2 of 4 B&W 683?

Niet met die combi, maar wel met Denon/B&W. Heb die hier nu bijna anderhalf jaar staan en ben er nogsteeds erg over te spreken (2808 + 685/686). Denk dat de 4308 + 683 een hele mooie combi zal zijn :)