Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

VIP

Quote from: JCL on February  4, 2009, 22:42:49
Haha, dat zal wel meevallen. Woon midden in de binnenstad. Hoewel het er wel uitziet als een studentenkamer (ben dan ook student) woon ik nog gewoon bij mijn ouders. Volgens mij staat er nog wel mee leuk spul in de straat ;D
Ik kan het me haast niet voorstellen, zeker niet in een kamer die eruitziet als een studentenkamer  :biggrin: Afijn alle gekheid op eens tokje

Quote from: JCL on February  4, 2009, 22:42:49Heb inmiddels al wel een klein nadeel ontdekt. Nu hoor je pas écht hoe slecht de bron soms kan zijn (DVD's zonder achterspeakers, MP3'tjes waar hele instrumenten uit zijn gecomprimeerd). Toch maar weer eens wat meer CD's gaan kopen ;)
Ben ik helemaal met je eens, maar een goeie bitrate mp3 (320kbit +) kan op zijn tijd geen kwaad.
Cd's zijn het beste (of toch LP) en zo ga je door  :P 
Je eerste HFI set ? of wat had je ervoor ?
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Ghosty J

Quote from: JCL on February  3, 2009, 15:12:49
En daar zijn ze dan!
ik heb bijna de zelfde speakers als jou en ik kan je 1 ding aan bevelen
haal de brugjes er tussen uit gebruik daarvoor je speaker kabel!
bij mij was het best wel hoor baar!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

frankly

heb boven nog 2 220i's staan,
zit me zelf af te vragen,
kijken of ik er 2 bij kan krijgen om overal hetzelfde te hebben (heb er wat op marktplaats gezien)
of 2 neiuwe 684's als front en de 220i's als rear.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

JCL

Quote from: VIP on February  4, 2009, 23:55:40
Ik kan het me haast niet voorstellen, zeker niet in een kamer die eruitziet als een studentenkamer  :biggrin: Afijn alle gekheid op eens tokje
Ben ik helemaal met je eens, maar een goeie bitrate mp3 (320kbit +) kan op zijn tijd geen kwaad.
Cd's zijn het beste (of toch LP) en zo ga je door  :P 
Je eerste HFI set ? of wat had je ervoor ?

Ja hiervoor had ik weinig bijzonders (Creative megaworks 5.1 setje). Dit is dus een mega stap voorwaarts. Moet er van het weekend als ik tijd heb eens goed voor gaan zitten. Plaatsing van de speakers eens goed bekijken, speakers meer indraaien? En zal eens proberen wat Ghosty zegt. Heb je daar altijd een plug voor nodig? Of kun je het ook zonder doen?

Jamar

Goede nacht allemaal, ben al tijdje passieve bezoeker van het forum(veel lezen om info op te doen) maar nog nooit behoefte gehad zelf te posten.

Is wel zo netjes om mezelf voor te stellen...Bas, 27 jaar, altijd muziek freak geweest en sinds 3 jaar audio freak.

Zal het verloop van mijn "audio geschiedenis" beschrijven van de afgelopen paar jaar.


Om de situatie in het kort te schetsen:

Mijn audio verhaal begint zo: Had een sony minisetje, met md-speler ingebouwd, standaard sony speakers erbij...was toen top of de range "all-in-one" setjes. in de tijd was ik zeer content met het geluid(klinkt nog steeds beter dan meeste setjes nowaday)

aantal jaar later met een collega in contact  gekomen, die helemaal audio freak is. begonnen te hebben over de soorten speakers, versterkers, jullie kennen het wel.

Helemaal warm geworden voor een nieuwe audioset, ben ik gaan orienteren naar nieuwe gear.
Wat ik toen in de tijd in mijn hoofd had, was ik wil op zijn minst een 5.1 receiver met front speakers, de rest schaf ik later aan, zodra het budget het toe laat.

Door de vele postitieve reacties op het merk "wharfdale" en met name de diamond "900" series, was ik gepint op dat merk/type, waar vind je immers zulke goede speakers voor 99EUR per stuk?

Mijn collega was het met me eens, zijn goede speakers, maar kijk ook eens naar B&W. zo gezegd zo gedaan.
Correct(rotterdam) is een van de weinige winkels waar ze wharfdale en verschillende type speakers naast elkaar hebben staan (B&W, KEF , etc).

Naar correct gegaan, in gedachte dat ik de wharfdales ging aanschaffen, ook de b&w(303 btw) beluisterd(en kef's en mission's in die pricerange)......en na een intensieve luistersessie, werd het toch duidelijk dat de b&w's toch een tikje beter klonken dan de rest van de speakers(wharfedales 99EUR, b&w's 159EUR)
Voor de b&w's gegaan dus :)

daarnaast wou ik ook een nieuwe receiver(minimaal 5.1 zoals eerder aangegeven) heb hele internet afgestruind van te voren en marantz scheen een erg goede combo te zijn met b&w en marantz is ook nog eens goed met stereo weergave op surround versterkers (absolute must omdat ik voornamelijk maar muziek luister). van te voren uiteraard onderzoek gedaan naar de receivers binnen mijn budget(marantz sr-5600 is het geworden voor de nieuwsgierigen onder ons ;)

Om een lang verhaal kort te maken. heb dus een marantz sr-5600 aangeschaft met b&w dm-303 (boekenplank)speakers...half jaar zo gebleven,maar miste toch wat in de lage regionen....via iemand van dit forum een b&w asw-1000 sub aangeschfaft. nu meer dan jaar in gebruik,fantastisch stukje piece of art kan ik zeggen.....zij het muziek of films, het klinkt uitermate strak, maar moet hem niet verder dan 30% zetten, de ramen 1 en 2 verdiepingen lager beginnen dan wat verschijnselen te tonen.

Heb sinds een maand of 2 een paar b&w 640i 's gekegen(jaja, sinterklaas bestaat nog :) ), en verwisseld met mijn dm-303's.
Hoewel de 640i' s al paar jaartjes oud zijn(15 fozo) is het een echte verbetering ten opzichte van de dm-303's +asw-1000. had gedacht dat de 303's betere hoge tonen en midden tonen zouden geven door evolutie, maar zo audio(fiel) gek dat ik ben,   klinken de 640i's van 15 jaar oud even goed, en het ze hebben genoeg bass. heb mijn asw-1000 nu 90% van de tijd uitgeschakeld staan omdat de 640i's meer dan genoeg laag heben.....


Dat was mijn verhaal, nu een advies vraag!

Huidige setup is dus:
SR-5600 (Receiver)
Speakers: b&w 640i's
Sub:b&w asw-1000
(b&w 303's ongebruikt)

Bron van al dit geluid geluid ga ik het het niet uitgebreid over hebben, 320KB mp3's,cd's en studio wav's zijn het voornaamste.

mijn vraag is nu, zou een goede stereo versterker meer kunnen halen uit de b&w 640's dan mijn sr-5600 aangezien ik in 99% van de tijd naar stereo luister? en zoja, welke versterker zouden jullie aanraden?

hoop op een aantal nuttige adviezen :)
mocht ik wat vergeten zijn te vermelden, please ask.


-cheers bas

















JCL

Hoi,

Mijn advies zou vooral zijn: ga luisteren naar wel merk versterk je wil. Marantz legt vrij veel nadruk op het laag. Daar moet je van houden. In mijn ervaring legt b.v. Denon meer nadruk op het hoog en midden. Voor sommige mensen mist het geluid dan body, voor andere mist het bij Marantz dynamiek. Gewoon een keertje goed voor gaan zitten dus. Luister je echt 99% van de tijd naar stereo, of denk je dat alleen maar? Als ik b.v. TV kijk mag ik graag naar pro-logicII luisteren. Als je naar een filmpje luisterd uiteraard 5.1. Het kan je soms verbazen hoevaak je alle 5 de speakers gebruikt. Ik heb mijn B&W set nu bijna een week maar zou echt niet meer zonder kunnen.

Jamar

Quote from: JCL on February  8, 2009, 03:52:10
Hoi,

Mijn advies zou vooral zijn: ga luisteren naar wel merk versterk je wil. Marantz legt vrij veel nadruk op het laag. Daar moet je van houden. In mijn ervaring legt b.v. Denon meer nadruk op het hoog en midden. Voor sommige mensen mist het geluid dan body, voor andere mist het bij Marantz dynamiek. Gewoon een keertje goed voor gaan zitten dus. Luister je echt 99% van de tijd naar stereo, of denk je dat alleen maar? Als ik b.v. TV kijk mag ik graag naar pro-logicII luisteren. Als je naar een filmpje luisterd uiteraard 5.1. Het kan je soms verbazen hoevaak je alle 5 de speakers gebruikt. Ik heb mijn B&W set nu bijna een week maar zou echt niet meer zonder kunnen.


Op het moment heb ik alleen de 640i's en de asw-1000 aangesloten(uit ruimte gebrek kan ik geen rears ophangen) dus in feite luister in 100% van de tijd naar stereo, de asw-1000 heb ik zelfs uitgeschakeld omdat de 640i's meer dan genoeg lage tonen weergeven.
Het lijkt me dus zonde om in dit geval een 7.1 receiver te gebruiken. Een stereoversterker zou het toch beter moeten doen?
Overigens gebruik ik enkel de digitale ingangen (S/Pdif). Dat zou een groot gemis zijn op een stereoversterker.


Alex Groningen

#782
Oke ,mag me over een tijdje ook tot de club van B&W liefhebbers noemen.Gisteren even de 803 s beluisterd en ik ben om.Ga binnenkort even weer heen om ze dan wat langer te beluisteren,en met me eigen cd s.Is iets over mijn budget,zat namelijk te zoeken in de prijsklasse tot 1500 pst maar word dus 2000 pst.Word dus gewoon even langer doorsparen.

WickedGame

Quote from: Alex Groningen on February 19, 2009, 11:14:08
Oke ,mag me over een tijdje ook tot de club van B&W liefhebbers noemen.Gisteren even de 803 s beluisterd en ik ben om.Ga binnenkort even weer heen om ze dan wat langer te beluisteren,en met me eigen cd s.Is iets over mijn budget,zat namelijk te zoeken in de prijsklasse tot 1500 pst maar word dus 2000 pst.Word dus gewoon even langer doorsparen.

Waarmee ga je ze aansturen, want de 803S zijn niet de meest easy speakers om te sturen naar mijn mening. Wel een mooie speaker  ;D

Alex Groningen

Quote from: WickedGame on February 19, 2009, 11:16:27
Waarmee ga je ze aansturen, want de 803S zijn niet de meest easy speakers om te sturen naar mijn mening. Wel een mooie speaker  ;D

Is nog moeilijk te zeggen ook daar ben ik nog naar op zoek.Zit zelf te denken aan een goede stereo versterker de Cambridge audio 840A,Denon PMA 2000AE.Tot ongeveer in de prijsklasse van 1000 tot 1800 euro.Dus mochten er meer mensen zijn die me kunnen vertellen welke versterker het erg goed doet met deze luidsprekers dan hoor ik dat graag.

Magura

Er staat hier op het forum een mooie classe cap-151 geintr. versterker te koop!  ;)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Alex Groningen

Quote from: Magura on February 19, 2009, 12:23:12
Er staat hier op het forum een mooie classe cap-151 geintr. versterker te koop!  ;)

Inderdaad had hem al zien staan.Maar wil eerst kijken naar een nieuwe versterker,2e hand kan ik altijd nog bekijken.

Vincent

Denk dat een 803 net iets te heftig is voor dit soort versterkers.. Zou wel eerst goed gaan luisteren met deze combinaties.. De Denon
die je nu hebt verslikt zich er sowieso in .. Ik dacht zelf dat de 803 ver boven de 2000 ps zat? Of bedoel je de voorloper van de huidige
serie?


Alex Groningen

Quote from: Vincent on February 19, 2009, 21:12:22
Denk dat een 803 net iets te heftig is voor dit soort versterkers.. Zou wel eerst goed gaan luisteren met deze combinaties.. De Denon
die je nu hebt verslikt zich er sowieso in .. Ik dacht zelf dat de 803 ver boven de 2000 ps zat? Of bedoel je de voorloper van de huidige
serie?



Is ook niet mijn bedoeling om met de a/v receiver die ik nu heb deze luidsprekers aan te sturen,vandaar dat ik ook een goede stereo versterker erbij zoek.Was gisteren bij Sound gallery hier in Groningen daar stond de 803s voor 2000 per stuk.Maar gaat nog een leuke luister sessie worden,kan ik er gelijk een goede versterker bij uitzoeken.

JCL

Quote from: Alex Groningen on February 19, 2009, 21:20:37
Is ook niet mijn bedoeling om met de a/v receiver die ik nu heb deze luidsprekers aan te sturen,vandaar dat ik ook een goede stereo versterker erbij zoek.Was gisteren bij Sound gallery hier in Groningen daar stond de 803s voor 2000 per stuk.Maar gaat nog een leuke luister sessie worden,kan ik er gelijk een goede versterker bij uitzoeken.

Als je slim bent, koop je daar niet alleen de speakers maar ook de versterker. Dan kun je een mooie setprijs bedingen. Waarschijnlijk zul je alles moeten vervangen. Versterker, kabels, speakers, etc. Dan kun je vaak een forse korting bedingen, vooral in deze tijden van "economische crices".

Alex Groningen

Quote from: JCL on February 20, 2009, 03:13:19
Als je slim bent, koop je daar niet alleen de speakers maar ook de versterker. Dan kun je een mooie setprijs bedingen. Waarschijnlijk zul je alles moeten vervangen. Versterker, kabels, speakers, etc. Dan kun je vaak een forse korting bedingen, vooral in deze tijden van "economische crices".

Ben inderdaad ook van plan om daar alles te gaan kopen,moet wel even 4 maandjes doorsparen.En aangezien de economie de komende maanden toch niet beter wordt(volgens de kenners)zal ik zeker proberen om er een leuke korting op te krijgen.

Alex Groningen

Nog even een vraagje hier.Ben dus bezig om een goede versterker te zoeken voor de B&W luidsprekers,en op mijn zoektocht kwam ik dus ook de Arcam A 38 stereo versterker tegen en de CD37 cd speler.Kan iemand mij vertellen of dat een mooie combinatie is met de eerder genoemde luidsprekers.Ik weet dat ik het zelf moet beluisteren,maar wat tips vooraf kan volgens mij nooit kwaad.

R

Ja, ik denk erg mooie combi. Ik heb met a32/cd33 + b&w cdm 7nt gedraaid, dat klonk erg goed. Natuurlijk moet je het zelf horen ;)

Alex Groningen

Quote from: R on February 24, 2009, 19:08:28
Ja, ik denk erg mooie combi. Ik heb met a32/cd33 + b&w cdm 7nt gedraaid, dat klonk erg goed. Natuurlijk moet je het zelf horen ;)

Dan komt deze set dus ook op mijn lijstje te staan.Het leuke is dat de zaak waar ik mijn nieuwe aanwinsten wil kopen, deze merken (die ik hier eerder op noemde) ook allemaal in zijn assortiment heeft staan.Kan dus mooi diverse versterkers gaan beluisteren op de B&W 803s.
Maar meer advies is altijd welkom. 

WickedGame

Quote from: Alex Groningen on February 25, 2009, 17:26:21
Dan komt deze set dus ook op mijn lijstje te staan.Het leuke is dat de zaak waar ik mijn nieuwe aanwinsten wil kopen, deze merken (die ik hier eerder op noemde) ook allemaal in zijn assortiment heeft staan.Kan dus mooi diverse versterkers gaan beluisteren op de B&W 803s.
Maar meer advies is altijd welkom. 

Klinkt als Sound Gallery ;)

Alex Groningen


AudiAddict

Beste B&W liefhebbers, ik was in eerste instantie van plan om minder uit te geven en voor een 6 of CM serie te gaan maar na het horen van een 804 was ik verkocht...

Het nadeel van de 804 is natuurlijk dat deze wat duurder is en om het toch allemaal betaalbaar te maken heb ik besloten om voor de receiver een mooie "occasion" op de kop te tikken.

Kan iemand mij adviseren welke Surround receiver ik het beste zou kunnen kopen om te kunnen "genieten" van mijn 804s? De nieuwe 804 S zou volgens de verkoper een stuk efficiënter moeten zijn en daarom een minder zware versterker nodig hebben.

Ik zit te denken aan de Arcam 350 (deze is voor + - 1000 euro 2dehands te krijgen) of bijvoorbeeld een Rotel 1067. Iemand een idee of de Arcam zou voldoen? Ik heb van een mede forummer begrepen dat hij met name met het laag te kort zal schieten. Dit laatste is toch wel spijtig aangezien ik redelijk veel house & latin muziek luister waar een beetje bass wel lekker kan zijn! Faithless moet bijvoorbeeld lekker kunnen knallen!

Uiteraard kan ik in de toekomst altijd nog uitbreiden met een losse voor/pre versterker, maar ik heb begrepen dat de Arcam 350 kan bi-ampen en daarmee een hoop extra zou kunnen leveren voor de 804 S.

Hopelijk kunnen jullie mij een advies geven, de Arcam 350 kan ik voor een zeer scherpe prijs ophalen..

JCL

Je moet je afvragen wat die reciever allemaal moet kunnen. Een AVR350 is een mooie machine, maar hij heeft wel dingen waar je misschien niets mee doet, zoals HDMI bijvoorbeeld. Je zou kunnen kijken naar veel oudere recievers, van +/- 10 jaar geleden en daar een echte topper van komen. Bijvoorbeeld een Denon AVR-1SR of een Marantz 9xxx serie.

AudiAddict

Ik sta open voor suggesties en modelnummers uiteraard, dus ook oudere toestellen. Mmaar 950 euro lijkt me geen slechte deal voor de arcam? Belangrijker voor mij is of deze versterker voldoende "power" levert voor de 804 S.

Daarnaast of er geen problemen met het "laag" aanwezig is met deze receiver.

bmateijsen

Quote from: AudiAddict on March  1, 2009, 17:01:01
Ik sta open voor suggesties en modelnummers uiteraard, dus ook oudere toestellen. Mmaar 950 euro lijkt me geen slechte deal voor de arcam? Belangrijker voor mij is of deze versterker voldoende "power" levert voor de 804 S.

Genoeg power is een moeilijke definitie, maar een 804 kan door een Arcam AVR350 net aangestuurd worden. Echter als je ook voor 804's als surrounds gaat kopen en de HTM 1 of 2 gaat kopen, dan denk ik dat de AVR350 te weinig kracht heeft. Echter het alternatief de Rotel zal dat ook niet hebben.

QuoteDaarnaast of er geen problemen met het "laag" aanwezig is met deze receiver.

Met een 804 leg de lat gewoon hoger voor een A/V receiver, dus kies wat in balans is... ;)
Of begin gewoon met een stereo-versterker (of voor- en eindcombinatie) ipv A/V receiver.

Met surround is synergie en homogeniteit erg belangrijk, dus ga je maar alvast afvragen of je ook 804s als surrounds wil inzetten ;).