welke BD's heb je laatst aangeschaft?

Started by blue-eyes, January 9, 2009, 18:51:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronin79


fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on October 29, 2010, 18:20:05
Pff, een 13e maand heb ik al niet eens.

Och, ik ook niet ;)




Als het goed is valt Toystory III op de mat!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

riwi

Quote from: Alex Cremers on October 29, 2010, 12:45:51
Verrassend weinig Alien Anthology, zeg.

Wel besteld, maar nog niet binnen hier...

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Grindtegel

Moet je hem bij Amazon bestellen, die van mij is op zondag verstuurd en lag dinsdag al op de mat. Bij play duurt het (bij mij althans) standaard 2 weken.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Quote from: Grindtegel on October 29, 2010, 19:46:53
Moet je hem bij Amazon bestellen, die van mij is op zondag verstuurd en lag dinsdag al op de mat. Bij play duurt het (bij mij althans) standaard 2 weken.

Bttf en Alien waren beide 20/11 verstuurd door Play. Bttf is er al, Alien nog niet. Misschien toch de douane ;)
Bij Amazon bestel ik liever zo min mogelijk. Dit uit principe vanwege slechtere ervaring in het verleden.

Grindtegel

Ik heb juist alleen maar goede ervaringen met amazon, zowel .com, .co.uk en .de. Met play trouwens ook wel, maar die doen er zo lang over alvorens de spullen binnenkomen...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbert54

Hier ook niks dan goede ervaringen met Amazon. Ben juist minder tevreden over play.com. Daarbij is Amazon nog veel sneller ook.

ontopic:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

@ Fugazi

Ik kom nog niet eens aan de 12  ;)

Hans47

Alien Antho nog wat gisteren gehaald en gekeken (alle 4) een woord voor: top!

JCL

Iron Man 2. Binnenkort maar eens kijken, ben benieuwd of deze surround track beter klinkt dan die van Iron man 1, daar was iets heel raars met het laag!

stevefilmfreak54

Quote from: Hans47 on October 30, 2010, 09:05:10
Alien Antho nog wat gisteren gehaald en gekeken (alle 4) een woord voor: top!

Had je niets anders te doen? ;D ;D ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

HTip

Quote from: JCL on October 30, 2010, 10:25:01
Iron Man 2. Binnenkort maar eens kijken, ben benieuwd of deze surround track beter klinkt dan die van Iron man 1, daar was iets heel raars met het laag!
Wat vond je raar aan het laag? Er zit inderdaad heel erg veel laag in de film, maar mijn ervaring met de soundtrack van Iron Man 1 is juist heel erg positief. Zeker met mijn nieuwe sub ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: fugazi_2009 on October 29, 2010, 17:38:10
Je zit even een paar weken in het buitenland voor een training, blijkt de postbode weer langs te zijn geweest (heel vaak).

Taking Woodstock, Back To The Future Collection (Tin Box, nr 23 + 498), Control, The Polar Express, Memoirs Of A Geisha, William Shakespeare's Romeo + Juliet (Nr 226), Moulin Rouge! (nr 211), The Sound Of Music, The Rocky Horror Picture Show, Toy Story 3, Mystery Train (Criterion), Toki o kakeru shôjo, Das Boot (nr 263), Robin Hood (Steelbook), Iron Man 2, Apocalypse Now (Full Disclosure, nr 7), Seven Samurai (Criterion, nr 50), The Texas Chainsaw Massacre






:o Je zult je in ieder geval tijdens de donkere wintermaanden niet vervelen :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

Quote from: JCL on October 30, 2010, 10:25:01
Iron Man 2. Binnenkort maar eens kijken, ben benieuwd of deze surround track beter klinkt dan die van Iron man 1, daar was iets heel raars met het laag!

hey, heb je het ook gemerkt  ??? Ik dacht altijd dat het men akoestiek of zo was dat ik enkele frequenties slecht te horen kreeg. Ik merk bij de eerste film in het begin van de film hevig laagweergave maar na de helft van de film plots niets meer. Het eindgevecht is dan ook enorm flauw geluid.

Deel twee is consistent van begin tot einde kan ik je zeggen, klinkt in het laag behoorlijk goed, surroundweergave is wat minder vind ik, teveel van voren.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

fugazi_2009

The Runaways (Steelbook), The Man With No Name Trilogy, Last Man Standing/Last Boyscout, Phil Collins - Going Back



Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JCL

Quote from: HTip on October 30, 2010, 12:20:41
Wat vond je raar aan het laag? Er zit inderdaad heel erg veel laag in de film, maar mijn ervaring met de soundtrack van Iron Man 1 is juist heel erg positief. Zeker met mijn nieuwe sub ;)

Laag "doet het niet". Als je een sweep naar beneden hoort dan kapt hij veel te vroeg af! Als er b.v. iets ontploft, hoor je een harde knal maar de echt harde bass (vloer staat helemaal te trillen) blijft weg, dan wordt het gewoon stil zeg maar. Ik had dit zelfs al voor dat ik mijn sub had, daarom dat ik denk dat het aan de track ligt! Bij Transformers 1 heb ik hetzelfde!

HTip

Quote from: squeek on October 30, 2010, 21:55:04
hey, heb je het ook gemerkt  ??? Ik dacht altijd dat het men akoestiek of zo was dat ik enkele frequenties slecht te horen kreeg. Ik merk bij de eerste film in het begin van de film hevig laagweergave maar na de helft van de film plots niets meer. Het eindgevecht is dan ook enorm flauw geluid.
Ik zal eens kijken of dat bij mij ook zo is. Is lang geleden dat ik Iron Man heb gekeken.

Quote from: JCL on October 31, 2010, 09:12:29
Laag "doet het niet". Als je een sweep naar beneden hoort dan kapt hij veel te vroeg af! Als er b.v. iets ontploft, hoor je een harde knal maar de echt harde bass (vloer staat helemaal te trillen) blijft weg, dan wordt het gewoon stil zeg maar. Ik had dit zelfs al voor dat ik mijn sub had, daarom dat ik denk dat het aan de track ligt! Bij Transformers 1 heb ik hetzelfde!
Ik heb een paar scenes gekeken met mijn nieuwe sub en dit komt me niet bekend voor. Zijn er specifieke scenes waarbij dit optreedt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

De ontsnapping uit de grot b.v. (in het begin als Tony het eerste pak gebruikt).

HTip

Quote from: JCL on October 31, 2010, 11:44:02
De ontsnapping uit de grot b.v. (in het begin als Tony het eerste pak gebruikt).
Ik zal (vanavond) eens kijken of dat bij mij ook gebeurt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Transformers 2 idem. Ik vind de track van Iron Man sowieso niet zo geweldig.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Ik vind de tracks van zowel Iron Man 1 en 2 als Transformers 1 en 2 erg goed. Heb iig nergens het gevoel dat de bass ineens wegvalt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JCL

Keane - Live

Erg mooie BD wat is er zo even snel van gehoord heb! Geluid klinkt mooi en ruimtelijk, valt me niks niet tegen :)