The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Oh, ik dacht dat ik 8 stopcontacten had gezien? En een stekkerblok erachter?

Jean Sibelius

Vandaag een nieuwe tweak geïnstalleerd in de set-up. De AudioQuest Fog Lifter. Was al een tijdje op zoek naar een setje extra kabel elevators, maar degene die ik vond waren onpraktisch en/of te duur.

Een setje van 8 kost 149Euro, dat is nog te doen :colgate: De fog lifter staat links.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Quote from: Jean Sibelius on January 18, 2020, 15:07:02
Vandaag een nieuwe tweak geïnstalleerd in de set-up. De AudioQuest Fog Lifter. Was al een tijdje op zoek naar een setje extra kabel elevators, maar degene die ik vond waren onpraktisch en/of te duur.

Een setje van 8 kost 149Euro, dat is nog te doen :colgate: De fog lifter staat links.


Groeten, Jan

Komen mij bekend voor ;).
De mijne zitten nu op moment van schrijven nog in de doos ;D. Heb ze opgehaald.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on January 18, 2020, 16:23:04
Komen mij bekend voor ;).
De mijne zitten nu op moment van schrijven nog in de doos ;D. Heb ze opgehaald.

Ben benieuwd wat je er van vindt :). Voor de dikke(re)zware luidspreker- en stroomkabels durf/wil/hoef ik ze niet te gebruiken, maar voor de signaalkabels vind ik het een elegante/praktische oplossing.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Ik ben (er) klaar (mee) :colgate:

Ondertussen is het alweer bijna twee maanden geleden dat de PS Audio Stellar Power Plant 3 zijn intrede heeft gemaakt in de Mansion. In de Trinnov is de target curve sinds de komst van de P3 nog wat aangepast. Afgezien van de duidelijke verbeteringen na de komst van de P3 klonk het laag soms iets te vet/drukkend en ontstond er waarschijnlijk mede daarom soms wat onnatuurlijke galm bij sommige opnames.

Ik ben nu echter op een punt gekomen, dat ik niets anders kan zijn dan uitermate tevreden met hoe het nu klinkt. Muziek wordt met een realisme weergegeven zoals nooit tevoren. De weergave is volkomen in balans van laag tot hoog, een gitaar klinkt zoals een gitaar moeten klinken (waarbij alle harmonische na een aanslag in verhouding zijn ook tijdens het uitsterven van het geluid), een piano klinkt zoals een piano moet klinken (inclusief een hoorbare karakteristieke signatuur per type piano voor de kenners) en dat alles weergeven met een stabiele plaatsing in de ruimte waarbij alle instrumenten hun eigen plekje opeisen in de ruimte en daar ook blijven staan ongeacht hoe luid je speelt of hoe luid passages worden. En het laag is superstrak en dynamisch. Er is niets wat echt opvalt, geen 'oh' of 'ah' wat op een gegeven gaat afleiden of mogelijk irriteren. Verder is het opvallend dat je direct naar muziek luistert... niks meer technisch/analytisch luisteren, je wordt in de muziek getrokken en laat het als een warme deken over je heen komen :).

Heel saai, maar alles klopt, het klinkt allemaal heel vanzelfsprekend/natuurgetrouw. Precies zoals ik me ergens in mei 2008 had voorgenomen en voor ogen had toen ik met project 'Confidence Mansion' begon :pompom:.

Dit uiteraard wel met het oog ('oor') op muziekreproductie! Je bent uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van de opname en het blijft toch altijd een benadering van de realiteit, maar ik vind persoonlijk dat ik heel ver ben gekomen in mijn audiofiele zoektocht 8).

In de Trinnov heb ik nu 3 presets voor als ik via Roon speel. Een die uitblinkt qua muzikaliteit, een die uitblinkt in ruimtelijkheid en (micro)detaillering en 1 preset die daar een compromis tussenin vormt (die laatste is mijn default preset).

Als je kijkt naar de onderlinge verschillen van de targetcurves die hierbij zijn gegenereerd, dan zijn de verschillen echt mimimaal, maar het is opvallend hoe typerend de hoorbare verschillen toch blijken te zijn.

Het blijft natuurlijk iets persoonlijks en iemand die b.v. gewend is om altijd sambal in zijn eten te doen (omdat hij nu eenmaal van pittig eten houdt), zal toch iets op te merken hebben bij het verorberen van een maaltijd die is bereid door een Franse kok. Dat zal blijven en er zijn dus ongetwijfeld sets en afstellingen die een specifiek aspect in muziekreproductie anders (beter?) benadrukken dan wat ik bij elkaar heb getuned. Desalniettemin heb ik nu een set-up staan, die (vind ik) alle muziekgenres meer dan uitstekend kan weergeven: van metal tot klassiek en alles daar tussenin. Matige opnames klinken goed, goede opnames klinken geweldig en zeer goed opnames klinken indrukwekkend.

Heb ik nu nog iets te wensen qua stereo weergave? Daarop nu echt een volmondig 'NEE' en daarom ben ik klaar met stereo :coffee:.

Dit is het en ik ga me de komende tijd volledig richten op het verzamelen en beluisteren van (mooie) muziek. Ja, ook de muziek die niet optimaal is opgenomen, want daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om muziek beleven en niet over het (af)zeiken over hoe goed een opname al dan niet is geproduceerd. Heb je wel een opname die perfect is opgenomen, dan is het smullen (maar dat beschouw ik als een extraatje).

Qua surround/HT heb ik nog wel wat te wensen, alhoewel ook daar de behoefte om momenteel iets te veranderen/upgraden nihil is. De JVC geeft nog steeds een prachtig beeld en surround klinkt stukker mooier/beter dan in de bioscoop (vind ik) ;). Ja, in de bioscoop kan het harder, maar dat is voor mij nooit een doel/uitgangspunt geweest. Het klinkt vooral natuurlijk en dan is een concert op Blu-ray natuurlijk niet te versmaden.

Ik verwacht daarom eerlijk gezegd de komende tijd weinig actie(s) hier in dit topic qua nieuwe aankopen :nopompom:.

Als het weer wat gaat kriebelen, dan meld ik me wel weer ;D.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ruud2

hallo Jan,

Welkom in hifi heaven !
als het "saai "klinkt is het zooo gewoon goed,  is ook mijn ervaring.
volgende  hobby , uitdaging , bodemloze put ....?
veel luisterplezier!

groet, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Bas Akkerman

Wat een leuke post! Tof dat je je voor jezelf voorgestelde "eindbestemming" hebt bereikt. Dat geeft rust en nu dus vooral genieten!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Mooi verhaal, en id genieten vd ruimte en muziek/films is het belangrijkste.
Je hebt er ieg een mooie tijd aan gespendeerd en ook de reis er naar toe is fun en leerzaam en leer je leuke mensen kennen onderweg er naar toe.
Hoop snel een keer jullie mooie ruimte een keer in het echt te bewonderen samen met Marjolein!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Tabcam

Petje af Jan! Nu maar hopen dat je voorlopig niet moet/gaat verhuizen! Geniet van de muziek, er valt genoeg te ontdekken heb ik gemerkt :coffee:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Knor

Het was beslist een langere weg dan de 10 stapjes tussen de huiskamer en de dedicated ruimte...
De aanhouder heeft gewonnen!
Proficiat met de mijlpaal. Kom dit resultaat graag weer eens beluisteren :-)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

denoontje

Gaaf man...gelukkig is er genoeg muziek op de wereld om je vanaf nu te vemaken[emoji12].

Het is een hele reis geweest idd en leuk dat je dat hier op het forum hebt laten meebeleven.

Ben benieuwd of je het virus idd buiten kan houden[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

diceman

Wat zeg je me nou >:( ;D

11 jaar laat je me genieten van je zoektocht naar het voor jou perfecte stereobeeld.

Van de laagste krochten tot de hoogste toppen, niets werd onberoerd gelaten voor het perfecte (geluidsbeeld) plaatje.
De bouw van Confidence Mansion, , de ideeën, de noeste arbeid, en nu,  voor stereo klaar.......slik


Alle gekheid op een stokje, was een lange reis, welke in jou ogen / oren na een lange reis tot een mooi geheel is afgerond. Geniet ervan, luister onbevangen maar bovenal kijk zo nu en dan als je heerlijk aan het luisteren ben, om je heen, en denk;"This was a journey that I fully enjoyed. There were many ups and sometimes downs, and a lot of hard work. But when I look back on the entire trip, I enjoyed every minute of it"!.

Heb zeer genoten van je topic en ben dan ook zeer benieuwd wanneer je aan je surround reis begint  ;).

DofN

Hé, leuk om te lezen dat iemand eindelijk eens tevreden is :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Dan maar posten welke muziek je draait. Weer een zoektocht/reis welke aan het einde is gekomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Etiennevh

Lekker bezig Jan, goed te lezen dat het er (voorlopig) op zit. Dat betekent meer tijd om te genieten en nieuwe (oude) muziek te (her)ontdekken!

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

blue-eyes

Wat ga je de komende 10 jaar doen Jan :D


Was een eer om met je mee te mogen lezen in je zoektocht naar de Holy grale van jouw muziek beleving!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Geven ze op het forum geen cursussen:
wat te doen als je uiteindelijke doel is bereikt?
Zoiets als met wat ga je doen na je Pensioen?

Gefeliciteerd Jan met deze uiteindelijke mijlpaal!
De weg er naar toe was geweldig.
Geweldig leuk, leerzaam, moeilijk, etc.
Nu lekker de rust om muziekjes te (her)ontdekken.
Ook daar veel plezier mee!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jean Sibelius

Allemaal bedankt voor de superleuke reacties! Ik blijf natuurlijk gewoon op het forum aanwezig en hoop af en toe wat zinnigs te kunnen melden in andere topics :colgate:.

Quote from: advr on February 15, 2020, 16:32:53
Het is een hele reis geweest!

Nu genieten maar :-)

Dankjewel Ad. Inderdaad een reis en ontdekkingstocht van bijna 12 jaar, maar fijn dat ik dit punt heb weten te bereiken. Gaat goedkomen! :)

Vanavond weer lekker in de ruimte muziek luisteren. De Joker zit ook nog in het folie, dus wie weet vanavond filmpje pikken.

Quote from: ruud2 on February 15, 2020, 16:39:05
hallo Jan,

Welkom in hifi heaven !

Dank je... Ik dacht al een paar bekende te zien in de heaven :colgate:

Quote from: ruud2 on February 15, 2020, 16:39:05
als het "saai "klinkt is het zooo gewoon goed,  is ook mijn ervaring.
volgende  hobby , uitdaging , bodemloze put ....?
veel luisterplezier!

groet, Ruud

Ik heb vorig jaar (al) weer mijn oude liefde/hobby opgepikt: 'sporten'. Na jarenlange voorbereidingen voor en betrokken geweest te zijn in de grootste octrooirechtszaak ooit in Nederland, was het tijd om na afloop daarvan weer te gaan werken aan de fysieke mens. Momenteel 4 dagen per week naar de sportschool en dat voelt erg lekker. Mijn uitdaging daar... op mijn vijftigste een wasbordje hebben, haha... ;)

Qua bodemloze put?!? Ik heb Angelie vorig jaar ten huwelijk gevraagd, geldt dat ook? :colgate:

Verder geen nieuwe uitdagingen. Vooral een goede balans tussen werk en privé houden. De accountant zal zich volgend jaar wel afvragen waar al dat (extra) geld op de spaarrekening ineens vandaan komt.

Quote from: Bas Akkerman on February 15, 2020, 16:45:17
Wat een leuke post! Tof dat je je voor jezelf voorgestelde "eindbestemming" hebt bereikt. Dat geeft rust en nu dus vooral genieten!

Dank je Bas. Tja, het is er dan uiteindelijk dan toch van is gekomen. Lekker van content genieten zonder me 'constant' af te vragen wat er nog beter kan c.q. zou moeten. Ik vind zelf dat ik deze mijlpaal moet afsluiten met een M&G, dus die houd je nog tegoed.


Quote from: Marco66 on February 15, 2020, 17:23:03
Mooi verhaal, en id genieten vd ruimte en muziek/films is het belangrijkste.
Je hebt er ieg een mooie tijd aan gespendeerd en ook de reis er naar toe is fun en leerzaam en leer je leuke mensen kennen onderweg er naar toe.
Hoop snel een keer jullie mooie ruimte een keer in het echt te bewonderen samen met Marjolein!

Thxs Marco. Van je spullen kunnen genieten en tevreden zijn met wat je hebt is inderdaad het allermooiste wat er is. Komt goed, we gaan snel een keer wat afspreken! Zodra ik wat geschikte data heb zal ik ze naar jullie doorsturen :pompom:.

Quote from: TabCam on February 15, 2020, 18:11:36
Petje af Jan! Nu maar hopen dat je voorlopig niet moet/gaat verhuizen! Geniet van de muziek, er valt genoeg te ontdekken heb ik gemerkt :coffee:.

Dank je :colgate:. We gaan voorlopig echt niet verhuizen ::). Destijds een weloverwogen keuze gemaakt om te blijven zitten waar we nu zitten voordat we überhaupt zijn gestart met het project. Ik hoop hier nog minstens 20 jaar te kunnen blijven zitten. Er is meer dan genoeg mooie muziek om de tijd meer door te komen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Knor on February 15, 2020, 18:19:47
Het was beslist een langere weg dan de 10 stapjes tussen de huiskamer en de dedicated ruimte...
De aanhouder heeft gewonnen!
Proficiat met de mijlpaal. Kom dit resultaat graag weer eens beluisteren :-)

Hoi Toine. Bedankt! Ik was oorspronkelijk wel erg ambitieus en naïef qua doorlooptijd :sarcasm:, maar het is er uiteindelijk dan toch van gekomen. Lijkt me leuk om je eens te kunnen laten horen wat uiteindelijk het eindresultaat is geworden. We hebben binnenkort contact! :coffee:

Quote from: denoontje on February 15, 2020, 19:45:55
Gaaf man...gelukkig is er genoeg muziek op de wereld om je vanaf nu te vemaken[emoji12].

Het is een hele reis geweest idd en leuk dat je dat hier op het forum hebt laten meebeleven.

Ben benieuwd of je het virus idd buiten kan houden[emoji1303]

Dank! :) Klopt, iedere dag komt er leuke nieuwe muziek bij, maar ik ben ook de muziek uit de jaren 50 en 60 aan het ontdekken. Teveel muziek om allemaal te (be)luisteren. Jullie gaan het merken in hoeverre ik het virus buiten de deur kan houden. Zoals al geschreven wil ik nog wel wat (kleine) dingetjes gaan doen qua surround, maar dan voorlopig even pas op de plaats.


Quote from: diceman on February 15, 2020, 20:08:23
Wat zeg je me nou >:( ;D

11 jaar laat je me genieten van je zoektocht naar het voor jou perfecte stereobeeld.

Van de laagste krochten tot de hoogste toppen, niets werd onberoerd gelaten voor het perfecte (geluidsbeeld) plaatje.
De bouw van Confidence Mansion, , de ideeën, de noeste arbeid, en nu,  voor stereo klaar.......slik


Alle gekheid op een stokje, was een lange reis, welke in jou ogen / oren na een lange reis tot een mooi geheel is afgerond. Geniet ervan, luister onbevangen maar bovenal kijk zo nu en dan als je heerlijk aan het luisteren ben, om je heen, en denk;"This was a journey that I fully enjoyed. There were many ups and sometimes downs, and a lot of hard work. But when I look back on the entire trip, I enjoyed every minute of it"!.

Heb zeer genoten van je topic en ben dan ook zeer benieuwd wanneer je aan je surround reis begint  ;).

Sorry :D Dankjewel voor je leuke reactie ;). Ik kan je verzekeren dat ik nog steeds iedere keer met een grote glimlach in de ruimte zit. Hoop dat deze zoektocht ook andere op ideeën heeft gebracht hoe e.e.a. aan te pakken. De surround reis is al begonnen, maar ook daar heb ik op dit moment geen grote wensen (meer). Als straks de JVC een beetje aan het einde van zijn levensduur komt, dan zal ik waarschijnlijk weer (diep) in de buidel gaan tasten, maar hopelijk duurt dat moment nog even. In de tussentijd lees ik op het forum mee met de avonturen die andere beleven en hoop ik af en toe wat zinnigs bij te kunnen dragen.


Quote from: doorofnight on February 15, 2020, 21:44:12
Hé, leuk om te lezen dat iemand eindelijk eens tevreden is :)

Haha... :colgate: Ja best raar eigenlijk, de meeste blijven toch zoeken (net als ik voor een hele lang tijd overigens). Zoals ik schreef, er is geen universele waarheid qua muziekreproductie en die bestaat ook niet (mijn inziens). Het beste wat je kunt doen, is proberen in de buurt te komen van de werkelijkheid.


Quote from: chansig on February 15, 2020, 21:45:16
Dan maar posten welke muziek je draait. Weer een zoektocht/reis welke aan het einde is gekomen.

Gr. Hans

Dat is goed Hans :pompom:. Genoeg leuke muziek hier op de NAS (en op Qobuz), dus ik zal wat actiever ook daar over posten. Gelukkig starten er wekelijks nieuwe zoektochten en reizen hier op het forum, dus het wordt nooit saai hier op het forum.

Quote from: Etiennevh on February 16, 2020, 09:06:29
Lekker bezig Jan, goed te lezen dat het er (voorlopig) op zit. Dat betekent meer tijd om te genieten en nieuwe (oude) muziek te (her)ontdekken!

Hoi Etienne. Absoluut. Nu op zoek naar nieuwe content en inderdaad de oude (her)ontdekken. Er is zoveel mooie muziek beschikbaar... soms geen idee waar te beginnen. Dat is ook een goed excuus voor M&G's. Meeliften op de pareltjes die anderen al gevonden hebben :colgate:

Quote from: Blue-Eyes on February 16, 2020, 09:08:48
Wat ga je de komende 10 jaar doen Jan :D

Was een eer om met je mee te mogen lezen in je zoektocht naar de Holy grale van jouw muziek beleving!

Vooral genieten van het leven :colgate: denk ik. Top om te lezen en ook leuk om jouw zoektocht te volgen! Nu verder met het tweaken van de surround weergave (op basis van de spullen die ik heb).


Quote from: Peerless Monster on February 16, 2020, 14:46:38
Geven ze op het forum geen cursussen:
wat te doen als je uiteindelijke doel is bereikt?
Zoiets als met wat ga je doen na je Pensioen?

Gefeliciteerd Jan met deze uiteindelijke mijlpaal!
De weg er naar toe was geweldig.
Geweldig leuk, leerzaam, moeilijk, etc.
Nu lekker de rust om muziekjes te (her)ontdekken.
Ook daar veel plezier mee!

Top, dank je!  8) Ik hoop dat Frank ook meeleest. Is vast wel een markt voor... audiofiele die 'klaar zijn' met hun zoektocht en hoe die bezig te houden. Was een interessante zoektocht met veel (onbekende) puzzelstukjes, maar fijn dat het gelukt is om de puzzel af te maken. Zowel vanuit de techniek als vanuit de content een erg leuk traject geweest. Zal het wel gaan missen.

Bij ons op de audioclub komt ook regelmatig erg leuke muziek langs, dus ik houd mijn oren en ogen wel open de komende tijd :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Het was een mooie reis, Jan, die ik met  veel interesse heb gevolgd. De opbouw van je ruimte is zonder twijfel een van de meest uitzonderlijke projecten. Hier op het forum, in ieder geval. Echt gaaf dat Audio Nirvana voor jou is bereikt. En nu lekker genieten van de muziek...

...

... zodat we binnenkort je reis naar Video Nirvana kunnen meemaken [emoji12][emoji56]

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Uiteraard heb ik jouw topic continue gevolgd en met heel veel plezier gelezen, en ook niet te vergeten meegemaakt.  :music:

Een van de fraaiste opstellingen en ruimte's die ik heb mogen ervaren. Terecht dat er nu een eindstation bereikt is Jan!! Ik kom graag weer een keer op de koffie.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WickedGame

Heb de reis veel gevolgd, misschien niet altijd op gereageerd maar altijd wel vol bewondering meegelezen.

Toch denk ik dat je "nooit" helemaal klaar zal zijn. Zeker als je nagaat dat er altijd wel wat veranderd in de markt. Of je erin mee wilt gaan is natuurlijk altijd een 2e ;)

Maar muziek recensies dan maar posten?  :laugh:


Jean Sibelius

Quote from: skyfox on February 16, 2020, 20:26:26
Het was een mooie reis, Jan, die ik met  veel interesse heb gevolgd. De opbouw van je ruimte is zonder twijfel een van de meest uitzonderlijke projecten. Hier op het forum, in ieder geval. Echt gaaf dat Audio Nirvana voor jou is bereikt. En nu lekker genieten van de muziek...

Dankjewel Richard voor je compliment! :) Inderdaad een mooie reis/zoektocht geweest waar ik met veel plezier en voldoening op terugkijk. Ik zie dat het ondertussen alweer zo'n 3 jaar geleden is dat je hier bent geweest. In de tussentijd met name qua audio toch nog wel mooie stappen weten te zetten (vind ikzelf). Mocht je het leuk/interessant vinden... ik ben van plan om binnenkort weer een M&G te organiseren ;).

Quote from: skyfox on February 16, 2020, 20:26:26

... zodat we binnenkort je reis naar Video Nirvana kunnen meemaken [emoji12][emoji56]

Haha... die reis gaat zeker nog een keer komen. Ondertussen de eerste stapjes/experimenten uitgevoerd om surround verder te 'pimpen' (en zelfs een eerste bestelling de deur uit ;D). Qua beeld ben ik nog steeds erg tevreden en voel ik niet de noodzaak om nu al naar iets ander te moeten (lees: 4K Native projectie). Daar komt verder bij dat ik dat geval: a) een andere projector moet aanschaffen, b) de Trinnov een hardware update moet geven (upgrade van het HDMI-board), c) er een andere speler moet komen die ook 4K-discs kan weergeven. Ben al wel bezig om wat 4K-content aan te aanschaffen in die gevallen waar het prijsverschil tussen Blu-ray disc versus Blu-ray + 4K disc niet al te groot is.

Quote from: vik on February 17, 2020, 11:26:49
Uiteraard heb ik jouw topic continue gevolgd en met heel veel plezier gelezen, en ook niet te vergeten meegemaakt.  :music:

Hoi Victor. Gaaf om te horen. Als ik me niet vergis is het ondertussen alweer zo'n 4 jaren geleden dat je hier voor het laatst bent geweest. Sindsdien met name (uitsluitend?) alleen nog dingen aangepast qua stereo in de ruimte, maar dat is natuurlijk ook erg leuk om te ervaren.

Quote from: vik on February 17, 2020, 11:26:49
Een van de fraaiste opstellingen en ruimte's die ik heb mogen ervaren. Terecht dat er nu een eindstation bereikt is Jan!! Ik kom graag weer een keer op de koffie.

Jij hebt er ondertussen een hoop gezien het gehoord, dus dankjewel! :colgate:. Het voelt fijn en het geeft rust dat ik nu op dit punt ben gekomen. Ik ben van plan om binnenkort weer een M&G te organiseren (zie mijn opmerking bij Richard) en daar hoort koffie zeker bij. We hebben nog contact! :coffee:

Quote from: WickedGame on February 17, 2020, 20:21:10
Heb de reis veel gevolgd, misschien niet altijd op gereageerd maar altijd wel vol bewondering meegelezen.

Toch denk ik dat je "nooit" helemaal klaar zal zijn. Zeker als je nagaat dat er altijd wel wat veranderd in de markt. Of je erin mee wilt gaan is natuurlijk altijd een 2e ;)

Thx! Leuk om te horen dat je al die tijd hebt meegelezen 8). Het is een lang traject geweest en helemaal klaar ben je natuurlijk nooit (alhoewel ik qua stereo toch best zeker van mijn zaak ben :inlove:). Qua surround is er nog wel wat te wensen over, maar zoals al eerder geschreven... het heeft geen haast. Ik kan enorm van muziek en film genieten, maar mijn liefde ligt toch echt bij stereo, vandaar dat ik het niet zie gebeuren dat ik bv. ooit ga uitbreiden naar 3D-surround (~ Atmos, Auro, ...). Een stap in de toekomst naar 4K-native projectie is natuurlijk interessant, maar ik heb de tijd (lees: ik wacht geduldig tot de volgende generatie projectoren op de markt komt).

Quote from: WickedGame on February 17, 2020, 20:21:10
Maar muziek recensies dan maar posten?  :laugh:

Lijkt me een goed plan. Ik hoor regelmatige mooie en nieuwe dingen.

Quote from: morca on February 17, 2020, 20:25:48
Leest lekker weg Jan :thumbs-up:
Geniet van je fantastische mooie set  :thumbs-up:

Dankjewel Marco! Gaat zeker lukken. De afgelopen weken 's avonds vaker in de ruimte gezeten, dan in de woonkamer. Heb nog steeds een paar mooie films/concerten liggen, dus hopelijk kan ik Angelie ook naar de ruimte krijgen de komende dagen :D.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)