Kamidio Klipsch Theatre

Started by MLCinema, April 1, 2008, 17:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on May 18, 2020, 16:22:07
Lastig hoor. Heb gisteren wel actie shots genomen maar goed, die doen geen recht aan het plaatje dat je ziet. Vanavond wil ik indien ik tijd heb nog wel een poging doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb je ook eigenlijk wel gelijk in, maar toch doen foto's het altijd goed op dit forum  :tounge2:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Quote from: Martijn90 on May 18, 2020, 15:30:34
Bedankt voor de moeite :D Moet sowieso nog uitzoeken hoeveel mijn plafond verlaagd moet worden voor optimale akoestische voordelen. Gaat om een slaapkamer van normale hoogte, dus kan best wat verlagen.
Voor optimale werking zou ik zo'n 18 a 20cm aanhouden. Hoe dieper je gaat, hoe langer in de frequentieband je absorbeert. Je kan ook nog minerale wol op de platen leggen, daarmee verdiep je ook frequentieband waarin je plafond actief is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on May 18, 2020, 17:04:27
Voor optimale werking zou ik zo'n 18 a 20cm aanhouden. Hoe dieper je gaat, hoe langer in de frequentieband je absorbeert. Je kan ook nog minerale wol op de platen leggen, daarmee verdiep je ook frequentieband waarin je plafond actief is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Thanks! Had zoiets inderdaad gevonden van die minerale wol :)

Nou Marc.. zal je topic nu niet verder vervuilen met mijn problemen ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Quote from: Martijn90 on May 18, 2020, 17:24:40
Thanks! Had zoiets inderdaad gevonden van die minerale wol :)

Nou Marc.. zal je topic nu niet verder vervuilen met mijn problemen ;D
Dat doe ik bij anderen ook wel eens. Bij PascalP bijvoorbeeld. Je kan beter je eigen topic gaan onderhouden, dan heb je al je Info bij elkaar[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Geen idee waar je het over hebt :P

Maar ach, van de ene discussie kom je vaak in de andere terecht. Moet ook kunnen vind ik :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Houdt de lol erin, toch? :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Hier ook geen bezwaar[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Martijnst1990

Vind het zelf ook nooit een probleem als dat in m'n topic gebeurd, maar sommige mensen wel. Dus kan beter aangeven dat ik niet teveel off topic wil gaan ;) Maar ik hou een Excel bestand bij met alle dingen die ik nog wil/moet voor tegen de tijd dat ik zelf begin, dus ben wel blij met alle verschillende topics ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Quote from: Martijn90 on May 18, 2020, 21:04:39
Vind het zelf ook nooit een probleem als dat in m'n topic gebeurd, maar sommige mensen wel. Dus kan beter aangeven dat ik niet teveel off topic wil gaan ;) Maar ik hou een Excel bestand bij met alle dingen die ik nog wil/moet voor tegen de tijd dat ik zelf begin, dus ben wel blij met alle verschillende topics ;D

Jazeker, al deze topics hier zijn echt een bron van informatie, ervaringen en ook om ideeën op te doen ideaal :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Crappy iPhone pic maar was gisteren aardig onder de indruk van het black level.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Vanavond Gemini Men gekeken. Vage film maar dat beeld. Bizar. Nog nooit zo'n mooi beeld gezien. Kleuren die ervan af spatten, diep zwart, nachtscenes waar ik nog vollop details zie.

Goede Atmos track. Maar het verhaal en vooral de vrouwelijke Co Star. Mwa Mwa Mwa. Grootste nadeel vind ik dat alles heel erg nep wordt voor mijn gevoel. Wel denk materiaal qua scherpte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Ja dat is even wennen hè!
Vind het zelf ook prachtig om te zien, maar van de andere vind ik het ook weer een beetje nep/onrealistisch overkomen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Wat ervaren jullie als nep? De beelden, omdat de beamers er teveel eye candy van maken en CGI nepheid daardoor uitvergroot wordt, als het ware?

Overigens, dit is wel een Dolby Vision film, voor de mensen die het kunnen afspelen [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

De actie scènes lijken versneld te worden afgespeeld waarbij de actie ook nog eens nep overkomt. En je kan gewoon zien dat de jongere Will Smith cgi is, vooral op het einde.

Buiten dat is de motion en scherpte zo bizar! Ook het geluid is erg goed. In die zin wel echt demo materiaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Gisteravond Captain Marvel gekeken op UHD. Met de lamp in low en de dynamische iris op stand 2 levert dat een heel mooi plaatje op. Je mist wat details in de donkere delen van het beeld en de highlights kunnen ongetwijfeld wat feller in de high lamp modus.

In mijn beleving echter is low lamp met HDR dermate mooi dat ik daar wel even mee blijf draaien (sorry Vik;)). Ben echt enorm te spreken over het plaatje van de JVC. Het contrast, de scherpte, de kleuren. Allemaal een flinke stap voorruit ten opzichte van de Epson.

Wat mij wel opviel was dat CMD op low tot lipsync issues leid. Herkent iemand dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

#890
Bij mijn (oud) beestje moet ik met eshift ingeschakeld voor UHD schijfjes zo'n 120ms vertraging toevoegen, toevallig gisteren Bad Boys 2 op UHD gekeken en ook CMD op Low gezet, moet toen wel tot 200ms delay gaan...

Dus het voegt zeker wat toe, hoeveel meer/minder dit is op de nieuwe generatie durf ik niet te zeggen ;)

(Bad Boys op UHD is wel echt een aanrader trouwens  :clapping: )
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Ik had bad boys 1 en 2 gekeken op uhd voordat 3 in de bioscoop uit kwam. Toevallig net 3 besteld. Blijven leuke films.

Op zich vond ik cmd op low best wat toevoegen zonder dat het te smooth werd. Zonder is het ook prima. Je probeert toch wat uit links en rechts.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Ik overweeg om mijn scherm te vervangen voor een 21:9 cinescope scherm. Omdat er aan beide kanten ramen zijn zou ik een constructie moeten verzinnen van hout om het scherm aan op te kunnen hangen. Kan wel maar is even een klusje.

Die mogelijkheid is er wel, want ik heb een houten bak hangen aan het plafond waar nu het elektrische scherm in zit. Ik weet alleen niet waar ik wijs aan doe. 16:9 is echt perfect nu qua maat, groter daarbij is to much. Huidige scherm is 104" en dus 129cm hoog. Eigenlijk wil ik die maat min of meer houden.

"Nadeel" daarvan is dat een cinescope scherm of 115 of 125 cm hoog is. 115cm betekent een breedte van 200cm bij 16:9 en dus een behoorlijke teruggang naar 92". Een hoogte van 125cm geeft een 16:9 scherm van 98". Alleen is dan het 21:9 scherm 292cm breed. Dat is echt gigantisch. Mijn ruimte is 3.30 breed.

Ik weet ook niet of ik het 21:9 scherm zo zou kunnen hangen dat hij achter het 16:9 scherm zou komen te hangen.

Wat is wijsheid? Groter is wel gaaf. Zit met een schuin oog naar de Elite Screen EZ te kijken.

Is 292cm breed te groot Icm een JVC N5? Grootste nadeel vind ik de stap terug naar 92" als ik voor een 270 breed 21:9 scherm zou gaan. Wat is wijsheid (voor zover dat bestaat met deze hobby).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Volgens mij is groter nog altijd beter. Die beamer moet dat gewoon kunnen (@vik toch?). Ik kan uit ervaring zeggen dat 100 inch 16:9 met 2.2 meter kijkafstand uitermate goed gaat. Voor 16:9 is het soms aan het randje van te groot, maar voor 21:9 materiaal had ik dolgraag een 270cm breed scherm gehad. Alleen geen lenszoom en weggewerkte speakers hier helaas... ach ja, dat is de hobby.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Quote from: Kamidioblitz on May 23, 2020, 14:01:05
Ik overweeg om mijn scherm te vervangen voor een 21:9 cinescope scherm. Omdat er aan beide kanten ramen zijn zou ik een constructie moeten verzinnen van hout om het scherm aan op te kunnen hangen. Kan wel maar is even een klusje.

Die mogelijkheid is er wel, want ik heb een houten bak hangen aan het plafond waar nu het elektrische scherm in zit. Ik weet alleen niet waar ik wijs aan doe. 16:9 is echt perfect nu qua maat, groter daarbij is to much. Huidige scherm is 104" en dus 129cm hoog. Eigenlijk wil ik die maat min of meer houden.

"Nadeel" daarvan is dat een cinescope scherm of 115 of 125 cm hoog is. 115cm betekent een breedte van 200cm bij 16:9 en dus een behoorlijke teruggang naar 92". Een hoogte van 125cm geeft een 16:9 scherm van 98". Alleen is dan het 21:9 scherm 292cm breed. Dat is echt gigantisch. Mijn ruimte is 3.30 breed.

Ik weet ook niet of ik het 21:9 scherm zo zou kunnen hangen dat hij achter het 16:9 scherm zou komen te hangen.

Wat is wijsheid? Groter is wel gaaf. Zit met een schuin oog naar de Elite Screen EZ te kijken.

Is 292cm breed te groot Icm een JVC N5? Grootste nadeel vind ik de stap terug naar 92" als ik voor een 270 breed 21:9 scherm zou gaan. Wat is wijsheid (voor zover dat bestaat met deze hobby).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe breed is je scherm wat er nu hangt..is 16/9 toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Ik zou ten alle tijden voor een groter 21.9 scherm gaan!
Kan je niet vergelijken kwa film belevenis met wat je nu hebt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Quote from: denoontje on May 23, 2020, 15:35:55
Hoe breed is je scherm wat er nu hangt..is 16/9 toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu een 230 breed 16:9 scherm.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Ik denk dat het uiteindelijk afhangt van welk soort content je vaak kijkt. Ik kijk 90% films die dus bijna altijd 21.9 zijn. Als je vaker series kijkt zou ik voor een 16.9 scherm gaan (blijven)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Ik wil minimaal inleveren op 16:9 qua formaat maar twijfel of ik 292cm breed niet te groot ga vinden. Dat is de enige maat waarbij 21:9 bij verticale masking in de buurt komt van mijn huidige 16:9 scherm. Ik game ook met enige regelmaat. Dan is 16:9 op 104 gewoon heel erg tof.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Ff wat lakens spannen dus om te checken  wat je max grootte is qua kijkgenot en uitlijning projector [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk