The Hobbit, in D R I E (!!!!) delen: 2012 en 2013!

Started by blue-eyes, December 19, 2007, 19:11:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Ik vond LOTR al te lang duren. Elke keer 20 min dat gejammer aan 't eind, irriteerde ik me mateloos aan.Deel dan ook de mening totaal niet m.b.t. 1 vd beste films ooit. Staan bij mij niet eens in m'n top 100 :) En ik ben gek op fantasy, dus dat is 't op zich niet.

Ben bang dat The Hobbit me niet veel vrolijker gaat maken. Sommige critic reviews zijn ook slopend als ik ze lees - ook met name op de 48p techniek die een erg wazig, bijna TV achtig, effect schijnt te geven.Klinkt als dat 100 Hz+ verhaal, wat ik ook vrij irritant vind en nog maar niet aan kan wennen.

Maarja, eerdaags maar 's bekijken ... bij deze dus alvast een heads up voor als ik m'n oordeel ga vellen :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

neptune

Vanavond gezien, ik vond de film heel goed en totaal niet langdraderig, wat ik bij de LOTR trilogie nog wel eens vond,vooral bij het laatste stuk van return of the king die 45 min.
Bij de hobbit had ik dat dus totaal niet terwijl men toch zegt dat dit een trager verhaal is .
Dat zal zo zijn maar het boeide mij toch van begin tot eind en de tijd vloog om, aanrader dus wat mij betreft.
zet hier iets neer

dvd-fan

gisteren ook gezien in 3d imax. Ben eigelijk wel benieuwd naar het verschil met 3d 48fps. Zou je daar iets van merken?
Enige minpuntje vond ik de cgi met de "konijnenslee" , Die was wel erg matig. Misschien dat dat iets is wat met 48fps wat smoother loopt. Vond het in 3d imax nogal schokkerig. Voor de rest vond ik de 3d super. Gelukkig niet al te veel voorwerpen die op je afkomen, maar gewoon meer diepte in het beeld.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Denon Focal

Gisteren in Pathe bij De Kuip gezien.
Ik had hoge verwachtingen en die zijn uitgekomen.
Heb alle boeken gelezen, De Hobbit, LOTR, Simarilion en nagelaten vertellingen en vind het verhaal knpa in de film zitten.
Begint que verhaal traag maar visueel geweldig.
48 p is echt goed te zien.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Gaeje

Gisteren Hobbit gezien. Beetje een teleurstelling toch. Inderdaad erg lang (en dan niet in de zin van 'zijn tijd nemen om een goed verhaal te vertellen' maar gewoon echt uitgerokken) Heel veel info via dialoog, heel veel deja vu van LOTR (qua locaties dan)... Kinderachtige humor (maar goed, schijnt een kinderboek te zijn) Iets beter CGI dan LOTR trilogie maar nog steeds niet echt geloofwaardig. Mooie art direction wel. Muziek ook weinig vernieuwend maar ze zaten wel met de themes van bvb hobbits, de ring enz... dus ja.
Bummer dat ik nog eens moet om die 3D 48 te checken :(

squeek

Quote from: Gaeje on December 17, 2012, 09:30:11
Gisteren Hobbit gezien. Beetje een teleurstelling toch. Inderdaad erg lang (en dan niet in de zin van 'zijn tijd nemen om een goed verhaal te vertellen' maar gewoon echt uitgerokken) Heel veel info via dialoog, heel veel deja vu van LOTR (qua locaties dan)... Kinderachtige humor (maar goed, schijnt een kinderboek te zijn) Iets beter CGI dan LOTR trilogie maar nog steeds niet echt geloofwaardig. Mooie art direction wel. Muziek ook weinig vernieuwend maar ze zaten wel met de themes van bvb hobbits, de ring enz... dus ja.
Bummer dat ik nog eens moet om die 3D 48 te checken :(

Beloofd is beloofd  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Qlivian

Gisteren de film gezien in 3d 48P

ik moet zeggen dat het een erg leuk verhaal is en een mooie film. langdradig zoals voorspeld is het zeker niet. dat was TLOTR series ook het geval.
Het mooie is dat het er veel mee te maken heeft en eigenlijk nieuwe informatie geeft over de films lord of the rings. Kwa beeld was het gewoon erg goed maar dat opgeleukte hoeft voor mij niet.
Ik vond het soms wel een beetje te braaf het had wel iets meer duister gemogen. verder een prima verhaal omdat er 3 delen gaan uitkomen is dit toch wel het inleidende verhaal wat altijd wat langzamer is. het 2e verhaal, volgens jaar zal wel iets meer actie hebben en hopelijk wat duisterder. smeagel heeft me altijd wel een beetje geirriteerd. opzich een leuk alternatief voor in zon verhaal te plaatssen maar de snenes worden mij te eentonig en langdradig om niks eigenlijk. want we weten allemaal wel wat hij wil.
verder mooie langschap scenes wat van hoge kwaliteit is. Wel vind ik de vechtscènes te makkelijk en niet hard genoeg. in een bepaald stuk van de film is het gewoon kinderspel en dat gaat me een beetje te ver terwijl ze 5 min nog makkelijk gevangen genomen zijn.
Al met al een prima film en neemt je echt mee naar een andere wereld en dat is toch wat een film moet doen. jou vast binden op een stoel of bank en gaan met die banaan.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Gaeje

Quote from: Qlivian on December 17, 2012, 22:18:14

Ik vond het soms wel een beetje te braaf het had wel iets meer duister gemogen.

The Hobbit was eigenlijk een kinderboek, en is geschreven voor de wereldoorlog. Lord of The Rings Saga is een metafoor van Tolkien voor zijn eigen tijd doorgebracht in de loopgraven, en zijn kijk op oorlog; Vandaar waarschijnlijk de grotere onschuld in The Hobbit, en het vrijblijvendere van het verhaal. (minder at stake)
Op dat vlak zijn de makers relatief mooi trouw gebleven.

skank1

Gisteren gezien in Gent in 48fps en 3d
Qua film zelf vond ik het maar zo zo.
Het is inderdaad meer van hetzelfde... De omgeving, gevechten enz lijken direct uit lotr te komen. Komt net zoals fellowship of the ring, beetje traag op gang
Geluid was goed, een keer niet te luid zoals het meestal is.
De 3d was bij momenten goed, veel dieptezicht, wel erg weinig gebruik gemaakt van dingen die echt op je afkomen..
De nieuwste techniek, 48fps: ik had meer verschil verwacht.. Het is idd scherp maar zo af en toe had ik het gevoel dat bilbo bv versneld rondliep...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mikekiwi

Wil binnenkort ook deze film bekijken en zit te twijfelen over de versie die ik ga kijken. Vrouwlief had vernomen dat sommige mensen het beeld zo scherp vonden dat ze ook duidelijk make-upresten konden zien e.d.; deed dus afbreuk aan het realiteitsgevoel. Is dat debet aan de 48fps? Zo ja, dan ga ik denk ik voor de 24fps versie...

Overigens vind ik het vinden van een bioscoop waar je rustig een film kan kijken zonder afgeleid en gestoord te worden door irritant ander publiek veel lastiger qua keuze, maar dat terzijde :-X

Gaeje

ben je gewoon benieuwd naar de film? ga naar de 2D versie. Goedkoopst en cinema zoals we het al 100 jaar kennen. Minder volk in de zalen ook de 3D hfr loopt storm. Wil je zien what all the fuss is about, dan de 3D HFR

WickedGame

Ik ga aankomende zaterdag naar een 3D HFR variant, ben wel benieuwd hoe dat is... gewoon om eenz te zien wat de nieuwe technieken zoal zijn en/of bevallen. Anderzijds ben ik ook wel benieuwd naar de film ansich!

skank1

Ik zou zeggen, verwacht niet teveel van 48fps, zon groot vérschil vind ik het niet.
Schminkresten en dergelijke is mij niet opgevallen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Nahpets

Gisteren samen met mijn zoon de 3D HFR gezien in Hoofddorp.

Heb het boek 30+ jaar geleden gelezen, dus dat zat me niet in de weg. Om een boek(je) van 300 blz om te toveren naar 3 delen van 3 uur elk is geen sinecure. Dat er dus zaken bij verzonnen zijn lijkt mij te verwachten. De buitenopnames zijn erg mooi, de acteurs zijn prima, de rollen ok. Ik had wat moeite met het plastisch overkomen van een aantal dwergen en de goblins. Een enkele keer waren de wapens en de kleding te duidelijk nep. Of dat aan de 48 fps lag weet ik niet, ben geen videoot en heb wat dat betreft te weinig ervaring/vergelijkingsmateriaal.

Al met al een prima middag met zoonlief gehad (even afgezien van de pijn in de beurs, wat is naar de bioscoop gaan godsgeklaagd duur!).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

squeek

Tjonge, moeite gehad om men ogen open te houden na het pizzabuffet en een coke. Ik kreeg hier even het fellowship gevoel weer bij, trage opbouwen toch wel weinig visueel straffe zaken. Ik denk dat deze film zen waardering zal vinden als alle delen uit zijn, zodat het niet zo los hangt zoals nu. Maar voorlopig was ik niet zo opgewonden erdoor. Wat me het ergste stoorde zijn de dwergen. No offence, maar dat leken geen dwergen, ik had helemaal niet dat dwerggevoel zoals ik wel had bij gimli in lord of the rings. Zelfs bilbo voelde niet klein aan. Dat komt vooral denk ik omdat buiten gandalf ze allemaal even groot zijn en je niet vaak geconfronteerd wordt met hun gestalte. De illusie van hun dwerg zijn ontging me daardoor.

Nu ja, ff wachten op de twee andere delen zeker?

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

Quote from: squeek on December 25, 2012, 19:22:02
Wat me het ergste stoorde zijn de dwergen. No offence, maar dat leken geen dwergen, ik had helemaal niet dat dwerggevoel zoals ik wel had bij gimli in lord of the rings. Zelfs bilbo voelde niet klein aan. Dat komt vooral denk ik omdat buiten gandalf ze allemaal even groot zijn en je niet vaak geconfronteerd wordt met hun gestalte.
dat had ik inderdaad ook. moesten ze wat meer met de decors gewerkt hebben denk ik

denoontje

Quote from: squeek on December 25, 2012, 19:22:02
Tjonge, moeite gehad om men ogen open te houden na het pizzabuffet en een coke. Ik kreeg hier even het fellowship gevoel weer bij, trage opbouwen toch wel weinig visueel straffe zaken. Ik denk dat deze film zen waardering zal vinden als alle delen uit zijn, zodat het niet zo los hangt zoals nu. Maar voorlopig was ik niet zo opgewonden erdoor. Wat me het ergste stoorde zijn de dwergen. No offence, maar dat leken geen dwergen, ik had helemaal niet dat dwerggevoel zoals ik wel had bij gimli in lord of the rings. Zelfs bilbo voelde niet klein aan. Dat komt vooral denk ik omdat buiten gandalf ze allemaal even groot zijn en je niet vaak geconfronteerd wordt met hun gestalte. De illusie van hun dwerg zijn ontging me daardoor.

Nu ja, ff wachten op de twee andere delen zeker?

grtz

Vond de dwergen te veel,karikatuur, miste het echtheidsgevoel. De scene bij deaarmannen vond ikte lang.

Ben naar de 2d geweest, had geen zin om 3uur met 2 brillen op te zitten.
Vermakelijke film, iets te kinderachtig en wat te lang.


citac

Net gezien en wat een teleurstelling zeg, totaal niet de magie die de LoTR delen had.
Bij tijden langdradig en saai , ben zelfs een paar keer ingedommeld.



Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Melbury

QuoteIk kreeg hier even het fellowship gevoel weer bij

Ik moet hem nog gaan zien, maar dit stemt mij iig hoopvol :)
Voor mij is de Fellowship de beste film die ik ooit heb gezien.

blackball147

Voor mij staat hij deze namiddag op het programma, de gewone 2d versie. Heb het niet op 3d als brildragende persoon. Krijg er de barstende hoofdpijn van

Maartje

Ik ben gelijk naar de HFR 3D versie geweest en wauw wat een scherp beeld !

Laat gelijk niets aan de verbeelding over  :plain:

Ik vond het erg leuk leuk hoe ze al de extra dingen er in verwerken die uiteindelijk dan resulteren in dat andere verhaaltje . . .

erg mooi gemaakt en 's ochtends om half 10 is het heeeerlijk rustig in de bios  :thumbs-up:
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

larsie

Ben geweest naar imax Amsterdam 3d HFR. Ik moet zeggen dat HFR wel degelijk een stuk scherper is. Normaal gesproken zijn de 3d acties traag. Deze keer helemaal niet. Echter was ik wel een stukje filmgevoel kwijt.
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

citac

En dat 3d gebeuren , de bios waar ik was had alleen 3d , 3 uur lang een niet goed zittende bril op je neus , het beeld wordt veels te donker , en de kaartje is 50% duurder .
Wat een bullshit is dit 3d hype , ik heb er absoluut niets mee , daarom komt er ook geen 3d tv in mijn woonkamer.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

blackball147

Quote from: citac on December 30, 2012, 11:44:05
En dat 3d gebeuren , de bios waar ik was had alleen 3d , 3 uur lang een niet goed zittende bril op je neus , het beeld wordt veels te donker , en de kaartje is 50% duurder .
Wat een bullshit is dit 3d hype , ik heb er absoluut niets mee , daarom komt er ook geen 3d tv in mijn woonkamer.

+1

Ik heb ook nooit de meerwaarde begrepen van 3D. Geef mij maar een full HD 2D beeld, veel leuker en minstens even mooi.

modde239

Quote from: citac on December 30, 2012, 11:44:05
En dat 3d gebeuren , de bios waar ik was had alleen 3d , 3 uur lang een niet goed zittende bril op je neus , het beeld wordt veels te donker , en de kaartje is 50% duurder .
Wat een bullshit is dit 3d hype , ik heb er absoluut niets mee , daarom komt er ook geen 3d tv in mijn woonkamer.

Moet je 1 keer passieve 3D van LG eens proberen heb je die problemen niet beeld niet donker en erg licht goed zitten brillen voor weinig.... :D