The Hobbit, in D R I E (!!!!) delen: 2012 en 2013!

Started by blue-eyes, December 19, 2007, 19:11:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Quote from: tiptop on December  8, 2014, 14:41:02
Eigen koelboxje mee...Maar dat mag dan zeker weer niet. :nopompom:
Tijdens die 8,5 uur zou ik eerder trek hebben in een hamburger of zoiets. Misschien mag een BBQ wel mee naar binnen  :laugh:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

VlisChris

Kak :O
kaartjes waren ongeveer direct uitverkocht. Schijnbaar stonden ze niet op de site en wel gewoon aan de kassa. Ja. Dan gaat het snel :(
Dan deel 1 & 2 maar thuis kijken en deel 3 in de bios. Dus ik zit morgen nog steeds om 00.01 in de zaal ;) En nog steeds een karathon 8)

Alleen erg jammer dat door matige communicatie de marathon over twee lokaties verdeeld is ;) Bij LOTR overigens de marathon twee keer gedaan. Was ook wel humor ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

tiptop

Quote from: Christiaan S on December  8, 2014, 15:31:16
Kak :O
kaartjes waren ongeveer direct uitverkocht. Schijnbaar stonden ze niet op de site en wel gewoon aan de kassa. Ja. Dan gaat het snel :(
Dan deel 1 & 2 maar thuis kijken en deel 3 in de bios. Dus ik zit morgen nog steeds om 00.01 in de zaal ;) En nog steeds een karathon 8)

Alleen erg jammer dat door matige communicatie de marathon over twee lokaties verdeeld is ;) Bij LOTR overigens de marathon twee keer gedaan. Was ook wel humor ;)
Ah, Je had dus nog geen kaartjes!  :sleepy: Dan had ik wel kunnen voorspellen dat ze er ook niet meer waren. Was al een tijdje overal uitverkocht.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

VlisChris

Ze stonden pas sinds gister op de site.
Daarvoor kon je ze gewoon niet kopen op de site. Blijkbaar wel aan de kassa.
dan maar bij mijn maatje 1 & 2 op bluray kijken en om twaalf uur in de zaal ;) Ook een marathon dus (al wel minder leuk dan de bios ::))
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG

Kun je ook gelijk de extended versies kijken van 1 en 2.

Spollie

Dat zal wel meuren in die bioscoopzaal na 8,5 uur... ;D

tiptop

Quote from: Christiaan S on December  9, 2014, 00:52:24
Ze stonden pas sinds gister op de site.
Daarvoor kon je ze gewoon niet kopen op de site. Blijkbaar wel aan de kassa.
dan maar bij mijn maatje 1 & 2 op bluray kijken en om twaalf uur in de zaal ;) Ook een marathon dus (al wel minder leuk dan de bios ::))

OK. Wat gek. Bij Pathe en Cineworld was het al een tijd. Veel plezier iig! Ik ga hier nu met een vriend deel 2 kijken. (1 heb ik al te vaak gezien.)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

VlisChris

Zit nu deel 2 extended te kijken.
vooropgesteld: ik vind het onzin om die films te verlengen. Maar bij sommige stukken snap ik niet dat het niet in de originele film zat. Had sommige shots weggelaten en had dat vervangen met wat stukken van deze extended en het had logischer geweest wat mij betreft.

Hopelijk is 3 weer sneller dan 2. Verveel me nu :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Quote from: Christiaan S on December  9, 2014, 22:53:08
Hopelijk is 3 weer sneller dan 2. Verveel me nu :P

Deel 3 is de kortste uit de reeks....wie weet duurt de kwelling korter.

Ik ga met mijn zoon in de kerst-vakantie.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Sneller qua tempo ;) Tijd maakt me bij een goede film niet uit.
nog een minuut of tien. Dan weet ik meer :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Thanks.
De 3D standaard uitvoering. Het 3D laat ik me niet over uit. Met mijn ogen biedt dat voor mij geen toegevoegde waarde. Maar de film: dikke dikke voldoende.
De titel mag je best letterlijk nemen. Er wordt VEEL gevochten. Zonder dat het TE wordt. Verhaallijnen komen normaal voorbij zonder dat er kunstmatig verlengd moet worden. Iedereen komt fatsoenlijk aan bod. 1 Slag werd ik wat verrast door de snelheid waarmee die over was in de biosversie. Maar ik verwacht zomaar dat dat in de extended ook wat langer gaat worden.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Al met al een geslaagde film die alleen maar nog beter kan worden :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Denon Focal

Ik ben benieuwd, ga donderdag in Pathe De Kuip
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

ParabikMior

Denk dat Jackson het m wel weer gaat flikken hoor. De eerste Lord of the Rings film is bijna 10 jaar geleden uitgebracht. In die 10 jaar is er filmtechnisch weer heel wat veranderd met CGI etc. Denk dat hij er wel weer wat moois van weet te boetseren. Ik ben in elk geval ook best benieuwd

En het scheelt me weer een boek lezen

Miesepies

Quote from: Nahpets on December  9, 2014, 23:31:43wie weet duurt de kwelling korter.

:D :D

Zo waar (al was deel 2 beter te pruimen dan 1)

rattaplan

ben er weer ingestonken.... gisteren deel 3 gezien. film is top echter..... aaaarghhh hij was in de 3D HFR uitvoering. Wat is dat ruk kijken zeg. Haalt de hele filmbeleving weg. pfff wordt weer een keer terug naar de bios om hem in de gewone 3D te bekijken of 2D.

dvd-fan

Gisteren 3D iMax gekeken en gematigd positief. Film zat goed tempo in maar vind het eind afgeraffeld. Had alleen wat recensies op imbd gelezen, daar vonden ze de battle epic, maar ik vond dat wel meevallen. Waar ik me het meest aan irriteerde was het feit dat er soms ineens iets komisch gebeurd. Vond ik niet in de film passen.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

blue-eyes

Quote from: ParabikMior on December 12, 2014, 21:02:52
Denk dat Jackson het m wel weer gaat flikken hoor. De eerste Lord of the Rings film is bijna 10 jaar geleden uitgebracht. In die 10 jaar is er filmtechnisch weer heel wat veranderd met CGI etc. Denk dat hij er wel weer wat moois van weet te boetseren. Ik ben in elk geval ook best benieuwd

En het scheelt me weer een boek lezen


Nee. Boek is veel beter.
Al zijn in de film meerdere boeken gebruikt en eigen interpretaties, en gewenste aanpassingen om de grote massa mee te krijgen, lees omzet te maken.

Feit blijft dat dit waanzinnige mooie films zijn, in zeer grote lijnen het boek goed volgen, maar het boek veel beter blijft.
Van beide geniet ik talloze malen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Denon Focal

Heb weer genoten van de film. Ben een die hard Tolkien fan en heb veel respect voor de manier waarop Peter Jackson de boeken naar films heft vertaald. Uiteindelijk kun je van de LOTR boeken beter 9 films maken en van De Hobbit 1 film.
Toch ook genoten van de drie Hobbits. Laatste film is een echt spectakel stuk met veel actie die goed in de special effects zitten.
Voor mij 5 sterren.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

denoontje

Gister gezien gelukkig mogelijk in 2D.....het deed me niet veel. Ben het denk ik een beetje moe ofzo na 5 lotr en hobit films. Weinig verassende elementen qua film..

Robbo

Prima genoten van de 3e Hobbit film.   Animatie in 3D en HFR echt zeer goed gedaan, al is dit blijkbaar moeilijk combineren met een goede scherpte diepte.  Dat is duidelijk anders dan met een 2D film.  Het lijkt wel of er in de onscherpe achtergrond minder detail overblijft is tov een reguliere film.

Enkel de sprong van steen naar steen door Logolas klopte niet icm de HFR.  Dit kwam een als een gekunstelde slow/mo over. 

Miesepies

#146
Quote from: Denon Focal on December 15, 2014, 10:16:13Uiteindelijk kun je van de LOTR boeken beter 9 films maken

Zelfkastijding?

:D

blackball147

Quote from: denoontje on December 15, 2014, 11:58:32
Gister gezien gelukkig mogelijk in 2D.....het deed me niet veel. Ben het denk ik een beetje moe ofzo na 5 lotr en hobit films. Weinig verassende elementen qua film..

Hier ook een beetje hetzelfde déja-vue gevoel, dit had ik al vanaf het eerste deel.

Als ze de hobbit reeks eerst hadden gemaakt, had ik vermoedelijk hetzelfde gevoel van LOTR gehad.


tiptop

Zaterdag geweest. In 2D. 3D vind ik eigenlijk niks meer. Te kunstmatig met een scherpe aftekening van de effecten.

Maar goed. De film. Wat al een beetje hierboven genoemd is. Het concept is niet verrassend meer en daarom minder spannend of wauw gevoel. Ook vond ik het einde een beetje afgeraffeld en en waren rare sprongen in de film die ik niet begreep. Ik hoop dat het verhaal vloeiende verloopt in een eventuele extended versie. Met LOTR 1 had ik dat ook.

Al met al wel vermakelijk, maar niet meer zo spannend als LOTR. een 7,5.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

SmauG

Quote from: ParabikMior on December 12, 2014, 21:02:52
Denk dat Jackson het m wel weer gaat flikken hoor. De eerste Lord of the Rings film is bijna 10 jaar geleden uitgebracht. In die 10 jaar is er filmtechnisch weer heel wat veranderd met CGI etc. Denk dat hij er wel weer wat moois van weet te boetseren. Ik ben in elk geval ook best benieuwd

En het scheelt me weer een boek lezen

Nee, gewoon niet. Zeker in geval van The Hobbit niet. LOTR blijft veel trouwer aan het verhaal van Tolkien.
Helaas ben ik bang dat voor velen die de boeken niet ooit al hebben gelezen het nu te laat is.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --