Daan's studentenkamer

Started by danemans24, August 17, 2007, 21:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sj0er-D

Quote from: Marsh on February 10, 2008, 22:16:50
Ik heb m vorige week mogen aanschouwen voordat ik de TW700 ging halen, en ik moet zeggen hij gaf een érg mooi plaatje.
Mijn begin beamer was de TW10 van Epson, dan is dit zéker een leuke beginner die ook al HD Ready is.
is de tw10 hd ready?

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


PjotrrrNL

Quote from: danemans24 on February 10, 2008, 20:58:20
Volgens mij is dit wel een goede beamer niet? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68266.0. Het is de BenQ PE 8700 met een HD2+ chip. Ik mag hem van Teejoo voor een mooi prijsje overnemen. Ik vroeg me af of ik niet te gehaast ge-pm'd heb. Is dit een mooie pj voor een beginner met geen groot budget?

Is gewoon een lage prijs voor een 720p beamer, mooie instapper!

sj0er-D

Quote from: PjotrrrNL on February 11, 2008, 00:21:24
Is gewoon een lage prijs voor een 720p beamer, mooie instapper!
sluit ik me bij aan :) nice prijsje :D

danemans24

Ja inderdaad. Ik weet niet of het gepast is om precieze prijzen die je per pm hebt afgesloten te noemen maar zeker voor de prijs waar ik hem van hem voor mag overnemen.

Teejoo

Quote from: danemans24 on February 11, 2008, 19:23:33
Ja inderdaad. Ik weet niet of het gepast is om precieze prijzen die je per pm hebt afgesloten te noemen maar zeker voor de prijs waar ik hem van hem voor mag overnemen.
Dat is inderdaad niet gepast  ;)

squeek

Quote from: Marsh on February 10, 2008, 22:16:50
Ik heb m vorige week mogen aanschouwen voordat ik de TW700 ging halen, en ik moet zeggen hij gaf een érg mooi plaatje.
Mijn begin beamer was de TW10 van Epson, dan is dit zéker een leuke beginner die ook al HD Ready is.

de tw-10 nostalgie :D ik denk dat vele beginnende met projectie deze hebben gehad als eerste.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

danemans24

Quote from: Teejoo on February 11, 2008, 20:14:04
Dat is inderdaad niet gepast  ;)

Dan blijken mijn manieren maar weer eens hè  ;D

danemans24

Kick van een jaar! Niet veel nieuws, maar ik post het toch maar even. Ik was weer geteisterd door het HT-virus. Oftewel, ik wil eigenlijk toch wel weer een beamer. En ik heb mijn ouders eindelijk zover gekregen (lees: mijn moeder, van mijn vader mocht het al). Na mijn eindexamen in mei mag ik een beamer kopen. Dus als je er tegen die tijd een te koop hebt, zeg het tegen mij. Een HD-ready beamer, met niet te veel uren op de teller voor een mooi prijsje dus  ;D

Ik had alvast even wat sketches gemaakt, want ik wil mijn kamer van de zomer een beetje gaan verbouwen.




FredBeamer

Quote from: danemans24 on March  1, 2009, 16:10:04
Kick van een jaar! Niet veel nieuws, maar ik post het toch maar even. Ik was weer geteisterd door het HT-virus. Oftewel, ik wil eigenlijk toch wel weer een beamer. En ik heb mijn ouders eindelijk zover gekregen (lees: mijn moeder, van mijn vader mocht het al). Na mijn eindexamen in mei mag ik een beamer kopen. Dus als je er tegen die tijd een te koop hebt, zeg het tegen mij. Een HD-ready beamer, met niet te veel uren op de teller voor een mooi prijsje dus  ;D

Ik had alvast even wat sketches gemaakt, want ik wil mijn kamer van de zomer een beetje gaan verbouwen.





Beste Daan, ik ben toch zeer benieuwd welke passende beugel voor de projector jij hebt gevonden om deze zo te hangen als op de foto is weergegeven. Ik heb eigenlijk dezelfde situatie, andere afmetingen en dat de balk vanaf de grond lager begint dan op jouw tekening. Kun je mij een tip geven. Ik heb namelijk nog geen geschikte ophangbeugel gevonden.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

marcobuurlage

Succes met de beamer enzo ook als vakkenvuller moet het haalbaar zijn hoor !

Ik was ook vakkenvuller en heb een mooie Panasonic hd beamer hangen nu ! Dus dat lukt jou vast ook wel !

Verder ziet het er erg goed uit

Mvg Marco Buurlage

Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

danemans24

SUPERBUMP!!!

Even een crosspost:



Ik wil misschien een nieuwe tv gaan kopen, want ik wil een wat grotere (en FullHD) hebben, ik heb nu een 32" LG LCD TV. Nu is mijn oog gevallen op de LG 50PS3000. Die zag ik namelijk op Kieskeurig.nl staan als de goedkoopste 50 inch en die vond ik wel een goede inch / euro verhouding hebben :D Op Kieskeurig.nl krijgt ie een 9.8, maar dat is gebaseerd op 1 review. En hier zitten natuurlijk de grootste experts, dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met deze TV.

Even snel wat specificaties:

Beelddiagonaal   127 cm
Helderheid   1500 cd/m²
Dynamisch contrast   2000000 :1
Resolutie   1920 x 1080
Aantal HDMI-ingangen   3   
Scart-aansluiting(en)   2
Componentingang      
S-video ingang
USB

Link naar kieskeurig

Alvast bedankt :)

Groeten Daan


danemans24

#137
Nou weer even een superbump van mijn kant!

Mijn opstelling is inmiddels weer wat veranderd. In plaats van de 32" HD ready LCD staat er nu een 42" Full HD LCD. Ook qua computer een flinke upgrade. :D Ik zal morgen even wat foto's schieten. Of wellicht een filmpje zelfs! Wie weet.

Maar de volgende upgrade is alweer in het vooruitzicht. Ik wil namelijk overgaan op een audiosysteem met losse componenten. Voor de speakers wil ik B&W 604's als fronts 602's als surround speakers en voor de center speaker moet ik nog even kijken. Evenals de subwoofer en de versterker. Is een subwoofer trouwens wel nodig bij zulke grote speakers? Of is dat een beetje overkill? Ik luister veel muziek, maar ik game ook veel en ik kijk redelijk wat films. Dus dan is wat bass toch wel leuk.

De reden van de gewilde upgrade is het HT virus natuurlijk. Ik mis een volle klank in die kleine speakertjes van mij en ik heb de B&W 600 serie altijd al de mooiste speakers gevonden. Vooral de zuilen. :D

Ook ben ik van plan dit jaar op mezelf te gaan wonen, een appartement met wat huisgenoten, en een mooie audioinstallatie staat dan natuurlijk altijd mooi. :D

Ik ben dus nog op zoek naar de bovengenoemde speakers, dus als je iets hebt kun je in dit topic reageren, of in mijn topic in de markt: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102992.0. Ik zoek ook iets in de prijsklasse waarvoor de verkoper van het topic waarnaar ik refereer, dus ongeveer 700 euro voor zo'n setje. Ik ben inmiddels bijna 19 en heb al een redelijke spaarrekening, maar ik wil graag ook nog wat geld overhouden. :P Nu begrijp ik dat dat misschien niet helemaal realistisch is, gezien het feit dat de verkoper het heeft over een beschadiging in de tweeter, maar het is ook maar een richtlijn.

Mijn belangrijkste punt is vooral speakers die een mooi geluid prodeceren en zuilspeakers als fronts. Dus als B&W niet haalbaar is voor een bedrag onder de 1000 euro, dan wil ik ook gerust andere goede zuilspeakers. Ik wil voor de hele set inclusief versterker namelijk niet veel meer kwijt zijn dan 1000 euro. 1100 euro is dan ook geen probleem, maar veel meer wil ik niet uitgeven. Daarom zoek ik ook 2e hands speakers.

Groeten Daan

Xander32

Beste Danemans,

* Waarom focused je in eerste instantie alleen op B&W en dan ook nog eens een specifieke serie van weleer?
* Een subwoofer heeft duidelijke meerwaarde maar kan heel goed pas achteraf worden toegevoegd.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

danemans24

Ik focus me er niet op, maar als ik die set voor een mooi prijsje op de kop kan tikken, dan heeft dat mijn voorkeur. Maar andere speakers vind ik ook goed hoor. Mijn 2 belangrijkste punten zijn vooral:


  • Mooi geluid
  • Zuilspeakers

danemans24

Ik zou nog een fototje posten:





Dus nu nog een paar mooie zuilspeakers erbij. :D

danemans24

#141
Nou het is er!

2x Jamo S606



2x Jamo S602



1x Jamo S60



1x Jamo Sub 200



1x Marantz SR5004



30 meter 2,5mm2 speakerkabel

3 meter audioquest SUB-A Interconnect kabel

Bij Erik S. ga ik nog banaanpluggen kopen. Bij Erik S heb 10 paar 108 ZAG banaanpluggen gekocht. :D

De centerspeaker moet alleen helaas nog nageleverd worden. En nu aansluiten. :D Foto's van het eindresultaat komen als het aangesloten is!

Xander32

Gefeli, voor `t geld zeer zeker een mooie set!
Geniet er van.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

danemans24

'Voor het geld'? :P Tis het duurste wat ik ooit gekocht heb volgens mij. :D

Martijnst1990

Ach, er zijn ook speakers die duurder zijn per stuk dan wat jij nu uit gegeven hebt ;D

Maar erg mooie set hoor, blijven hele mooie speakers om te zien, die Jamo's (Heb ze nog nooit gehoord). Ben benieuwd wat je ervaringen gaan zijn en we wachten de foto's af ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

daxie

Quote from: danemans24 on August 12, 2010, 16:16:35
'Voor het geld'? :P Tis het duurste wat ik ooit gekocht heb volgens mij. :D

haha, dat verandert nog wel.

roland p

Tis gewoon een mooie set!
Je pakt het goed aan!

Ik hoop dat het allemaal past (zuilten en subwoofer).
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

danemans24

Ja ik heb al wel gezien dat het redelijk overkill is voor op mijn slaapkamer, qua grootte van de speakers.

Ter indicatie, ik ben 1,88m:


danemans24

Nou het staat allemaal. Oude zooi ook weg. Alleen de kabels nog. :D Maar dat doe ik morgen als de banaanpluggen binnen zijn.

Xander32

Ik bedoelde aan te geven dat jij binnen het budget een mooie keuze hebt gemaakt.

En nu niet meer zeuren maar gaan genieten :P.


Sander.
Quote from: danemans24 on August 12, 2010, 16:16:35
'Voor het geld'? :P Tis het duurste wat ik ooit gekocht heb volgens mij. :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT