Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: vik on April 25, 2017, 17:43:28
Klopt Philip... CM heeft die speakers op het plafond hangen.  :)

Als je weer tijd hebt voor de hobby zou ik graag een experiment willen houden in je ruimte. Ik heb er al iets over laten vallen dat ik bij je was.

CM heeft namelijk "couplers" laten ontwerpen voor onder speakers in combinatie met spikes. Er zitten behoorlijk wat test uren in totdat de ontwikkeling tot stand is gekomen. Ze zijn ook bezig met eigen spikes maar duurt nog even.

Mijn eigen ervaringen zijn zeer positief, en de keuze om de Kharma versies te verkopen die ik destijds van MAZ heb gekocht was snel gemaakt. 

Ik heb namelijk het vermoeden dat jouw speakers door middel van koppelen met spikes veel beter kunnen presteren. Hoe goed de CA plates ook zijn, ik heb het idee dat deze juist ontkoppelen ipv koppelen. Op deze wijze kan de speaker zijn energie beter kwijt wat anders in de kast blijft hangen.  Of dat werkelijk zo is moet de test natuurlijk uit wijzen.  ;)

Op het "andere" forum heeft Technative ze inmiddels ook getest (staat ook iets over geschreven) en de heren waren behoorlijk verrast over het resultaat.  Ook in Duitsland gaat het hard met deze tweak.

De hele speaker "kan" er namelijk behoorlijk door op knappen. Verbetering in het midden gebied, het hoog en ook het laag zijn over het algemeen de reakties de we terug gekoppeld (LOL  :P)  krijgen van klanten. Dat is ook mijn eigen ervaring. Ik zeg er bij "kan" omdat elke set natuurlijk anders is. Kwestie van testen.

Ik heb ze inmiddels ook onder mijn JL Audio Subwoofer. Ik maakte zelf gebruik van de Auralex subwoofer plate, en ook hier was het resultaat zeer positief. Het laag is nog strakker geworden en ook de precisie nam toe.  Technative gaat ze ook testen onder zijn Velodyne.

Ik ben zeer benieuwd wat het eventueel zou brengen onder jouw speakers. Als je er voor open staat tenminste  ::)

Hierbij 2 foto's van de cups:




Je weet dat ik altijd voor een test te vinden ben, dus als ik weer tijd heb voor de hobby dan probeer ik dat graag met jou uit. Het is ook nog altijd de bedoeling geweest om de CA platen onder de Note 9 op SoundCare Super Spikes te zetten. Is er helaas nog niet van gekomen, maar ik heb de busjes die dan in de plaat moeten komen al een hele tijd geleden besteld in Engeland en dus ook al een hele tijd in huis. Dan heb je eigenlijk dus koppeling én ontkoppeling en zou je de CA plaat kunnen beschouwen als de bodemplaat van de Note 9. Bijkomend probleem is overigens dat de vloer bij de linker Note 9 nogal ongelijk is en dat de standaardspike te kort bleek. Met de Super Spikes ging het toen wel.

Als je dan komt neem dan ook jouw Cabasse Eole3 mee. Kunnen we dat ook meteen uitproberen 😃😃😃

Quote from: Martijn90 on April 25, 2017, 18:12:55
Zulke kleine cups onder een Velodyne?  :blink:
De grootte van de cups maakt niet uit. Ik heb ook spikes voor onder mijn Note 9, die zwaarder is dan mijn Velodyne DD18. De cups die in de Super Spikes zijn verwerkt zijn trouwens ook niet heel groot.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Leuk gaan we doen tegen die tijd ik ben benieuwd! :)


Quote from: HTip on April 25, 2017, 19:43:17
Je weet dat ik altijd voor een test te vinden ben, dus als ik weer tijd heb voor de hobby dan probeer ik dat graag met jou uit. Het is ook nog altijd de bedoeling geweest om de CA platen onder de Note 9 op SoundCare Super Spikes te zetten. Is er helaas nog niet van gekomen, maar ik heb de busjes die dan in de plaat moeten komen al een hele tijd geleden besteld in Engeland en dus ook al een hele tijd in huis. Dan heb je eigenlijk dus koppeling én ontkoppeling en zou je de CA plaat kunnen beschouwen als de bodemplaat van de Note 9. Bijkomend probleem is overigens dat de vloer bij de linker Note 9 nogal ongelijk is en dat de standaardspike te kort bleek. Met de Super Spikes ging het toen wel.

Als je dan komt neem dan ook jouw Cabasse Eole3 mee. Kunnen we dat ook meteen uitproberen 😃😃😃
De grootte van de cups maakt niet uit. Ik heb ook spikes voor onder mijn Note 9, die zwaarder is dan mijn Velodyne DD18. De cups die in de Super Spikes zijn verwerkt zijn trouwens ook niet heel groot.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Je bedoelt of de cups het gewicht aan kunnen Martijn? :)

De Velodyne is een lachertje als het gaat om gewicht. Mijn eigen F113 JL Audio weegt 59 kilo en een Aurum Titan 9 bijna 90 kilo. Ze zitten ook onder een Wilson Audio van meer dan 100 kilo. Ze zijn gemaakt van speciaal geselecteerd staal en ook de hele vorm is volgens bepaalde specificaties ontworpen. Gaat prima!  ::)


Quote from: Martijn90 on April 25, 2017, 18:12:55
Zulke kleine cups onder een Velodyne?  :blink:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martijnst1990

Quote from: HTip on April 25, 2017, 19:43:17

De grootte van de cups maakt niet uit. Ik heb ook spikes voor onder mijn Note 9, die zwaarder is dan mijn Velodyne DD18. De cups die in de Super Spikes zijn verwerkt zijn trouwens ook niet heel groot.
Vind het een raar idee dat zo'n groot iets als een DD18 op 4 van die kleine cups staat :P Maar een Note 9 is per stuk zwaarder dan je DD18? Wat weegt die Note 9 dan?  :o

Quote from: vik on April 25, 2017, 20:39:48
Je bedoelt of de cups het gewicht aan kunnen Martijn? :)

De Velodyne is een lachertje als het gaat om gewicht. Mijn eigen F113 JL Audio weegt 59 kilo en een Aurum Titan 9 bijna 90 kilo. Ze zitten ook onder een Wilson Audio van meer dan 100 kilo. Ze zijn gemaakt van speciaal geselecteerd staal en ook de hele vorm is volgens bepaalde specificaties ontworpen. Gaat prima!  ::)


Zie hierboven inderdaad, vind het maar raar dat zo'n groot en zwaar iets op zo'n kleine cup leunt en dat het dan ook nog iets positiefs brengt :P

Wat kost zoiets als ik vragen mag?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

vik

Geheim van de Smid  ;D

Even serieus.. kijk maar eens hoe klein de cups zijn onder een Wilson Audio. Meer merken gebruiken cups die vrij klein zijn van formaat. Ook subwoofers.

Prijs valt mee en ik kan je een pb sturen als je dat zou willen.  ;)


Quote from: Martijn90 on April 25, 2017, 20:55:24
Vind het een raar idee dat zo'n groot iets als een DD18 op 4 van die kleine cups staat :P Maar een Note 9 is per stuk zwaarder dan je DD18? Wat weegt die Note 9 dan?  :o
Zie hierboven inderdaad, vind het maar raar dat zo'n groot en zwaar iets op zo'n kleine cup leunt en dat het dan ook nog iets positiefs brengt :P

Wat kost zoiets als ik vragen mag?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martijnst1990

Quote from: vik on April 25, 2017, 21:08:10
Geheim van de Smid  ;D

Even serieus.. kijk maar eens hoe klein de cups zijn onder een Wilson Audio. Meer merken gebruiken cups die vrij klein zijn van formaat. Ook subwoofers.

Prijs valt mee en ik kan je een pb sturen als je dat zou willen.  ;)
Nooit zo naar gekeken, maar nu je het zegt.. inderdaad. PB terug ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VlisChris

Quote from: HTip on April 18, 2017, 21:54:16
Jullie weten dat ik niet zo van de statistiek ben 😃, maar nog iets meer dan 25 reacties en in mijn topic staan 17.000 reacties en 600 views en ik ga over de 1,6 miljoen :o :o :o keer gelezen heen! Weer een mijlpaal die ik alleen maar heb kunnen bereiken door jullie! :worship:

Bedankt allemaal voor het volgen van mijn reis, die we nu met z'n 3-tjes maken 😎👍

En dan laat die de 17.000e post voorbij gaan zonder een feestje  :nopompom:  :baaa: ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Quote from: vik on April 25, 2017, 20:34:24
Leuk gaan we doen tegen die tijd ik ben benieuwd! :)
Wordt sowieso weer gezellig en leerzaam 👍

Quote from: Martijn90 on April 25, 2017, 20:55:24
Vind het een raar idee dat zo'n groot iets als een DD18 op 4 van die kleine cups staat :P Maar een Note 9 is per stuk zwaarder dan je DD18? Wat weegt die Note 9 dan?  :o
De Note 9 weegt bijna 60 kg per stuk. Dat is 10 kg meer dan een DD18. Maar zoals Viktor al heeft gepost, er zijn nog veel zwaardere speakers. ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Christiaan S on April 25, 2017, 21:17:25
En dan laat die de 17.000e post voorbij gaan zonder een feestje  :nopompom:  :baaa: ;D
Het is inderdaad ongemerkt voorbij gegaan :D Komt denk ik door Tapatalk wat ik gebruik op de iPhone. Ik heb daar een andere instelling voor de aantallen posts per pagina ;)

:headbanging: :popcorn: :clapping: :pompom: Maar bij deze alsnog :pompom: :clapping: :popcorn: :headbanging:

Trouwens als ik wel had gemerkt had ik die voor mezelf gereserveerd :tongue2:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Jullie zullen na het lezen van het volgende stukje wel denken, zie je nou, we hebben gelijk gehad. Het vuurtje is aangewakkerd en er is geen weg meer terug :D De geschiedenis herhaalt zich. Ik had hetzelfde met 3D, 4K, etc...

3D-audio

Ik ben me aan het inlezen in 3D-audio, of zoals de Amerikanen het noemen, immersive audio. Heb daar een kennisachterstand in en die probeer ik een beetje in te halen. Hier op het forum is al genoeg kennis te halen met links naar interessante artikelen, maar ik kijk zelf ook over de grens en ben een interessant artikel tegengekomen op Audioholics.

http://www.audioholics.com/editorials/dts-x-listening-evaluation

In dat artikel worden de drie 3D-audioformaten (Dolby Atmos, DTS:X en Auro-3D) met elkaar vergeleken en wordt Jordan Miller van DTS geïnterviewd. De vergelijking wordt gedaan met een Denon AVR-X7200WA en laat dat nou net de receiver zijn die wij onlangs hebben mogen toevoegen aan onze set 👍. Wat blijkt, de Denon kan, ondanks dat Atmos en Auro verschillende plaatsing van speakers voorschrijven, met beide opstellingen een goed geluidsbeeld neerzetten. De firmware update die in de volgende quote wordt genoemd is de DTS:X update van begin 2016. Sindsdien is overigens ook nog een update geweest voor de upmixer(s).

Quote
Even though this firmware update brings DTS:X to the Denon AVR-X7200WA, it raises another huge question on consumers' minds.  Can I support DTS:X, Dolby Atmos, and Auro-3D with a single speaker layout?  Until now, the answer has been "NO." However, Denon has now solved that problem in a major way.

With the DTS:X firmware update, Denon has released a unified speaker layout that you can use with DTS:X, Dolby Atmos, and Auro-3D. Here's the caveat, to support the unified speaker layout, you must choose either the 9.1 or 11.1 Amp Assign in the Denon and use one of the layouts specified.

Dat geeft de burger moed 👍. Hoe dat in de praktijk werkt moet zich natuurlijk uitwijzen, maar de auteur van het artikel heeft er goede ervaringen mee.

Weet niet meer precies waar (heb inmiddels al zoveel gelezen), maar ik heb iets gezien over speakerplaatsing wat heel goed zou passen in bovenstaande "uniform speaker layout". De grondlaag is afgesteld op oorhogte met een zittend persoon. De hoogtelaag echter op oorhoogte met een staand persoon. Dan zou de Auro-opstelling van speakers boven de grondspeakers wel eens een hele goede kunnen zijn, zeker in combinatie met een toplaagspeaker (Voice of God). De hoogtelaag kruist dan boven de hoofden, zodat alle speakers van elke plaats even goed zijn waar te nemen. Dit is vergelijkbaar met de surround speakers laten kruisen ca. 30cm achter de luisterpositie.

Waar ik nog een beetje mee zit is de hoogte van de hoogtelaag. Bij Atmos worden plafondspeakers aangeraden (45 graden is de ideale hoek, 30 en 55 kan ook nog), terwijl Auro muurspeakers op 30 graden hiervoor aanraadt. Voor DTS:X schijnt het niet zoveel uit te maken. Met de stelling dat speakers op oorhoogte van een staand persoon moeten zijn gericht betekent 30 graden in ons geval plafond speakers.

Ondanks dat de x-over hoog is, ben ik wel benieuwd hoe 5 Cabasse Eole3 zouden combineren met de huidige setup. De Io2 wordt sowieso te duur.

Wat denken jullie hiervan? Klopt mijn analyse?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb ik jullie zo laten schrikken? :D

Vandaag is audiomanagement hier geweest voor Nelson en hij heeft hands-on ervaring met zowel Atmos als Auro. In een direct vergelijk vond hij Auro de duidelijke winnaar. In een vergelijk met de upmixers, vond hij Auromatic de meest natuurlijke. Hij heeft zowel de demoschijven van Dolby als Auro, dus kunnen we direct vergelijken. Ook een bluray, waarbij je met de gekleurde knoppen snel kan wisselen tussen Atmos, DTS:X en Auro. Ben ik ook benieuwd naar. Ga eerst nog de trailers hier beluisteren.

Ook nog even gekeken naar de Eole 3 van Cabasse, maar deze kan slechts 24 graden vanaf de verticale as indraaien. Ik denk dat deze dan niet goed kan worden gericht op de luisterpositie. Van de Io2 staat het niet in de handleiding, maar lijkt me dat die hoek ongeveer hetzelfde is.

De VOG speaker heb ik volgens audiomanagement niet nodig. Die gebruik je vaak alleen ik grotere, hoge ruimtes. Dus zou ik aan 4 speakers genoeg hebben. Binnenkort ga ik bij hem luisteren, dus wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Ik ben het helemaal eens met Audiomanagement. Ook wat betreft de betere kwaliteit van Auro3D vs Atmos.

Volgens mij is er ook helemaal geen content waar de VOG is afgemixt. Maar kan het mis hebben.

De Eole 3 is denk ik voor boven de surround een probleem. Wellicht kunnen deze recht naar beneden gericht?  :unsure:

Het JVC laser project is zo goed als afgerond. Hier staan enkele foto's:  ::)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113800.msg3047892#msg3047892



Quote from: HTip on April 29, 2017, 22:53:01
Heb ik jullie zo laten schrikken? :D

Vandaag is audiomanagement hier geweest voor Nelson en hij heeft hands-on ervaring met zowel Atmos als Auro. In een direct vergelijk vond hij Auro de duidelijke winnaar. In een vergelijk met de upmixers, vond hij Auromatic de meest natuurlijke. Hij heeft zowel de demoschijven van Dolby als Auro, dus kunnen we direct vergelijken. Ook een bluray, waarbij je met de gekleurde knoppen snel kan wisselen tussen Atmos, DTS:X en Auro. Ben ik ook benieuwd naar. Ga eerst nog de trailers hier beluisteren.

Ook nog even gekeken naar de Eole 3 van Cabasse, maar deze kan slechts 24 graden vanaf de verticale as indraaien. Ik denk dat deze dan niet goed kan worden gericht op de luisterpositie. Van de Io2 staat het niet in de handleiding, maar lijkt me dat die hoek ongeveer hetzelfde is.

De VOG speaker heb ik volgens audiomanagement niet nodig. Die gebruik je vaak alleen ik grotere, hoge ruimtes. Dus zou ik aan 4 speakers genoeg hebben. Binnenkort ga ik bij hem luisteren, dus wordt vervolgd...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MLCinema

Quote from: HTip on April 28, 2017, 21:49:25
Jullie zullen na het lezen van het volgende stukje wel denken, zie je nou, we hebben gelijk gehad. Het vuurtje is aangewakkerd en er is geen weg meer terug :D De geschiedenis herhaalt zich. Ik had hetzelfde met 3D, 4K, etc...

3D-audio

Ik ben me aan het inlezen in 3D-audio, of zoals de Amerikanen het noemen, immersive audio. Heb daar een kennisachterstand in en die probeer ik een beetje in te halen. Hier op het forum is al genoeg kennis te halen met links naar interessante artikelen, maar ik kijk zelf ook over de grens en ben een interessant artikel tegengekomen op Audioholics.

http://www.audioholics.com/editorials/dts-x-listening-evaluation

In dat artikel worden de drie 3D-audioformaten (Dolby Atmos, DTS:X en Auro-3D) met elkaar vergeleken en wordt Jordan Miller van DTS geïnterviewd. De vergelijking wordt gedaan met een Denon AVR-X7200WA en laat dat nou net de receiver zijn die wij onlangs hebben mogen toevoegen aan onze set [emoji106]. Wat blijkt, de Denon kan, ondanks dat Atmos en Auro verschillende plaatsing van speakers voorschrijven, met beide opstellingen een goed geluidsbeeld neerzetten. De firmware update die in de volgende quote wordt genoemd is de DTS:X update van begin 2016. Sindsdien is overigens ook nog een update geweest voor de upmixer(s).

Dat geeft de burger moed [emoji106]. Hoe dat in de praktijk werkt moet zich natuurlijk uitwijzen, maar de auteur van het artikel heeft er goede ervaringen mee.

Weet niet meer precies waar (heb inmiddels al zoveel gelezen), maar ik heb iets gezien over speakerplaatsing wat heel goed zou passen in bovenstaande "uniform speaker layout". De grondlaag is afgesteld op oorhogte met een zittend persoon. De hoogtelaag echter op oorhoogte met een staand persoon. Dan zou de Auro-opstelling van speakers boven de grondspeakers wel eens een hele goede kunnen zijn, zeker in combinatie met een toplaagspeaker (Voice of God). De hoogtelaag kruist dan boven de hoofden, zodat alle speakers van elke plaats even goed zijn waar te nemen. Dit is vergelijkbaar met de surround speakers laten kruisen ca. 30cm achter de luisterpositie.

Waar ik nog een beetje mee zit is de hoogte van de hoogtelaag. Bij Atmos worden plafondspeakers aangeraden (45 graden is de ideale hoek, 30 en 55 kan ook nog), terwijl Auro muurspeakers op 30 graden hiervoor aanraadt. Voor DTS:X schijnt het niet zoveel uit te maken. Met de stelling dat speakers op oorhoogte van een staand persoon moeten zijn gericht betekent 30 graden in ons geval plafond speakers.

Ondanks dat de x-over hoog is, ben ik wel benieuwd hoe 5 Cabasse Eole3 zouden combineren met de huidige setup. De Io2 wordt sowieso te duur.

Wat denken jullie hiervan? Klopt mijn analyse?

Volgens mij komt die opstelling uit het artikel enigszins overeen met mijn opstelling. Alleen konden mijn steunen niet verder dan 15 graden naar beneden worden gericht. Alles kruist wel netjes op de mlp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Quote from: HTip on April 29, 2017, 22:53:01
Heb ik jullie zo laten schrikken? :D


Mij wel :p

Heel gaaf dat je je aan het inlezen bent en dat je bij forumgenoten de beleving gaat proeven. Mijn bezoek aan Marc (kamidio) heeft mij toch wel overtuigd van de meerwaarde. De vraag hier thuis is alleen nog even hoeveel die meerwaarde mag kosten, hahaha. Bij jou in je dedicated ruimte zal de ervaring intensiever zijn, schat ik in. Het scheelt dat je de versterking al hebt staan, waardoor alleen speakers, plaatsing en kabels een vraagstuk zijn.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

evilniek

#17014
Quote from: HTip on April 29, 2017, 22:53:01
Heb ik jullie zo laten schrikken? :D

Vandaag is audiomanagement hier geweest voor Nelson en hij heeft hands-on ervaring met zowel Atmos als Auro. In een direct vergelijk vond hij Auro de duidelijke winnaar. In een vergelijk met de upmixers, vond hij Auromatic de meest natuurlijke. Hij heeft zowel de demoschijven van Dolby als Auro, dus kunnen we direct vergelijken. Ook een bluray, waarbij je met de gekleurde knoppen snel kan wisselen tussen Atmos, DTS:X en Auro. Ben ik ook benieuwd naar. Ga eerst nog de trailers hier beluisteren.,

Heel gaaf hoor, maar content lijkt me(over de gehele linie;Auro, Dolby, DTSx) wel wat magertjes, na een overigens, vluchtige google-search.

Quote from: HTip on April 29, 2017, 22:53:01
De VOG speaker heb ik volgens audiomanagement niet nodig. Die gebruik je vaak alleen ik grotere, hoge ruimtes. Dus zou ik aan 4 speakers genoeg hebben. Binnenkort ga ik bij hem luisteren, dus wordt vervolgd...

Voor de duidelijkheid, ik zie mijzelf op de eerste plaats als complete leek(de theorie snap ik denk nog net ;D ) op het gebied van multi-dimensionele audio, maar ik denk niet dat de zogenaamde VOG alleen te maken heeft met de grootte van de ruimte, voor zover ik weet is de VOG ook een aparte laag in de soundtrack?

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HTip

Quote from: vik on April 30, 2017, 08:47:43
Ik ben het helemaal eens met Audiomanagement. Ook wat betreft de betere kwaliteit van Auro3D vs Atmos.
Volgens mij is er ook helemaal geen content waar de VOG is afgemixt. Maar kan het mis hebben.
Volgens audiomanagement wordt de VOG inderdaad niet/weinig gebruikt op BD's. De Auromatic upmixer maakt er op zich natuurlijk wel wat van, In bioscopen wel om de echte 3D-bubbel te realiseren. Scheelt in ieder geval voor mij weer een speaker en kabel ;)

Quote from: vik on April 30, 2017, 08:47:43
De Eole 3 is denk ik voor boven de surround een probleem. Wellicht kunnen deze recht naar beneden gericht?  :unsure:
Quote from: Kamidioblitz on April 30, 2017, 14:23:43
Volgens mij komt die opstelling uit het artikel enigszins overeen met mijn opstelling. Alleen konden mijn steunen niet verder dan 15 graden naar beneden worden gericht. Alles kruist wel netjes op de mlp.
Dat is denk ik ook het grootste probleem in thuisbioscopen. De opstelling van de speakers. Of het plafond is te laag en kunnen er geen grote speakers hangen of de hoek die de speaker moet maken met de luisterpositie is niet goed te realiseren. De Eole3 kan vanaf de verticale as 24 graden indraaien. Ik denk dat dat niet voldoende is voor de fronts, maar zou op zich wel voldoende moeten zijn voor de surrounds. Ga ik eens meten en tekenen...

Quote from: skyfox on April 30, 2017, 15:46:30
Mij wel :p

Heel gaaf dat je je aan het inlezen bent en dat je bij forumgenoten de beleving gaat proeven. Mijn bezoek aan Marc (kamidio) heeft mij toch wel overtuigd van de meerwaarde. De vraag hier thuis is alleen nog even hoeveel die meerwaarde mag kosten, hahaha. Bij jou in je dedicated ruimte zal de ervaring intensiever zijn, schat ik in. Het scheelt dat je de versterking al hebt staan, waardoor alleen speakers, plaatsing en kabels een vraagstuk zijn.
Sorry voor het laten schrikken :D

Ik probeer eigenlijk altijd eerst een goed beeld te vormen van de (on)mogelijkheden, de techniek en de meerwaarde van een upgrade. Ik ben inderdaad al voorbereid op de komst van 4 plafondspeakers. Speakerkabel heb ik zelfs nog wel liggen. Weet niet of ik daar nog mee ga experimenteren. Is namelijk niet eenvoudig te doen ;)

Mooie is dat audiomanagement dichtbij woont en ervaring heeft met zowel Atmos als Auro. Aangezien DTS:X niet zo kritisch is met de plaatsing richt ik me op die 2. Vooralsnog ga ik eerst de Atmos/DTS:X/Auro-trailers in 5.1 luisteren, zodat ik een referentie heb voordat ik de hoogtelaag ga ervaren.


Quote from: evilniek on April 30, 2017, 17:20:29
Heel gaaf hoor, maar content lijkt me(over de gehele linie;Auro, Dolby, DTSx) wel wat magertjes, na een overigens, vluchtige google-search.

Voor de duidelijkheid, ik zie mijzelf op de eerste plaats als complete leek(de theorie snap ik denk nog net ;D ) op het gebied van multi-dimensionele audio, maar ik denk niet dat de zogenaamde VOG alleen te maken heeft met de grootte van de ruimte, voor zover ik weet is de VOG ook een aparte laag in de soundtrack?
Content is inderdaad pas mondjesmaat aanwezig. Dat zal nog wel even duren voordat het mainstream is. Daarom is de kwaliteit van upmixer ook zo belangrijk. En dan wint (volgens de reviews) de Auromatic ;)

VOG is inderdaad een extra laag, maar heeft pas zin als er een groot gat ontstaat tussen de hoogte- en de toplaag. En dat gebeurt alleen in grote ruimten. Kijk maar eens op de site van Auro. Daar wordt het principe goed uitgelegd.


Quote from: vik on April 30, 2017, 08:47:43
Het JVC laser project is zo goed als afgerond. Hier staan enkele foto's:  ::)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113800.msg3047892#msg3047892
Zal het eens bekijken. De screenshots die je me hebt gestuurd zien er veelbelovend uit, maar dat waren die van jouw X7500 ook en niet te vergeten het plaatje van onze X7000 produceert mag er ook best zijn ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik kreeg recent nog commentaar op mijn interview door Tweakers op YouTube. Het blijkt weer erg goed bekeken te worden. Tweakers heeft nl. een nieuw interview geplaatst en mijn video staat in de autoplay erna. Erg leuk om na al die jaren mijn filmpje weer te zien. Apparatuur klopt alleen helemaal niets meer van. :unsure: c Alleen de PPP, de DD18 en het Stewartscherm heb ik nog :o

Voor degenen die mijn video nog niet hebben gezien...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Moeten ze een nieuw interview plannen met als titel "3 jaar later" :). Denk dat je wel wat te vertellen hebt!

HTip

Quote from: RonG on May  2, 2017, 08:23:15
Moeten ze een nieuw interview plannen met als titel "3 jaar later" :). Denk dat je wel wat te vertellen hebt!
Als je de ruimte nu vergelijkt met toen dan is er optisch weinig veranderd. De Note 9 is natuurlijk wel prominent aanwezig en de apparatuur is grotendeels gewijzigd, waardoor ik nu wel 3D en 4K/HDR kan weergeven (speler nog niet ;)), maar ik denk niet dat ik daar 15 minuten over kan praten. De modificaties door CineMike zouden voor een platform als Tweakers juist interessant moeten zijn, maar de praktijk is dat ze daar zo niet nog sceptischer zijn dan sommigen hier op het HTforum getuige het topic "Zilveren kabels gesmeed door engelen bij maanlicht". Als je dat leest dan vraag ik me wel eens af of de leden weten waar "tweaken" voor staat :D

Als ik de foyer zou realiseren, dan is het voor het brede publiek misschien wel interessant... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Wat was je mager daar toen zeg!
Dit zijn nogal wat bewegingen in de chamber...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LuPo

Quote from: HTip on May  1, 2017, 22:50:06
Ik kreeg recent nog commentaar op mijn interview door Tweakers op YouTube. Het blijkt weer erg goed bekeken te worden. Tweakers heeft nl. een nieuw interview geplaatst en mijn video staat in de autoplay erna. Erg leuk om na al die jaren mijn filmpje weer te zien. Apparatuur klopt alleen helemaal niets meer van. :unsure: c Alleen de PPP, de DD18 en het Stewartscherm heb ik nog :o

Voor degenen die mijn video nog niet hebben gezien...



Wellicht vind je dit filmpje ook leuk: https://www.youtube.com/watch?v=fWcDT4JISn8

:clapping:

HTip

Quote from: Peerless Monster on May  2, 2017, 13:11:47
Wat was je mager daar toen zeg!
Als ik je nu zeg dat ik nu minder weeg :o maar wel veel gezonder leef en nog meer beweeg... :D

Quote
Dit zijn nogal wat bewegingen in de chamber...

Ik denk niet dat je het geluid én beeld nog terugkent. Met de laatste upgrades hebben we een hele grote stap gemaakt. Waarschijnlijk even groot of nog groter als met de CA Diamond Plates. Jij had voor de laatste M&G's als een van de weinigen de Note 9 mogen ervaren, maar die zingt nu nog mooier. Als het hier wat rustiger is met het hondje en andere verplichtingen, dan zou ik het leuk als ik jou en onze gezamenlijke vriend nog een keer mag begroeten in de Chamber of Dreams...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on May  2, 2017, 20:22:04
Als ik je nu zeg dat ik nu minder weeg :o maar wel veel gezonder leef en nog meer beweeg... :D
Ik denk niet dat je het geluid én beeld nog terugkent. Met de laatste upgrades hebben we een hele grote stap gemaakt. Waarschijnlijk even groot of nog groter als met de CA Diamond Plates. Jij had voor de laatste M&G's als een van de weinigen de Note 9 mogen ervaren, maar die zingt nu nog mooier. Als het hier wat rustiger is met het hondje en andere verplichtingen, dan zou ik het leuk als ik jou en onze gezamenlijke vriend nog een keer mag begroeten in de Chamber of Dreams...

Helemaal leuk Philip!! Geniet van de kleine. Hij heeft echt een groot knuffelgehalte.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: LuPo on May  2, 2017, 17:21:03
Wellicht vind je dit filmpje ook leuk: https://www.youtube.com/watch?v=fWcDT4JISn8

:clapping:
Ik had het al eens vluchtig bekeken en zag toen mijn filmpje in de autoplay staan. Tevens kreeg ik op dat moment een comment binnen ;) De opening vond ik erg gaaf gedaan, waarschijnlijk met een drone. Heel indrukwekkend huis met zelfs een soort HT :thumbs-up:

Zoals wij een beetje zijn doorgeslagen in de bouw van de HT is hij een beetje doorgeslagen in domotica :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Peerless Monster on May  2, 2017, 21:24:33
Helemaal leuk Philip!! Geniet van de kleine. Hij heeft echt een groot knuffelgehalte.

Gaan we doen Rens! Zowel jouw bezoek als het genieten van de (nu nog) kleine :D Nelson is eigenlijk een grote schoothond, alleen dat mag hij niet :D Ik zal nog een recente foto van hem plaatsen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive