Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

2cvman

pff, mooie auto!!! :coffee:
kan ik alleen maar van dromen geloof ik..... Veel plezier ermee!!!
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Teejoo


Marco66

Mooie bak, veel plezier er mee!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Ik zal trouwens hier maar verder gaan met de nieuwe ontwikkelingen inzake een Atmos setup i.p.v. het nieuws topic te misbruiken...

Ik heb gelukkig een erg goede 7.1 setup met een zeer mooie surroundbubble. Desondanks merk ik dat ik wel geprikkeld wordt door Atmos surround en alle positieve verhalen.

Wat ik hier echter belangrijk bij vindt is dat de high speakers goed blijven integreren om te voorkomen dat een helicopter opeens heel anders klinkt als hij dwars over de ruimte vliegt. Hierbij realiseer ik me dat je in werkelijkheid ook altijd een andere klank zult hebben  door de verschillende posities in de ruimte, ook al zou je overal gelijke speakers hebben. Ik heb dus ook nog geen goed idee in hoeverre je hiervan last hebt als je als ceiling speakers andere speakers gebruikt, wat bij mij bijna zeker het geval zal worden.

Maar het neemt niet weg dat ik de match zo maximaal als mogelijk wil hebben, hoewel ik niet meteen mijn gehele set wil wegdoen. (Al is het maar omdat ik geen zin heb om te leuren met de spullen, en ik niet te gek veel extra kosten wil maken op het hele project.)

Hieronder nogmaals de beide opties in mijn HT:


Teejoo

Maar eerst: te koop mijn prachtige Classé SSP-800!:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164428.0

riwi

Quote from: Teejoo on August  4, 2017, 21:21:49
Maar eerst: te koop mijn prachtige Classé SSP-800!:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164428.0

Ik wilde net vragen : Hoe ga je het oplossen Atmos + de SSP? Maar hij staat te koop dus zie ik.
Succes met de verkoop. Ik heb de mijne nog. Aangezien ik in de huiskamer draai en niet naar Atmos ga voldoet de SSP nog steeds goed bij mij. Het enige minpuntje is het niet kunnen doorsluizen van UHD materiaal op de HDMI.

blue-eyes

Daarom voorzien veel fabrikanten nu hun UHD spelers van 2 uitgangen; 1 voor het video signaal naar de beeld weergever en een voor de sound naar je receiver / pre ;)
Dus ook geen issue, alleen 2 HDMI kabels nodig :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on August  6, 2017, 19:12:08
Daarom voorzien veel fabrikanten nu hun UHD spelers van 2 uitgangen; 1 voor het video signaal naar de beeld weergever en een voor de sound naar je receiver / pre ;)
Dus ook geen issue, alleen 2 HDMI kabels nodig :)

En een speler met 2 uitgangen 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riwi

#1583
Quote from: Blue-Eyes on August  6, 2017, 19:12:08
Daarom voorzien veel fabrikanten nu hun UHD spelers van 2 uitgangen; 1 voor het video signaal naar de beeld weergever en een voor de sound naar je receiver / pre ;)
Dus ook geen issue, alleen 2 HDMI kabels nodig :)
En maximaal 1 bron dan. Ik heb de Oppo UHD203 en die bypassed kwa video de SSP800 om deze reden, de audio gaat door de SSP800 en dat werkt goed.

Ben benieuwd voor welke prepro Teejoo zal gaan. Een Marantz 7703 of 8802a ?

denoontje

Of arcam[emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

riwi

Quote from: Blue-Eyes on August  6, 2017, 19:12:08
Daarom voorzien veel fabrikanten nu hun UHD spelers van 2 uitgangen; 1 voor het video signaal naar de beeld weergever en een voor de sound naar je receiver / pre ;)
Dus ook geen issue, alleen 2 HDMI kabels nodig :)

Je hebt naast de limiet van 1 bron ook nog een limiet kwa weergevers. Ik kan niet de Oppo bypass HDMI zowel naar een projector als naar een TV sturen. Het blijft lastig met zo'n bypass HDMI link. Zowel kwa bediening als kwa aansluiting.

Teejoo

Quote from: riwi on August  7, 2017, 00:59:54

Ben benieuwd voor welke prepro Teejoo zal gaan. Een Marantz 7703 of 8802a ?
Ik weet het nog niet. Nu ik me erin aan het verdiepen ben zijn er wel wat leuke opties. Overigens vind ik Marantz (de receivers) niet meer zo mooi als vroeger qua klank, net als Denon eigenlijk. Eerst maar eens de Classé verkopen.

Kjelt

Smaken verschillen maar voor mij was het destijds vrij simpel een Onkyo is hard en in your face, laat alles horen en vrij scherp.
Marantz is meer layed back, romiger als je het zo wilt zeggen.
Daarnaast liep Onkyo in het begin met Atmos hard achter op D&M vanwege hun verouderde DSP platform, dat is inmiddels opgelost geloof ik.

Voor balanced pre/pro's is er weinig andere keuze of je moet inderdaad over de 8k€ willen gaan.
Voor film kan Onkyo de voorkeur genieten, ik zelf gebruik het voor zowel film als audio en vind Marantz wel zo prettig (op Classe ev. voor de front channels.)
Ik zou zeggen, naar een dealer, de pre/pro's lenen, installeren afregelen en luisteren/vergelijken maar.

Christof_G

Je kan ook voor de Arcam AV860 gaan, officiële prijs is 5400 euro.

Ben je er trouwens al uit welke speakers je gaat nemen?
Zelf heb ik de B&W 800 (803S,HTM3S,805S,DS8S) gecombineerd met de B&W CCM663RD, maar ik je helaas nog niet vertellen hoe het klinkt want ik zit nog in de bouw fase (gaat nog wel even duren).
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Teejoo

Quote from: Christof_G on August  8, 2017, 16:31:59
Je kan ook voor de Arcam AV860 gaan, officiële prijs is 5400 euro.

Ben je er trouwens al uit welke speakers je gaat nemen?
Zelf heb ik de B&W 800 (803S,HTM3S,805S,DS8S) gecombineerd met de B&W CCM663RD, maar ik je helaas nog niet vertellen hoe het klinkt want ik zit nog in de bouw fase (gaat nog wel even duren).
Arcam vond ik destijds ook erg mooi klinken. Ik weet alleen niet hoe degelijk ze tegenwoordig zijn, want dat was bij de eerste series wel minder. Die B&W CCM663RD ziet er goed uit, maar ik kan niet inbouwen.

Teejoo

Quote from: Kjelt on August  8, 2017, 15:21:31
Smaken verschillen maar voor mij was het destijds vrij simpel een Onkyo is hard en in your face, laat alles horen en vrij scherp.
Marantz is meer layed back, romiger als je het zo wilt zeggen.
Daarnaast liep Onkyo in het begin met Atmos hard achter op D&M vanwege hun verouderde DSP platform, dat is inmiddels opgelost geloof ik.

Voor balanced pre/pro's is er weinig andere keuze of je moet inderdaad over de 8k€ willen gaan.
Voor film kan Onkyo de voorkeur genieten, ik zelf gebruik het voor zowel film als audio en vind Marantz wel zo prettig (op Classe ev. voor de front channels.)
Ik zou zeggen, naar een dealer, de pre/pro's lenen, installeren afregelen en luisteren/vergelijken maar.
Valt me op dat op dit forum de Yamaha CX-A5100 nooit genoemd wordt. Lijkt me zeker voor dat geld een mooi ding!

denoontje

#1591
De arcam 3d verzie van de avr600 was gewoon ok en de 850 die ik nu heb ook prima. En dirac!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kjelt

Quote from: Teejoo on August  8, 2017, 22:30:07
Valt me op dat op dit forum de Yamaha CX-A5100 nooit genoemd wordt. Lijkt me zeker voor dat geld een mooi ding!
Kende ik inderdaad niet, wie is de eigenaar van Yamaha?

gast_001


skyfox

Quote from: Christof_G on August  8, 2017, 16:31:59
Je kan ook voor de Arcam AV860 gaan, officiële prijs is 5400 euro.

Dit is in zijn segment denk ik wel het beste wat je kan krijgen. Naast een goede mix tussen film en muziek krijg je ook Dirac Live, waarmee je wel het maximale uit de set kan halen. Erg gaaf!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: Kjelt on August  8, 2017, 23:15:43
Kende ik inderdaad niet, wie is de eigenaar van Yamaha?
Hoe bedoel je eigenaar?

Kjelt

Nou je ziet dat veel merken eigendom zijn van hetzelfde grotere bedrijf en dat de DSP oplossingen allemaal standaard zijn binnen dat bedrijf.
Ik vroeg me dus af of Yamaha zijn eigen R&D nog doet dus een eigen uniek product maakt of bv de boel koopt bij Onkyo of andere fabrikanten.

Teejoo

#1597
Quote from: Kjelt on August  9, 2017, 15:05:51
Nou je ziet dat veel merken eigendom zijn van hetzelfde grotere bedrijf en dat de DSP oplossingen allemaal standaard zijn binnen dat bedrijf.
Ik vroeg me dus af of Yamaha zijn eigen R&D nog doet dus een eigen uniek product maakt of bv de boel koopt bij Onkyo of andere fabrikanten.
Nee, dat is net het bijzondere. Ze doen het nog zelf. En daarin hebben ze net als Lexicon destijds veel ervaring uit de pro wereld

Christof_G

Quote from: Teejoo on August  8, 2017, 22:28:27
Arcam vond ik destijds ook erg mooi klinken. Ik weet alleen niet hoe degelijk ze tegenwoordig zijn, want dat was bij de eerste series wel minder. Die B&W CCM663RD ziet er goed uit, maar ik kan niet inbouwen.

De AVR600 was in het begin inderdaad een probleem geval, maar de vorige reeks (380, 450, 750) en de huidige (390, 550, 850, 860) hebben geen problemen meer.

Ivm de inbouwspeakers, daar kan je natuurlijk nog altijd zelf een kastje rond maken. Ik zou anders niet gauw weten welke speakers bij B&W kunnen dienen.
De M1 valt zeker af omdat die niet gemaakt is om aan het plafond te hangen. Het gaat wel, want ik heb het in mijn living ook gedaan (rears), maar je kan de hoek maar zeer beperkt instellen.
Wat misschien wel gaat is de AM-1, maar die heb ik zelf nog nooit gehoord.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Teejoo

#1599
Quote from: Christof_G on August  9, 2017, 18:21:59
De AVR600 was in het begin inderdaad een probleem geval, maar de vorige reeks (380, 450, 750) en de huidige (390, 550, 850, 860) hebben geen problemen meer.

Ivm de inbouwspeakers, daar kan je natuurlijk nog altijd zelf een kastje rond maken. Ik zou anders niet gauw weten welke speakers bij B&W kunnen dienen.
De M1 valt zeker af omdat die niet gemaakt is om aan het plafond te hangen. Het gaat wel, want ik heb het in mijn living ook gedaan (rears), maar je kan de hoek maar zeer beperkt instellen.
Wat misschien wel gaat is de AM-1, maar die heb ik zelf nog nooit gehoord.
Ik bedoelde idd ook de 600. Die heb ik destijds bij Beter beeld en geluid geluisterd, hij was toen net binnen. Ik vond hem toen erg ruimtelijk klinken!