Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

Peerless Monster, addesmo and 4 Guests are viewing this topic.

chansig

Volgens mij staat de DSP nu gewoon uit/flat. Dus puur de speaker en zijn digitale filterinstellingen en inderdaad behoorlijk vlak.

https://dutchdutch.com/assets/images/8m-spec-sheet.pdf

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#4526
Quote from: chansig on February 16, 2017, 13:19:49
De speakers zijn niet aangepast via de DSP. En reflecties blijven reflecties. Zie even niet hoe een DSP deze weg kan halen. DSP is leuk/goed voor het laag.

Gr. Hans

Ik neem aan dat de Digital Sound Proccesing zeker gebruikt is voor filter,phase en frequentie verloop aanpassingen, Hans :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Dat lijkt me wel...maar niet in de zin van corrigeren in de ruimte. En volgens mij doelde Huub daarop.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on February 16, 2017, 13:54:50
Dat lijkt me wel...maar niet in de zin van corrigeren in de ruimte. En volgens mij doelde Huub daarop.

Gr. Hans

Ik begrijp Huub zijn gedachten, verwarring en vraag daarin ook wel....... 

Maar deze reflecties zoals je aangeeft ga je ook niet met een tentje gebouwd op luisterpositie van een 4 seizoenen dekbed tackelen. Toch? ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Ik snapte de vraag ook wel...daarom kon ik er ook antwoord op geven. :D

Nee...lost het zeker niet allemaal op. Daarvoor zijn er meer drastische maatregelen nodig. Maar helaas is het een woonkamer. Aan de zijkanten van de speakers zou ook nog wat gedaan kunnen worden. Een hoogpolig tapijt op de vloer etc, etc. Maar het dekbed is een goede zet en een stapje in de juiste richting.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Voor 6K aan speakers en dan rotzooien met een dekbed  :P

chansig

 :D...vergeet het spanplafond niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

M'n audiofiele dekbed is binnen gekomen. De verkoper heeft hem ws nog even gewassen dus een schoon geluid is het gevolg. Verder wat met Jerry in de mail over dempen, dempen en dempen. Helaas kan ik al zijn kennis niet om gaan zetten in praktische aanpassingen. Daar moet je dan toch echt een aparte ruimte voor hebben. Dus Maz gaat boffen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het dekbed verhaal bevalt erg goed. Zo goed dat ik er nog 1 ga scoren, deze komt dan tussen de speakers te liggen. Het is een koddig gezicht maar  het levert wel een beter plaatje op. Ik zit nu Korn - Unpluggend te luisteren. Dat klinkt toch wel beter. De maatregelen om echt drastische stappen te maken gaan helaas te ver...dus ik neem maar genoegen met wat gerommel in de marge.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maikel_audionerd

Quote from: chansig on February 18, 2017, 16:34:14
Het dekbed verhaal bevalt erg goed. Zo goed dat ik er nog 1 ga scoren, deze komt dan tussen de speakers te liggen. Het is een koddig gezicht maar  het levert wel een beter plaatje op. Ik zit nu Korn - Unpluggend te luisteren. Dat klinkt toch wel beter. De maatregelen om echt drastische stappen te maken gaan helaas te ver...dus ik neem maar genoegen met wat gerommel in de marge.

Gr. Hans
Ik kan je pragmatische oplossing wel begrijpen; ik denk wel een goed compromis tussen leefbaar wonen, en daarbij geen exorbitante bedragen uitgeven voor een akoestische 'perfecte' aanpassing, en gewoon erg genieten van je muziek.
Overigens las ik vandaag dat een beroerde akoestiek zo maar 400% vervorming kan introduceren, en dat terwijl een audio-component zo'n 0,1% vervorming introduceerd, dus rommelen in de marge zou ik jouw dekbed avontuur zeer zeker niet noemen. Een slimme afweging daarentegen wel  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Ik vind het effect icm de inspanning die er geleverd moet worden ook ernstig mooi in verhouding. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on February 20, 2017, 16:54:51
Ik vind het effect icm de inspanning die er geleverd moet worden ook ernstig mooi in verhouding. :D

Daarbij komt nog eens dat het erg grappig is om te lezen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Grappig in de zin van:"Die is koekoek"... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#4538
Quote from: chansig on February 20, 2017, 17:39:29
Grappig in de zin van:"Die is koekoek"... :D

Gr. Hans

^^


DofN

Beetje experimenteren :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

 Mmm...effect zal ws zijn dat je ervan omvalt. Maar is dit nu bij jouw thuis ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ja bij mij thuis, sorry voor de vervuiling van je draadje. Het effect is best groot!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Nee hoor...geen probleem. Grappige effectieve/reactieve oplossing. Wat kan je zeggen over het effect ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Een beetje het Jerry-effect. Het is leuk, maar het hoeft niet steeds. Het geluidsbeeld wordt smaller en tegelijkertijd dimensionaler. Ik kan het niet goed verwoorden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Sirius666

Je kan sowieso meer spelen met de luisterpositie. Ik hou mij aan het saaie driehoekje en schuif soms wat naar voor en achter. Als ik echter 0.5-1m van de speakers ga zitten dan gaat er een aardig nieuwe wereld voor mij open. Een totaal andere ervaring. Vet hoor. Maar niet om een uur te doen. Staat ook niet zo snugger in de woonkamer.


morca

Heb je wel wateens panelen geplaatst op de muren Hans.
Ik heb dit onlangs gedaan,er kan geen dsp tegen werken .
Op de juiste plek waT reflecties dempen werkt erg goed voor je totale geluidsbeeld en zorgt voor stuk meer rust in de kamer.
Ook met gewoon praten als je visite hebt.

Je gaat nog hoogpolig tapijt leggen?
Heb ik ook met dikke rubberen onderlaag,werkt goed!!

eddy135

Quote from: doorofnight on February 20, 2017, 18:37:20
Beetje experimenteren :)


En daar dan een dekbed overheen! :D

Maz is er niks bij... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Quote from: morca on February 20, 2017, 22:00:01
Heb je wel wateens panelen geplaatst op de muren Hans.

Je gaat nog hoogpolig tapijt leggen?

Nee en nee. Panelen aan de zijkant heb ik geen plek voor en een tapijt gaat weer een stap te ver...niet als ik alleen had gewoond.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Compleet bouwpakket voor de Sub 9 gesloten subwoofer zonder materiaal voor de kast

Ben ik nu gek...maar dit is dan toch niet een compleet bouwpakket ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Hans ik vraag mij af of je geen spijt hebt van de aankoop van Dutch andere Dutch speakers. Jou oude speakers daar had je het nooit over dekbedden of vloerkleden, nu moet je met een dekbed werken want anders klinkt het een stuk minder, of heb je de speakers verkeerd staan? Officieel moeten ze tegen een achterwand staan en jij hebt ze dacht ik midden in de kamer staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren