the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Joske007

Quote from: RA SUBS on September 24, 2014, 17:53:14
Set is na een langere tijd nog steeds zelfde , komende tijd volgt een grotere wijziging.

Over een aantal maanden zal RA Subs ermee gaan stoppen .

Andere prioriteiten, nieuwe baan en mindere verkoop zijn de voornaamste oorzaak.
Jammer om horen, blijf je nog iets me audio doen  :music:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

yorkie13

wel hobbymatig, dus zal niet (geheel) van het forum verdwijnen.

BK zal de garantie oppakken na 1 november 2014.

Joske007

Quote from: RA SUBS on September 24, 2014, 18:58:14
wel hobbymatig, dus zal niet (geheel) van het forum verdwijnen.

BK zal de garantie oppakken na 1 november 2014.
Ik wens je alvast veel succes met je keuze en nieuwe baan  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Proficiat en succes Ralf!

Dank voor de BK-service de afgelopen jaren. :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

ja idd ralf, suc6 met je nieuwe baan kerel! :thumbs-up:

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Marcel V

Succes met je nieuwe baan!
Samsung UE55HU7500 // Pioneer SC-LX77 // Pioneer BDP-LX55 // Dreambox 800HD se // Apple TV3 // B&W CM8 s2 // B&W CMC s2 // SVS SB12-NSD // Audioquest // Belden // Furutech // Synology DS412+

Staaled

Bedankt idd en succes. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raymond187

Suc6 en vooral veel plezier met de nieuwe job  :thumbs-up:


rovinggecko

Tjoh, en waar gaan we dan de nieuwe maandelijkse subwoofer ervaringen vandaan halen?

Nieuwe job is natuurlijk altijd goed, veel plezier er mee!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

yorkie13

Dat komt wel goed lijkt me.

Nahpets

#987
.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

yorkie13

#988
Ik ben me op dit moment aan het informeren naar wat er nodig is om mijn huidige set om te gooien naar
Dolby Atmos.

Wat ik nu heb

Oppo 93 bluray speler

Anthem MRX300 (met ucd400HG voor fronts)

5 x Kef ls50

2 x SVS sb12nsd

Er zouden voor Dolby Atmos een nieuwe receiver (Onkyo ? ) en 2 of 4 extra luidsprekers nodig zijn.

om 5.2.4 te verkrijgen.

Er is bv de Kef R50

Atmoz

#989
Doen he!

O0

Lijkt me erg gaaf, dus ga 't zelf ook nemen binnenkort :)

Fijn dat KEF alvast die speakers heeft gemaakt. Kun je met niet al te veel aanpassingen (alleen nog een nieuwe receiver) direct over.
Ideaal.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

yorkie13

Klopt, en de R50 zou rond de 650 euro per paar gaan kosten

Achter kan je bv met een paar kleiner Kef eitjes volstaan.

Weet alleen nog niet welke Onkyo mijn huidige MRX300 kan evenaren (ARC).

cobaltjeh

Ik zit ook met de vraag of ik wel of niet een receiver moet kopen met wel/geen Dolbi Atmos.

Er zit nogal een groot prijsverschil tussen de oude modellen die nu in de uitverkoop gaan, en de nieuwe modellen die uitgerust gaan zijn met Dolbi Atmos.

Om deze keuze eenvoudiger te maken, heb ik dit evenement op mijn agenda gezet: http://www.homecinemahappening.be/
Ik hoop hier genoeg ervaring op te doen, om deze keuze uiteindelijk te maken.

Ik schipper nu nog tussen de Marantz AV7702 / AV8801 en de eventuele AV8802 waar nog weinig over bekend is.

Het lijkt er op dat dit model KEF gemaakt is om boven op je andere luidsprekers te plaatsen (front, rears), ik gok dat het beter is om een model aan het plafond te hangen.
Echter is dat ook iets wat ik nog verder moet uitzoeken. Mijn persoonlijke voorkeur zou aan het plafond zijn, eventueel kan ik deze mooi integreren in mijn huidige akoestische panelen.

Staaled

Quote from: cobaltjeh on October  5, 2014, 14:58:02
Ik zit ook met de vraag of ik wel of niet een receiver moet kopen met wel/geen Dolbi Atmos.

Er zit nogal een groot prijsverschil tussen de oude modellen die nu in de uitverkoop gaan, en de nieuwe modellen die uitgerust gaan zijn met Dolbi Atmos.

Om deze keuze eenvoudiger te maken, heb ik dit evenement op mijn agenda gezet: http://www.homecinemahappening.be/
Ik hoop hier genoeg ervaring op te doen, om deze keuze uiteindelijk te maken.

Ik schipper nu nog tussen de Marantz AV7702 / AV8801 en de eventuele AV8802 waar nog weinig over bekend is.

Het lijkt er op dat dit model KEF gemaakt is om boven op je andere luidsprekers te plaatsen (front, rears), ik gok dat het beter is om een model aan het plafond te hangen.
Echter is dat ook iets wat ik nog verder moet uitzoeken. Mijn persoonlijke voorkeur zou aan het plafond zijn, eventueel kan ik deze mooi integreren in mijn huidige akoestische panelen.
Dan heb je zelfs geen keus.
Het plafond moet voor Atmos engaged of add-ons reflectief zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

cobaltjeh

Quote from: Staaled on October  5, 2014, 15:01:28
Dan heb je zelfs geen keus.

Inderdaad, anders gaat het nooit de luisterpositie halen.  :embarassed:
Maar uiteindelijk lijkt me dit ook de mooiste oplossing.

yorkie13

Even gekeken naar de Onkyo 636, 737 en 838 receivers.

Gaat het niet worden met AccuEq  >>>> helaas geen Audyssey xt32 meer.

Atmoz


En de Marantz SR7009 dan?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

yorkie13

#996
Heb helemaal niks met marantz.

cobaltjeh

Quote from: RA SUBS on October  5, 2014, 18:11:24
Heb helemaal niks met marantz.

Dan heb je nog de Denon varianten, die zijn wel voorzien van Audyssey xt32.

AVR-X5200W en de nog niet beschikbare AVR-X7200W (opvolger van 4520)


Wim76

Quote from: cobaltjeh on October  5, 2014, 18:36:34
Dan heb je nog de Denon varianten, die zijn wel voorzien van Audyssey xt32.

AVR-X5200W en de nog niet beschikbare AVR-X7200W (opvolger van 4520)

Denon = Marantz in ander jasje?
Denk dat Ralf naar een ander merk zoekt.
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

jaco

Pioneer of Yamaha

Of anders (veel) meer betalen en een exlcusiever merk als Trinov, Datasat, Stormaudio of Lyngdorf
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm