the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Qlivian

nu zie ik je sub freq van 20 hz op 80 db staan . en van de week zag ik bij iemand , volgens mij bij maro die de jl audio sub had. van 70 db. de mijne staat op 60 db van 20 hz. ligt dat aan de kwaliteit sub kwa power en volume of kan ik die van mij verkeerd hebben ingesteld. ik heb de xxls400.

verder succes met de anthem

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

yorkie13

Bij mij zijn het 2 x BK Monolith (+) die gemeten zijn  .

Dus een stuk meer output dan de xxls400 lijkt me.

Qlivian

daar zit het dus in. kwa afstelling denk ik dat het gewoon echt goed is. uhm alvast maar sparen voor een echt dikkere sub.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

larzie

Ziet er goed uit die metingen.
Hoe vind je het geheel nu klinken?  :happy:


Edit: Mis alleen nog de meting van de center speaker
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Is er ook een grafiek waarbij alle speakers samen gemeten worden? En is er de mogelijkheid om een house curve voor de sub in te regelen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Former member 78

Quote from: Qlivian on December 24, 2013, 22:07:25
nu zie ik je sub freq van 20 hz op 80 db staan . en van de week zag ik bij iemand , volgens mij bij maro die de jl audio sub had. van 70 db. de mijne staat op 60 db van 20 hz. ligt dat aan de kwaliteit sub kwa power en volume of kan ik die van mij verkeerd hebben ingesteld. ik heb de xxls400.

verder succes met de anthem

Nee, dat ligt absoluut niet aan de sub oid :)
Waar dat wel aan ligt weet ik niet. Het lijkt wel of het ARC soms harder meet dan anders.

Qlivian

Quote from: ArjanR1 on December 25, 2013, 02:54:07
Nee, dat ligt absoluut niet aan de sub oid :)
Waar dat wel aan ligt weet ik niet. Het lijkt wel of het ARC soms harder meet dan anders.

een nieuwe meting zou dan helpen? of de gain van de sub wat hoger zetten en dan opnieuw meter zodat je de volledige power van de sub gebruikt?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

chansig

Mooi gedaan van de ARC. Ziet er keurig uit.

Ik kan alleen niet goed zien of de dips (zoals ze bij de AM zichtbaar waren) er nu ook waren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13


morca

Quote from: Qlivian on December 24, 2013, 22:07:25
nu zie ik je sub freq van 20 hz op 80 db staan . en van de week zag ik bij iemand , volgens mij bij maro die de jl audio sub had. van 70 db. de mijne staat op 60 db van 20 hz. ligt dat aan de kwaliteit sub kwa power en volume of kan ik die van mij verkeerd hebben ingesteld. ik heb de xxls400.

verder succes met de anthem
Dat ligt ook aan hoe hard je meet/level vd receiver/calibratie van input level bij REW.
Daarbij is dit ARC geen REW ,heeft misschien het beeld iets anders weer.

Output hz/db moet je bij REW niet teveel naar kijken,dat is calibratie,die niet altijd 100% goed staat.

chansig

Quote from: RA SUBS on December 25, 2013, 11:34:54
Die zijn mooi vertrokken met de Kerst  :D

Mooi...hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? Wat schuiven en doen ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: RA SUBS on December 25, 2013, 11:34:54
Die zijn mooi vertrokken met de Kerst  :D
Ik heb daar mijn twijfels bij want:
in hoeverre past ARC smoothing toe?
is de groene lijn daadwerkelijke meting of projectie?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

lekker blijven twijfelen.

Wie zegt dat REW het bij het juiste eind heeft ?

Het klinkt in elk geval heel ruimtelijk mooi los en het laag is voldoende , doch niet storend aanwezig .



Merry Christmas by the way :D

Staaled

Quote from: RA SUBS on December 25, 2013, 14:02:16
lekker blijven twijfelen.

Wie zegt dat REW het bij het juiste eind heeft ?

Het klinkt in elk geval heel ruimtelijk mooi los en het laag is voldoende , doch niet storend aanwezig .



Merry Christmas by the way :D


Dan zou ik het toch fijn hierbij laten ?  :tounge:
Ben benieuwd. ;)

Jij ook fijne kerst. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Former member 78

Quote from: Qlivian on December 25, 2013, 11:11:12
een nieuwe meting zou dan helpen? of de gain van de sub wat hoger zetten en dan opnieuw meter zodat je de volledige power van de sub gebruikt?

Ik heb geen idee.
Toen ik in de woonkamer meette, kwam er soms 70db uit de fronts, en de andere keer 80db.

Op zolder geeft die ook 80db, strak tot 20hz uit de fronts  ;D

rovinggecko

Weet niet of je dat nog fronts mag noemen ;) zijn toch eigenlijk meer subwoofers met tweeters :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

yorkie13

Vandaag eens gemeten met de Antimode 2.0 alleen op de Kef LS50 fronts.

De antimode zit dan tussen de Anthem en de Arcam eindversterker.


Former member 78


yorkie13

Is weer snel weg, LS50 klinken na meting gewoon erg dun.

Anthem er weer op en muziek is terug.

Hoor nu snel de kwaliteiten van de Anthem ARC.

Helaas deze week weinig meten ivm het vuurwerk.

yorkie13

En een setje Kef ls50 gescoord met een leuke korting voor surrounds.

Ruud-

Quote from: RA SUBS on December 26, 2013, 09:59:25
Vandaag eens gemeten met de Antimode 2.0 alleen op de Kef LS50 fronts.

De antimode zit dan tussen de Anthem en de Arcam eindversterker.
Ik begijp het denk ik niet helemaal goed ;) Maar ik heb de Kef LS50 nu op een stuk of 5 verschillende locatie's gehoord en in geen van de gevallen klonk hij dun. Wel in alle gevallen direkt op de eindtrap aangesloten en zo goed mogelijk opgesteld en zonder "pluggen" in de baspoort.
Wel hoorde ik van een medegebruiker dat hij bij de laatste show van A10 in Amsterdam tegenvallend klonk. Ook bij de Audio Club Midden Nederland klonk hij teleurstellend, wellicht was daar het lichte Philips versterkertje daar debet aan.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

yorkie13

de Antimode 2.0 was hier debet aan, het laag werd gewoon te veel getemd.

Nu klinkt het gewoon goed met 2 subwoofers .

yorkie13

En de 5.0 van Kef ls50 is een feit, dus tijd voor nieuwe metingen met de MRX300.

Harry HT


Hi,
Quote from: RA SUBS on December 29, 2013, 14:24:34
En een setje Kef ls50 gescoord met een leuke korting voor surrounds.
Gaaf zeg, gefeliciteerd !

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

yorkie13