Lelijke speakers!

Gestart door WickedGame, september 9, 2006, 20:41:35

Vorige topic - Volgende topic

robert1325

Citaat van: El Penumbra op februari  3, 2007, 20:12:33
Dus die speaker op die onderste foto heb je daadwerkelijk gekocht?

JA  ;D 

hier nog zonder mijn kartonnen Baffles,  ga binnenkort maar is houten planken fixxen  ;)

T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Duck Twacy

Citaat van: -Ruud- op februari  3, 2007, 20:23:00
Niet alleen de speakers zijn lelijk...de rest ook ;)

Valt wel mee Ruud.  ;)

Alleen het bankstel en behang is niet mn smaak

Baardmans

Citaat van: robert1325 op februari  3, 2007, 20:33:46
JA  ;D 

hier nog zonder mijn kartonnen Baffles,  ga binnenkort maar is houten planken fixxen  ;)

Ben heel benieuwd hoe die Silver Iris's klinken met je Trends-amp. Zou een goeie match moeten zijn lijkt me. Ga je ook de Augies erbij stoppen? Die laatste worden hier besproken: http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0107/diy_loudspeaker_project.htm. In de eerste alinea een interessant verhaal over o.a. de grootte van het paneel.
Ga je een topic openen over de bouw?

robert1325

Klinkt heel goed tot nu toe!

Denk niet dat ik een heel topic ga maken over de bouw van de baffles,   snij  gewoon twee plankjes van 50 bij 75 cm uit en plop ze daarop vast  ;D         Misschien ga ik later nog wat spelen met baffles, maar ik wil nu gewoon genieten van de muziek ( mijn examen periode komt nu angstig dichtbij  :o)         

Dat is het leuke van de SI's  , ze klinken zelfs al goed met karton  :-X      Het zijn hele muzikale speakers die met de meeste muziek gewoon goed klinken,  mijn doel van een goedkope muzikale set is bijna bereikt!

Binnenkort een power filter uit china en een denon dl103 cartbridge ( de oude is kapot)

Ruud-

Citaat van: Duck Twacy op februari  3, 2007, 20:49:30
Valt wel mee Ruud.  ;)

Alleen het bankstel en behang is niet mn smaak

Geloof me Duck, het bankstel is wel high-end ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Duck Twacy

Bedenk me opeens dat mijn zelfbouw creatie hier ook thuishoort (woofer is Lambda Acoustics SB12 in 130 liter gesloten behuizing).

Er bovenop staat nu nog een Von Schweikert VR1, maar dat wordt ooit vervangen door een net zo'n afzichtelijke creatie van veel mdf en goede units (C-Quenze/morel supreme)

vieze freddie

hmmm, mogen we commentaar geven?
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Duck Twacy

fgroen

Ik vind vooral die uitschieter van de bovenfrees in de rand rondom de woofer héééél stijlvol.  >:D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Martin_M

Citaat van: Duck Twacy op februari  4, 2007, 01:23:27
Bedenk me opeens dat mijn zelfbouw creatie hier ook thuishoort (woofer is Lambda Acoustics SB12 in 130 liter gesloten behuizing).

Ik vind die speakerkabel echt indrukwekkend. Offuh, is dat toch gewoon een stofzuigerslang ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

robert1325

Duck Twacy

Citaat van: fgroen op februari  6, 2007, 11:07:53
Ik vind vooral die uitschieter van de bovenfrees in de rand rondom de woofer héééél stijlvol.  >:D

Tja, blijft lastig dat omrekenen van " naar mm...

Maar serieus, deze styling feature is bewust aangebracht (het vingergootje onderaan). De baffle is 70 mm dik en zulke lange M6 inbusbouten kon ik niet vinden. Bovendien krijgt de unit dan te weinig lucht aan de achterkant. De bedoeling is dat het grote gat nog afgedekt gaat worden met een rond frontdoekje (zit nog te twijfelen over de kleur).

De "speakerkabel" is van een echte Nilfisk.

Duck Twacy

Citaat van: robert1325 op februari  6, 2007, 16:10:48
Oke dan , mijn creatie:

Nu nog een 30 mm dik multiplex plaatje van 70*80 cm...

dazzdax

Heeft iemand deze Edgarhorns al ingezonden?

Chris

contour3.0

Citaat van: dazzdax op april  9, 2007, 15:40:34
Heeft iemand deze Edgarhorns al ingezonden?

Chris

doet mij denken aan Pingu!!

NOK NOK!! ;D
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

mikekiwi

Citaat van: contour3.0 op april  9, 2007, 16:35:33
doet mij denken aan Pingu!!

NOK NOK!! ;D
Rob

Darn, dat was exact wat ik dacht voordat ik je reply had gelezen ;D Ik zal ze eens aan mijn kleine meid laten zien... ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: BernHardN op december  1, 2006, 14:42:43

/quote]

Kan deze eigenaar geen prijs krijgen voor de category lelijkste overall.......zelfs zijn hond is lelijk.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dazzdax

Dit is toevallig niet bij jou thuis Eric? Heheh.

Chris

Erik van Voorst (in memoriam)

ROFL... ;D
Ik ben niet iemand voor huisdieren... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bant

Citaat van: Erik van Voorst op april  9, 2007, 18:05:02
Citaat van: BernHardN op december  1, 2006, 14:42:43

/quote]

Kan deze eigenaar geen prijs krijgen voor de category lelijkste overall.......zelfs zijn hond is lelijk.... :P

Check ook die mcintosh versterker rechts onder te tv. Staan dus toch wel mooie spullen, alleen het meubulair en de rest samen zijn echt te erg voor woorden.

eazyQ

Edgar Horns, wat is er mis met Edgar?
Alleen die naam al, prachtig toch?

Den Tas

Deze vind ik ook maar niks :-\.
Vandaag ben ik deze gaan beluisteren(kon ze kopen voor een heel mooi prijsje), maar vind ze niet zo geslaagd(uiterlijk vind ik op foto ook mooier als in't echt :-X).
Maarja smaken verschillen gelukkig :).

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rody

Die stand past er totaal niet bij, de vloerstaanders zijn in palisander echt prachtig om te zien.

Den Tas

Citaat van: Rody op april 21, 2007, 18:33:12
Die stand past er totaal niet bij, de vloerstaanders zijn in palisander echt prachtig om te zien.

Dit is gewoon een foto die ik van het internet heb :), die wat ik ben gaan beluisteren waren zonder stands(de kleur was wel hetzelfde!).
----------------------------------------------------------------------------------------------------

eazyQ

qua model lijkt het wel een beetje op een koekoeksklok, hopelijk klonk het niet zo ;D