Lelijke speakers!

Gestart door WickedGame, september 9, 2006, 20:41:35

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Ik dacht doe eens gek, ik wil wel eens weten welke speakers jullie zo afgrijselijk vinden... Iedereen heeft natuurlijk een eigen smaak en het is natuurlijk niet de bedoeling om te gaan bashen op elkaars smaak. Toch ben ik wel benieuwd wat jullie in de jaren de "gedrochten" van luidsprekers hebben gevonden.

Kan natuurlijk ook zijn dat jezelf de speaker mooi vind maar het WAF gebeuren op 0,0% is. Want tja tegenwoordig wil een vrouw altijd maar kleiner en kleiner (met uitzondering op bepaalde zaken waar ik niet nader tot in detail treed  ;D)

Zelf heb ik in de jaartjes die ik nog jong ben wel wat gedrochten gezien, maar om er zeker 1 even toe te lichten is de JBL Century Gold. Mijn god welke Gold Digger bij JBL vond het nodig om een speaker vol te gooien met goud? (althans nep goud).

Wat mij betreft niet de speaker het op design wint. Qua geluid was die overigens niet verkeerd. Dus mensen laat maar eens zien :)

Moony

Ik houd totaal niet van het design van de electro- en magnestaten of hoe die dingen ook mogen heten.
Qua klank kan ik ze niet beoordelen (nooit gehoord) maar ik zal (waarschijnlijk ::)) nooit zo'n matrassenbodem neerzetten in mijn huiskamer.

Draiz

Ik heb die century golds gehad, meer voor het geluid dan het design inderdaad. Maar ik had ze hoogglans wit laten spuiten ;)
Zag er niet eens verkeerd uit!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41185.0
Zoals je ziet is mijn huidige set up ondertussen volledig aangepast, dus zal cinema pg binnenkort eens updaten.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

PeterPan

In het wit zijn ze best mooi ;)
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

WickedGame

Citaat van: Draiz op september  9, 2006, 21:33:29
Ik heb die century golds gehad, meer voor het geluid dan het design inderdaad. Maar ik had ze hoogglans wit laten spuiten ;)
Zag er niet eens verkeerd uit!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41185.0
Zoals je ziet is mijn huidige set up ondertussen volledig aangepast, dus zal cinema pg binnenkort eens updaten.

Hmm in het wit zien ze er idd niet verkeerd uit :)

PeterPan

Kan me niet schelen wat ze kosten of hoe goed ze klinken:
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

El Penumbra

Citaat van: BENN0 op september 10, 2006, 11:05:38

Smaak blijft toch een raar iets.  :o

Dit is zo'n verschrikkelijk mooie speaker. Ook als er geen geluid uit komt.  8)
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Nahpets

Citaat van: El Penumbra op september 10, 2006, 11:12:49
Dit is zo'n verschrikkelijk mooie speaker. Ook als er geen geluid uit komt.  8)

Eens

Mijn eigen lelijkerds:

Bijna 2 meter hoog en meer dan 70 kg (per stuk dus).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

BernHardN

bijna het hele assorti an cabasse

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

astrobart

deze vinnik wel errug fraai!!

wil

Citaat van: BernHardN op september 10, 2006, 11:33:01

Haha... en ik vind Cabasse juist weer heel mooi gevormde speakers. Zeker deze met dat "jasje" aan:

.

Een speaker die ik vroeger heel mooi vond maar nu qua stijl echt afgedaan is voor mij:
Elipson:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ome subtilieco

ik zal er wel geen vrienden mee maken maar het meeste van tannoy vind ik bah

graafke

Citaat van: BernHardN op september 10, 2006, 11:33:01

die vindt ik ook erg lelijk maar wat wil aangeeft met dat jasje vindt ik ze wel gaan.

Persoonlijk vindt ik hele groote hoornluidsprekers niet mooi zoals deze:

BernHardN

ook deze
't mag dan B&W zijn....

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Peerless Monster

Lelijk...
Mmm
leuk onderwerp.

'ns zien. Iets van Infinity is altijd lelijk, zoals de referentie serie of zo. Afzichtelijk in de vaak te kleine ruimtes in Nederland.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Peerless Monster

Citaat van: wil op september 10, 2006, 13:16:37
Haha... en ik vind Cabasse juist weer heel mooi gevormde speakers. Zeker deze met dat "jasje" aan:

.

Een speaker die ik vroeger heel mooi vond maar nu qua stijl echt afgedaan is voor mij:
Elipson:

wil

De één vind ze lelijk en de ander vind ze weer mooi ;).
Ik ben de ander ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Den Tas

Deze vind ik persoonlijk maar niks, maar smaken verschillen natuurlijk. :-\

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rob Eric Blank

De B&W Nautilus vind ik wel erg aangenaam vorm gegeven!
Die Tannoys kunnen mij ook niet geheel bekoren, iets TE glimmend.

B.J.

Citaat van: Davy.P op september 10, 2006, 22:05:02
Deze vind ik persoonlijk maar niks, maar smaken verschillen natuurlijk. :-\

Heel mooi!

Extreem mooi!

Citaat van: Moony op september  9, 2006, 21:16:43
Ik houd totaal niet van het design van de electro- en magnestaten of hoe die dingen ook mogen heten.
Qua klank kan ik ze niet beoordelen (nooit gehoord) maar ik zal (waarschijnlijk ::)) nooit zo'n matrassenbodem neerzetten in mijn huiskamer.

Hebben hebben hebben  :D

Den Tas

----------------------------------------------------------------------------------------------------

garmtz

Wow, smaken verschillen wel extreem zeg!

Raphie

Ik hou zelf van functioneel minimalisme. Dus er moet geen lijn of bies te veel opzitten en graag alles in sobere kleuren
JBL PRX Power!

Incognito

De Tannoy prestige serie vind ik ook echt afschuwelijk lelijk, en dan te bedenken dat dat nu nog te koop is! De rillingen lopen me over de rug.

garmtz

Citaat van: Incognito op september 11, 2006, 13:23:20
De Tannoy prestige serie vind ik ook echt afschuwelijk lelijk, en dan te bedenken dat dat nu nog te koop is! De rillingen lopen me over de rug.

Juist gaaf! Vooral in een wat grotere ruimte!