Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

denoontje

Nieuwe lamp is nieuwe calibratie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Martijnst1990

#701
Ik zou sowieso eerst lekker genieten met deze lamp. Het positieve verschil is er nu al met de 9300 (al is het geen wereld van verschil), als je eenmaal gewend bent aan de JVC en vervolgens de nieuwe lamp erin zet is het helemaal vet!

Hoe het zit met een nieuwe kalibratie weet ik niet zeker, maar dat zal sowieso het beste uit je nieuwe lamp halen. Volgens mij heeft een kalibratie sowieso zin in je eigen ruimte op dat scherm, dus dan zou ik wachten tot de nieuwe lamp erin zit voordat je dat doet 8)

EDIT: zoals Thuur aangeeft, nieuwe lamp is nieuwe kalibratie blijkbaar ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

reza

#702
Ik zou pas wisselen als je licht tekort komt..
JVC lampen zijn echt lichtsterk de laatste generaties. 1800 uur is voor een JVC lamp peanuts! Vroeger wisselde we met 1000 uur maar met deze lampen kan je gewoon "makkelijk" 3000 uur maken, ik ken zelfs verhalen van 4000 uur.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Wat Reza zegt dus :)

Ik hem mijn X5000 gekocht met 590 uur, toen zelf gekalibreerd, laatst met 800 uur nog een keer gekalibreerd en ook de Gamma drift gefixt (dit had ik met 590 uur niet gedaan) en ben van plan hem met 1000 uur nogmaals te checken.
Verloopt altijd wel iets en ik heb er zelf de spullen voor :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

hifiman

Ik zou ook nog even wachten met de lamp als ik jou was. Heb nu dus de X7900 (zelfde lamp), met 1000 uur op de teller en ik meet toevallig even veel licht als bij de X5000 op 1800 uur. Er zit dus een goede lamp in! En zoals Reza zegt kun je daar zeker (nou ja niet dat ik dat garandeer ;-) ) 3000 teller uren mee kijken!

Wat de flikkering betreft, dat herken ik niet maar ik draaide ook nooit op 60 Hz. Er staat mij iets van bij dat de X5000 max 10 Gbps garandeerd. Waarom zou je 4:4:4 willen? Er bestaat geen enkele content die dat ondersteund.

RonG

Was maar een gedachte, lamp laat ik lekker zitten, beeld is gewoon top.

Ik zei nergens dat ik 4.4.4. Wilde :), werd wel aangegeven dat het trillen misschien daardoor komt en mijn hdmi kabel de oorzaak zou kunnen zijn. Maar vandaag heb ik dat trillen niet meer gezien gelukkig.

Mijn mediaplayers menu is idd 60hz, maar ik kan dat niet aanpassen helaas. Net als de epson maakt ook de jvc een soort van high pitch geluid daardoor. Wanneer ik bv naar de android setting van de zappiti terug ga en deze op 1080p zet verdwijnt het geluid, exact als bij de epson, maar zo gauw ik de zappiti app start is het weer 4K 60 hz, mij werd verteld dat dit ddor de eshift functie komt, geen idee verder.

Zover de kleine dingetjes :). Morgen maar eens de epson te koop gaan zetten

PascalP

De eshift hoor je inderdaad altijd wel, ik vind het zelf prettiger om 1080p materiaal zonder eshift te kijken, dus de mediaspeler of UHD speler ook 1080p laten uitsturen en niet upscalen.
Iets rustiger/prettiger beeld vind ik (en minder geluid dus ;) )
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Tijdens het spelen stoort het me totaal niet, wel meer wanneer ik de bv de videowall zie en het bladeren ben etc.., er is dan verder niets te horen waardoor het meer opvalt. Als ik de interface op 1080p zou kunnen forceren zou dat een oplossing kunnen zijn.

MLCinema

Met de Epson TW7300 heb ik de E-Shift eigenlijk nooit gehoord, terwijl hij boven mijn hoofd hing.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Met de 9300 was het ook wel hoorbaar, maar bij de JVC een stuk duidelijker, irritant geluid iig. Tijdens film geen probleem maar als het stil is en de de Zappiti is opgestart dan is het duidelijk hoorbaar.

Zo hebben ze allemaal wel wat merk ik nu :), Altijd Epson gehad en nu voor het eerst een JVC :).

Helaas wordt het de komende dagen weer warm, dus ligt alles weer ff stil :(

MLCinema

Quote from: RonG on July 29, 2020, 08:46:34
Met de 9300 was het ook wel hoorbaar, maar bij de JVC een stuk duidelijker, irritant geluid iig. Tijdens film geen probleem maar als het stil is en de de Zappiti is opgestart dan is het duidelijk hoorbaar.

Zo hebben ze allemaal wel wat merk ik nu :), Altijd Epson gehad en nu voor het eerst een JVC :).

Helaas wordt het de komende dagen weer warm, dus ligt alles weer ff stil :(
Dat is hier ook. Warmte betekent een paar dagen HT rust. Volgend jaar toch maar eens kijken naar een airco.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on July 29, 2020, 08:55:22
Volgend jaar toch maar eens kijken naar een airco.

Dat roep ik al jaren :-X.

MLCinema

Quote from: RonG on July 29, 2020, 09:01:31
Dat roep ik al jaren :-X.
Mja ik ook. Maar na de investeringen van dit jaar denk ik, goh misschien is het nu wel een keer de moeite waard. Alleen wij willen mogelijk nog uitbouwen op zolder. Dan komt er een ruimte van 3.80 bij 5.70 bij. En dan weet ik niet hoe ik de airco moet plaatsen etc[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on July 29, 2020, 09:04:05
Mja ik ook. Maar na de investeringen van dit jaar denk ik, goh misschien is het nu wel een keer de moeite waard. Alleen wij willen mogelijk nog uitbouwen op zolder. Dan komt er een ruimte van 3.80 bij 5.70 bij. En dan weet ik niet hoe ik de airco moet plaatsen etc[emoji13].


Daar zit ik ook mee, ik wil ook niet buiten het huis allemaal zichtbare leidingen hebben, beetje is geen probleem.
Moet maar ooit eens iemand laten komen om dat te bespreken.

Als ik sommige woningen zie, sorry maar het ziet gewoon niet uit die buitenunits waar het het beste uitkomt en dan die witte die kokers langs de muur voor de leidingen.

Als ik al begin wil er een in de HT, slaapkamer en woonkamer,


skyfox

Quote from: Kamidioblitz on July 29, 2020, 09:04:05
Mja ik ook. Maar na de investeringen van dit jaar denk ik, goh misschien is het nu wel een keer de moeite waard. Alleen wij willen mogelijk nog uitbouwen op zolder. Dan komt er een ruimte van 3.80 bij 5.70 bij. En dan weet ik niet hoe ik de airco moet plaatsen etc[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jouw buitenunit komt toch gewoon op het dak? Los daarvan, zodra je gaat uitbouwen neem je een evt verplaatsing gewoon mee in het budget. Opgelost! En lekker koel.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Wat ben ik blij dat ik een airco heb laaten plaatsen dit jar in e ht :-P

Beste upgrade!

RonG

Quote from: denoontje on July 30, 2020, 09:32:01
Wat ben ik blij dat ik een airco heb laaten plaatsen dit jar in e ht :-P

Beste upgrade!

Ik hoop het volgend jaar te kunnen waarmaken. Mijn vrouw houd het een beetje tegen omdat ze bang is dat ik tijdens de zomer ook meer op zolder ga zitten dan in de tuin ::).

Binnenkort zonnepanelen, dat zou dan een goede combo zijn :)

denoontje

Quote from: RonG on July 30, 2020, 09:52:47
Ik hoop het volgend jaar te kunnen waarmaken. Mijn vrouw houd het een beetje tegen omdat ze bang is dat ik tijdens de zomer ook meer op zolder ga zitten dan in de tuin ::).

Binnenkort zonnepanelen, dat zou dan een goede combo zijn :)

Gewoon meenemen de bios in....
In de tuin is het gewoon te warm ;-)

PascalP

Quote from: denoontje on July 30, 2020, 11:08:54
Gewoon meenemen de bios in....
In de tuin is het gewoon te warm ;-)

^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Quote from: denoontje on July 30, 2020, 11:08:54
Gewoon meenemen de bios in....
In de tuin is het gewoon te warm ;-)

Hahaha, ja idd. Helaas deelt ze niet zo mijn hobby.

eduard

een airco was een van mij beste upgrades voor mijn HT/woonkamer. Geniet er al meer dan 18 jaar van. Heb alweer 9 jaar een mitsubishi heavy industries airco hangen.

RonG

Is best wel een duur grapje wanneer ik weer 4 3D brillen incl Emitter zou willen hebben.
Zijn deze emitter en JVC 3D brillen compatibel met de huidige nieuwe generatie JVC beamers zoals de 7900 of n5/n7 ?

PascalP

kijk eens dit topic, mijn laatste vraag heb ik nog geen bevestiging op gehad;
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176151.0

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Quote from: PascalP on July 31, 2020, 14:42:33
kijk eens dit topic, mijn laatste vraag heb ik nog geen bevestiging op gehad;
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176151.0

Ja, PK-AG3G RF icm met de PK-EM2G zijn verkrijgbaar bij mediasluis, had ik gisteren nog een offerte van gekregen, maar ik wacht nog ff, vind het toch erg aan de prijs.

Daarom mijn vraag of dit beetje future proof is wanneer ik bv over een paar jaar weer upgrade :)

MLCinema

Quote from: PascalP on July 31, 2020, 14:42:33
kijk eens dit topic, mijn laatste vraag heb ik nog geen bevestiging op gehad;
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176151.0
Volgens mij zit je aan de JVC brillen vast vanwege de volgens mij omgekeerde polarisatie? Vanaf de N serie is de polarisatie standaard. Daardoor heb daarbij wat meer keuze. Emitter is wel hetzelfde.

Ik twijfel ook nog. Heb circa 60-70 3D films. Heb daar met de Benq altijd enorm van genoten en bij de overstap naar de Epson geen brillen gekocht omdat die er niet goed mee om zou gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |