mijn woonkamer/ht. nieuw avontuur vrijstaande woning 2021

Started by eduard, May 5, 2006, 20:36:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larzie

Balen zeg!
Wel supermooi die Floating Cameleons!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

eduard

#101
Doet het weer. :)
Na ruim een 1 uur kwam ik er achter dat 1 van de speaker kabels niet meer goed in de speakon connector zat.

Ben weer blij.

het zijn de synthese floating II.
De cameleon heb ik als center deze moet nog opgesteld worden.

larzie

Quote from: eduard on September 22, 2012, 13:23:02
het zijn de synthese floating II.
De cameleon heb ik als center deze moet nog opgesteld worden.

Oeps mijn fout :P Maar erg mooi die Synthese Floating II's.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

eduard

#103
6 billy's op een rij voor dvd/blu ray en cd de rechter 2 van de 6 zijn voor cd's. Aan linker muur ook nog 2 billy's voor dvd/blu ray.

Ik ga de billy's aan de achterkant nog voorzien van 12mm lat waar ook de planken aan vast komen zo zou ik door zakken moeten voorkomen. Ook gaan ze nog aan elkaar vast gemaakt worden en komen ze vast aan de muur.

Rack is al weer vol en dan mis ik oa nog mijn oppo en humax decoder.
Op dit moment is het nog een proef opstelling misschien ga ik nog schuiven met componenten. 
Alleen stereo is aangesloten. Ben nog vergeten wat kabel door voeren in het middelste en bovenste blad te boren. Deze zal ik waarschijnlijk maandag maken.

De plannen voor maandag zijn oa projector (epson tw5500) ,scherm (span kingpin 270cm breed) en de surround back surround speakers op hangen.

Eduard

Xander32

Ik heb zojuist het hele draadje eens doorgelezen; wat een onderneming zeg, respect.
Suc6 met de laatste (?) loodjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eduard

Weinig voortgang afgelopen dagen voornamelijk in bed gelegen (flinke verkoudheid).

Gisteren nog wel 8m2 http://www.easy-noisecontrol.nl/easyfoam-struktur-210.html besteld
Deze zelfklevende panelen komen tegen de achter muur achter de speakers.

Eduard

eduard

#106
Er weer een klein beetje verder.
De eerste film is gekeken dit was the avengers.

Ik moet echt opzoek naar iets om mijn lens van mijn camera schoon temaken :)

Voortgang:

Het 270cm brede spanscherm hangt.
Tv lift en tv zijn geplaatst.
Projector hangt op zijn plek.
Alle surround speaker staan en of hangen op ongeveer de juiste plek.
Dvd/blu-ray en cd zitten in de kast.
Ook nog 8m2 akoestische schuim/tegel geplaatst achter mijn voor speakers

Nog te doen voor de woonkamer

luxaflex duetes voor de lichtkoepel.
Elektrisch rolluik voor de openslaande deuren.
Achter speakers op nieuw bevestigen met de juiste steunen.
Nieuw vloerkleed uitzoeken.
Nieuw salon tafel en hoektafels uitzoeken.
Relax fauteuil terug plaatsen en bank verplaatsen.
Poster ophangen.

Voor verder in de toekomst moet de bank vervangen worden voor 2 duo seats of voor  of nog 2of3 relax fauteuils.

Voor de rest van de woning moet nog het volgende gedaan worden.


badkamer: witten en plaatsen nieuwe trekschakelaar en wcd en 2 spiegels.
toilet: witten, spiegel, toilet rolhouder.
3 Gangen: Witten, behangen en gedeeltelijk verven.
en dan nog ex slaapkamer inrichten als kantoor/hobby/was en logeer kamer.

Ben er bijna maar ben al heel blij dat er weer film gekeken kan worden en muziek gemaakt kan worden.

Eduard


sdtok

Mooie kamer! Ben erg benieuwd naar je eerste beleving in je nieuwe HT.  ;)

eduard

Dat was echt een diepe zucht van verluchting.  :)

Door het overlijden van mijn moeder en nog wat andere probleempjes, had ik na ruim een half jaar voor het eerst weer het idee dat ik even tot rust kon komen, en het klonk ook nog lekker.

Eduard

eduard

Nog even een kleine aanvulling. WOU   :)

Heb gisteravond een eerste luister avond gehad. En ook de speakers nog wat verder de ruimte in gezet. Ze staan nu op ongeveer 150cm van de achter muur en 160 cm van de zij muren.

Ten op zichten van mij opstelling voor de verbouwing is het stereo beeld een stuk groter geworden ook is de plaatsing een stuk beter. Het is nu een stuk makkelijker om instrumenten en personen op een andere plek in het stereo beeld te onderscheiden.

Jammer dat ik vandaag niet de hele dag kan luisteren.  Moet weer een beetje verder klussen.

Maar nogmaals  WOU

:)
:)

gast2018

 Zeer mooi project Eduard. Veel plzier met je nieuwe ruimte en geniet er van ondanks alle tegemslagen die je gehad hebt. Ook nog sterkte komende tijd.

Maar een vraag, welk tv lift systeem heb je gebruikt?


eduard

De rolluiken zijn ook geplaatst weer een klein stapje verder.
Afgelopen week is er maar een paar uurtjes gewerkt.
Heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ofzo kunnen douchen in mijn nieuwe badkamer :)

Verder ben ik gewoon al veel aan het genieten van film en muziek in mijn HT :)


eduard

#113
Woning is bijna klaar afgelopen week is de laatste vloerbedekking gelegd de laatste rollen behang geplakt en ook al wat schilderen opgehangen.
Het voornaamste nu is het leeg ruimen van een zooi verhuis dozen en goed gaan schoonmaken.
Ook moet er nog een wasdroger en een paar droogrekjes geplaatst worden. Ook ga ik nog een eet bar/tafel in de woonkamer maken.
Huis is klaar genoeg om rond de kerst wat familie en vrienden te ontvangen al zal kerst dit jaar wel heel minimalistisch gevierd worden.

Ik zal volgende week of begin volgend jaar nog wel wat nieuwe fotos maken en plaatsen

Eduard

Martin!!!

Ik ben wel benieuwd hoe het geworden is nu het kaar is.

In ieder geval fijne dagen toegewenst, al begrijp ik dat dit gezien hetgeen er allemaal gebeurd is anders zal zijn dit jaar.
mainly British stuff

LittleNinja

Erg mooie ruimte hoor! 8)

Wat voor een beamer gebruik je nou?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

eduard


VlisChris

Ha. Daar was  je topic 8) Leuk om weer eens een update te lezen al moet ik zo te zien wat verder teruglezen dan ik dacht ;)

Altijd fijn om kerst in je verbouwde woning te kunnen vieren :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Leentje

Zo even heel je topic doorgelezen. Dat was een behoorlijke klus met de nodige tegenslagen. Ben benieuwd naar het complete eind resultaat. Voor nu wens ik je heel veel plezier met je HT en hele fijne feestdagen.  :) :)
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

eduard

Even een flinke schop voor zelfpromotie :).
Afgelopen jaren is er weinig veranderd in mijn HT. Mijn 55 inch lg plasma is vervangen voor een LG 65SJ850v
Als het goed is komt er binnenkort wel een nieuwe dac om mee te spelen de topping D90 (als deze tenminste een keer vanuit china verstuurd gaat worden)

Voor mijn stereo setup gebruik ik ook mijn HT pc en sla ik de maranzt 7005 av over, via een usb naar spdif gaat het signaal naar mijn mijn gemodificeerde m-audio dac en dan naar de parasound 2100 voorversterker. Al heb ik ook nog steeds een modificeerde Sony CDP-XA50ES cd speler welke gemodificeerd is als transport staan. Deze gebruik ik een stuk minder ik geef meestal de voorkeur aan het gemak van foobar met een grote colectie van fac audio bestanden.

Vandaag heb ik voor het eerst gespeeld met de mathaudio plugin voor foobar in combinatie met een umik-1 microfoon.

Het heeft me wat zweet druppels gekost voor dat ik de meting goed werkend had.
In eerste instantie leek de meeting goed te gaan. Maar omdat mijn htpc te ver van mijn luister positie staat was de usb kabel naar de microfoon tekort. Met hulp van een usb verleng kabel kon ik de microfoon wel op mijn luisterplek zetten, maar vervolgens gingen de meting compleet fout. Ik kreeg een schuine lijn van link boven naar rechtsonder. De verlengkabel er weer tussen uit maar nog steeds zelfde probleem. Vervolgens mijn ht pc vrij gebouwd zodat ik deze een meter of 2 naar voren kon zetten zodat de microfoon met originele usb kabel wel de op de luister positie geplaatst kon worden. Maar helaas meting gaan nog steeds fout.
Ik begon ondertussen flink te twijfelen aan de microfoon was al meer dan een uur aan het klote. Om de microfoon uit te sluiten maar even rew op de pc geïnstalleerd. Rew herkende de microfoon meteen en de meting leverde een juiste grafiek op, conclusie microfoon is het probleem niet. Volgende stap pluggin verwijderd en weer toegevoegd in foobar helaas nog steeds verkeerde grafieken bij het meten. Op een bepaald moment viel het me op dat de microfoon indicator in mathaudio bij een deel van het afspelen van de test toon geen signaal weer gaf. En wat blijkt bij de in/out setting is mathaudio stond de umik niet als input maar de generieke audio driver. Na deze aangepast te hebben naar de umik-1 microfoon ging de meting gelijk goed.  ;D

Nu nog maar even spelen met hoeveel ik mathaudio laat aanpassen.
Ben voorlopig blij dat ik het werkend hebt. Zie hier onder de grafiek van mathaudio na een stuk of 8 metingen. Meeste meeting alleen rond de luisterplek uitgevoerd.

Weet verder niet goed wat ik van de gemete grafiek moet vinden en hoeveel ik zou moeten gaan bijsturen. Na bijna 2 uur frustratie ben ik weer blij dat het werkt.

Daar ik de aankomende 2 weken verplicht thuis moet werken zal ik proberen om mijn woonkamer tijdens het werken wat op te ruimen en misschien wat nieuwe foto's van de ruimte te plaatsen.


Eduard

eduard

#120
vooralsnog vind  ik het zonder correctie beter klinken. Met correctie trekt het hele geluids beeld naar links.
:(

Herstel er was wat mis met mijn preset de grafieken van beide speaker weken heel veel van elkaar af.
Het begint nu ergens op te lijken. :)

frank2

Mag ik zeggen dat de grafieken er slecht uitzien, je hebt totaal geen mid hoog en hoog, als ik het zo zie klinken ze dof.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eduard

Hoi Frank,
Ik ervaar zelf geen problemen met mid of hoog. Maar inderdaad als ik zo naar de grafieken kijkt loopt het hoog vanaf 2000 flink af. Ik zal hier aankomende week eens naar kijken. Doordat ik bi amp zou ik misschien een probleem met 1 van mijn versterkers kunnen hebben. ik ga het wel eens proberen met 1 versterker.

frank2

Je hebt als ik het goed gelezen heb wat oudere speakers, het kan ook zijn dat de Ferro fluid in de hoge tonen speaker uitgedroogd is.  Ik heb gehoord dat dat vaker voorkomt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eduard

Speakers zijn inderdaad al weer wat jaren oud denk dat ik ze rond 2001/2002 nieuw gekocht hebt. Ik zal ook eens proberen of ik simpel met Rew wat metingen kan maken. Ik heb verder geen ervaring met Rew.