Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on June 26, 2020, 09:26:16
Geloof dat dit mijn topic is [emoji23]
Als er iemand altijd nieuwe stereo aanwinsten heeft ben jij dat wel. Terecht jouw topic [emoji1]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

#19101
Quote from: Peerless Monster on June 24, 2020, 21:49:24
Zonder die spiegel zou ik geen diepte in mijn geluid hebben Hans.
Less is more. Dus alle absorptie eruit en het is 1 groot galm bak.
Maar het klinkt joh!

Ik dacht dat de Acoustats lekker waten, maar de Infinities zijn ook erg goed op andere vlakken.
Gaan beiden heel erg goed op arc versterking.
Bizar goed zelfs.

Maar goed de Infinities gaan te koop, want mij te duur: 5k.

Zijn ook voor een groot deel in tijd aan elkaar ontwikkeld Rens.
Zelfs Bruce Brisson destijds Monster Cable was hierin betrokken  zoals ook de interne bekabeling je dat liet zien  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

molle

Auralic Altair G1  8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

ll0ll

Ik heb dit snoepje op de kop kunnen tikken. Geïmporteerd uit Japan, waar ze helemaal doordraaien als je ergens een 'Philips' logo op plakt.
Het is een Philips LHH300R cdspeler, het kleine broertje van de Philips LHH900R.
De LHH300R is ook als D/A converter te gebruiken. En daar was ik naar op zoek. Je hebt namelijk diverse d/a converters van Philips en Marantz, maar die hebben over het algemeen een TDA1541 aan boord (DAC960, Marantz CD7, D1).
Er staat dan wel 'Philips' op, het is een speler die geheel is ontwikkeld door Marantz.

Het toestel heeft een CDM9 loopwerk, een Bitstream TDA1547, die samen met een TDA1307 (DF7) de D/A conversie en filtering verzorgt.
Verder veel koper binnenin, en (net als andere LHH toestellen en de Marantz D1) 3 (ipv 4) voeten. 3 voeten moet voor meer stabiliteit zorgen. Om te voorkomen dat de speler links/rechts achter 'doorzakt', zijn er links/rechts 2 plastic steunen bijgeplaatst.

De LHH300R heeft qua klank een totaal ander karakter dan een Marantz CD11mkII of CD15. Het karakter is vergelijkbaar met de Marantz D1. Het geluid heeft heel veel 'power'. De speler geeft een 'muur van geluid'. Alles, elk instrument wordt bijna onsubtiel doorgegeven.

Anyways, plaatjes :)





https://www.dutchaudioclassics.nl/philips-lhh300r-cdplayer/
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Peerless Monster

Quote from: ll0ll on June 28, 2020, 13:44:42
Ik heb dit snoepje op de kop kunnen tikken. Geïmporteerd uit Japan, waar ze helemaal doordraaien als je ergens een 'Philips' logo op plakt.
Het is een Philips LHH300R cdspeler, het kleine broertje van de Philips LHH900R.
De LHH300R is ook als D/A converter te gebruiken. En daar was ik naar op zoek. Je hebt namelijk diverse d/a converters van Philips en Marantz, maar die hebben over het algemeen een TDA1541 aan boord (DAC960, Marantz CD7, D1).
Er staat dan wel 'Philips' op, het is een speler die geheel is ontwikkeld door Marantz.

Het toestel heeft een CDM9 loopwerk, een Bitstream TDA1547, die samen met een TDA1307 (DF7) de D/A conversie en filtering verzorgt.
Verder veel koper binnenin, en (net als andere LHH toestellen en de Marantz D1) 3 (ipv 4) voeten. 3 voeten moet voor meer stabiliteit zorgen. Om te voorkomen dat de speler links/rechts achter 'doorzakt', zijn er links/rechts 2 plastic steunen bijgeplaatst.

De LHH300R heeft qua klank een totaal ander karakter dan een Marantz CD11mkII of CD15. Het karakter is vergelijkbaar met de Marantz D1. Het geluid heeft heel veel 'power'. De speler geeft een 'muur van geluid'. Alles, elk instrument wordt bijna onsubtiel doorgegeven.

Anyways, plaatjes :)





https://www.dutchaudioclassics.nl/philips-lhh300r-cdplayer/

Dat ze zo bestaan! Heel mooi!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Je zou m bijna zonder kap laten staan. Opgepast voor koperdieven!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frits marantz


HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

Marco66

Quote from: ll0ll on June 28, 2020, 13:44:42
Ik heb dit snoepje op de kop kunnen tikken. Geïmporteerd uit Japan, waar ze helemaal doordraaien als je ergens een 'Philips' logo op plakt.
Het is een Philips LHH300R cdspeler, het kleine broertje van de Philips LHH900R.
De LHH300R is ook als D/A converter te gebruiken. En daar was ik naar op zoek. Je hebt namelijk diverse d/a converters van Philips en Marantz, maar die hebben over het algemeen een TDA1541 aan boord (DAC960, Marantz CD7, D1).
Er staat dan wel 'Philips' op, het is een speler die geheel is ontwikkeld door Marantz.

Het toestel heeft een CDM9 loopwerk, een Bitstream TDA1547, die samen met een TDA1307 (DF7) de D/A conversie en filtering verzorgt.
Verder veel koper binnenin, en (net als andere LHH toestellen en de Marantz D1) 3 (ipv 4) voeten. 3 voeten moet voor meer stabiliteit zorgen. Om te voorkomen dat de speler links/rechts achter 'doorzakt', zijn er links/rechts 2 plastic steunen bijgeplaatst.

De LHH300R heeft qua klank een totaal ander karakter dan een Marantz CD11mkII of CD15. Het karakter is vergelijkbaar met de Marantz D1. Het geluid heeft heel veel 'power'. De speler geeft een 'muur van geluid'. Alles, elk instrument wordt bijna onsubtiel doorgegeven.

Anyways, plaatjes :)





https://www.dutchaudioclassics.nl/philips-lhh300r-cdplayer/

Wow, deze kende ik nog niet. Wat een plaatje!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jack_D

Mooie retro speler, kan ik heel erg waarderen....... :thumbs-up:

patsijb

mooie speler idd..kende deze helemaal niet..weer wat geleerd

Barry32

Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Richi

Een paar aanwinsten hier de afgelopen week:
- AudioQuest Niagara 1200 voor de set in de woonkamer: een blijvertje;
- Alientek D8 versterker met ingebouwde DAC voor de zolder/werkkamer;
- Raspberry PI 4 waarop Ropieee wordt geïnstalleerd t.b.v. Roon end-point.

Lekker luisteren beneden en lekker knutselen op zolder.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Xanadu DS-17 met Dynaudio bezetting voor de vintage setup.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Peerless Monster

#19114
Eindelijk gaat mijn woonkamer set wijken!
Mijn oude vertrouwde Akai AM-75 op Mission 753's gaan wijken..,

Voor deze...
Maandag ga ik ze halen bij Freakuence audio.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

toetertje


Peerless Monster

#19116
Quote from: toetertje on July  4, 2020, 10:15:10
Dat lijkt wel de navis?  :coffee:

Yup.
Laaaaaaaang nagedacht over de ls50 wireless van KEF.
Daarna de lsx .... en dat was het toch net niet...
Een kabel moest ook worden gelegd tussen de speakers, maar wilde eigenlijk compleet draadloos.
De streaming vond ik ook niet geweldig van KEF

Nu de Navis! Jawel dat zijn ze!
Analoge versterking en een 3 weg systeem 🤘
En geen kabels. (Behalve dan stroom).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Spijkie

Quote from: Marco66 on July  4, 2020, 09:12:26
Xanadu DS-17 met Dynaudio bezetting voor de vintage setup.



M'n vader heeft de versie gehad met de esotar tweeter, had een schuin dakje bovenop de speaker als ik het goed heb. Klonk erg mooi. Veel plezier ermee!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Marco66

Quote from: Peerless Monster on July  4, 2020, 10:02:39
Eindelijk gaat mijn woonkamer set wijken!
Mijn oude vertrouwde Akai AM-75 op Mission 753's gaan wijken..,

Voor deze...
Maandag ga ik ze halen bij Freakuence audio.

Leuke gast, Heeft erg veel staan en goed zaken mee te doen!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Peerless Monster

Quote from: Marco66 on July  4, 2020, 11:49:56
Leuke gast, Heeft erg veel staan en goed zaken mee te doen!

Zeker weten. Rick heeft echt prachtige dingen staan en heeft echt flinke know how vanwege de enorme ervaring van allerlei combinaties. Hij vertelde dat hij de Elacs ook thuis had staan.
Ik weet wat hij leuk vindt aan muziek (en daar zit bij ons ook een overlap in).
Maandag ga ik ze halen 🤘nu al zin in de sessie met Rick.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bert de melker

#19120
Toch maar van de Harbeth 30.2 naar de nieuwe Dynaudio Confidence 20 gegaan .
Dit is toch wel weer andere koek als de Harbeth al was dat ook een pracht luidspreker maar optisch is dit wel erg mooi in de kleur midnight bleu .
Nu lekker inspelen maar dat is geen straf.






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Marco66

Quote from: Peerless Monster on July  4, 2020, 11:53:26
Zeker weten. Rick heeft echt prachtige dingen staan en heeft echt flinke know how vanwege de enorme ervaring van allerlei combinaties. Hij vertelde dat hij de Elacs ook thuis had staan.
Ik weet wat hij leuk vindt aan muziek (en daar zit bij ons ook een overlap in).
Maandag ga ik ze halen 🤘nu al zin in de sessie met Rick.

Doe hem maar de groeten, en veel plezier.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vanzomereng

#19122
Zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer fraai  :wub:

Zeer goede herinneringen aan mijn Dynaudio Focus 260.

Zat nog te twijfelen, bij een upgrade om deze speakers ook aan te schaffen maar incl stands zat dit boven het bedrag
wat ik nieuw wenste uit te geven en vervolgens maar gewoon een B&W 702S2 nieuw voor 3.450,- euro kunnen scoren.

De Contours 20 hebben wel een zeer laag rendement maar volgens mij, heb je wel een potente versterker
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bert de melker

#19124
Het is  de Confidence 20 en ik speel met de Accuphase E 650.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk