KEFfende speakers blaffen niet.

Started by Jack_D, February 8, 2020, 13:16:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D

Ook maar eens mijn eigen persoonlijke topic geopend.

Merk dat ik nogal eens in andere topic's afdrijf en het dan soms naar mij persoonlijk toetrek.
Dus vandaar maar een persoonlijk hoekje hier op het forum aangemaakt waar ik al mijn eigen geneuzel kwijt kan :D .


Wordt vervolgd..........

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jack_D

#2
Deze kwam gisteren binnen...
De enigste min of meer "Hi-End" achtige BlueTouth transmitter/receiver die er te koop is, of in ieder geval de enigste die ik kon vinden :D . En dan bedoel ik er een die BlueTouth 5 en aptX-HD ondersteund.

Arcon Audio BT3

Jack_D

En weer retour gestuurd. Leuk apparaatje maar de BlueTouth implementatie heeft Arcon Audio nog niet goed onder de knie.


Zet ik mijn Denon hoofdtelefoon uit, wordt er op een of andere manier toch weer gelijk een poging ondernomen door de BlueTouth transmitter om hem te vérbinden, dus zegt mijn hoofdtelefoon connected, waarna mijn hoofdtelefoon de verbinding weer verbreekt, dan gelijk weer een connected melding, dan weer verbroken, dan weer connected... Dus ik kan mijn Denon hoofdtelefoon niet uitschakelen met deze BlueTouth transmitter, om de twee seconden na uitschakeling van de hoofdtelefoon hoor je de woorden "connected" en dat stopt nooit, euh, totdat de accu leeg is of je de BlueTouth transmitter uit zet :music: :D


Me oude lowerbudget BlueTouth transmitter maar weer aangesloten, dat was dus een middag voor niets prutsen :wacko:

minplus

Is dat de verpakking op de foto?
Want het ziet eruit als een slechte schoenendoos.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Jack_D


Misschien een beetje slechte foto van de doos, is opzich nette verpakking, ook het product zelf ziet er netjes afgewerkt uit, en voelt zeer solide aan. Heeft zelfs een Sabre DAC aan boord, je kan hem ook gewoon als DA converter gebruiken.


Maar het "pairen/koppelen" van een BlueTouth hoofdtelefoon hebben ze totaal verkloot. In zijn huidige staat is deze "Hi-End" BlueTouth transmitter geen €110,- waard. Vandaar dat ie alweer gelijk retour is :D



Quote from: minplus on February  8, 2020, 21:20:51
Is dat de verpakking op de foto?
Want het ziet eruit als een slechte schoenendoos.

Jack_D

Heb nog niet alle spullen binnen om hem aan te sluiten, maar toch de doos aan de bovenkant maar even open gemaakt zodat ik al een voorzichtige blik kan werpen. Stond al een paar dagen zo maar in de hal te staan, hoe lang kan een mens dat vol houden :D

fluissie


Rikske


fluissie

7013 heeft dat schermpje in de ab niet meer , 8012 wel ?


Jack_D

#10
8012...... :headbanging:

De afstandsbediening ga ik maar 1 keer gebruiken, puur om de codes(die ik nodig heb en nuttig vind) over te zetten naar mijn universele afstandsbediening. Zalig.... 5 afstandsbedieningen in 1 en met de functies onder de knoppen waar ik ze wil hebben en met een super fijn werkende backlight verlichting. Nooit meer klooien in het donker en geen tafel vol met afstandsbiedingen.

Jack_D

#11
Pffff, bij mijn nieuwe speeltje toch weer wat over het hoofd gezien. Deze heeft geen geschakelde 220v output, zie zat wel op mijn oude. Eens kijken of ik iets van een stekkerdoos met een 12volt trigger kan vinden. Op die manier zou ik het kunnen oplossen.


Weer langer wachten om de boel aan te kunnen sluiten.

All good things come to those who wait......
:angel:

Jack_D

Probleem van het afwezig zijn van een geschakelde 220V uitgang op mijn nieuwe receiver opgelost.
Stekkerdoos met 12V trigger-functie op de kop getikt.

Zal ik dan nu eindelijk mijn nieuwe speeltje kunnen installeren...... :D

Jack_D

Nu na twee weken hem toch maar eens uit de doos gehaald....... :D

Waarom moeten ze nu altijd van die rot stickertjes op de voorkant van het apparaat plakken.
Ben als de dood dat ik de voorkant beschadig als ik ze er af probeer te peuteren.

Ralf67

Dan weet je war de receiver allemaal kan  8)

JGvH

Quote from: Ralf67 on February 16, 2020, 14:50:22
Dan weet je war de receiver allemaal kan  8)
En daar kun je dan iedere dag naar kijken :tounge: (valt wel mee met beschadigen)

Jack_D

Ik heb de stickertjes er af, en zonder te beschadigen :D

Is trouwers ook slecht voor het milieu, is plastic wat de meeste mensen er gelijk afhalen en weggooien dus waarom er op plakken
:confused:

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Jack_D

En daardoor ook een second and third world problem.......... probleem van ons allemaal dus...... helaas.
En toch eigenlijk niet, als jij al je plastic netjes afvoert via de daarvoor bestemde kanalen en niet zomaar buiten dumpt is plastic eigenlijk geen probleem. Het zijn helaas de second and third world landen die nog achtelozer als ons omgaan met afval en in het bijzonder plastic.

Laten we het dus maar houden op een World Problem....... :blush:



Quote from: scoc on February 17, 2020, 13:30:36
First world problem  :closedeyes:

Jack_D

Ik snap echt geen hout van die muziek en film geluidsmodi van de Marantz SR8012, een boel instellingen maar het verschil is mij niet duidelijk.

Onder muziek en onder film staan exact de zelfde modi, maar wel in een ander menu met een apart knopje op de afstandsbedieningen. De eerste optie die in beide menu's die er staat is "Stereo", dus ik heb muziek stereo en film stereo....?
Is stereo niet gewoon stereo, wat doet Marantz er dan mee?...... of moet ik dan direct of pure direct inschakelen om "gewoon" stereo te krijgen.

Dan zat mijn oude Harman toch beter in elkaar, maar misschien is het nog ff wennen :D

Cobraatje

Optie Stereo en dan pure direct kiezen; geeft geen enkele processing/extra signaal(zelfs beeldsignaal stopt).
Direct is er wat processing.
Gewoon stereo, dan kun je Audyssey en subcorrectie gebruiken. Mooie optie daarbij is dat je de sub kunt corrigeren en voor de fronts Audyssey bypasst.

Zelf vind ik pure direct het beste klinken, maar dat hangt natuurlijk ook van de ruimte af.

Jack_D

#21
Deze avondje de film Pacific Rim weer eens gekeken.

Op Netflix stond ie in HD en Dolby Digital 5.1 geluid.
Tegelijkertijd met Netflix ook de film op mijn Oppo gestart, maar dan in 4K HDR en Dolby Atmos(gedownmixed voor mijn 5.1 setup)

Eerste 45 minuten "lekker" via Netflix gekeken, leek allemaal best wel aardig. Toen na drie kwartier met 1 druk op de knop overgeschakeld naar de 4K HDR versie en verder gekeken.


En toen schiep Oppo BEELD en GELUID......... :D :worship: :headbanging: :clapping:


HJ2

Wat een verschil he?
Ik ervaar ook steeds hetzelfde.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Jack_D

Voor Marcel (maar de rest van de forumleden mogen er ook naar kijken :D ) een paar foto's van mijn gemodificeerde Oppo UDP-203. Op de eerste foto was mijn Oppo nog standaard.



Jack_D

#24
Gooi YouTube maar weer eens een keertje aan. Deze keer de hoofdtelefoon  :music: maar op, kan het volume s'avonds laat, euh... tis ondertussen nacht, wat harder.