Yippie

Author Topic: KEFfende speakers blaffen niet.  (Read 5521 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jack_D

KEFfende speakers blaffen niet.
« on: February 8, 2020, 13:16:49 »
Ook maar eens mijn eigen persoonlijke topic geopend.

Merk dat ik nogal eens in andere topic's afdrijf en het dan soms naar mij persoonlijk toetrek.
Dus vandaar maar een persoonlijk hoekje hier op het forum aangemaakt waar ik al mijn eigen geneuzel kwijt kan :D .

Wordt vervolgd..........

Offline doorofnight

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 589
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
Re: KEFfende speakers blaffen niet.
« Reply #1 on: February 8, 2020, 13:20:11 »
Kom maar op  :popcorn:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline Jack_D

« Reply #2 on: February 8, 2020, 14:24:59 »
Deze kwam gisteren binnen...
De enigste min of meer "Hi-End" achtige BlueTouth transmitter/receiver die er te koop is, of in ieder geval de enigste die ik kon vinden :D . En dan bedoel ik er een die BlueTouth 5 en aptX-HD ondersteund.

Arcon Audio BT3
« Last Edit: February 8, 2020, 14:25:38 by Jack_D »

Offline Jack_D

« Reply #3 on: February 8, 2020, 21:01:19 »
En weer retour gestuurd. Leuk apparaatje maar de BlueTouth implementatie heeft Arcon Audio nog niet goed onder de knie.

Zet ik mijn Denon hoofdtelefoon uit, wordt er op een of andere manier toch weer gelijk een poging ondernomen door de BlueTouth transmitter om hem te vérbinden, dus zegt mijn hoofdtelefoon connected, waarna mijn hoofdtelefoon de verbinding weer verbreekt, dan gelijk weer een connected melding, dan weer verbroken, dan weer connected... Dus ik kan mijn Denon hoofdtelefoon niet uitschakelen met deze BlueTouth transmitter, om de twee seconden na uitschakeling van de hoofdtelefoon hoor je de woorden "connected" en dat stopt nooit, euh, totdat de accu leeg is of je de BlueTouth transmitter uit zet :music: :D

Me oude lowerbudget BlueTouth transmitter maar weer aangesloten, dat was dus een middag voor niets prutsen :wacko:

Offline minplus

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 335
  • Don't worry, be happy
« Reply #4 on: February 8, 2020, 21:20:51 »
Is dat de verpakking op de foto?
Want het ziet eruit als een slechte schoenendoos.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Offline Jack_D

« Reply #5 on: February 9, 2020, 00:44:47 »

Misschien een beetje slechte foto van de doos, is opzich nette verpakking, ook het product zelf ziet er netjes afgewerkt uit, en voelt zeer solide aan. Heeft zelfs een Sabre DAC aan boord, je kan hem ook gewoon als DA converter gebruiken.

Maar het "pairen/koppelen" van een BlueTouth hoofdtelefoon hebben ze totaal verkloot. In zijn huidige staat is deze "Hi-End" BlueTouth transmitter geen €110,- waard. Vandaar dat ie alweer gelijk retour is :D

Is dat de verpakking op de foto?
Want het ziet eruit als een slechte schoenendoos.

Offline Jack_D

« Reply #6 on: February 10, 2020, 22:07:54 »
Heb nog niet alle spullen binnen om hem aan te sluiten, maar toch de doos aan de bovenkant maar even open gemaakt zodat ik al een voorzichtige blik kan werpen. Stond al een paar dagen zo maar in de hal te staan, hoe lang kan een mens dat vol houden :D

Offline fluissie

• Trade Count: (+21)
  • Total likes: 339
  • pa zonder handen!, ja l*l tis een driewieller
« Reply #7 on: February 10, 2020, 22:18:37 »
Marantz sr7011 / 7012 ?
Marantz sr7013 * Marantz pearl lite pm & pearl lite Cd * KEF R900 R600c HTS3001 SE 4X LS50 * SVS pc13 ultra * xbox one x * stroomverziening ;isotek * bekabeling ; Audioquest Chocolate HDMI , rocket 33 , pearl & forrest ethernet * Philips Oled *

Offline Rikske

« Reply #8 on: February 11, 2020, 06:51:57 »
8012?  ;D

Offline fluissie

• Trade Count: (+21)
  • Total likes: 339
  • pa zonder handen!, ja l*l tis een driewieller
« Reply #9 on: February 11, 2020, 09:05:37 »
7013 heeft dat schermpje in de ab niet meer , 8012 wel ?

Marantz sr7013 * Marantz pearl lite pm & pearl lite Cd * KEF R900 R600c HTS3001 SE 4X LS50 * SVS pc13 ultra * xbox one x * stroomverziening ;isotek * bekabeling ; Audioquest Chocolate HDMI , rocket 33 , pearl & forrest ethernet * Philips Oled *

Offline Jack_D

« Reply #10 on: February 11, 2020, 10:09:00 »
8012...... :headbanging:

De afstandsbediening ga ik maar 1 keer gebruiken, puur om de codes(die ik nodig heb en nuttig vind) over te zetten naar mijn universele afstandsbediening. Zalig.... 5 afstandsbedieningen in 1 en met de functies onder de knoppen waar ik ze wil hebben en met een super fijn werkende backlight verlichting. Nooit meer klooien in het donker en geen tafel vol met afstandsbiedingen.
« Last Edit: February 11, 2020, 10:09:39 by Jack_D »

Offline Jack_D

« Reply #11 on: February 12, 2020, 23:20:08 »
Pffff, bij mijn nieuwe speeltje toch weer wat over het hoofd gezien. Deze heeft geen geschakelde 220v output, zie zat wel op mijn oude. Eens kijken of ik iets van een stekkerdoos met een 12volt trigger kan vinden. Op die manier zou ik het kunnen oplossen.

Weer langer wachten om de boel aan te kunnen sluiten.

All good things come to those who wait......
:angel:
« Last Edit: February 12, 2020, 23:20:35 by Jack_D »

Offline Jack_D

« Reply #12 on: February 14, 2020, 12:27:33 »
Probleem van het afwezig zijn van een geschakelde 220V uitgang op mijn nieuwe receiver opgelost.
Stekkerdoos met 12V trigger-functie op de kop getikt.

Zal ik dan nu eindelijk mijn nieuwe speeltje kunnen installeren...... :D

Offline Jack_D

« Reply #13 on: February 16, 2020, 12:27:16 »
Nu na twee weken hem toch maar eens uit de doos gehaald....... :D

Waarom moeten ze nu altijd van die rot stickertjes op de voorkant van het apparaat plakken.
Ben als de dood dat ik de voorkant beschadig als ik ze er af probeer te peuteren.

Offline Ralf67

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+7)
  • Total likes: 233
  • I love the HTforum
« Reply #14 on: February 16, 2020, 14:50:22 »
Dan weet je war de receiver allemaal kan  8)

Offline JGvH

« Reply #15 on: February 17, 2020, 09:55:12 »
Dan weet je war de receiver allemaal kan  8)
En daar kun je dan iedere dag naar kijken :tounge: (valt wel mee met beschadigen)

Offline Jack_D

« Reply #16 on: February 17, 2020, 12:22:54 »
Ik heb de stickertjes er af, en zonder te beschadigen :D

Is trouwers ook slecht voor het milieu, is plastic wat de meeste mensen er gelijk afhalen en weggooien dus waarom er op plakken
 :confused:

Offline scoc

« Reply #17 on: February 17, 2020, 13:30:36 »
First world problem  :closedeyes:
Stereo:Lyngdorf Tdai-3400,ATC SCM11,2 x B&W DB4S,Innuos Zenith MK2 (Roon),Purepower+ 1500,Vicoustic panels
HT: Lyngdorf MP-60, 3 x Lyngdorf SDA 2175,Arendal 1723 Monitor S/Center S/Surround S,2 x B&W DB3D, Panasonic DP-UB9000, OSMC Vero 4K,Propower 1050,JVC DLA-N5,Stewart Studiotek G3

Offline Jack_D

« Reply #18 on: February 17, 2020, 19:48:07 »
En daardoor ook een second and third world problem.......... probleem van ons allemaal dus...... helaas.
En toch eigenlijk niet, als jij al je plastic netjes afvoert via de daarvoor bestemde kanalen en niet zomaar buiten dumpt is plastic eigenlijk geen probleem. Het zijn helaas de second and third world landen die nog achtelozer als ons omgaan met afval en in het bijzonder plastic.

Laten we het dus maar houden op een World Problem....... :blush:

First world problem  :closedeyes:

Offline Jack_D

« Reply #19 on: March 13, 2020, 13:25:30 »
Ik snap echt geen hout van die muziek en film geluidsmodi van de Marantz SR8012, een boel instellingen maar het verschil is mij niet duidelijk.

Onder muziek en onder film staan exact de zelfde modi, maar wel in een ander menu met een apart knopje op de afstandsbedieningen. De eerste optie die in beide menu's die er staat is "Stereo", dus ik heb muziek stereo en film stereo....?
Is stereo niet gewoon stereo, wat doet Marantz er dan mee?...... of moet ik dan direct of pure direct inschakelen om "gewoon" stereo te krijgen.

Dan zat mijn oude Harman toch beter in elkaar, maar misschien is het nog ff wennen :D

Offline Cobraatje

« Reply #20 on: March 13, 2020, 13:38:33 »
Optie Stereo en dan pure direct kiezen; geeft geen enkele processing/extra signaal(zelfs beeldsignaal stopt).
Direct is er wat processing.
Gewoon stereo, dan kun je Audyssey en subcorrectie gebruiken. Mooie optie daarbij is dat je de sub kunt corrigeren en voor de fronts Audyssey bypasst.

Zelf vind ik pure direct het beste klinken, maar dat hangt natuurlijk ook van de ruimte af.
Raidho - SVS  - Marantz Cinemike - Panasonic 4k hdr - Bluesound  - Panasonic 65' Oled

Offline Jack_D

« Reply #21 on: March 15, 2020, 01:29:34 »
Deze avondje de film Pacific Rim weer eens gekeken.

Op Netflix stond ie in HD en Dolby Digital 5.1 geluid.
Tegelijkertijd met Netflix ook de film op mijn Oppo gestart, maar dan in 4K HDR en Dolby Atmos(gedownmixed voor mijn 5.1 setup)

Eerste 45 minuten "lekker" via Netflix gekeken, leek allemaal best wel aardig. Toen na drie kwartier met 1 druk op de knop overgeschakeld naar de 4K HDR versie en verder gekeken.

En toen schiep Oppo BEELD en GELUID......... :D :worship: :headbanging: :clapping:

« Last Edit: March 15, 2020, 01:31:02 by Jack_D »

Offline HJ2

« Reply #22 on: March 15, 2020, 13:51:36 »
Wat een verschil he?
Ik ervaar ook steeds hetzelfde.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Marantz SR7012, Cambridge Audio CXUHD, Pro-ject Carbon RPM 3, Samsung the frame 65" Audio Pro Bravo FX-10, CX-02, Avantek Five, Sumiko S.9 en nog meer ouwe meuk

Offline Jack_D

« Reply #23 on: March 29, 2020, 14:42:46 »
Voor Marcel (maar de rest van de forumleden mogen er ook naar kijken :D ) een paar foto's van mijn gemodificeerde Oppo UDP-203. Op de eerste foto was mijn Oppo nog standaard.

Offline Jack_D

« Reply #24 on: April 13, 2020, 00:23:51 »
Gooi YouTube maar weer eens een keertje aan. Deze keer de hoofdtelefoon  :music: maar op, kan het volume s'avonds laat, euh... tis ondertussen nacht, wat harder. 
« Last Edit: April 13, 2020, 22:31:41 by Jack_D »