Author Topic: Wat is jouw laatste stereo - aanwinst  (Read 2558274 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline St.Even

• full member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 28
  • There are no winners in THIS life, only loosers...
Re: Wat is jouw laatste stereo - aanwinst
« Reply #18600 on: September 24, 2019, 07:35:46 »
Bevallen erg goed, mooie solid core koper kabels met een erg natuurlijke klank
Welke ls kabel type heb je ?    Merk je veel verschil na inspelen?

-0- Steve- 0-

-0- ST. il Even -0-

Offline St.Even

• full member
« Reply #18601 on: September 24, 2019, 07:38:01 »
Dit weekend de standaard zekering vervangen van mijn versterker voor een Art Speak zekering.     Nieuwe aanwinst dus=)
Deze week mijn cd speler aan de beurt.

-0- Steve- 0-

-0- ST. il Even -0-

Offline cz79

« Reply #18602 on: September 24, 2019, 07:41:15 »
Welke ls kabel type heb je ?    Merk je veel verschil na inspelen?

-0- Steve- 0-

Ik heb de Black Cable Main (LS Kabel). Nu deze wat langer aan de set zit merk ik zeker verschil tov de eerst dag(en), bas is mooier geworden en ook de plaatsing is verbeterd. Erg mooie kabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Moon 180 MiND | TaCT RCS 2.0 | Van Medevoort DA222
Luidsprekers: Scansonic MB 2.5
Kabels: C&D | Grimm Audio | Dion Audio | Black Cable

Offline St.Even

• full member
« Reply #18603 on: September 24, 2019, 08:28:34 »
Ik heb de Black Cable Main (LS Kabel). Nu deze wat langer aan de set zit merk ik zeker verschil tov de eerst dag(en), bas is mooier geworden en ook de plaatsing is verbeterd. Erg mooie kabel
Ja raar om te ervaren.(ook al is dit een "normaal" gegeven bij nieuwe kabels) maar het viel mij inderdaad ook erg op. Zeker na wat langer aantal uren gespeeld te hebben veranderde dit. De kabel schijnt na 120 uren de kabel te zijn die hij hoort te zijn....ik ga daar nu langzaam komen.   En ja, sommige zeggen; onzin of een korreltje zout maar ik vind dit soort dingen erg boeiend om te horen wat IK ervaar.

-0- Steve- 0-

-0- ST. il Even -0-

Offline cz79

« Reply #18604 on: September 25, 2019, 16:17:36 »
Vanmorgen voor een zacht prijsje een Van Medevoort DA222 DAC opgehaald. Klinkt niet slecht, lang niet slecht zelfs. Erg muzikaal en haast een analoog geluid, erg mooie dual mono opbouw met gescheiden trafo’s voor het analoge en digitale circuit. Mooie voeding ook en de dac weegt bijna 5 kilo wat een degelijke indruk geeft.

Ben best onder de indruk tot nu toe. Even warm laten spelen (heeft een jaar in een kast gestaan), maar eerste indruk is goed.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Moon 180 MiND | TaCT RCS 2.0 | Van Medevoort DA222
Luidsprekers: Scansonic MB 2.5
Kabels: C&D | Grimm Audio | Dion Audio | Black Cable

Offline B-art

« Reply #18605 on: September 25, 2019, 19:36:35 »
stereo ► musical fidelity A5 integrated / A5 cd / A5 tuner ■ clearaudio emotion ■ benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz sublime+ ■ tentlabs b-dac mkII ■ dynaudio contour s3.4 ■ rel r505 ■ lehmann audio linear ■ hifiman sundara
home theatre ► oppo bdp-83 ■ samsung UE46D7000 isf
kabels ► audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ qed ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier

Offline AudioEnZo

• Luister nou eens een keer!
  • HT forum donateur
  • senior member
  • Total likes: 55
  • Alles is onmogelijk, als je maar wil...
    • Audio En Zo
« Reply #18606 on: September 26, 2019, 07:17:38 »
Vanmorgen voor een zacht prijsje een Van Medevoort DA222 DAC opgehaald. Klinkt niet slecht, lang niet slecht zelfs. Erg muzikaal en haast een analoog geluid, erg mooie dual mono opbouw met gescheiden trafo’s voor het analoge en digitale circuit. Mooie voeding ook en de dac weegt bijna 5 kilo wat een degelijke indruk geeft.

Ben best onder de indruk tot nu toe. Even warm laten spelen (heeft een jaar in een kast gestaan), maar eerste indruk is goed.
Heb ik jaren geleden ook mee gespeeld, inderdaad een erg fijne dac!

Offline Laan

« Reply #18607 on: October 5, 2019, 22:10:32 »
Klopt helemaal, alleen die kleinste details zijn er zeker wel! Dan is er iets niet op niveau in de rest van de keten. Heb zelf de Volterra’s😊

Ik heb sinds een maand ook Volterra's. Die geven inderdaad ieder detail weer. Een heel andere sound als de Fiesole, in mijn geval de Fiesole zonder supertweeter. De Volterra is zondermeer veeleisend mbt de bron en hardware. Slechte opname klinkt echt als middengolf radio. Met de el34 buisjes in de primaluna valt alles op zijn plek in de juiste proporties. Mooi hoor!
Versterker: Audio GD M1 + M3 of Primaluna Dialogue Three + Five. Speakers: GamuT M'inenT M7 of Rosso Fiorentino Volterra
Digitaal: SOtM sMS 200 ultra+sPS 500+tX usb ultra + Singxer SU 1 magnafied, Audio GD R7. Audiolab cdt6000. Analoog: Nottingham Analogue Spacedeck, Zyx 100R, Trichord Dino mk3, Dino+. Kabels: vooral Tubulus. En natuurlijk Gaia's onder de speakers :)

Offline ACQUA

« Reply #18608 on: October 6, 2019, 19:43:56 »
Nog even en dan men duurste aankoop ooit qua hifi; LINN MAJKIK DSM 3  :wub: BUDGET WAF KIDS HOUSE      LINN :headbanging:

Offline addesmo

« Reply #18609 on: October 7, 2019, 09:08:42 »
Ik heb sinds een maand ook Volterra's. Die geven inderdaad ieder detail weer. Een heel andere sound als de Fiesole, in mijn geval de Fiesole zonder supertweeter. De Volterra is zondermeer veeleisend mbt de bron en hardware. Slechte opname klinkt echt als middengolf radio. Met de el34 buisjes in de primaluna valt alles op zijn plek in de juiste proporties. Mooi hoor!

Onvermoeibaar mooi!
Gefeliciteerd ;D

Offline fietser

« Reply #18610 on: October 7, 2019, 20:34:14 »
Manger P1
« Last Edit: October 7, 2019, 21:21:21 by fietser »
Audio Research LS17SE voor- en DS225 eindversterker, Michell Gyrodeck, Martin Logan Vantage, Auralic Aries/Vega, PS audio GCPH Pre, Audioquest Comet, Nordost SMB, PS Audio AC3,  PSaudio Quintet en PS audio power plant premier.

Offline Mitch--

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 31
  • music is all that matters!
« Reply #18611 on: October 7, 2019, 20:50:42 »
Manger P1 Krijg de foto niet goed geplaatst

WAUW! :inlove:
Linn Akurate Exakt DSM - Akurate Exaktbox-I - Linn Majik Isobarik Exakt

Offline Sirius666

« Reply #18612 on: October 7, 2019, 21:22:39 »
Manger P1

Dat komt omdat je schuin stond toen je de foto maakte :D

Van harte met de aanwinst! Fraai spul :)

Offline Kerkhoffd

« Reply #18613 on: October 7, 2019, 21:24:37 »
Mooi @Fietser. Gefeliciteerd.
Devialet 400 - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - Linn Akurate DS/1 - MIT Matrix 28s luidsprekerkabel - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 BNC to RCA - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 RCA to AES/EBU - AudioQuest Carbon 72v DBS RFI filters - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - AudioQuest Diamond v2 netwerkkabel - Qobuz Sublime

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc 4k HDR power
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 124
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #18614 on: October 7, 2019, 23:11:40 »

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 207
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #18615 on: October 8, 2019, 06:44:41 »
Gefeli  :thumbs-up:
Ooit eens kunnen beluisteren tijdens een hifi show, toen vond ik het één van de toppers.

Manger P1
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline patsijb

• senior member
  • Total likes: 5
  • wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen
« Reply #18616 on: October 8, 2019, 17:33:33 »
mooie speakers manger

Offline Sirius666

« Reply #18617 on: October 9, 2019, 23:52:53 »
Wat een fraai gedetailleerd geweld komt hieruit zeg! Ik ben aardig overdonderd, en trots :D Een set Dynaudio 400 XD in Rosewood:

« Last Edit: October 9, 2019, 23:57:06 by Sirius666 »

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 207
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #18618 on: October 10, 2019, 06:31:28 »
Mooi concept, deze actieve Dynaudio ls
De afwerking is ook helemaal goed (Rosewood  :inlove:)

Is de sound en het presteren van zo’n actieve Dyn anders dan die van een passieve variant?
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Offline holco

« Reply #18619 on: October 10, 2019, 08:10:57 »
Fraaie speakers!
Wel erg kritisch qua plaatsing,  maar eenmaal goed is de beloning zeer groot!!
Wel een eenpersoons speaker.

Manger P1

Offline Roeru117

« Reply #18620 on: October 10, 2019, 08:39:31 »
Wat een fraai gedetailleerd geweld komt hieruit zeg! Ik ben aardig overdonderd, en trots :D Een set Dynaudio 400 XD in Rosewood:

Gefeliciteerd. Hele mooie luidsprekers. Ik speel al ongeveer 2,5 jaar met de Focus 60 XD en deze blijven mij verbazen. Daar ga je ongetwijfeld veel plezier mee hebben.
Dynaudio Focus 60 XD - ROON - Lumin U1 Mini - Nvidia Shield - Audioquest

Offline Sirius666

« Reply #18621 on: October 10, 2019, 09:09:01 »
Mooi concept, deze actieve Dynaudio ls
De afwerking is ook helemaal goed (Rosewood  :inlove:)

Is de sound en het presteren van zo’n actieve Dyn anders dan die van een passieve variant?

Alles vloeit er met zóveel gemak uit, lekker hoor! Overdosis aan details maar heel natuurlijk en sws niet analytisch. Een passieve Dynaudio heb ik niet gehoord (sowieso nog nooit gehoord).

Ondanks de niet al te grote woofers voel je de druk er vanaf komen en de sweetspot.....jeetje wat is die groot. Vandaag alles thuis neerzetten en dan eens kijken of een Connect (in mijn situatie) handig is. Anders moet er een interlink van een meter of 7 vanaf de pc die kant op. Extra connectiviteit is leuk maar uiteindelijk gaat het enkel om de pc en een cd speler.

Gefeliciteerd. Hele mooie luidsprekers. Ik speel al ongeveer 2,5 jaar met de Focus 60 XD en deze blijven mij verbazen. Daar ga je ongetwijfeld veel plezier mee hebben.

Thnx! Fraaie set. Lekker makkelijk, ik wilde dat muziek luisteren thuis zo makkelijk als mogelijk zou gaan en dat gaat nu prima lukken :)

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 87
  • Stadjer
« Reply #18622 on: October 10, 2019, 09:35:04 »

(Image removed from quote.)
Prachtige speakers! Ooit komen hier ook weer XD’s, heb de 200XD gehad. In combinatie met een Sonos Connect een lust voor het oor. Sparen...
Er gaat niets boven Groninger koek

| ASAT |

Offline BenW

« Reply #18623 on: October 10, 2019, 10:19:10 »
Prachtige speakers! Ooit komen hier ook weer XD’s, heb de 200XD gehad. In combinatie met een Sonos Connect een lust voor het oor. Sparen...

En dat zelfs met Sonos Connect, kan dus nog een sutk beter  :P
Arcam AVR550, Rotel RB1582 MK2, Samsung 55KS7000, PS4 Pro, DUNE HD PRO 4K, Apple TV 4K, Auralic Altair, B&W CM10s2, CM8s2, CM Centre S2, ASW610 en AudioQuest bekabeling.

Offline remco320

« Reply #18624 on: October 10, 2019, 10:26:00 »
Sinds gisteren de Kef RDM2 in de woonkamer staan. Dit klinkt echt heel erg lekker in onze huiskamer. Ik was een beetje bang dat ze te weinig laag zouden hebben, maar in onze klankkast (houten vloer op houten basisvloer) klinkt het verbazingwekkend vol. Dat ligt vast aan de ruimte, maar ik ben er blij mee.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk