Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

advr

#18825
Quote from: dre73 on March 11, 2020, 18:57:37
De ferrofluid van de tweeters kan na 25 jaar ook wel eens wat dikker geworden zijn....
Merk er helemaal niets van... Zolang ik goed kan horen dat wanneer ik iets wijzig in mijn versterker of dac/streamer doen ze het nog steeds opperbest[emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Matthijs1973

Toch weer eens een set monitoren proberen, de B&W 705 S2 op FS700 s2 stands met een set Viablue SC-4 kabels. Vanmiddag de boel in elkaar gezet, vogelzand in de stands, kabels netjes doorgevoerd en aangesloten op de CXA 80. Eerste voorzichtige indruk.....lekker! Klaar voor een paar weken thuiswerken  ;)

NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Lucky.L

Quote from: Matthijs1973 on March 12, 2020, 19:07:01
Toch weer eens een set monitoren proberen, de B&W 705 S2 op FS700 s2 stands met een set Viablue SC-4 kabels. Vanmiddag de boel in elkaar gezet, vogelzand in de stands, kabels netjes doorgevoerd en aangesloten op de CXA 80. Eerste voorzichtige indruk.....lekker! Klaar voor een paar weken thuiswerken  ;)
Nice!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

eduard

Vandaag een umik-1 microfoon ontvangen om eens gegaan spelen met room correctie via mathaudio plugin in voor foobar.
Zie onderstaande uitleg.
https://www.minidsp.com/applications/acoustic-measurements/umik-1-mathaudio

Ik ga hier morgen mee spelen heb toevallig een vrije dag.


gizmo2

Quote from: Matthijs1973 on March 12, 2020, 19:07:01
Toch weer eens een set monitoren proberen, de B&W 705 S2 op FS700 s2 stands met een set Viablue SC-4 kabels. Vanmiddag de boel in elkaar gezet, vogelzand in de stands, kabels netjes doorgevoerd en aangesloten op de CXA 80. Eerste voorzichtige indruk.....lekker! Klaar voor een paar weken thuiswerken  ;)
Mooi speakers!
Heb trouwens dezelfde Viablue speaker kabels.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Xander32

Waarom heb je ervoor gekozen de stands direct te vullen? Daarmee kan je het geluid enigszins tunen.
Tip: is het niet handiger om eerst de ls in te spelen, onderwijl te zoeken (schuiven) naar de best mogelijke opstelling en dan vervolgens de stands te vullen?

Maar het is een mooie set hoor, veel luisterplezier 🎶

Quote from: Matthijs1973 on March 12, 2020, 19:07:01
Toch weer eens een set monitoren proberen, de B&W 705 S2 op FS700 s2 stands met een set Viablue SC-4 kabels. Vanmiddag de boel in elkaar gezet, vogelzand in de stands, kabels netjes doorgevoerd en aangesloten op de CXA 80. Eerste voorzichtige indruk.....lekker! Klaar voor een paar weken thuiswerken  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Matthijs1973

Quote from: Xander32 on March 13, 2020, 05:48:28
Waarom heb je ervoor gekozen de stands direct te vullen? Daarmee kan je het geluid enigszins tunen.
Tip: is het niet handiger om eerst de ls in te spelen, onderwijl te zoeken (schuiven) naar de best mogelijke opstelling en dan vervolgens de stands te vullen?

Maar het is een mooie set hoor, veel luisterplezier 🎶

Dank! Het is een net ingespeelde set, inspelen hoeft gelukkig niet meer. Ik heb ze een paar dagen op de lege stands gehad en na wat schuiven, draaien en andere kabels gekozen voor een definitieve opstelling. Aangezien de stands toch open moesten om de kabels netjes door te voeren meteen vogelzand erin gedaan. Bij iedere monitor/stand combinatie die ik nu heb gehad klinkt het met zand in de stands beter/voller/strakker/etc..En het ruikt zo lekker naar anijs ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Xander32

Vooral die anijs geur doet wat met de beleving  ;D

Quote from: Matthijs1973 on March 13, 2020, 07:40:40
Dank! Het is een net ingespeelde set, inspelen hoeft gelukkig niet meer. Ik heb ze een paar dagen op de lege stands gehad en na wat schuiven, draaien en andere kabels gekozen voor een definitieve opstelling. Aangezien de stands toch open moesten om de kabels netjes door te voeren meteen vogelzand erin gedaan. Bij iedere monitor/stand combinatie die ik nu heb gehad klinkt het met zand in de stands beter/voller/strakker/etc..En het ruikt zo lekker naar anijs ;-)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

#18835
Prachtige set op basis van Vifa en Scan Speak ontwerp van Troels Gravesen.
Waanzinnig mooi gebouwd en afgewerkt door John Eekels, wat een vakman!
Klinken groots, zijdezacht hoog en prachtige plaatsing. Erg blij met deze aanschaf.



Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Quote from: Marco66 on March 13, 2020, 09:47:27
Prachtige set op basis van Vifa en Scan Speak ontwerp van Troels Gravesen.
Waanzinnig mooi gebouwd en afgewerkt door John Eekels, wat een vakman!
Klinken groots, zijdezacht hoog en prachtige plaatsing. Erg blij met deze aanschaf.





Feli....

sultankat

Nu maar helemaal op de toer van dit merk: een Nakamichi ST-7E tuner.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Pjotr27

Setje GAOFEI stroomstekkers. Met dank aan een forumgenoot.
Hopelijk volgende week in huis.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Marco66

Oyaide D+ usb kabel voor tussen de Aurender streamer en Amp.
Vervangt de no-name kabel die er nu tussen zit en krijgt goede reviews.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Tabcam

Een Audiophonics Purifi stereoversterker. Een van de best metende versterkers van het moment. Kan eventueel nog aan OpAmp rolling gaan doen :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

AudioEnZo

#18841
Ben benieuwd naar de klankkwaliteit van de Purifi modules!

Edit: zie net je berichten in het Purifi draadje [emoji849][emoji39]

Cyrus·

Frontjes voor de M5's, special delivery van Rob Meyst, de meester zelf  :smile:

Normaal komen de speakers zonder fronts, maar deze frontjes zijn op speciale bestelling leverbaar. Vind het zelf erg strak staan en de units zijn zo een stuk minder kwetsbaar.
Groeten,
Edwin

chansig

Kleine kinderen ? Een vrouw die de hobby niet weet te waarderen ? Vervelende bezoekers ?

Dus ik zeg, als bovenstaande allemaal niet geldt, eraf. Sorry ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advr

Quote from: CyrusOne on March 21, 2020, 17:41:49
Frontjes voor de M5's, special delivery van Rob Meyst, de meester zelf  :smile:

Normaal komen de speakers zonder fronts, maar deze frontjes zijn op speciale bestelling leverbaar. Vind het zelf erg strak staan en de units zijn zo een stuk minder kwetsbaar.

Ja, Rob makt prachtig spul!!

Geniet van de M5, ga je de M3 nog wit laten spuiten??

Wat gaat Rob doen met het filter van de M3? Ben zeer benieuwd waar Rob meer komt.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Cyrus·

Ik wil de M3's zeker nog laten spuiten, ben nog niet uit over de kleur. Huidige satijnzwart vind ik erg mooi. hoogglans zwart en hoogglans wit zijn ook wel erg stijlvol.

Verder wil ik de filters laten opfrissen (nieuwe componenten waar nodig / nuttig en solderingen nalopen). Units wil ik ongewijzigd laten. Heb nog geen contact hierover gehad met Rob, dus geen idee wat hij nog meer aan mogelijkheden ziet.

Er staat nu overigens weer een setje M5's (met originele stands) op MP, deze keer met Morel-tweeters. En zo te zien ook met frontjes, al staan die niet op de foto's.
Groeten,
Edwin

Marco66

Nad M12, Auralic Merak Mono's en Supra XLR.
Weer genoeg te luisteren komende tijd.





Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maximus_Aurelius

Quote from: Marco66 on March 25, 2020, 17:18:19
Nad M12, Auralic Merak Mono's en Supra XLR.
Weer genoeg te luisteren komende tijd.







Waar is de Aurender set gebleven?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

astrobart

ik kon ze ffies niet laten gaan voor thuis.
een setje dali boekenplank speakertjes.  erg lekker en losjes geluid.