Screw's living HT,bezig met een NAS!

Started by screw, January 19, 2011, 16:31:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: screw on November 18, 2011, 10:02:06
Het was even stil hier maar ik ga proberen er weer tijd voor te maken om een update te geven.

Mijn leven is momenteel door de omstandigheden nog al "geleefd!" Maar we zijn hier druk doende met het opzetten van een gigabit netwerk gekoppeld aan de 751BD en de TV, het oog is gevallen op een Synology NAS (411 slim of 411 2+)

Voor de rest is er weinig veranderd... ik heb veel van mijn set zitten te genieten tijdens lange gesprekken met mijn vrouw en lekker alleen weg drijvend in de muziek.

De fine-tuning van de sub (in stereo) is nog niet geheel rond omdat ik de tijd en zin nog niet had gevonden.
`t is goed weer`s wat van jou te lezen. Fijn dat jullie samen genieten van de set. En ja; het integreren van een sub in het stereo kost soms enige tijd.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

screw

Quote from: Xander32 on November 18, 2011, 10:05:10
`t is goed weer`s wat van jou te lezen. Fijn dat jullie samen genieten van de set. En ja; het integreren van een sub in het stereo kost soms enige tijd.

Sander.

Het genieten van muziek maakt maar een deel van de pijn van de dubbele moord goed maar ben blij dat het er is!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Robbert54

Sluit me helemaal aan bij Sander en nogmaals veel sterkte
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Zefanja

Goed om je weer hier te zien.
Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

screw

Quote from: Zefanja on November 18, 2011, 11:20:07
Goed om je weer hier te zien.
Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe.

Nou ik ga het 1x duidelijk maken, maar heb geen behoefte dat dit draadje een "moord topic" word... het betrof mijn ouders die op 19 juli 2011 zijn vermoord in Middelburg. Dat is mede de rede waarom ik niet zoveel aktief ben geweest op div fora's.

Maar zitten hier NAS kenners?
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Zefanja

Quote from: screw on November 18, 2011, 14:39:22
Nou ik ga het 1x duidelijk maken, maar heb geen behoefte dat dit draadje een "moord topic" word... het betrof mijn ouders die op 19 juli 2011 zijn vermoord in Middelburg. Dat is mede de rede waarom ik niet zoveel aktief ben geweest op div fora's.

Maar zitten hier NAS kenners?

Mijn excuus.
Dit is ook niet iets wat hier hoeft te staan denk ik.

Ik weet daar wel iets van af.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

#356
Quote from: screw on November 18, 2011, 10:14:34
Het genieten van muziek maakt maar een deel van de pijn van de dubbele moord goed maar ben blij dat het er is!

WTF :o Ik heb blijkbaar iets gemist. Veel sterkte!! Muziek is inderdaad een goede manier om zaken te verwerken...

Ik heb een NAS (Synology 209j), maar deze is niet geschikt voor streaming. Ligt niet aan de externe verbinding of snelheid van de schijven. Maar aan de processor, cache, interne databus. Ik heb begrepen dat een gewone of een plus van Synology hiervoor wel geschikt is. Ik ben me ook aan het oriënteren en mijn oog is gevallen op de 411+. De 209j wordt dan ingezet als backup van de 411+ en de werkstations...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on November 18, 2011, 15:19:34
WTF :o Ik heb blijkbaar iets gemist. Veel sterkte!! Muziek is inderdaad een goede manier om zaken te verwerken...

Ik heb een NAS (Synology 209j), maar deze is niet geschikt voor streaming. Ligt niet aan de externe verbinding of snelheid van de schijven. Maar aan de processor, cache, interne databus. Ik heb begrepen dat een gewone of een plus van Synology hiervoor wel geschikt is. Ik ben me ook aan het oriënteren en mijn oog is gevallen op de 411+. De 209j wordt dan ingezet als backup van de 411+ en de werkstations...

Synology's zijn idd mooie nasjes en de wat duurdere kunnen idd meer.
Qnap is ook een merk om naar te kijken, ook veel mogelijkheden.
Maar Synology zou op zich al alles moeten kunnen wat je wil.
Eén van de voordelen van de Synologie is dat ze ook mkv kunnen streamen wat ik begrepen heb.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Tinus_

Quote from: HTip on November 18, 2011, 15:19:34

Ik heb een NAS (Synology 209j), maar deze is niet geschikt voor streaming. Ligt niet aan de externe verbinding of snelheid van de schijven. Maar aan de processor, cache, interne databus. Ik heb begrepen dat een gewone of een plus van Synology hiervoor wel geschikt is. Ik ben me ook aan het oriënteren en mijn oog is gevallen op de 411+. De 209j wordt dan ingezet als backup van de 411+ en de werkstations...
Is een 209 niet snel genoeg?  :wacko:
Ik heb een 509+ en die doet wel allemaal goed.
Rebuilding my HT

HTip

Synology kan inderdaad veel in de basis, MKV en ISO zonder extra tools. Zelfs op mijn 209j, maar performance is niet goed genoeg voor streaming.

Dit zijn de specs van de 211+
http://www.synology.com/products/spec.php?product_name=DS212%2B&lang=us#p_submenu
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Tinus_ on November 18, 2011, 15:26:42
Is een 209 niet snel genoeg?  :wacko:
Ik heb een 509+ en die doet wel allemaal goed.
Als het een plus was geweest dan was het geen probleem geweest. Maar dat wist een paar jaar geleden nog niet ;)

Een + heeft een snellere CPU (2 tov 1,2 GHz), sneller geheugen (512MB DDR3 tov 256MB DDR2), etc.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Hey George, goed je ook hier weer te zien. Thanx voor de PM !
Toevallig was ik ook aan het rondkijken naar een NAS voor onze nieuwe HT ruimte. Een soort "HTip2" ruimte is afgelopen week
afgevallen. Afzinkkelder kwam definitief >40 en da's toch wel veel geld.  Het wordt nu een integratie in de woonkamer, waarbij ik denk aan beamerliftje verzonken in plafond van de uitbouw enzo.  Toch leuk om te lezen dat eenieder nog bezig is met zijn HThobby.

Is de 4** of 5** serie onder alle omstandigheden probleemloos?  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

screw

Quote from: Tinus_ on November 18, 2011, 15:26:42
Is een 209 niet snel genoeg?  :wacko:
Ik heb een 509+ en die doet wel allemaal goed.

Ik zou ook voor de Synology 411 2+ gaan of voor de 411Slim, (ik moet nog ff rekenen welke het beste uit de bus gaat komen) denk alles in raid 5 zetten en thuis is alles al gigabit dus  :D  .

Een J is al geen optie gezien naar de toekomst.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Tinus_

Hier 5 schijven van 2T in Raid 5 en nog maar 4,5% ruimte over.  :blink:
Rebuilding my HT

screw

Quote from: Tinus_ on November 18, 2011, 20:04:28
Hier 5 schijven van 2T in Raid 5 en nog maar 4,5% ruimte over.  :blink:

Dan weet ik waar ik langs moet komen als ik mijn NAS vol wil knallen  :D

Maar zou raid 5 wel nodig zijn voor streaming en opslag van muziek en films?
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Quote from: screw on November 19, 2011, 09:42:13
Dan weet ik waar ik langs moet komen als ik mijn NAS vol wil knallen  :D

Maar zou raid 5 wel nodig zijn voor streaming en opslag van muziek en films?
Voordeel van raid5 is de parallelle benadering van alle schijven. Dus in theorie is dat sneller. Natuurlijk wel overhead om de check te doen of het bestand goed is, maar dan nog is het sneller. En bovendien veiliger...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Quote from: HTip on November 19, 2011, 23:57:47
Voordeel van raid5 is de parallelle benadering van alle schijven. Dus in theorie is dat sneller. Natuurlijk wel overhead om de check te doen of het bestand goed is, maar dan nog is het sneller. En bovendien veiliger...

Inmiddels zijn de laatste 2 kandidaten geworden:

DS 712+ met evt later de DX510+, en de DS411 +2.  :D

De 411 Slim is leuk maar niet echt toekomst proof voor wat ik wil denk ik. MIjn voorkeur ligt momenteel nog bij de DS411 +2 icm 24/7 schijven 4*3TB.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Tinus_

Ik het nu niet de verkeerde tijd om een Nas aan te schaffen? De prijzen voord de HD's zijn momenteel verdubbeld.  ;)


Of maakt dat niets uit :P
Rebuilding my HT

screw

Quote from: Tinus_ on November 20, 2011, 09:21:40
Ik het nu niet de verkeerde tijd om een Nas aan te schaffen? De prijzen voord de HD's zijn momenteel verdubbeld.  ;)


Of maakt dat niets uit :P

Sja wat is tijd?  ;)

Maar bedoeling is om nu keuzes te maken wat we willen in huis, en dan zie ik wel of het water zakt daar en de prijzen ook weer lager gaan worden (ik denk dat dat nog wel een jaartje kan duren dus....  :crazy: )

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

morca

Hee kerel je bent er weer  :thumbs-up:
Druk bezig met netwerken ,ik wil ook een nas of netwerken ben nog even aan het kijken hoe.
Ik heb pas een toto lijstje gemaakt maar ben het netwerk of de nas weer vergeten.

Druk bezig,ik wil meer slam uit me fronts,nieuwe dune,en netwerken  :D
Ik wil weer teveel tegelijk

Subje komt wel Screw,eerst beter een beetje relaxen alles op zijn tijd doen  ;)


screw

Quote from: morca on November 20, 2011, 10:22:36
Hee kerel je bent er weer  :thumbs-up:
Druk bezig met netwerken ,ik wil ook een nas of netwerken ben nog even aan het kijken hoe.
Ik heb pas een toto lijstje gemaakt maar ben het netwerk of de nas weer vergeten.

Druk bezig,ik wil meer slam uit me fronts,nieuwe dune,en netwerken  :D
Ik wil weer teveel tegelijk

Subje komt wel Screw,eerst beter een beetje relaxen alles op zijn tijd doen  ;)

Jha ben er weer maar just on good day's  ;) Hier ben ik er al wel uit wat ik met mijn netwerk wil,zit alleen nog verder in te lezen over de 2 NAS systemen die in mijn eind keus zijn gevallen, en daarna zit ik nog met het menu van de CA751bd (deze heeft niet van die gelikte mappen als de DUNE) dus ook daar moet ik nog eens na kijken of er software is die op de CA kan draaien.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.


Zefanja

Schijven zullen waarschijnlijk ergens in de helft van volgend jaar weer goedkoper worden :(
Helemaal niet naar Qnap gekeken?
Zijn ook prima nasjes.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |