Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted User

Ja ik vond het goed, maar ik heb een voorliefde voor Hammond B3.

In vergelijking met bijvoorbeeld Joey deFrancesco of Dr. Lonnie Smith speelt Goldings wat meer op de achtergrond, meer in dienst van gitaar en drum. De solo's van eerder genoemden vind ik beter.

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Deleted User

JOHN CLAYTON - THE MUSIC, THE HEART BEAT - CONCERT BIG BAND & ENSEMBLES CONSERVATORIUM VAN AMSTERDAM in het Bimhuis :clapping:

Deleted User

Gisteren in het Bimhuis: Ginger Baker en Pee Wee Ellis. Het ging niet van een leijen dakje, maar wat een DRIVE op die leeftijd..

Deleted User

Gisteravond in het Bimhuis: Hermine Deurloo en Zapp4 (mondharmonica en strijkkwartet). Zeer bijzonder, en vanavond Brad Mehldau & Fleurine. Wederom in het Bimhuis  ;D


Erik

Even terug in de tijd met Shalamar in oude bezetting featuring Jody Watley en ze waren goed!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sirius666

Recent: Body Count in de Melkweg. Geregisseerd als de pest, 0 spontaniteit (Pinkpop traden ze ook op). Verder simpelweg een geoliede machine. Heerlijk!

Jumping Jack

Zaterdag naar Gent Jazz geweest:

- Vijay Iyer Trio: weergaloos. Op basis van het laatste album (Break Stuff) had ik erg grote verwachtingen en die zijn meer dan ingelost.

- Abdullah Ibrahim Mukashi Trio: piano, bass en dwarsfluit. Mooi, maar het geheel miste wat spanning en dynamiek om te blijven boeien.

- Charles Lloyd Quartet: fantastisch. De oude meester omringt door jonge wolven (met oa de geweldige Kendrick Scott op drums en Gerald Clayton op piano), een schitterende combinatie als je het mij vraagt.

Ook leuk: ik had een arrangement met overnachting gewonnen, in hetzelfde hotel als de artiesten. Bij het inchecken stond Charles Lloyd met zijn bandleden voor mij, 's avonds zat ik met die mannen in de bar en 's ochtends zat Iyer naast mij aan het ontbijt (wat kan die vent eten zeg!).
Bij het verlaten van het hotel in de namiddag, stonden de paparazzi en de fans van Lady Gaga (die die dag optrad met Tony Bennett) zich te verdringen voor het hotel. Ik voelde mij even een hollywood-ster  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

eduard

Aankomende tijd wat cultuur opdoen

vanavond naar

http://www.residentieorkest.nl/concerten/mahler-1-2/

binnenkort naar
http://arvopart.nu/
Ik heb kaartjes voor alle 3 de dagen.

Eduard


Xander32

#509
Tijdens PP werden wij positief verrast door Bodycount.
Ik heb het toen iig. als een enthousiast optreden ervaren met daarin de nodige spontanteit.

Quote from: Sirius666 on July 15, 2015, 11:25:21
Recent: Body Count in de Melkweg. Geregisseerd als de pest, 0 spontaniteit (Pinkpop traden ze ook op). Verder simpelweg een geoliede machine. Heerlijk!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sirius666

Quote from: Xander32 on September 26, 2015, 14:57:46
Tijdens PP werden wijpositief verrast door Bodycount.
Ik heb het toen iig. als een enthousiast optreden ervaren met daarin de jodige spontanteit.

Zeker! Daar had het sowieso alle schijn van.....tot ik dus Pinkpop zag. Maar er zijn meerdere bands die dat natuurlijk doen. Neemt niet weg dat ik Melkweg geweldig vond.

Henrie

Ik heb alleen een paar stukjes van Body Count op Pinkpop gezien op tv, maar ik vond het tamelijk potsierlijk eigenlijk. Nou heb ik ook in het verleden nooit wat met hun muziek gehad, maar toch...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Deleted User

Net terug van het Bimhuis: Hans Dulfer Spetterende afsluiting van de jubileumtoernee Route 60/75 met als Special Guest Candy Dulfer :clapping: :pompom:

Bama

Zondag naar Van Morrison geweest wat een tempo had hij er in zeg en dat op zijn 70ste.
Concert had van mij wel een half uurtje korter mogen zijn, was genoeg geweest.

Dirk

gisteren naar een optreden van Esperanza Spalding geweest hier om de hoek.
't was niet de easy listening, cq jazzy avond die een enkeling schijnbaar verwacht had, maar wel een potje groovy en bijwijlen bass-heavy funk wat ik absoluut wel kon smaken.

na afloop ook de dubbel LP van haar chamber music society album meegenomen, om vanavond nog ff rustig na te genieten van deze getalenteerde sexy wervelwind :music:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

remco320

Editors in de Bijlmer bier bak! Fucking amazing:) echt heel mooi

peterrr

Was idd. Erg goed en mooi geluid.
Ook de nieuwe nummers kwamen mooi uit de verf. ( wij waren woensdag )

Grt Peter r
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

donron

 Editors was inderdaad fantastisch. Geluid was erg goed, sfeer goed, toppertje!

Henkjan_O

ik was er donderdag (met mn dochter), echt volle bak genieten.  schitterende muziek, mooi uitgevoerd, in een puike muziekhal  :headbanging:
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Sirius666

Quote from: Henkjan_O on November  9, 2015, 19:08:13
ik was er donderdag (met mn dochter), echt volle bak genieten.  schitterende muziek, mooi uitgevoerd, in een puike muziekhal  :headbanging:

Leuk man! Die van mij is een stukje jonger (9).....wat inhoudt dat ik mij over 2 weken met haar waag aan een B-Brave concert in de Vorstin in Hilversum :D

Henkjan_O

Quote from: Sirius666 on November  9, 2015, 19:41:42
Leuk man! Die van mij is een stukje jonger (9)....
dan kan ze dus over 2 jaar wel gewoon mee naar Editors (mijn dochter is 11)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

WilcoL

Afgelopen vrijdag leuke jazz in Den Bosch:

Harmen Fraanje & Ambrose Akinmusire & Theo Bleckmann
Eric Vloeimans & Jon Balke
Phronesis

Voor diegene die Phronesis niet kennen; luister het eens! Wat een beheersing van instrumenten en een te gekke drummer!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Sirius666

Quote from: Henkjan_O on November  9, 2015, 19:46:04
dan kan ze dus over 2 jaar wel gewoon mee naar Editors (mijn dochter is 11)

Oh echt joh. Leuk hoor!

lynch1979

Quote from: WilcoL on November  9, 2015, 20:11:56
Afgelopen vrijdag leuke jazz in Den Bosch:

Harmen Fraanje & Ambrose Akinmusire & Theo Bleckmann
Eric Vloeimans & Jon Balke
Phronesis

Voor diegene die Phronesis niet kennen; luister het eens! Wat een beheersing van instrumenten en een te gekke drummer!!!

Phronesis blijft live geweldig, aardige gasten ook.

Maar wat een heerlijke line-up in Den Bosch  :inlove:

peterrr

#524
Quote from: Henkjan_O on November  9, 2015, 19:46:04
dan kan ze dus over 2 jaar wel gewoon mee naar Editors (mijn dochter is 11)
;D

Gaat de goede kant op, mijn meid ging op haar 8 naar Kylie, op 11 mee naar de Blue man Group, 14 Placebo ,16 Iron Maiden ...... Nu 20 ze organiseert festivals, studeerde Music management..

Was met mij naar Editors ( voor de derde keer)

En is vrijwilliger bij de  " de Vorstin" en is backstage manager bij ........B.brave     ;D

Dus geduld jullie gaan de goede kant op!
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2