[s]HT[/s] stereo van Guido

Started by Guido, July 31, 2005, 22:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Guido

Quote from: Vampire on November 25, 2005, 13:15:19
Sohow! Zeer netjes :D

Mooi scherm ook.. hoe groot is dat??
Niet bang dat er iemand binnen komt terwijl jij film zit te kijken?  ;D

Het is de deur naar de bergingsruimte, dus niet echt interessant, als enige toegaanbaar via mijn kamer. en die kom je aan de achterkant binnen, de plaats zeg maar waar de barco hangt :)
scherm is 234x178 oid :)

Guido

niet te geloven   :o

mijn vader en ik hebben allebei een dvd963sa, alleen bij de mijne ben ik natuurlijk de enige gebruiker ervan.
Nu is het zo dat mn pa's 963 een dvd niet kon lezen en die van mij wel, dus even omgewisseld en zo bleef het maar staan.

nu wilde ik die dvd weer eens draaien, dus ik wissel die dvd spelers weer om. blijkt dat ding het godver helemaal neit meer te doen. maakt een teringgeluid van jewelste en spuugt alles uit GVD

heb ik net mijn diy utp kabels gevlochten en ik wilde er eens lekker voor gaan zitten. **ZOOI. er komt nooit iemand meer aan mijn spullen

morgen ben ik jarig, dus ze hebben nog 13 uur de tijd om een nieuwe te fixen voor mij  :'( :'( :'(

Guido

nou, no 17 minuten en dan ben ik officieel jarig 17  8)
nu alvast wat pics


Overzichtje, puinhoop, maar dat komt door verschillende omstandigheden (diy cable testen en kapotte dvd speler :'()


nog een


rechterachterspeaker


vanuit het scherm


kijkje naar boven (computer en slaaphok ;D)


nog een


daar is hij... zijn misschien wel laatste adem uit te blazen :'( :'(
het is niet het geratel van de tandwieltjes die de laserunit naar voor of achter trekken (notice de boter, om de stangen wat te smeren :P). kan er met mijn verstand niet bij hoe dat heeft kunnen gebeuren


de lege plek  :'( snif


pic op mn entresol (waar ik nu achter zit zeg maar  8))

naja.. schiet maar  8)

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Guido

de laserunit glijdt zeg maar over 2 van die ijzeren staafjes
als dat stroef gaat, kan het motertje het niet meer aan, en we dachten dus dat de tandwieltjes haperden over elkaar omdat het motertje het niet meer kon trekken... dus als je dat weer smeert (ja, boter ;D) werkt het meestal weer (2 playstations zo gratis gekregen, en na een beetje boter het gewoon weer doen)

mara hier dus niet ;(

Sjors

Je moet het het ook met beleid op smeren, en niet meteen een hele klont erin smijten  ;D ;)


Leuke kamer heb je man!   8)


Groet, Sjors

Guido

Quote from: Sjors on January  9, 2006, 01:05:30
Je moet het het ook met beleid op smeren, en niet meteen een hele klont erin smijten  ;D ;)

LOL  ;D

boter dmeer ja natuurlijk in dvd spelers met een schroevendraaier  ;D

Heb gister voorzichtig alle condensatortjes recht gezet (haaks op de printplaat) in de speler en ik mag jullie verheugen met het feit dat alles het weer doet ;D
bleek toch de voeding te zijn vermoed ik, echter, niets zat echt los. Misschien een of ander kudtcontact ;D

Meteen even de 1080i hack gedaan (firmware) en ik kreeg, zoals vermeld op de website waar ik het las, groene strepen links op het beeld, dit is verholpen inmiddels, en draai nu rustig 1080i  O0 (contact shorten op componentout board).

Heb verder geen last van tikkende cd's, wat een gevolg zou kunnen zijn, dus ik denk dat dat wel goed is  O0

Guido

#57
UPDATE!!!!

2x een adcom eindbak!
feauteaux!


w00t!!
1800va slurpen ze per stuk op zijn max. aangeraden wordt een aparte groep voor elk  8)


closeup!


Zijn kontje  ;D, met mijn diy utp kabeltjes


Nog een keer


De kabels die erbij zaten... helaas te kort dus. Dat wordt verkopen en iets anders zoeken, want ze klinken wel een stuk beter dan de diy's  :o

iemand een idee wat ik voor 2x een meter kan vragen? de isolatie bij de banana's zijn een beetje weg, maar nog steeds erg stevig!

EDIT: waarschijnlijk verkocht aan peerless monster!

ALLES KLIKABLE

Sjors

Quote from: Guido on January  5, 2006, 23:48:27







Staat daar nou een Bose acoustimass speaker steum op je bureau tegen je muur? :)


Groet, Sjors

Guido

OMG, ja dat klopt :o hoe the ** kan jij dat op die foto zien  ??? ::)

mijn vader had vroeger van die bose pakjes, gelukkig zijn die gestolen  ;D toen we een jaar in engeland hebben gewoond

Jean Pierre

Quote from: Guido on March  7, 2006, 17:46:13
UPDATE!!!!

2x een adcom eindbak!
feauteaux!

Zoo dat ziet er serieus uit!!  O0 Misschien als je de verstekers naast het meubel op de grond plaatst dat dan de kabels wel passen! zou zonde zijn om ze weg te doen!

Guido

Tja, ik zit met die deur aan de linkerkant he.

Maar het is al opgelost. De kabels zijn voor peerless monster en ik ga iets anders zoeken.

Sjors

Quote from: Guido on March  7, 2006, 18:49:34
OMG, ja dat klopt :o hoe the ** kan jij dat op die foto zien  ??? ::)

mijn vader had vroeger van die bose pakjes, gelukkig zijn die gestolen  ;D toen we een jaar in engeland hebben gewoond


Ja erg hé  ;D toen ik naar die foto keek pikte ik die steun er meteen uit  ;)



Groet, Sjors

Oeloe

Quote from: Guido on March  7, 2006, 17:46:13
UPDATE!!!!

2x een adcom eindbak!
feauteaux!

[plaatje]
w00t!!
1800va slurpen ze per stuk op zijn max. aangeraden wordt een aparte groep voor elk  8)

[plaatje]
closeup!

[nog een plaatje]
Zijn kontje  ;D, met mijn diy utp kabeltjes

[image]
Nog een keer

[alweer een plaatje]
De kabels die erbij zaten... helaas te kort dus. Dat wordt verkopen en iets anders zoeken, want ze klinken wel een stuk beter dan de diy's  :o

iemand een idee wat ik voor 2x een meter kan vragen? de isolatie bij de banana's zijn een beetje weg, maar nog steeds erg stevig!

EDIT: waarschijnlijk verkocht aan peerless monster!

ALLES KLIKABLE
Dit zijn serieus heftige versterkers...  :o

Weet niet hoe ze klinken, maar ziet er veelbelovend uit...   ;D


Wimpie007

Heb je wat meer gegevens van die eindversterkers?  Lijkt me dat je daar niet direct power tekort mee zal komen :D
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

JCL

Oef, dat ziet er allemaal erg bruut uit! Wou dat ik dat hier had staan en ik ben nog een lading maanden ouder ook!

Den Tas

#66
Amai zeg, en dat voor een 17 jarige 8).
Jij bent al zeer goed gesteld.
Ik ben eens benieuwd welke set jij gaat hebben als je eens vast werk hebt ;D
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Guido

Quote from: wimpie007 on March  9, 2006, 08:52:49
Heb je wat meer gegevens van die eindversterkers?  Lijkt me dat je daar niet direct power tekort mee zal komen :D

ik heb hier het boekje dat zegt:

Per ding dus:

power output, watts/channel, continuous, 20hz - 20khz, <0,02% THD: 8ohm/300 - 4ohm/450 - 2ohm/850
signal to noise ratio, A-weighter full output: >>106dB
input inmedance: 50,000 ohm, input sensivity: For rated output 2.15V, for 1 watt: 130mV
Damping factor (20hz-20khz) >1000 @ 8 ohm
Dynamic headroom (at 4 ohm): 1.6dB
Dimensions 432x210x292mm D(?)
Weight: 18.6kg

donaldk

Is dat nou een goeie efficientie, van 1800 watt naar maximaal 850 watt uitgangsvermogen?

JCL

lijkt me dat er een nulletje teveel staat, zo niet hebben ze er gewoon mee lopen klooien zoveel vermogen kan haast niet kloppen.

Guido

Nee hoor, dat kan best

Deze amp kan nl gemakkelijk tot 1 ohm en minder gaan dus dan gaat het vermogen natuurlijk ook omhoog. En waar staat een 0 teveel?

beunky

Quote from: JCL on March  9, 2006, 16:02:06
lijkt me dat er een nulletje teveel staat, zo niet hebben ze er gewoon mee lopen klooien zoveel vermogen kan haast niet kloppen.

Waarom niet? Mijn Tag 100P heeft ook een gemeten vermogen van 670 watt @ 2 ohm :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

JCL

ik was even in de war met 8 ohm, dan is 1800 wat echt wreed veel... toch?

Guido


Guido

Quote from: JCL on March  9, 2006, 16:06:50
ik was even in de war met 8 ohm, dan is 1800 wat echt wreed veel... toch?

ja, dat is redelijk veel ja. Maar alle transformatoren verliezen natuurlijk wat, en dat ding zorgt er ook voor de verwarming in mijn kamer he  ;D