[s]HT[/s] stereo van Guido

Started by Guido, July 31, 2005, 22:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Guido

Na al heel veel HT/stereosets te hebben bewonderd, toch maar besloten mijn setje hier ook neer te gooien.

Specs videocomponenten:
Versterker: Denon AVC-A10SE
DVD/SACD speler: Philips 963SA
VCR: JVC HR-9500EU
TV: JVC-280ET
Projector: Sony VPH-1001QM

Specs audiozut:
Versterker: Denon PMA 1520
Cd speler: Denon DCD 560
Cassettedeck: Onkyo TW RW224
DCC deck: Philips 951
Equalizer: Onkyo EQ-540
Platenspeler: ADC tangenial

Speakers:
Fronts: Hepta Facet
Center: NAD 801 mini monitor
Rears: JBL 4208 Studio Monitors
RCenter: NAD 801 mini monitor

Bedrading:
Een hele hoop


Overzicht, ben nog steeds aan het kijken voor een scherm...


Mijn versterkertje :)


Best netjes voor een 16 jarige vind ik :P
Soon updates: een scherm en een mooie kef set.


To do:
Scherm
Parket leggen
Betere projector
KEF reference model 1+2 speakers

reza

Een goed begin is het halve werk ;D mooi plekkie om mee te beginnen. En ja je hebt zeker wel een scherm nodig, maar dat zal vast en zeker wel goed komen, zeer mooi versterker heb je :o en als je nog tijd hebt gooi er nog een paar foto,s bij, daar kicken we op hierzo :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Doekkie is idd niet overbodig  ;)  maareuhh mooie amp!  8)

Groet, Sjors

denoontje

Mooi hoor

Zou alleen boven de set en met name de platenspeler iets maken ivm reflecties

Ik heb zelf een glazen tafel onder het projectiedoek  en dit dekt ik af met een plaatje hardboard, voorzien van zwart velours....scheelde enorm.

Zelfde heb ik gedaan met de onderzijde van een kast die boven het doek hing.

Suc6
Denoontje

Guido

Bedankt allen voor de complimenten  :-*

Hier nog wat foto's


Sweetspot


Hier beetje overview van de inhoud van het kastje. Toen had ik de huidige dvd speler en de receiver niet meer (was toen een Onkyo DS-TX787) Ook met flits genomen, dus beeld van beamer lijkt wat het niet is :P


Ook al een iets oudere foto

Peerless Monster

QuoteKEF reference model 1+2 speakers

Zou je niet beter voor de mijne kunnen sparen? Heb ze ook een tijdje op een 10SE gehad en het klinkt verdomde goed.
Beetje warm, maar toch vrij gedetaileerd en open.

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Guido

#6
Ik zal eens even speuren in de markt. Zie, mijn budget is neit zo heel groot voor die speakers. Doe het ook liever in stapjes. Zo kan ik die reference 1 wel voor een euro of 600 krijgen. En daana zien we wel weer even verder.
maar ik zal eens kijken in de markt.

Ah... die 3.2?
Waar haalt iemand van 16 jaar in korte tijd >2k euro vandaan ;D

reza

Je hebt het goed voor elkaar :o ziet er erg gezellig uit, lekker om je eigen terug te trekken als je ouders weer eens vervelend doen ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Peerless Monster

QuoteAh... die 3.2?
Waar haalt iemand van 16 jaar in korte tijd >2k euro vandaan

Ahum, die 10SE heb je ook kunnen kopen ;). Maar ik verzeker je dat klinkt wel wat anders dan een model 1 of 2 hoor ;).
Maar >2k euro.... Tsja we maken wel een zacht prijsje ;).

Grtz,
rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Guido

PM me maar even dan met het zachte prijsje, misschien toch wel interessant 8)
Die A10 heb ik bijna voor nop kunnen overnemen van bulldog  O0

brimbrammer

Wel jammer van die muur, neem aan dat je die stenen door je beeld ziet komen.
Een mooi scherm zal hier veel, heel veel in veranderen.

R

Gave posters, je moet wel goede contacten hebben denk ik.

Cylon

Guido ramt s'nachts gewoon een bushokje in.  ;) :P
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Guido

Posters? 2 euro in de uitverkoop bij de FRS in eindhoven. daar was ik toevallig, dus ik denk, neem er een hele bunch mee.

beunky

Quote from: Phuido on August  1, 2005, 20:33:04
Posters? 2 euro in de uitverkoop bij de FRS in eindhoven. daar was ik toevallig, dus ik denk, neem er een hele bunch mee.

Koel 8)
Je hebt het supergaaf voor elkaar op je zestiende, met name inderdaad die amp :o ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Guido

Wacht maar totdat ik de keuze van mijn speakers heb gemaakt ;)
Nu nog ff bezig met sparen.. :)

Rappie

#16
Misschien een idee om de beamer vast langs de deur af te stellen in plaats van een stuk rode achtergrond, dit moet toch zodra je een doek hebt, en anders een low budget doek van 15 euro een oplossing, daar kijk ik inmiddels al weer anderhalf jaar op .....

Verder een heel goed begin van de ht hobby, vooral doorgaan  ;D
Eigenaar van Paulthé

Guido

Ik heb een bedrijf gezien dat uit faillissement van die electrisch oprolbare doeken verkoopt voor 150 euro :) misschien toch eens gaan kijken daar.

triple_A

Ej man goed bezig :D

Ik zie hier trouwens steeds meer leeftijds genoten opduiken :)
mvg, Triple_A

Guido

Ja, ja...

Vraagje: wat zou een betere stap zijn:

A. KEF speakers
B. Denon 2900 DVDA/V SACD speler
C. digi CRT

Die denon is niet echt noodzakelijk, maar kan hem nou erg goedkoop overnemen (voor een 2900 dan he :P). Luidsprekers doet ook heel wat maar daar ben ik ook het meeste geld aan kwijt. Zag nou dat de Q11 in de aanbieding was bij correctum, voor 500/stuk :o

Misschien leuk als fronts en dan Q7 achter?

Help me want straks schaf ik alles tegelijk aan  8)

Peerless Monster

A. KEF speakers. Om precies te zijn KEF Reference model 3.2 ;)

Nee als ik eerlijk moet zijn Guido, dan zou ik niet voor de Denon gaan. DVD-spelers zijn zo snel verouderd.
Daarentegen kun je met je luidsprekers alle kanten op. Je kan beginnen met een goeie stereoset. De surround ed komt dan wel. Beter in 1 keer goed dan in 1000 keer slecht (zoals ik al wel vaker heb gedaan). Beter langer sparen voor wat goeds...
Ik weet niet wat je moet betalen voor een 2900, maar voor 700 staat hij als Demo bij een bekende winkel (mag geen reclame maken) en 500 euro tweedehands op hifi.nl... Weliswaar in champagne kleur.
Een briljante speler als ik het zelf. DVD/SACD en DVD-A was ik zeer tevreden over. CD was wat minder. Beetje plat en 1zijdig. Weinig diepte.
Maar voor de rest een wondermooie speler waar ook ik ooit verliefd op was. Soms verlang ik naar hem terug, maar ik doe het voorlopig nog wel met mijn net gekregen (verjaardagscadeau van mijn ouders) DVD-1400 van Denon.

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Guido

Idd, die van 500 euro zag ik ook op hifi. En nog in mijn kleur ook  :-*

Ik zal hem\haar eens even mailen

Walter_PPK

Netjes hoor voor een 16 jarige  ;) Wat is er mis met die pj? Zo te zien is je blauwe buis nog helemaal in tact. wat dacht je van 5 gelijke monitors met een flinke sub.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Guido

Monitors, heb momenteel 2x de 4208 dus, das ook een monitor.

Ben nu ook zelf aan het kijken voor die B110 en T27 van KEF, die heb ik namelijk nog 2 sets.
Daar kan je ook hele leuke dingen mee doen. Misschien zelf een behuizing maken met wat filtermodificatie, ed?

Wat vinden jullie?

Vampire

Ziet er allemaal erg gelikt uit :D
Ikzelf ben ook 16, en weet hoe moeilijk het is om een hoop geld bij elkaar te krijgen :-\ ;D

Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers.. Ik ben nog lang ziet zo ver.. alhoewel ik wel al op weg ben....
Heel veel succes met verdere upgrades, en met het genieten natuurlijk ;)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.