Upgrade kohns stereo/surround set...

Started by kohns, December 6, 2004, 20:17:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

En vaak is het ook nog zo als je het eenmaal hebt is de sensatie heel erg snel over..........

Maw, je MOET snel een nieuwe upgrade plannen ;D Hoezo verslaving? ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Movievault

Zolang je er maar geen blauwe ogen van krijgt met naar die upgrades te kijken.  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Rappie

Quote from: Blue-Eyes on December 16, 2004, 13:23:46
Maw, je MOET snel een nieuwe upgrade plannen ;D Hoezo verslaving? ;)
Ga inderdaad maar vast over een upgrade nadenken .... ik neem je 2e hands spullen dan wel weer over ;D

Of gewoon niet meer op HTForum komen nadat je je spulen hebt en lekker genieten helpt ook, maar de verleiding is waarschijnlijk te groot om toch weer af en toe hier te kijken wat andere gemaakt hebben. Dus zo blijf je bezig :)
Eigenaar van Paulthé

kohns

De bestelling is nog niet binnen :-[
Blijkt dat er nog een deel in containers in Engeland staat... tenminste als ik dat mag geloven.
Die moeten de grote plas nog over geraken.  Hopelijk is alles binnen dinsdag 28/12/04 en anders is het maar voor volgend jaar.

In afwachting heb ik dan toch al wat verdere voorbereidingen gemaakt...
- alvast een aantal CDs en DVDs besteld voor onder de kerstboom. En ja... die zijn op tijd hier geraakt en liggen al ingepakt onder de kerstboom...
- de kabelgoten voor de rears blootgemaakt... gelukkig had ik dat destijds goed uitgemeten en heb ik niet teveel gaatjes moeten boren om de goten terug te vinden.... hahahaha

Zo! Aan iedereen een gelukkige kerst gewenst.... ik ga straks een mooi kerstfilmpke bekijken op mijn nieuwe surround lekker eten, pakjes opendoen met mijn vrouwtje, zoontje en schoonouders.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Job

Quote from: wil on December  7, 2004, 14:29:34
Anyway, ik zou zeker voor de rears uit dezelfde serie kopen.
Maar dan heb je het vooral over zaken als DVDA en SACD neem ik aan?
Kan me voor film niet voorstellen heftig in surrounds te investeren.

Movievault

Quote from: Job on December 24, 2004, 16:41:45

Maar dan heb je het vooral over zaken als DVDA en SACD neem ik aan?
Kan me voor film niet voorstellen heftig in surrounds te investeren.

hahahaha dan moe jij eens duchtig het 4G topic lezen :) oppassen dat je niet met patrick in de klinch gaat :) 
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Job

Het 4G topic????

Ja sorry hoor, zit hier niet zo lang nog. Betekent overigens niet dat ik daar geen onderbouwde mening over heb :P

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Job

Quote from: FrankG on December 24, 2004, 16:58:20
hier wat leesvoer


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14147.0

Dank. Beetje veel leesvoer zelfs, met alle gezelligheid er tussendoor.

3 gelijke fronts, dat zeker. Dat die rears gelijk moeten zijn, dat principe bestrijd ik niet, maar het is het eerste waar ik op in zou leveren in het geval van filmgeluid. Zeker omdat rears in dubbing theaters ook nogal anders zijn, en de hoeveelheid precisie in surround bij filmmixes mijns inziens niet helemaal rechtvaardigt om daar topklasse full-range in te zetten. Tuurlijk, liever wel, en in principe moet het gewoon.
Center daarentegen, daar stop ik eerder mijn geld in.

Maar idd een kwestie van persoonlijke overtuiging.

kohns

Deze middag heb ik nog eens gebeld naar de winkel... en ja hoor... ze kunnen mij deze keer wel een datum geven:
QuoteAlles is binnen behalve de speakers nog.  Als alles goed gaat... leveren ze die vrijdag. Ik bel je morgen om de datum te bevestigen.  Wel hebben we jouw versterker (RMB1095) doorverkocht aan een andere klant om hem verder te helpen, maar een nieuwe komt mee met de levering van vrijdag.
Zou ik ze idd nog net voor het nieuwe jaar hebben???
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R

We helpen je mee hopen. Dat doorverkopen is wel een beetje vreemd, dadelijk moet je weer wachten...

kohns

Quote from: Ruben on December 28, 2004, 23:46:02...Dat doorverkopen is wel een beetje vreemd, dadelijk moet je weer wachten...

Ik versta je verwondering...
Als de versterker idd samen met de speakers meekomt dan is dat voor mij geen probleem hoor.  Ik zou ook blij zijn moest de verkoper voor mij hetzelfde kunnen regelen.


B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Deze middag (gisteren middag ondertussen) kreeg ik een aangame verrassing.
De winkel belde mij om te bevestigen dat alles nu vrijdag 31/12/2004 binnen zal zijn (incl. de versterker).

;D :o
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Sjors

Quote from: kohns on December 30, 2004, 00:11:12
Deze middag (gisteren middag ondertussen) kreeg ik een aangame verrassing.
De winkel belde mij om te bevestigen dat alles nu vrijdag 31/12/2004 binnen zal zijn (incl. de versterker).

;D :o

Lucky you  8) ff de poll aanpassen ;D

Groet, Sjors

kohns

Eindelijk... ik ben vrijdag(oudejaar) alles gaan ophalen.

Ik ben ondertussen druk bezig geweest met alles uit te pakken en aan te sluiten...
nooit gedacht dat dat zo ingewikkeld en tijdsrovend zou zijn ;)

Alles is voorlopig geplaatst en aangesloten... afstemmen, en regelen moet nog gebeuren.  Met de feesten heb ik daar nu niet veel tijd voor.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

copyfile

Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

kohns

Quote from: copyfile on January  2, 2005, 13:13:26
Kijk dat is perfect nieuws ! En nu natuurlijk Foto's !!

Als jullie mij de tijd geven om ze te laden, verkleinen en versturen dan lukt dat zeker...

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Sjors

Nou is het natuurlijk wel de bedoeling dat je z.s.m. die dropveters en die cord's vervangt ;)

Buiten dat, gigantisch mooie componenten!  8)

Groet, Sjors

Jean Pierre


Rappie

Leuk setje ! Wat ga je doen met de center ? Ophangen of op je salontafel laten staan ... ;D
Eigenaar van Paulthé

Raphie

Gave set! ;D RMB-1095 met RSP-1068 is een super combo, gave speakers ook trouwens
JBL PRX Power!

R



kohns

Quote from: Sjors on January  2, 2005, 13:44:39Nou is het natuurlijk wel de bedoeling dat je z.s.m. die dropveters en die cord's vervangt ;) ...

Dat is idd de volgende stap.
Ik ben er trouwens nog niet helemaal aan uit hoe ik alles nu goed moet aansluiten.
Ik zit trouwens met een aantal technische vragen hierover.

Hetgeen waar ik nog niet aan uit ben is hoe ik mijn TV ga aansluiten.
Mijn TV heeft achteraan 1 SCART en 1 COAX aansluiting.
Ik zou tegelijk mijn: kabelTV, DVD, VCR en OSD(van de RSP1068) willen aansluiten.
Maar hoe doe je dat.
De COAX aansluiting van de TV is al bezet voor de kabelTV dus blijft er enkel nog de SCART aansluiting over.
Ik dacht van de DVD en VCR aan te sluiten op de RSP1068 en dan via de MONITOR OUT(composite aansluiting) naar de TV te gaan (via zo'n scart convertorke met 3 composite connecties 1 video, links en rechts geluid) maar dan zie ik op mijn TV enkel de OSD van de RSP1068. Mischien dat hier iemand een idee heeft???

Quote from: Rappie on January  2, 2005, 14:14:41
Leuk setje ! Wat ga je doen met de center ? Ophangen of op je salontafel laten staan ... ;D

De center blijft daar idd niet staan.

De beeldbuis van mijn televisie versmalt naar achteren en verlaagt ook.
Ik ga in hout een U maken die ik dan als een soort tafeltje over de TV plaats.
Daar kan de speaker dan mooi op rusten... het zal wel duidelijk worden als het af is.

Ik heb ook nog een vraagje voor de Rotel kenners hier...
Ik wil mijn toestellen online registreren.  Het serienummer hoe ziet dat er ongeveer uit en waar staat dat ergens?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M