Upgrade kohns stereo/surround set...

Started by kohns, December 6, 2004, 20:17:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: kohns on December  9, 2004, 23:48:29
En dit is de huidige installatie...

Wat zal dat een verschil zijn zeg! Een gigantische stap voorwaarts.  8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blackball147

#26
hey, ik heb het zelfde kastje in de woonplaats staan ( hoge kast naast tv met glazen deuren ), alleen hebben wij de legplanken vervangen door glazen leggers, en een paar spotjes ingebouwd om zo de mooie Boydscollectie van mijn vrouw in de schijnwerpers te zetten.

voor wie zich afvraagt wat boyds is: klik hier


edit: nu nog dezelfde installatie..... :P

kohns

Quote from: blackball147 on December 10, 2004, 08:03:01
hey, ik heb het zelfde kastje in de woonplaats staan ( hoge kast naast tv met glazen deuren ), alleen hebben wij de legplanken vervangen door glazen leggers, en een paar spotjes ingebouwd om zo de mooie Boydscollectie van mijn vrouw in de schijnwerpers te zetten.

voor wie zich afvraagt wat boyds is: klik hier

edit: nu nog dezelfde installatie..... :P

Toevallig is mijn vrouw dus ook zot van beertjes... zoals je wel gezien hebt op de foto hierboven.  Ze zet ze overal neer.
Gelukkig zijn het bij haar pluche beertjes en geen boyds uit steen... die zouden nogal krassen maken  8)

Ik heb de legplank ook verwijderd in het TV meubel zodat de installatie er beter inpast.
Ik ga trouwens de ganse achterwand van het TV meubel uitzagen en in de onderplank (binnenin de kast) verluchtingsgaten boren van zodra ik mijn nieuwe installatie binnen heb.  In de kast komt dan alleen de voorversterker en eindtrap.
De DVD speler en Tuner komen op de open plek net boven de deurtjes onder de TV.
De videospeler, oude Sony CD speler en K7 speler komen dan in die grote glazen kast.  De oude miniketen gaat naar boven (slaapkamer). En de speakers van de oude miniketen worden als rears gebruikt.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

wil

Quote from: kohns on December 10, 2004, 10:31:59
Toevallig is mijn vrouw dus ook zot van beertjes... zoals je wel gezien hebt op de foto hierboven.
Hebben jullie soms dezel... ? Nee, toch, zeg dat het niet waar is, of toch?  ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

kohns

#29
Enkele fotos van de voorbereidingen...
01. eerst de kasten(niet de flessen ;D ) leegmaken...
02. de huidige apparatuur in de grote vitrinekast steken en de vitrinekast ietsje naar rechts schuiven.
03. gaten boren in het TV-meubel.
04. de achterkant eruitzagen voor meer verluchting en voor de apparatuur eenvoudiger te kunnen aansluiten.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#30
... vervolg van de voorbereidingen ...

05. de TV-kast terug op zijn plaats
06-08. ik had gelukkig tijdens de verbouwingen al buizen voorzien voor zowel de speakerkabels voor de rears als voor de fronts.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#31
... vervolg van de voorbereidingen ...

09. ik had gelukkig tijdens de verbouwingen al buizen voorzien voor zowel de speakerkabels voor de rears als voor de fronts.
10. nu alles nog even opkuisen en afstoffen... dan is de vrouw ook gelukkig  8)

Ik ben wel nog van plan van in de IKEA 4 keukenpootjes (regelbaar in de hoogte) te kopen om onder het TV meubel te vijzen op de plaats waar de eindversterker op rust.  De bodemplaat is waarschijnlijk wel dik genoeg om het gewicht te dragen maar je weet maar nooit heh...

Mischien dat ik morgen ook even een rolletje UTP Cat5 aanschaf en speakerkabeltjes vlecht...

Nog slechts een aantal nachtjes slapen en dan is alles binnen  ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Rappie

Eigenaar van Paulthé

kohns

Quote from: Rappie on December 13, 2004, 14:52:52
804's aan het plafond hangen ja ? ;D

;D neen!  Maar dat heb je goed gezien...
Ik wist tijdens mijn verbouwingen nog niet goed wat voor een surround ik wenste.
Daarom dat ik kabelgoten voorzien heb voor zowel de fronts, rears en sub.  Ik heb zowel een afdekplaatje vanonder, net boven de grond, als vanboven, net onder het plafond, voor elk van de speakers voorzien omdat ik toen niet wist of ik ze zou ophangen of op de grond plaatsen...
De N804 komen dus wel degelijk op de grond   ;)
De oude AKAI boxen(rears) daarentegen die worden opgehangen.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Oracle

Quote from: kohns on December 12, 2004, 20:23:40
Mischien dat ik morgen ook even een rolletje UTP Cat5 aanschaf en speakerkabeltjes vlecht...

Dan toch wel tijdelijk, mag ik hopen... De set die je hebt uitgezocht zou je m.i. zwaar tekort doen met UTP speakerkabel... :-X

Hoe was je overigens van plan om die utp kabel door de muur heen te krijgen? ??? Die buizen lijken me niet bepaald dik genoeg!

Groet,
Mark

Rappie

Die buis kan toch wel een dubbele utpkabel doorheen .... Zijn dedicated buizen hè. Dus moet wel lukken
Eigenaar van Paulthé

Oracle

Ah zo.. Ja, ik ga ervanuit dat je minimaal 3 draden utp gebruikt, en 5 voor bi-wire... En dat gaat denk ik zeker niet lukken.

Maar zoals gezegd: mij lijkt UTP sowieso niet goed genoeg voor de 804's.... Maar ieder zijn keuze, zullen we maar zeggen..

Groet,
Mark

kohns

Quote from: Mark Lemmens on December 13, 2004, 15:48:06
Dan toch wel tijdelijk, mag ik hopen... De set die je hebt uitgezocht zou je m.i. zwaar tekort doen met UTP speakerkabel... :-X
Hoe was je overigens van plan om die utp kabel door de muur heen te krijgen? ??? Die buizen lijken me niet bepaald dik genoeg! 
Groet,  Mark

Zoals ik eerder al schreef zal deze set in mijn ogen/oren al hemels klinken zelf met iets goedkopere kabel.
Als ik later terug wat heb gespaard en als ik het verschil kan horen dan komt er zeker betere bekabeling.
Maar eerst wat experimeneter met UTP bekabeling...
Het leuke van niet alles direct te kopen is dat je zelf actief kan bezig zijn met je installatie en stilletjes aan wegdromen van betere bekabeling, betere rears, betere TV/projector, betere akoestiek, ....

Quote from: Rappie on December 13, 2004, 16:05:22
Die buis kan toch wel een dubbele utpkabel doorheen .... Zijn dedicated buizen hè. Dus moet wel lukken
Per speaker(2 *rears + 2 * fronts + sub) is er een dedicated buis van 2 cm diameter... dus moet wel lukken  ;)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Movievault

Quote from: Mark Lemmens on December 13, 2004, 16:44:19
Ah zo.. Ja, ik ga ervanuit dat je minimaal 3 draden utp gebruikt, en 5 voor bi-wire... En dat gaat denk ik zeker niet lukken.

Maar zoals gezegd: mij lijkt UTP sowieso niet goed genoeg voor de 804's.... Maar ieder zijn keuze, zullen we maar zeggen..

Groet,
Mark

Mark heb jij dat ooit al gehoort? of geprobeert het DYZ UTP speakerkabel
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

kohns

Quote from: FrankG on December 13, 2004, 16:55:52
Mark heb jij dat ooit al gehoort? of geprobeert het DYZ UTP speakerkabel

Mijn speakers zullen allereerst bi-wired en bare-wired worden aangesloten op gewone koperen kabel bestaande uit meerdere kleine koperen kabeltjes.

Na het lezen van deze topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=1628.0 leek mij dit een leuk projekteke om hier wat mee te spelen.  Ik heb namelijk geen flauw benul wat ik van al dat kabel gedoe moet geloven/verwachten.  Maar ik sta er zeker voor open... stap voor stap... voetje voor voetje...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Movievault

Moet eerlijk zeggen dat ik van deze kabels geschrokken ben.
Plus, is een lekker zelfbouw project.
Ik heb ze zelf gemaakt en het is een echt ..;;;werk , maar vooral  O0

Je hebt natuurlijk weer believers en non-believers   ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

R

Of even gauw meedoen aan de kimber 8 TC powerbuy... veel gezien combi, rotel, kimber b&w. Prijsverschil in de powerbuy is aanzienlijk.

Oracle

Quote from: FrankG on December 13, 2004, 16:55:52


Mark heb jij dat ooit al gehoort? of geprobeert het DYZ UTP speakerkabel

Nog niet. heb een rol van 100 meter solid core liggen, om te proberen. Ik ga dan mijn hele HT hiermee aansluiten. Het is de bedoeling om een single-wire versie van de TNT kabel te maken. Dus eigenlijk wat Sir-Round gemaakt heeft in de thread die Kohns ook al vermeldde. Moet er alleen nog even de tijd voor nemen. Ik weet alleen wel dat mijn overstap van gewoon koper naar Q.e.d 25th anniversary kabel nogal een verschil maakte...

Maar het grote verschil met deze opstelling is dat ik speakers heb van 200,- per stuk, en geen 804's.... :)

Groet,
Mark

Movievault

Nooit goedkopere dingen onderschatten tegen soms overprijsde zaken, ik wil daarmee niet zeggen dat die zaken niet beter zouden zijn.
Maar soms moet je ontzettend veel geld geven voor een ultieme minimale verbetering.(Die sommige mensen toch niet horen)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

kohns

Het is nu dinsdag 14 december 13:17 15:45 16:40 en ze hebben mij nog altijd niet gebeld om te melden dat alles binnen is.
Verleden week maandag zei men mij "levering is voor volgende week" en "elke dinsdag komt de vrachtwagen met B&W en Rotel leveren".
Dus verwacht ik elk ogenblik een telefoontje... aarggghhh dat wachten kan toch zo lang duren...

Als die pessimistische mensen op mijn poll maar geen gelijk krijgen   :-\

17:00 de spanning is niet meer te snijden en ik moet toegen dat wachten niet mijn sterkste kant is.
Ik bel dus net naar de winkel en blijkt dat mijn bestelling slechts gedeeltelijk binnen is  :-[
Ze weten nog niet wanneer de rest binnenkomt.
Kunnen ze in het vervolg niet gewoon zeggen dat het een maand of zo gaat duren ipv de mensen te zeggen dat het volgende week al binnen is....
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

myself

ach ja, hoe langer je wacht, des te groter het plezier  ;D (straks)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Oracle

Quote from: kohns on December 14, 2004, 13:12:28
Het is nu dinsdag 14 december 13:17 15:45 16:40 en ze hebben mij nog altijd niet gebeld om te melden dat alles binnen is.
Verleden week maandag zei men mij "levering is voor volgende week" en "elke dinsdag komt de vrachtwagen met B&W en Rotel leveren".
Dus verwacht ik elk ogenblik een telefoontje... aarggghhh dat wachten kan toch zo lang duren...

Als die pessimistische mensen op mijn poll maar geen gelijk krijgen   :-\

17:00 de spanning is niet meer te snijden en ik moet toegen dat wachten niet mijn sterkste kant is.
Ik bel dus net naar de winkel en blijkt dat mijn bestelling slechts gedeeltelijk binnen is  :-[
Ze weten nog niet wanneer de rest binnenkomt.
Kunnen ze in het vervolg niet gewoon zeggen dat het een maand of zo gaat duren ipv de mensen te zeggen dat het volgende week al binnen is....

Vraagje: Stassen?  >:D

Groet,
Mark


kohns

Quote from: Mark Lemmens on December 15, 2004, 11:57:57
Vraagje: Stassen?  >:D
Groet, Mark

Quote from: Rody on December 15, 2004, 12:01:48
Of RAF/Staffhorst  :-X :'(

Geen van beiden...

Ik moet echt niet klagen over de winkel/verkoper hoor.
Ik heb dat van die 1ne week hoogstwaarschijnlijk verkeerd verstaan... dat komt ervan als je aan het dromen bent heh... je dromen voor realiteit nemen!
Het ligt louter aan mezelf... ik kan heel lang zoeken en uitkijken voor iets maar eenmaal ik beslist heb dan kan het niet snel genoeg.  ;)

Het is alleen vervelend voor mijn verlof te regelen... ik had eigenlijk vandaag, morgen en overmorgen al verlof genomen en dat moet ik nu intrekken.  Het is op mijn werk niet zo gemakkelijk om verlof te nemen.

Zoals myself en FrankG zeggen...

Quote from: myself on December 14, 2004, 21:37:36
ach ja, hoe langer je wacht, des te groter het plezier  ;D (straks)
Quote from: FrankG on December 14, 2004, 21:45:05
Positief bekijken, nu heb je tijd om je kabel te maken

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M