Audioholics Klipsch Reference RP-1600SW 16" Subwoofer Review

Started by Shadowfox, August 8, 2023, 20:03:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel AudioExpert

Quote from: eduard on December 25, 2023, 19:42:11Enige idee of de RP-1600SW ondertussen een beetje leverbaar is.Was helaas niet leverbaar rond black friday.
Heb het idee dat elke 2 maanden de levertijd weer 6 weken door schuift. Enige idee of het gewoon leverings problemen zijn, ofdat klisch nog aan het sleutelen is aan de sub?

Ja, ze worden nog verder verbeterd kwa prestaties. 
Zowiezo hebben alle RP subs nu 5 jaar garantie op ook de electronica  ;)

verwachting is nu Februari voor wat ik begreep, maar ga ik morgen wel even opvragen bij de importeur
AudioExpert DenBosch / AudioExpert Castle

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

eduard

Quote from: Marcel AudioExpert on January  1, 2024, 18:41:16Ja, ze worden nog verder verbeterd kwa prestaties. 
Zowiezo hebben alle RP subs nu 5 jaar garantie op ook de electronica  ;)

verwachting is nu Februari voor wat ik begreep, maar ga ik morgen wel even opvragen bij de importeur


Bedankt Marcel.

Mario D

Quote from: eduard on December 25, 2023, 19:42:11Enige idee of de RP-1600SW ondertussen een beetje leverbaar is.Was helaas niet leverbaar rond black friday.
Heb het idee dat elke 2 maanden de levertijd weer 6 weken door schuift. Enige idee of het gewoon leverings problemen zijn, ofdat klisch nog aan het sleutelen is aan de sub?

De RP-1400 lijkt me al meer dan voldoende voor de gemiddelde huis\film kamer.   :headbanging: :D
Scheelt ook weer in prijs.  ;) 

Marcel AudioExpert

Net bericht : de 1600SW komen in Feb weer beschikbaar  8)
AudioExpert DenBosch / AudioExpert Castle

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

Mario D

Quote from: Marcel AudioExpert on January 15, 2024, 15:20:27Net bericht : de 1600SW komen in Feb weer beschikbaar  8)

Die zijn zo de deur terug uit lijkt me.  :headbanging:  ;D

eduard

Het jeukt nog steeds om 2 keer de klipsch rp-1600sw aan te schaffen. Dit weekend zie ik hele mooie prijzen van 1430 euro bij 2 niet forum sponsors voor 1 heb ik zelf nog een 5% kortingsbon. Zijn er al ervaringen van gebruikers hier op het forum met deze subs.

jaco

De nieuwe RP generatie schijnt echt een stuk beter en betrouwbaarder te zijn dan de  series ervoor. Ik wil graag voor mijn setup 4x de rp1000 hebben, maar heb eerst een versterker en een projector gekocht.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eduard

Heb er 2 besteld zal alleen te laat dat er een kortingscode was. Maar ik ga er vanuit dat ze die achteraf nogwel gaan verwerken.

Marcel AudioExpert

Quote from: eduard on April  1, 2024, 20:51:08Heb er 2 besteld zal alleen te laat dat er een kortingscode was. Maar ik ga er vanuit dat ze die achteraf nogwel gaan verwerken.


Gewoon even een PM sturen  ;)
AudioExpert DenBosch / AudioExpert Castle

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

eduard

Hoi Marcel ik was te gretig en ze zijn ondertussen besteld. Bij een niet sponsor. Met nog eens 10 of 15% korting.

Scuzz

Ik ben heel benieuwd hoe jullie de rp-1400sw en 1600sw ervaren. Ik ben zelf weer aan het oriënteren op een nieuwe sub en twijfel nog sterk. Deze Klipsch modellen zijn prijstechnisch natuurlijk mega interessant. Alternatief voor mij zou een SVS PB-3000 zijn welke toch een pak duurder is. Ik vraag me af of de rp-1400sw niet al voldoende in de buurt van de SVS komt. Qua footprint trekt een PC-4000 mij ook wel maar daar koop je ondertussen 2x een rp-1600sw voor of zelfs bijna 3x een rp-1400... Prijsverschil erg groot... Maar ga je zoveel meer plezier uit een SVS hebben is de hamvraag  :angel:

Shadowfox

verschillen in de subs

Marcel AudioExpert

Ik
Quote from: eduard on April  2, 2024, 14:42:51Hoi Marcel ik was te gretig en ze zijn ondertussen besteld. Bij een niet sponsor. Met nog eens 10 of 15% korting.


Altijd verstandig even een berichtje te doen, verzending thuis is allemaal geen punt  ;)
AudioExpert DenBosch / AudioExpert Castle

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

Scuzz

Quote from: Shadowfox on April  4, 2024, 12:05:58verschillen in de subs

Ziet er toch wel goed uit (zeg ik met mijn beperkte vakkennis  :angel:). Ik neig toch wel sterk naar een rp-1400sw of 1600sw. Overkill is het nooit. Ergens zegt een stemmetje in mij dan een 1400sw een downgrade is tov een teufel m11000sw die ik eerst had. Binnenkort als m'n woonkamer verbouwd is maar is meten of ik de 1600 fatsoenlijk kwijt kan. Het is wel een serieuze bijzettafel qua formaat haha.

Shadowfox

Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is de constructie van de kast. Heb zelf de spl150 en al die beetje hard speelt voel je het goed vibreren wat de strakheid niet ten goede komt.

Scuzz

Goeie. Wellicht kan Marcel van AudioExpert daar nog een ervaring over delen? Weet niet of ze deze subs zelf al stevig aan de tand gevoeld hebben  :clapping:

jaco

Quote from: Shadowfox on April  5, 2024, 19:52:46Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is de constructie van de kast. Heb zelf de spl150 en al die beetje hard speelt voel je het goed vibreren wat de strakheid niet ten goede komt.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm


Marcel AudioExpert

Quote from: Shadowfox on April  5, 2024, 19:52:46Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is de constructie van de kast. Heb zelf de spl150 en al die beetje hard speelt voel je het goed vibreren wat de strakheid niet ten goede komt.


Voor een sub in deze prijsklasse kun je natuurlijk niet alles verwachten.. het is geen Perlisten..
Deze prestaties, en zelfs aan de adviesprijs is het een ongekend goede sub.

In Mei hebben we een Klipsch Heritage demo dag in ons kasteel.
Wellicht gaan we ook een stereo setup voorzien van 2x een 1600sw..

Misschien leuk voor de geïnteresseerde 😉
AudioExpert DenBosch / AudioExpert Castle

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]


Scuzz


eduard

Om eerlijk te zijn volledige overkill. Me huis schud nu nog meer. Maar ik moet er nog een film mee kijken. Maar ik vind vergelijken sowieso erg lastig. Ik kijk meestal bij een nieuwe audio aanschaf niet echt meer terug.

Shadowfox

Quote from: eduard on April  6, 2024, 00:54:40Om eerlijk te zijn volledige overkill. Me huis schud nu nog meer. Maar ik moet er nog een film mee kijken. Maar ik vind vergelijken sowieso erg lastig. Ik kijk meestal bij een nieuwe audio aanschaf niet echt meer terug.

Misschien kan jij een glas water op de kast zetten en bekijken of je het water ziet trillen bijv serieuze volume. Bijv bij een arendal sub zie je dus echt niks zo stijf is de constructie. Misschien is het gebruik van hdf ipv mdf daar de reden van....
Anyway zie maar  :colgate: 


Shadowfox

Quote from: morca on April  6, 2024, 15:47:58Arendal heeft ook dual opposed subwoofers.
Dan trilt de kast niet.

Ohhh dat wist ik niet