Audioholics Klipsch Reference RP-1600SW 16" Subwoofer Review

Started by Shadowfox, August 8, 2023, 20:03:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


jahtari

Geen metingen?

Zeker bij een sub zijn de metingen van o.a. spl en vervorming van waarde.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

DustinV

Quote from: jahtari on August  8, 2023, 21:19:52Geen metingen?

Zeker bij een sub zijn de metingen van o.a. spl en vervorming van waarde.

Pagina twee niet bekeken? 🙂

morca

goeie review en meting
1 min dingetje wat mij opviel.
Alle onderdelen van de sub print zitten aan elkaar gelijmt.
Kan niet makkelijk gemaakt worden,en warmte kan niet weg zo.

fluissie

En dit moet een svs pb16 killer zijn....

Wright  :sigh: 

Enige wat er een stuk beter uitziet is die driver nu, amp lijkt nergens op en qua mogelijkheden  :nopompom:

flakkees

Quote from: fluissie on August  8, 2023, 23:30:55En dit moet een svs pb16 killer zijn....

Wright  :sigh: 

Enige wat er een stuk beter uitziet is die driver nu, amp lijkt nergens op en qua mogelijkheden  :nopompom:
waar heb je dat allemaal nog voor nodig dan ?
90% hier heeft dirac , minidsp , xt32 en noem maar op
ik zie het meer als een goede besparing op zooi die je eigenlijk niet nodig hebt
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

fluissie

Quote from: flakkees on August  9, 2023, 04:37:27waar heb je dat allemaal nog voor nodig dan ?
90% hier heeft dirac , minidsp , xt32 en noem maar op
ik zie het meer als een goede besparing op zooi die je eigenlijk niet nodig hebt

Nee ? Is een peq niet reuze makkelijk om audyssey te ondersteunen en nog niet makkelijker als dit met een app te bedienen is zodat je niet hoeft te kloten achterop een sub ( die meestal moelijk te verplaatsen is) ?

Verder vind ik de specs ook niet indrukwekkend en t ding schijnt vreselijk te puffen onder de 20 hz

Heb zelf een pb16 gehad en deze vermorzeld een klipsch 15 inch ... en met vermorzelen bedoel ik vermorzelen,  dus ik kan me absoluut niet indenken dat dit een pb16 KILLER zou moeten zijn

Ik zeg dus NIET dat ie slecht is !!! Alleen dat het mijns inzien echt geen pb16 ultra killer is

Ralf67


Sjaak_Banaan

Wat is de prijs van een PB16? Als het verschil groot genoeg is kan ik mij voorstellen dat de keuze voor sommige dan makkelijker wordt. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

flakkees

Quote from: Sjaak_Banaan on August  9, 2023, 10:31:18Wat is de prijs van een PB16? Als het verschil groot genoeg is kan ik mij voorstellen dat de keuze voor sommige dan makkelijker wordt. ;)
zonder de telefoon bedienbare snufjes ? zo ongeveer rond de helft  :clapping:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

fluissie

Quote from: flakkees on August  9, 2023, 11:05:59zonder de telefoon bedienbare snufjes ? zo ongeveer rond de helft  :clapping:

Je vergeet ook de superieure driver en een amp met dubbel vermogen vd klipsch...

Staaled

Er zijn geen shortcuts in subdesign en het is dus gewoon alle waar naar het geld. :yinyang:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Staaled on August  9, 2023, 13:12:42Er zijn geen shortcuts in subdesign en het is dus gewoon alle waar naar het geld. :yinyang:
Met het design kan je nog wel wat verbetering krijgen.
Bedoel ik niet specifiek voor deze sub maar algemeen.

Verder lijkt dit een goede sub voor het geld.

Dat inlijmen is wel jammer imo.
Maar dat doen meer merken tegenwoordig.

fluissie

Quote from: morca on August  9, 2023, 13:19:44Verder lijkt dit een goede sub voor het geld.

Dat inlijmen is wel jammer imo.


Dat zal ik ook zeker niet betwisten , goede opmerking  :thumbs-up:

Dat inlijmen is zeker jammer want zowat alle plate amps van de r-115sw gingen kapot door de gebruikte lijm , vraag me af in hoeverre deze eronder gaan lijden

jahtari

Quote from: DustinV on August  8, 2023, 21:57:36Pagina twee niet bekeken? 🙂
D'Oh!

Ietsje (tienden van een db) luider dan mijn monolith 15, maar de klipsch vervormt wel veel meer.


Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Shadowfox

Quote from: jahtari on August  9, 2023, 16:36:15D'Oh!

Ietsje (tienden van een db) luider dan mijn monolith 15, maar de klipsch vervormt wel veel meer.




Wel eens gemeten hoe hard het bij jou klinkt als je een film op reference level afspeelt?
Ik vraag me af of het bij de meeste hier harder dan 100db gaat

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Shadowfox


jahtari

Quote from: Shadowfox on August  9, 2023, 16:57:26Wel eens gemeten hoe hard het bij jou klinkt als je een film op reference level afspeelt?
Ik vraag me af of het bij de meeste hier harder dan 100db gaat
ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat instel.

Volgens mij gaat reference level veel te hard dan gezond is voor je oren en is eerder een lage vervorming van belang dan de laatste db's spl.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Shadowfox

Quote from: jahtari on August  9, 2023, 20:14:06ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat instel.

Volgens mij gaat reference level veel te hard dan gezond is voor je oren en is eerder een lage vervorming van belang dan de laatste db's spl.

Dat kun je doen met rew.
Ik heb het zelf wel eens gedaan tijdens een film en toen kwam de sub rond de 95db uit. Ik zou het eens opnieuw moeten doen omdat ik nu een nearfield sub opstelling heb staan

eduard

Bedankt voor de link je was me voor. Ik wis dat die review er aan zat te komen en keek bijna dagelijkst op de site. :)

Ik had er 2 in bestelling staan. Maar de levertijd werd elke keer opgeschoven. Ik heb deze dan ook geanuleerd. Maar ben nog steeds geintreseerd en wil er misschien 2 gaan neer zetten.

Eduard

GPO

Quote from: fluissie on August  9, 2023, 10:02:18Nee ? Is een peq niet reuze makkelijk om audyssey te ondersteunen en nog niet makkelijker als dit met een app te bedienen is zodat je niet hoeft te kloten achterop een sub ( die meestal moelijk te verplaatsen is) ?

Verder vind ik de specs ook niet indrukwekkend en t ding schijnt vreselijk te puffen onder de 20 hz

Heb zelf een pb16 gehad en deze vermorzeld een klipsch 15 inch ... en met vermorzelen bedoel ik vermorzelen,  dus ik kan me absoluut niet indenken dat dit een pb16 KILLER zou moeten zijn

Ik zeg dus NIET dat ie slecht is !!! Alleen dat het mijns inzien echt geen pb16 ultra killer is

Misschien geen enorme PB16 killer, maar wel serieus indrukwekkende sub en je kunt er 2 kopen voor de prijs van 1 PB16....  ;D De feiten geven ook aan dat de Klipsch goed meekomt met de SVS en op bepaalde frequenties zelfs ook harder kan.

https://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/svs-pb16-ultra-subwoofer/measurements


thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fluissie

Ja boven de 60 hz  :nopompom:
Onder de 60hz scheelt het 2 tot 3 db in het voordeel van de svs, das een een 2e sub  :clapping:

Ik heb ook VEEL meer vertrouwen in de driver en zeker in de plate amp van de ultra

Ik zeg niet dat de klipsch slecht is !

Maar voor iets wat gepresenteerd wordt als een ultra killer en het niet is reageer ik als svs liefhebber en ex eigenaar van de pb16 graag hierop uiteraard

jaco

Is 100+ dB op 16 Hz nog te doen in een gemiddeld huis ?
Rammelt dan alles niet mee/uit elkaar ?

Ik ben aan het kijken naar die model RP-1000SW klipsch, maar daar kan ik niet zo veel over vinden. Beetje onduidelijk wat het verschil is met de R-121SW qua metingen.

Wat audioholics doet vind ik wel goed. Ze meten die subwoofers op een parkeer terrein wat stil is wat betreft omgevings geluid. Zo kun je de basis output grafiek van de woofers vergelijken.

Veel andere reviews kijken naar een woofer en meten niet eens wat, of als ze wel een meting doen is het in hun luister ruimte. Maar wat hoor je dan ? De ruimte en de woofer. Niet erg handig voor jezelf, dikke kans dat die ruimte erg af wijkt van je eigen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Shadowfox

Met mijn eigen klipsch spl 150 haal ik de 15hz op 100db en dan zit ik op vol max voordat de amp driver compressie komt. foto is van een nearplacement die naast mn stoel staat. Voordeel is meer sub en minder ruimte

Ik vermoed dat je errrrrrrg goeie sub moet hebben wil je kwaliteit sub hebben die op die level iets moois aflevert.
Perlisten bijv maar dan zit je al gauw bij de 3k