Wensenlijstje 2022, ht en hifi gerelateerd 🤓

Started by Xander32, December 29, 2021, 15:45:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Wat zijn jullie ht dan wel hifi gerelateerde wensen voor 2022?

Zelf ben ík voornemens om de nas te verversen en uit te zoeken of een AQ Niagara iets positiefs brengt.
Daarnaast zoals ieder jaar mijn muziekcollectie verder uitbreiden en meer tijd reserveren om daar van te genieten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

Als je de AQ Niagara gaat testen dan zijn de Furutech e - TP80ES NCF en de Isotek Aquarius EVO3  ook heel mooie opties.
Waarvan de Furutech je nog wel eens kan verrassen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Zweitse


Xander32

Dank voor de tip. Ik lees idd mooie dingen over de Furutech (juist ook t.o.v. de Niagara).

Quote from: dre73 on December 29, 2021, 16:36:32
Als je de AQ Niagara gaat testen dan zijn de Furutech e - TP80ES NCF en de Isotek Aquarius EVO3  ook heel mooie opties.
Waarvan de Furutech je nog wel eens kan verrassen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

Ik heb de Isotek,die vind ik neutraler als de Audioquest.
Maar de Furutech deed het wel erg lekker:geen randjes aan de klank en meer open.
En een stuk goedkoper als de Aquarius.

In combinatie met de Furutech FP-TCS31 netkabels was het helemaal lekker.
Maar dan gaat de prijs helemaal als een raket omhoog. :lookaround:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

2 subs in het verschiet, een Velodyne en toch weer een Rythmik maar, deze keer een 12 inch

Speakers zal ook wel gebeuren denk ik, nog de vraag of het actief of passief wordt

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kjelt

Quote from: Xander32 on December 29, 2021, 15:45:39
Zelf ben ík voornemens om de nas te verversen

Die staat bij mij ook op het lijstje maar hik nog een beetje tegen de 3 mille kosten aan en Synology is echt verkeerd bezig de laatste tijd.
In hun laatste NASsen mogen alleen nog Synology HDD en SSD geplaatst worden, belachelijk, dat ga ik niet belonen.
Dus misschien maar gewoon een dikke PC als opslag en een kleine NAS voor dagelijkse data.

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Ow, dat is nieuwe info voor mij. Idd. Absurd  :ohmy: Ik heb een Syn nas met WD schijf nu, waarover ik zeer tevreden ben. Een schijf/schijven van WD zijn voor mij een vereiste. Syn moet dan helaas afvallen ☹️

Quote from: Kjelt on December 29, 2021, 17:16:11
Die staat bij mij ook op het lijstje maar hik nog een beetje tegen de 3 mille kosten aan en Synology is echt verkeerd bezig de laatste tijd.
In hun laatste NASsen mogen alleen nog Synology HDD en SSD geplaatst worden, belachelijk, dat ga ik niet belonen.
Dus misschien maar gewoon een dikke PC als opslag en een kleine NAS voor dagelijkse data.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Quote from: Kjelt on December 29, 2021, 17:16:11
Die staat bij mij ook op het lijstje maar hik nog een beetje tegen de 3 mille kosten aan en Synology is echt verkeerd bezig de laatste tijd.
In hun laatste NASsen mogen alleen nog Synology HDD en SSD geplaatst worden, belachelijk, dat ga ik niet belonen.
Dus misschien maar gewoon een dikke PC als opslag en een kleine NAS voor dagelijkse data.

Ik heb een DS920+ volgens de synology site zijn ook niet synology schijven compatibel: https://www.synology.com/en-us/compatibility?search_by=products&model=DS920%2B&category=hdds_no_ssd_trim&p=1&change_log_p=1
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

jahtari

Quote from: dre73 on December 29, 2021, 16:36:32
Als je de AQ Niagara gaat testen dan zijn de Furutech e - TP80ES NCF en de Isotek Aquarius EVO3  ook heel mooie opties.
Waarvan de Furutech je nog wel eens kan verrassen.
Of de powergrip YG-1.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Mijn wensenlijst:

- afbouwen basstraps (dikke kuub polyesterwol al aanwezig hiervoor)
- Perfectioneren inmeting/curve van Dirac van mijn SHD studio
- extra nas
- hopelijk weer wat shows bezoeken
- nog meer genieten van wat ik al heb
- nog meer kijken en luisteren
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

Een mooi lijstje 🎶

Quote from: jahtari on December 29, 2021, 17:53:39
Mijn wensenlijst:

- afbouwen basstraps (dikke kuub polyesterwol al aanwezig hiervoor)
- Perfectioneren inmeting/curve van Dirac van mijn SHD studio
- extra nas
- hopelijk weer wat shows bezoeken
- nog meer genieten van wat ik al heb
- nog meer kijken en luisteren
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

stevefilmfreak54

Zou graag dat mijn installatie goed ingesteld (Audessy) was, ik ben licht tevreden, maar ik weet dat het altijd beter kan. Helaas heb ik zelf niet de kennis of "know how" om dat te doen.

Fijne jaarwisseling allemaal.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kerre

Mijn in april bestelde Sonus Faber center II mogen ontvangen. Daarnaast de NAD T758v3 vervangen voor een pre processor.

Daarnaast misschien een keer een andere projector. Iets van akoestische panelen staat ook al langer op de lijst.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

RonG

Een nieuwe Native 4Kbeamer, JVC, Sony, of misschien toch een Epson (alhoewel niet native 4K)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

vergeerr72

#20
Mijn wensenlijst is... leeg.

Alhoewel als er een Plinius Koru phonoversterker, Seec speakerkabel voorbijkomen [emoji848] Daarnaast denk ik wel eens na een filterupgrade voor de speakers of componentenupgrade van de dac.

Veel nieuwe muziek dus.

Ik ga in mijn eigen topic weer eens een jaaroverzicht van upgrades van 2021 posten.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

vanzomereng

Geen aankoopwensen voor 2022 maar ik ga voor medio 2022 met vervroegd pensioen
en dan heb ik al een reuze upgrade te pakken, namelijk NOG meer tijd om maar muziek te luisteren  :inlove:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Mooi vooruitzicht 👌🏻🎶

Quote from: VANZOMERENG on December 29, 2021, 18:52:21
Geen aankoopwensen voor 2022 maar ik ga voor medio 2022 met vervroegd pensioen
en dan heb ik al een reuze upgrade te pakken, namelijk NOG meer tijd om maar muziek te luisteren  :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...