Logitech stopt productie van de Harmony afstandsbedieningen

Gestart door Kerre, april 10, 2021, 07:00:01

Vorige topic - Volgende topic

Fox

Sluit ik me helemaal bij aan  :pompom:

Heb dat gedoe met een databases nooit begrepen.

Waarom zo moeilijk en duur doen terwijl als de ab een leer functie heeft :'( :'(

Citaat van: Teejoo op april 10, 2021, 07:43:28
Nog een reden om mijn pronto's te koesteren!

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Hanky Panky

Citaat van: Fox op april 12, 2021, 15:32:12
Sluit ik me helemaal bij aan  :pompom:

Heb dat gedoe met een databases nooit begrepen.

Waarom zo moeilijk en duur doen terwijl als de ab een leer functie heeft :'( :'(

Omdat je dan elke functie apart moet inleren? Dat kan nogal een monnikenwerk zijn als je dat met 4-5 apparaten moet doen. Bovendien kun je makkelijk een setup klonen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

morca

Citaat van: Hanky Panky op april 12, 2021, 17:15:26
Omdat je dan elke functie apart moet inleren? Dat kan nogal een monnikenwerk zijn als je dat met 4-5 apparaten moet doen. Bovendien kun je makkelijk een setup klonen.
Ik gebruik een oude sunwave
Veel makkelijker imo als een logitech
En inleren is ook zo gebeurd ,als je door hebt hoe het werkt.

Is imo flexibeler en de batterijen hoef ik maar eens in de 4 maanden op te laden.

Jammer dat ze die niet meer maken
Sunwave was erg goed,mijne doet het na 20 jaar nog steeds.

Ik was al aan het zoeken,maar helaas ook niet meer....

Malignant

Vind dit ook wel heel slecht nieuws inderdaad, al vele jaren zeer tevreden gebruiker van Harmony remotes.
Met name de WAF van de AB is heel groot. Had anders al lang een keer ruzie gehad met alle losse componenten hier.

Zal toch ook eens naar iets van een alternatief moeten gaan kijken dan, al ben ik bang dat de markt hiervoor ook niet al te denderend is.
Een tijd geleden hebben we natuur de NEEO langs zien komen, zag er veelbelovend uit, maar dat is uiteindelijk niet veel geworden.
Zeker nu het bij Control4 achter slot en grendel zit qua ontwikkeling.......
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

eduard

heb zojuist nog een harmony 665 bij logitech gekocht. Zodat ik er 1 spare hebt.

sandervg

Wat een K nieuws! Ik heb nog een bejaarde Logitech 1100 maar wat werkt dat ding fijn! Deze werkt nog met een 'stand alone app'. Dus niet afhankelijk van een server (ik moet alleen een oude windows 7 computer in de lucht houden, want windows 10 wordt niet ondersteunt  ;D). Is het zo dat alle nieuwere modellen van Harmony alleen met een server ingesteld kunnen worden? (dus server eruit = product in kliko?) .Dan heeft een nieuwe kopen geen enkele zin en is het een kwestie van tijd. Kan 1 jaar duren, kan 3 jaar duren, maar er gaat dan een moment komen dat ze de stekker eruit gaan trekken. Waarom zouden ze zo veel kosten blijven maken voor iets dat geen geld meer oplevert? Ze hebben ook vrij abrupt gekozen om de logitech app destijds niet meer geschikt te maken voor windows 10.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Dirk

wat grondiger instellingen wijzigen kan idd enkel na verbinding met de Logitech server, wordt zoals je zegt idd afwachten...maar 'k geloof ook niet dat dit erg lang zal duren.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

hillie

Waanzin wat Logitech doet. Er heerst ook grote verontwaardiging op dit besluit.

sandervg

Ik ga geen extra Logitech kopen want ik ben bang dat het einde sneller komt dan we hopen. Heb wel de accu vervangen in de hoop dat m'n vertrouwde AB het nog jaren gaat volhouden. En tja, anders betekent het gewoon dat we nooit meer kunnen upgraden  :devil:
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

dexter98

Iemand al een alternatief gevonden?

Sent from my moto x4 using Tapatalk

Dura

Citaat van: dexter98 op april 23, 2021, 17:12:31

Die 7hugs ziet er wel interessant uit.
En dan heb ik deze nog gevonden:
http://www.sofabaton.com/

Maar ik heb geen haast; als je ziet dat bij vrijwel elke review van wat dat beste universele ab logitech 1, 2 en 3 staat gaat dit een groot, gapend gat achterlaten.
En daar springen dan weer nieuwe startups in, want bedienen via smartphone is het toch niet (ik heb een Logitech Hub maar gebruik altijd de Companion, nooit de App).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

activ

Citaat van: dexter98 op april 23, 2021, 17:12:31

Een echt alternatief met een afstandsbediening met echte knoppen is er niet in een vergelijkbaar prijs segment. Je komt pas op iets wat in de richting zit als je naar Control4 en dergelijke gaat kijken.
De hierboven genoemde sofabaton bijvoorbeeld moet je maar eens goed kijken naar de features en dan vooral hoeveel makro's bijvoorbeeld je kunt hebben.

Ik ben zelf op het moment met Roomie aan het experimenteren, dat heeft ook nadelen zoals geen fysieke afstandsbediening maar alleen een app en geen tvgids voor NL, maar is verder wel interessant en werkt goed. Mijn apparatuur reageert zelfs sneller als met de Harmony. 

dexter98

Ok, bedankt voor de input. Het lijstje wordt langzaam iets langer:

Sofa baton U1
Sevenhugs smart remote
Control 4 neeeo en sr-260
Roomie (app only)

Hoe is HDMI CEC een alternatief? Is dat nog steeds zo'n drama? Of werkt dat anno 2021 wel ok?

Meer suggesties zijn welkom!

Valkyrie

Citaat van: dexter98 op april 25, 2021, 09:11:54
Ok, bedankt voor de input. Het lijstje wordt langzaam iets langer:

Sofa baton U1
Sevenhugs smart remote
Control 4 neeeo en sr-260
Roomie (app only)

Hoe is HDMI CEC een alternatief? Is dat nog steeds zo'n drama? Of werkt dat anno 2021 wel ok?

Meer suggesties zijn welkom!

NEEO?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

Control 4 Kun je toch niet zelf kopen/programmeren begreep ik?

Ik begrijp niet waarom, maar dat werd op mijn Control 4 vraag beantwoord.

papaleo

Citaat van: Valkyrie op april 25, 2021, 09:44:25
NEEO?

Yep met 'een' Neeo maar niet de Neeo welke wij destijds hadden gekocht/aangeschaft  (gesponsord)
Als je control4 zou aanschaffen heb je niks aan de oude Neeo je moet dan een Neeo bij Control4 aanschaffen  :embarassed:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

activ

Citaat van: Teejoo op april 25, 2021, 09:47:43
Control 4 Kun je toch niet zelf kopen/programmeren begreep ik?

Ik begrijp niet waarom, maar dat werd op mijn Control 4 vraag beantwoord.
Je kunt het kopen bij een dealer en die moeten ook de basis voor je inregenen. Waar de grens precies zit weet ik niet, maar ik weet dat je wel redelijk wat zelf kunt doen maar bijvoorbeeld niet een nieuw apparaat toevoegen.

Teejoo

Citaat van: activ op april 25, 2021, 17:19:47
Je kunt het kopen bij een dealer en die moeten ook de basis voor je inregenen. Waar de grens precies zit weet ik niet, maar ik weet dat je wel redelijk wat zelf kunt doen maar bijvoorbeeld niet een nieuw apparaat toevoegen.
Dan heb je er dus niet veel aan.

papaleo

Citaat van: Teejoo op april 25, 2021, 17:58:22
Dan heb je er dus niet veel aan.
Niet als je C4 zou aanschaffen,nee...voor de rest doe ik er 'nog' alles mee bedienen icm de Homey Pro.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op april 25, 2021, 18:26:28
Niet als je C4 zou aanschaffen,nee...voor de rest doe ik er 'nog' alles mee bedienen icm de Homey Pro.
Maar Neeo is toch niet meer?

Zo zie je dat een erg mooi concept de nek wordt omgedraaid door het te verkopen aan een partij die nu alleen nog maar door installers geïnstalleerd mag worden.

papaleo

Citaat van: Teejoo op april 25, 2021, 18:53:48
Maar Neeo is toch niet meer?
Overgenomen door de bewuste c4
Maar werkt nog steeds...ook de server waar alle destijds toegevoegde apparaten staan werkt nog steeds daar kan ik nog steeds al mijn apparaten op vinden...er zullen geen nieuwe meer bijkomen dat is een feit.
Laats de Lyngdorf,Zappiti en vandaag de remote bediening van de Lumagen Radiance Pro in de Neeo kunnen toevoegen  ;)

eduard

Ik heb vandaag nog mijn nieuwe harmony 665 ontvangen. Ik zal deze binnekort even voorzien van mijn instelling voor het geval de server eerder weg gaat dan verwacht. Ik heb deze puur als reserve gekocht.

Richi

WoonkamerApple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

hifiman